تجربه و آزمایشمازراتی

اولین تجربه رانندگی با مازراتی گریکاله تروفئو، خوبی که می‌توانست بهتر باشد

چندی پیش مازراتی از کراس‌اوور کامپکت جدید خود پرده‌برداری کرد تا به جنگ رقبای پرتعداد خود برود و از این بازار پرسود سهمی کسب کند. گریکاله اما برای رقابت با رقبای اسپرتی مثل بی‌ام‌و X3 M، پورشه ماکان توربو و آلفارومئو استلویو کوادریفولیو، به یک نسخهٔ پرفورمنس بالای قدرتمند نیاز دارد. به همین دلیل، مازراتی نسخهٔ تروفئو را با پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی سوپرکار MC20 تدارک دیده است. البته این موتور در اینجا تضعیف شده و ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

به لطف این نیرو به همراه سامانهٔ چهارچرخ محرک و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک، تروفئو خودروی سریعی است که ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این یعنی کراس‌اوور اسپرت مازراتی آن‌قدر سریع هست که بتواند در خط مستقیم با خودروهای اسپرت واقعی سرشاخ شود. پیشرانهٔ V6 این ماشین از تکنولوژی پیش احتراق فرمول یک استفاده می‌کند و قدرت زیادی را ارائه می‌دهد. در این موتور تأخیر توربوی کمی وجود دارد و توربوشارژرها سریع وارد عمل می‌شوند و به پرتاب گریکاله به جلو با سرعتی چشمگیر کمک می‌کنند.

این شتاب سریع با غرش خشنی همراه است که هرچند جذاب‌ترین صدا در این رده نیست ولی لذت‌بخش است. در گریکاله تروفئو سه حالت رانندگی به نام‌های راحت، GT و کورسا تعبیه شده که از طریق ماژول کنترل پویایی خودرو قابل انتخاب هستند. تعویض دنده‌های گیربکس در دو حالت اول نرم و روان و در حالت کورسا کاملاً سریع انجام می‌شود. این حالت همچنین با کاهش دخالت کنترل پایداری، بهترین فرصت را برای سنجش توانایی‌های دینامیکی خودرو فراهم می‌کند. هنگام رانندگی در حالت کورسا، برداشت اولیه حاکی از یک شاسی سرگرم‌کننده با احساس محرک عقب است که این به لطف دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی عقب حاصل می‌شود.

هرچند سیستم تعلیق بادی تطبیقی استاندارد گریکاله حتی در نرم‌ترین تنظیمات هم سفت احساس می‌شود اما ماژول کنترل پویایی خودرو تعلیق را سفت‌تر می‌کند. البته در صورت انتخاب حالت کورسا می‌توان به‌طور مستقل کمک‌فنرها را به حالت نرم‌تر بازگرداند اما در کل گریکاله تروفئو خودروی خشکی است و در مسیر آزمایشی ما رینگ‌های ۲۱ اینچی آن گاهی روی دست‌اندازهای بزرگ تکان‌های شدیدی را ایجاد می‌کردند. همچنین هرچند کنترل بدنهٔ خودرو هم سفت است ولی چابکی تروفئو حداقل در تجربهٔ کوتاهی که ما با لاستیک‌های زمستانی داشتیم ایده‌آل نبود.

با اینکه فرمان خودرو دقیق و نسبتاً سبک است اما هیچ احساس یا بازخوردی به راننده نمی‌دهد و بنابراین باید به چسبندگی و کشش سامانهٔ چهارچرخ محرک اعتماد کرد. هرچند گریکاله بر اساس نسخه‌ای بشدت اصلاح‌شده از پلت‌فرم جورجیوی آلفارومئو استلویو ساخته شده اما نسخهٔ کوادریفولیوی این کراس‌اوور ایتالیایی حتی اگر از لحاظ تجمل در حد مازراتی نباشد، نسبت به تروفئو ارتباط خیلی بهتری با راننده برقرار می‌کند.

