مازراتی

خداحافظی همیشگی مازراتی با پیشرانه V8 فراری در پایان سال 2023

مازراتی در پایان سال جاری به ارائهٔ پیشرانهٔ V8 ساخت فراری در محصولات خود پایان خواهد داد و موتور جدید V6 را جایگزین آن خواهد کرد.

به‌زودی دیگر پیشرانهٔ V8 را زیر کاپوت محصولات مازراتی نخواهیم دید زیرا این شرکت اعلام کرده در اواخر سال جاری نسخهٔ تروفئوی مدل‌های لوانته، گیبلی و کواتروپورته را همراه با موتور V8 ساخت فراری از خط تولید کنار خواهد گذاشت. این موتور ۳.۸ لیتری توئین توربو جای خود را به پیشرانهٔ V6 جدید نتونو خواهد داد اما تا سال ۲۰۲۴ تا زمانی که موجودی داشته باشد همچنان قابل خریداری خواهد بود.

تصمیم مازراتی برای خداحافظی با مدل‌های V8 اتفاق بسیار مهمی خواهد بود زیرا این شرکت از سال ۱۹۵۹ که مدل ۵۰۰۰GT را معرفی کرد تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی هشت سیلندر تولید کرده است. این تصمیم اما لحظهٔ تلخی را هم برای طرفداران مازراتی و هم به‌طورکلی برای عشق ماشین‌ها رقم خواهد زد. بااین‌حال، قرارداد بلندمدت با فراری برای تأمین موتور V8 آخر امسال به پایان می‌رسد و دو طرف قصد تمدید آن را ندارند؛ بنابراین، نسخهٔ کنونی این موتور ۳.۸ لیتری V8 توئین توربو آخرین نسخهٔ آن خواهد بود. این موتور که ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد، زیر کاپوت نسخهٔ تروفئوی گیبلی، لوانته و کواتروپورته قرار می‌گیرد.

به مناسبت خداحافظی با موتور V8 اما مازراتی قصد دارد دو ماه دیگر در فستیوال سرعت گودوود ۲۰۲۳ نسخه‌های ویژهٔ گیبلی اولتیما و لوانته اولتیما را معرفی کند. فعلاً جزئیاتی در مورد ویژگی‌های این نسخه‌ها اعلام نشده است. این شرکت خبر غم‌انگیز خداحافظی با موتور V8 را در جریان پنجمین جشنواره «موتور ولی» که در مودنا برگزار می‌شود اعلام کرد. در طول این رویداد، مازراتی نسخهٔ ویژه‌ای بنام زدا را برای مدل‌های لوانته، گیبلی و کواتروپورته به نمایش درآورده است. این مدل‌های ویژه که برای گرامیداشت موتور V8 ساخته شده‌اند، از لیوری سه رنگ آبی، خاکستری و سفید مدل تک ساخت گرن‌توریسمو زدا سال ۲۰۱۹ استفاده می‌کنند.

مازراتی اما برای تحولاتی بزرگ‌تر آماده می‌شود زیرا نسل بعدی کواتروپورته و گیبلی که قرار است به ترتیب در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ معرفی شوند، تمام الکتریکی خواهند بود و پیشرانه‌های درون‌سوز را به‌طور کامل کنار می‌گذارند. بااین‌حال، این برند اصیل ایتالیایی همچنان به ارائهٔ مدل‌های گریکاله، گرن‌توریسمو و MC20 با پیشرانهٔ چشمگیر V6 نتونو ادامه خواهد داد تا اینکه در سال ۲۰۳۰ به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Tesla

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    به به چه خبر خوبی ، الان فقط فسیل فنا بیچاره کهیر میزنن 🤣🤣⚡️⚡️⚡️🌱🌱

    موافقم 5
    مخالفم 86
    1. R/T

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (962 ديدگاه)

      تو خوبی
      اما چرا سر پست مربوط به فراری که درباره موتور های درونسوز بود نیومدی

      موافقم 36
      مخالفم 1
      1. Tesla

        ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (654 ديدگاه)

        جوون ، برو ببین چند روز معترضین اروپایی دارن علیه تغییرات اقلیمی شعار میدن و یکی از خواسته هاشون نابودی هر چه زودتر پیشرانه های بدرد نخور درونسوز هست ، ببینم با وجود این حجم از عظیم از اعتراضات و حمایت سازمان های محیط زیستی باز فراری جرات میکنه حرف موتور بزنه 🤣🤣🤣⚡️⚡️⚡️💪💪

        موافقم 1
        مخالفم 60
    2. ....

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (52 ديدگاه)

      چرا میسوزی بچه ما زیر پستای چرتو پرت تسلا توهین میکنیم

      موافقم 23
      مخالفم 1
    3. عارف رضاییان

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (85 ديدگاه)

      داداش مازراتی خیلی ساله که رو خودروهای برقی کار می‌کنه تا جایی که یادمه فک کنم سال دوهزار و ده یازده بود که کانسپت تمام الکتریکی ساخته بود که از تسلاهای زمان خودش هم سریعتر بوده مطمینم وقتی که خودروهاش برقی بشن هم بهتر از رقیبان آمریکایی خواهند بود همانطور که بنزینیهاش برترن از دیگر برندها

      موافقم 3
      مخالفم 1
  2. سالار فصل

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    یه برند کاملا اوور ریتد

    موافقم 1
    مخالفم 43
  3. حسین

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    موتور V6 مازراتی هم موتور جالبیه… دوتا شمع و دوتا انژکتور توی هر سیلندر داره و در کل طرز کار جالبی داره… دوسش دارم

    موافقم 32
    مخالفم 1
  4. موتور rb26dett موتور 2jzgte jdm forever

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (635 ديدگاه)

    حیف شد امیدوارم مازراتی و فراری در دوران الکتریکی و هیبریدی انجین های ۸ سیلندر رو توسعه بدن یه انجین تنفس طبیعی

    موافقم 21
    مخالفم 2
  5. پیام

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1570 ديدگاه)

    هیچ وقت از طراحی داخلی و خارجی این ماشین خوشم نیومد

    موافقم 4
    مخالفم 23
  6. Royal Driver

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    وای نه… خبر خیلی ناراحت کننده‌ای بود… افتخار مازراتی وجود یک هشت سیلندر تمام عیار زیر کاپوتش یا (بهتر بگیم توی قلبشه) بود. یاد اون گرن‌توریسمویی که با اون صدای هشت سیلندرش که همه رو جلب خودش میکرد….

    موافقم 21
    مخالفم 1
  7. ❤BMW❤

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    بدترین اخبار خودرو الکتریکی شدنه

    موافقم 19
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا