نگاهی به افتخارآمیزترین مدل‌های هشت سیلندر در تاریخ مرسدس AMG

سه‌شنبه 11 مرداد 1401 - 10:30
مطالعه 4 دقیقه
Mercedes-AMG-6
محصولات مرسدس AMG همواره به پیشرانه‌های V8 قدرتمند مشهور بوده‌اند اما این روزها سوپر سدان‌های C63 و E63 (و همتایان کراس‌اوور آن‌ها یعنی GLC63 و...
تبلیغات

محصولات مرسدس AMG همواره به پیشرانه‌های V8 قدرتمند مشهور بوده‌اند اما این روزها سوپر سدان‌های C63 و E63 (و همتایان کراس‌اوور آن‌ها یعنی GLC63 و GLE63) آماده می‌شوند تا موتورهای V8 رعدآسای خود را در نسل بعدی با موتورهای 2 لیتری چهار سیلندر جایگزین کنند و هایپرکار میلیون دلاری One نیز از موتور V6 فرمول یک استفاده کرده است. این یعنی روزهای موتورهای V8 افلترباخ به شماره افتاده است. البته موتور 4 لیتری V8 کنونی این شرکت همچنان در رودستر SL و شاسی‌بلندهای G63 و GLS63 استفاده می‌شود اما نسل بعدی سوپرکار AMG GT و همین‌طور نسخه‌های AMG نسل جدید S کلاس احتمالاً آخرین خودروهایی خواهند بود که از این موتور استفاده می‌کنند؛ بنابراین، حالا که نزدیک به چهار دهه از عرضهٔ اولین محصولات رسمی AMG به بازار می‌گذرد، قصد داریم به افتخارآمیزترین مدل‌های هشت سیلندر این بازوی پرفورمنس مرسدس نگاهی داشته باشیم.

کپی لینک

مرسدس بنز 300E AMG Hammer سال 1986

مدلی که به آیندهٔ AMG شکل داد این سوپر سدان پیشگام بود. این خودرو که بر اساس E کلاس بسیار محبوب نسل W124 ساخته شده بود، در پاسخ به ب‌ام‌و M5 به بازار آمد. قوی‌ترین پیشرانهٔ همر یک نمونهٔ 6 لیتری V8 بسیار اصلاح‌شده بود که با 385 اسب بخار قدرت، آن‌قدر قوی بود که خودرو را ظرف تنها 5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. این عدد تقریباً مشابه شتاب لامبورگینی کانتاش بود.

کپی لینک

مرسدس بنز C43 AMG سال 1997

اولین محصول رسمی AMG بر اساس C کلاس نسل W202 ساخته شد. این خودرو که C36 نام داشت و در سال 1993 معرفی شد، به یک پیشرانهٔ 3.6 لیتری شش سیلندر خطی با 280 اسب بخار قدرت مجهز شده بود اما چهار سال بعد، مدل قوی‌تر C43 با پیشرانهٔ V8 به بازار آمد که 306 اسب بخار قدرت و 410 نیوتن متر گشتاور داشت. این نیرو توسط یک موتور 4.3 لیتری V8 تولید می‌شد که در سینهٔ مدل‌های سدان و استیشن C کلاس قرار می‌گرفت.

کپی لینک

مرسدس بنز SLR مک‌لارن سال 2004

وقتی دوتا از بزرگ‌ترین نام‌های موتوراسپرت برای ساخت یک سوپرکار جاده‌ای باهم همکاری می‌کنند نتیجهٔ کار چیز جز یک شاهکار بی‌نظیر نمی‌تواند باشد و SLR دقیقاً همین بود. این خودرو که توسط گوردون موری طراحی شده و در انگلستان توسط مک‌لارن ساخته می‌شد، با بیش از 600 اسب بخار قدرت که توسط یک پیشرانهٔ 5 لیتری V8 سوپرشارژ AMG تولید می‌شد، به یکی از خودروهای پرفورمنس تعیین‌کننده در دوران خود تبدیل شد.

کپی لینک

مرسدس بنز C63 AMG بلک سریز سال 2012

چهارمین خودرو از سری مدل‌های بلک سریز AMG بر اساس C کلاس کوپهٔ نسل W204 ساخته شده بود. این ماشین نه‌فقط به دلیل عملکردی فراموش‌نشدنی در پیچ‌ها بلکه به دلیل شخصیت انعطاف‌پذیر پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 تنفس طبیعی، توسط کارشناسان یک پیروزی فنی و تاکتیکی برای AMG توصیف شد. C63 بلک سریز با 517 اسب بخار قدرت قطعاً یکی از برجسته‌ترین محصولات در تاریخ بازوی پرفورمنس مرسدس محسوب می‌شود.

کپی لینک

مرسدس AMG GT بلک سریز

این ماشین که جدیدترین عضو خانوادهٔ بلک سریز محسوب می‌شود، لایق حضور در این لیست خواهد بود زیرا AMG GT بلک سریز با شکستن رکورد پیست نوربرگ‌رینگ و پشت سر گذاشتن لامبورگینی اونتادور SVJ و پورشه 911 GT2 RS نشان داد که سوپرکارهای موتور جلو می‌توانند چه توانایی‌هایی داشته باشند. در سینهٔ این خودرو هم قوی‌ترین نسخهٔ موتور 4 لیتری V8 توئین توربوی AMG قرار گرفته که 730 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.