احتمالاً مازراتی قصد داشته با این کار در بین محصولات لوکس و اسپرت استلانتیس، جایگاه مناسبی برای گریکاله تروفئو دست‌وپا کند اما اولین تجربهٔ رانندگی ما نشان داد این خودرو آن شخصیت دوگانه‌ای که بهترین‌های این کلاس مثل پورشه ماکان توربو دارند را ارائه نمی‌کند. فاصلهٔ محوری گریکاله نسبت به دیگر خودروهایی که پلت‌فرم مشترکی با آن‌ها دارد مثل استلویو افزایش پیدا کرده و بنابراین در داخل آن فضای زیادی وجود دارد. در این کراس‌اوور ایتالیایی سرنشینان به خاطر کمبود فضای پا و سر گلایه‌ای نخواهند داشت و ازآنجایی‌که تروفئو از تکنولوژی هیبریدی خفیفی که در مدل‌های ضعیف‌تر GT و مودنا ارائه می‌شود بی‌بهره است، از صندوق بار بزرگ‌تری با حجم ۵۷۰ لیتر برخوردار است.

همچنین کابین گریکاله هم نسبتاً لوکس به نظر می‌رسد و هرچند احساس می‌شد مونتاژ قطعات پروتوتایپ آزمایشی ما می‌توانست کمی سفت‌تر صورت گیرد اما از متریال کابین گلایه‌ای نداشتیم. چرم نرم و تریم‌های فلزی جذاب، داخل گریکاله را زیبا جلوه می‌دهند که این یعنی حتی با وجود قیمتی که می‌تواند به ۷۰ هزار پوند هم برسد، گریکاله از لحاظ جذابیت و کیفیت کابین کاملاً توان رقابت با رقبای این کلاس را خواهد داشت. همچنین این روزها یک خودروی لوکس باید تکنولوژی‌های زیادی داشته باشد و خوشبختانه مازراتی با جدیدترین سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خود از این لحاظ هم حرف‌هایی برای گفتن دارد.

مثل MC20، رابط کاربری گریکاله نیز گرافیکی با وضوح بالا را هم در نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی و هم روی صفحه آمپر دیجیتالی به نمایش درمی‌آورد. پاسخگویی سیستم خوب است و از قابلیت‌های زیادی مثل اتصال اپل کارپلی و اندروید اتو به همراه سایر سرویس‌های متصل مثل آمازون الکسا بهره می‌برد. در این خودرو یک سیستم کنترل صوتی جدید هم با نام دستیار هوشمند مازراتی ارائه شده است. یکی از جالب‌ترین تکنولوژی‌های داخل گریکاله اما ساعت دیجیتالی آن است. این ویژگی برای اولین بار است که در یک مازراتی ارائه می‌شود و می‌تواند اطلاعاتی دیگری مثل نیروی G را هم نشان دهد.

بااین‌حال، کار با دو نمایشگری که روی کنسول میانی نصب شده‌اند در ابتدا کمی سخت به نظر می‌رسد خصوصاً نمایشگر ۸.۸ اینچی پایینی که سیستم تهویه و تنظیمات صندلی‌ها را کنترل می‌کند. البته وقتی با این نمایشگرها آشنا شوید استفاده از آن‌ها ساده‌تر خواهد شد ولی هنوز هم بهترین طراحی و ترکیب را ندارند. یکی دیگر از مشکلات این ماشین وزن بیش از دو تنی آن است که در کنار پرفورمنس بالا به قاتل بنزین تبدیل می‌شود. البته کسانی که در این کلاس خواهان چنین پرفورمنسی هستند از قبل این موضوع را می‌دانند ولی بااین‌حال، با وجود یک باک ۶۴ لیتری، مصرف سوخت ۱۱.۲ لیتر در هر صد کیلومتر در مسافت‌های طولانی می‌تواند مشکل‌ساز شود.

جمع‌بندی

تروفئو به‌عنوان پرچم‌دار خانوادهٔ گریکاله، در برخی زمینه‌ها خوب است ولی در برخی دیگر باید بهتر شود. تجربهٔ کوتاه اولیهٔ ما نشان داد که هرچند این کراس‌اوور جدید مازراتی شخصیت جذاب و متمایزی دارد اما می‌توانست بهتر از این باشد. بزرگ‌ترین مشکل این ماشین که بیشتر از همه خود را نشان می‌دهد، سواری سفت است. بااین‌حال از سوی دیگر، پرفورمنس چشمگیر خودرو هم ویژگی قابل‌توجهی است. در همین حال، بهبود تکنولوژی و احساس پریمیوم بیشتر در داخل نیز بدان معنا است که برخلاف محصولات قبلی، این مازراتی در نسخهٔ تروفئو خودروی بی‌ارزشی نیست.

مشخصات فنی

Maserati Grecale Trofeo 2022

پیشرانه ۳ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۵۳۰ اسب بخار
گشتاور ۶۱۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۳.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۸۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۱.۲ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی ۲۵۴ گرم/کیلومتر
قیمت ۷۵ هزار پوند (حدودی)
امتیاز ۳.۵ از ۵

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
منبع
AutoExpress

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. mahdi

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (140 ديدگاه)

    به نظرم طراحی متناسبی نداره برعکس mc20

    موافقم 22
    مخالفم 11
    1. Aboalfazl demon

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (519 ديدگاه)

      ( ببخشید ریپ زدم )
      یکم برای داج خرج کنید
      یکم برا جیپ خرج کنید
      بابا بخدا اونا هم خودروساز هستن
      اونا هم پول میخوان
      حالا هی بیا برای آشغالای به اسم گریکاله و فاجعه ای به اسم MC20 خرج کن که شتابش از کوروت ۶۰ هزارتایی کمتره

      موافقم 22
      مخالفم 38
    2. net

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (3063 ديدگاه)

      بالاخره بعد از ده سال مازراتی چراغ عقب رو تغییر داد و این چراغ عقب خوبه.چراغ جلو قدیمی و بد هست .این کراس اور کوچک هست و ابعادش اگر بزرگتر بود قشنگتر میشد.خط سفید اطراف شیشه دربها نداره بد هست.سقف سانروف بزرگش خوبه.طراحی داخلی یکپارچه مشکی صندلی چرمی مشکی و داشبورد مشکی خوبه ولی دوخت مشکی نداره بد هست.دو لوله اگزوز دایره ای در سمت چپ و راست داشت قشنگتر میشد.ساعت انالوگ برای ماشین اسپرت خیلی بد هست ماشینهای پورشه هم همچین ساعت انالوگی بدی داره

      موافقم 6
      مخالفم 7
  2. Reza Waffen SS

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    از همون اول خوشم نیومده بود ازش لوانته رو بهش ترجیح میدم

    موافقم 27
    مخالفم 14
    1. ماشین دوست

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (58 ديدگاه)

      مازراتی فقط تو ایران کلاس داره
      این مدلش که خیلی زشت و گرونه

      موافقم 18
      مخالفم 16
  3. Jdm باز

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    رقبای خیلی قوی داره و نیاز به اصلاحاتی داره تا بتونه یه رقیب خوب براشون بشه

    موافقم 19
    مخالفم 3
  4. حامد

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (831 ديدگاه)

    بجز جلو پنجرش و ارم مازراتیش هیچ چیز دیگه ایش مثل یه مازراتی قشنگ نیست

    موافقم 21
    مخالفم 11
  5. R@m!n

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    تنها چیزی که برای محصولات مازراتی مونده بود زیبایی بود که اونم از دست دادن.

    فکر نمی کنم شانسی تو بازار داشته باشه.

    موافقم 25
    مخالفم 10
    1. ماکسیمیلیان

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (646 ديدگاه)

      دقیقاً.

      موافقم 5
      مخالفم 3
  6. کامران

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (65 ديدگاه)

    موقع رونمایی گفتم ماشین مضخرفیه معلوم بود کلا از سولاخ درب شرکت مازراتی یه ماشین خوب بیرون نیومده اگر اومده باشه بخاطر فراری بوده

    موافقم 15
    مخالفم 16
  7. کامران

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (65 ديدگاه)

    جلوش شبیه خرگوش عقب مانده است چراغاش شبیه فورد پوما عقبش به محصولات گروه فلکس شباهت داره توش بی کیفیته اون اسکرین ها از جیپ کپی شده شرط میبندم حتی با جیپ مشترکه موتورش این همه هزینه براش دادن ولی چرت خالصه سواری خشکه قیمت گرونه حیف پول حیف حیف فکر نکنید هیت میکنم اینا واقعیته اگه قیمت ارزون بود مثلا ۳۰ چوب میشد بخشید ولی دارن پول خون پدرشان را در عوض محصولی چرت میگیرن.
    #حقیقت_سانسور_و_پاک_شدنی_نیست

    موافقم 12
    مخالفم 17
    1. امین

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (568 ديدگاه)

      موافقم
      جلو شکل دفرمه از فورد پوما (فورد زیباست) و عقب من یاد تیگوان فیس لیفت 2022 میندازه.
      عقب جلوش بهم نمیاد.
      داخلشم باید جور دیگه میبود که بیشتر معرف مازراتی بودنش باشه.
      خریداران مازراتی بخاطر طراحی خاص و صدای جذاب و موتور اسپرت جذبش میشند، ولی این مدل بجز موتور در طراحی اصلا نشانگر مازراتی و یه خودرو ایتالیایی نیست.
      مازراتی باید مازراتی باشه . خاص

      موافقم 1
      مخالفم 0
  8. Carlover

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (185 ديدگاه)

    باز هم مازراتی و باز هم پروژه شکست خورده!

    موافقم 16
    مخالفم 9
  9. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    شک ندارم یه چندتا ایتالیایی از خود راضی تو کمپانی هستن که میخوان به هر روشی شده مازراتی و آلفا رو بیارن تو بازی.واقعا این چی در مقابل رقبا داره که مشتری بیاد سمتش.ولی اگر همین محصول رو میزاشتن دوج بسازه با توجه به قیمتهای مناسب آمریکاییها و جادو گریشون یه چیزی مثل دورانگو میداد بیرون که سالها بحث محافل باشه.البته قبلا گفتم بزودی مجبورن آلفا و مازراتی رو جمع کنن واقعا نمیشه کاری براشون کرد.

    موافقم 14
    مخالفم 17
    1. Ferrari

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      اتفاقا برعکس. گریکاله و توناله فروش مناسبی برای الفا و مازراتی رقم میزنن. مازراتی برنامه های خوبی برای فروش مناسب داره
      خیلی وقته که میگی الفا و مازراتی به زودی نابود میشن ولی هرگز این اتفاق نیفتاده.
      یه نکته جالب هم بگم. ارزش الان مازراتی و الفا ۸٫۳ میلیارد دلار هست،
      فیات سال ۲۰۱۴ کل کرایسلر و زیرمجموعه هاش رو با ۳٫۵ میلیارد دلار خرید
      یعنی جنازه مازراتی و الفارومئو از کرایسلر و زیرمجموعه هاش با ارزشتره. دانش فنی بالاتری هم دارن نمونش موتور شش سیلندر خطی هوریکن که طرح الفا بوده یا موتور خورجینی شش سیلندر مازراتی

      موافقم 18
      مخالفم 11
      1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (2354 ديدگاه)

        دوست من یه جور میگی دانش فنی انگار تا الان کرایسلر داج و جیپ از دیگران انجین میگرفتن یا تکنولوژی.برو یه مقاله کامل از جیپ بخون که زمان جنگ جهانی دوم محصولی میسازه که تکلیف جنگ رو روشن میکنه.در مورد انجین هم یکی ار بهترین 6 سیلندرهای خطی تاریخ 4لیتری جیپ هست.اگر هم میگم آلفا و مازراتی محکوم به نابودی هستن به خاطر این نیست که بدم بیاد از اینا دلیلش حمافت مدیران کمپانیه که به زور میخوان در آمدی که از شاخه های آمریکایی بدست میاد رو خرج این دوتا کنن و اشتباه هم خرج میکنن.آلفا برا نجاتش باید ماشینهای پژو رو با آرم خودش عرضه کنه مازراتی هم دوتا کراس اوور برقی بزنه.نکته بعدی آلفا از کی تا حالا ماشین فول سایز یا پیکاپ داشته که بدونه نیاز این ماشینها برای موتورشون چیه.انجین هوریکین یه انجین مقاوم با ارائه گشتاور از دور پایین هست

        موافقم 3
        مخالفم 7
  10. مسعود

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (513 ديدگاه)

    طراحیش بخصوص قسمت جلوش شبیه یه خودروی ۲۵ هزار دلاریه

    موافقم 15
    مخالفم 5
  11. elman

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (86 ديدگاه)

    قبلنا وقتی مازراتی تو هر کلاسی محصول میداد بیرون بی رقیب بود اما الان چی ؟
    تازگیا با اومدن mc20 یه خودی نشون داد ولی در کل دیگ این مازراتی که ما میبینیم اون برند سابق نیست .
    این گریکاله هم بنظر من در شأن مازراتی به هیچ وجه نیست .
    الانم باید منتظر بمونیم تا گرن توریسمو جدید بیاد تا ببینیم چی میشه .
    و اینکه بنظر شما مازراتی زیر مجموعه کدوم شرکت بشه بهتره ؟

    موافقم 20
    مخالفم 5
    1. elman

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (86 ديدگاه)

      یه کامنت ساده در مورد مازراتی نوشتم رفت صف تایید
      این چه وضعیه پدال جان

      موافقم 17
      مخالفم 0
      1. Clean energy (صیانت!)

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1333 ديدگاه)

        داش
        نزدیک به ۹۵۰ کامنت دادم
        ۸۰۰ تاش رفته تایید😐😂

        موافقم 8
        مخالفم 1
      2. ماکسیمیلیان

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (646 ديدگاه)

        پدال تابع قوانین زومیت است.
        زومیت هم ماشاالله نیاز به تعریف ندارد

        موافقم 7
        مخالفم 0
  12. (Saeed(peugeot

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (239 ديدگاه)

    به نظرم آلفا بهتر از مازراتی بشه … مدیرعامل آلفا آقوی ایمپاراتو هست که واقعا تو پژو عالی کار کرد ….. و آلفا توناله رو خوب تولیدش کردند

    موافقم 3
    مخالفم 4
  13. مهردادکمال

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1801 ديدگاه)

    جلوش اصلا ابهت نداره

    موافقم 6
    مخالفم 5
  14. علی

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (817 ديدگاه)

    مازراتی یعنی اصالت ، هنر و قدرت . دمش گرم

    موافقم 8
    مخالفم 6
  15. ماکسیمیلیان

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (646 ديدگاه)

    زشت ترین مازراتی الگو برداری شده؛
    از لحاظ ظاهری فاجعه است!

    موافقم 7
    مخالفم 4
  16. 911

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (79 ديدگاه)

    پورشه ماکان کوپه توی دهنه همه ی این اس‌یووی های ایتالیایی میزنه حالا میخاد هرچی باشه. تو ایتالیایی ها یکم فقط استلویو بهتره.

    موافقم 4
    مخالفم 5
    1. علی

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (817 ديدگاه)

      آلمان فن ها ، آلمان تو ظرافت و طراحی به گرد پای ایتالیا نمی‌رسه ! آلمان یعنی فقط قدرت و شتاب و البته استهلاک!!!!

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. 911 the porsche

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (79 ديدگاه)

        تا حالا نشنیدم کسی بگه ایتالیایی ها بهتر از المانی های هستن…. هممم جالبه..🤔🤔 برو توی گوگل انواع سایت های خارجی معتبر جهان ببین میگن ظرافت طراحی توی دستای پورشه ، مرسدس، بی‌ام‌و، آئودی و فولکس واگن هستش یا برندای ایتالیایی مغرور و خود‌ ادعا. اشتب میکنی دوست عزیز ظرافت طراحی فقط توی دستای آلمانی هاست با انگلیسی ها، البته انگلیسی ها بعد ژرمن ها. ایتالیایی ها فقط فکر سرعتن و تنها چیزی که بهش فکر میکنن سرعت ماشینه همین دیگه نگاهی به قابل اعتماد بودنش ندارن،برعکس گفتی. آلمانی ها هستن که به همه ی نکات ریز و درشت یک خودرو توجه میکنن. درضمن استهلاک ایتالیایی هایی مثل فراری و لامبورگینی و مازراتی شایدم آلفا رومئو بیشتر از آلمانیایی هست که شما فکر میکنید من تعصبی نیستم با تعصب هم هیچوقت صحبت نمیکنم فقط حقیقت و راسته موضوع رو عنوان میکنم.

        موافقم 2
        مخالفم 4
  17. دکتر

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (337 ديدگاه)

    جلوی این ماشین واقعا زشته😃خیلی معمولیه خیلی،من جذابیتی توش نمیبینم واقعا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. قنداقی

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (634 ديدگاه)

    مزاراتی نه ماست راتی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اگه پول داشتم این ماشین توی پارکینگ خونه من بود عاشقش شدم از طرف قنداقی

    موافقم 1
    مخالفم 2
  19. UNAS

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    تنها میراثی که برا مازراتی مونده بود
    طراحی و رخ بود که اونم با معرفی این به باد داد :-)
    طراحی داخلیش هم که فاجعه اس
    طراحی بیرونیش طلا هم ازش بریزه ؛ خنگه خنــــگ :-)

    موافقم 2
    مخالفم 2
  20. AboulfazlShelby

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام زیباست
    ولی ای کاش شبیه پوما نبود
    موتورش هم که عالیه

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا