مرسدس بنز

نسل جدید مرسدس AMG GT با پیشرانه هیبرید ۸۴۰ اسب بخار تولید می‌شود

مرسدس AMG نسل دوم سوپرکار GT را برای رقابت بهتر با پورشه ۹۱۱ بازطراحی و بازمهندسی کرده و آن را سال آینده معرفی خواهد کرد. این خودرو که با کد داخلی C192 شناخته می‌شود، درواقع برادر کوپهٔ نسل هفتم AMG SL خواهد بود که به‌تازگی به بازار آمده است. این یعنی AMG GT فقط به‌صورت کوپه تولید می‌شود و وظیفهٔ نسخهٔ روباز را بر عهدهٔ AMG SL می‌گذارد. طراحی سوپرکار جدید مرسدس تکاملی خواهد بود و تناسبات آشنای نسل قبلی یعنی کاپوت کشیده، انتهای کوتاه و فرم لیفت‌بک عقب را حفظ خواهد کرد.

به گفتهٔ دفتر مرکزی AMG در افلترباخ، در نسل بعدی GT از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی کنونی ولی با سیستم روغن‌کاری کارتل خشک استفاده خواهد شد. انتظار می‌رود این موتور مثل SL جدید، در مدل‌های GT53 و GT63 به ترتیب با ۴۷۵ و ۵۸۵ اسب بخار قدرت ارائه شود درحالی‌که بعداً مدل‌های قوی‌تری مثل GT R و GT بلک سریز هم به این خانواده اضافه خواهد شد؛ اما جالب‌تر از همه اینکه AMG در حال کار روی یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی بنام GT63 S E-Performance هم هست که از قوای محرکهٔ GT63 S E چهاردر کنونی استفاده خواهد کرد.

قوای محرکهٔ این مدل از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 به همراه یک موتور الکتریکی در عقب تشکیل شده است که مجموعاً ۸۴۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. اگر دقیقاً همین سیستم در AMG GT هم ارائه شود آن را به یکی از قوی‌ترین سوپرکارهای هیبریدی تبدیل خواهد کرد که حتی از فراری ۲۹۶ GTB با ۸۳۰ اسب بخار قدرت هم قوی‌تر خواهد بود. بااین‌حال، مثل SL جدید، برای نسل بعدی AMG GT هم پیشرانه‌های چهار سیلندر و شش سیلندر خطی در نظر گرفته شده است. موتور چهار سیلندر همان نمونهٔ ۲ لیتری توربو خواهد بود که با سیستم هیبریدی خفیف و توربوشارژ برقی در SL43 ارائه شده و ۳۸۰ اسب بخار قدرت دارد.

AMG GT جدید بجای گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ کنونی به یک نمونهٔ ۹ سرعتهٔ جدید کلاچ تر مجهز می‌شود و برای اولین بار سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن ارائه خواهد شد. تغییر مهم دیگر اینکه در نسل جدید دیگر گیربکس به شکل ترنس‌اکسل در عقب نصب نخواهد شد بلکه به جلو در کنار پیشرانه منتقل می‌شود تا فضا را برای سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب آزاد کند؛ اما علیرغم این تغییر، گفته شده توزیع وزن AMG GT جدید تفاوت چندانی با توزیع ۴۷ به ۵۳ در جلو و عقب نسل کنونی نخواهد داشت. مرسدس برای اولین بار از ترنس‌اکسل عقب در SLS استفاده کرد و آن را در نسل اول AMG GT ادامه داد.

بدنهٔ AMG GT جدید با ترکیب منحصربه‌فردی از آلومینیوم، فولاد، منیزیوم و فیبر کربن ساخته خواهد شد تا هم وزن را کاهش و هم استحکام را افزایش دهد. در زیر این بدنه هم از سیستم تعلیق فعال با طرح دو جناقی در جلو و چند اتصالی در عقب با فنرهای فولادی، دامپرهای متغیر و آنتی‌رول بارهای هیدرولیکی استفاده خواهد شد. یکی دیگر از ویژگی‌های سوپرکار جدید مرسدس هم برخورداری از آئرودینامیک فعال مشابه AMG SL جدید است که باعث کاهش نیروی لیفت در جلو و افزایش داون‌فورس در عقب می‌شود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Aboalfazl demon

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (520 ديدگاه)

    یا خدا

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۰
  2. GMA

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (58 ديدگاه)

    اگه شبیه رندر باشه،سرطان خالصه،پروتاتیپش هم شبیه رندره،دیگه امیدی به طراحی های جدید مرسدس نیست

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۵۷
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (7431 ديدگاه)

      از عقب پورشه شده !
      از جلو ضایع شده !

      اما چیزی که هست ، اینه که بنز و بنزها را باید از نزدیک دید و فهمید و اصلاً از روی عکس نمیشه در مورد گیرایی خودروهای بنز نظر داد !

      موافقم ۳۴
      مخالفم ۷
    2. کیان

      ۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (983 ديدگاه)

      رند اول نارنجی به نظر خیلی خیلی شبیه محصولات مازراتی هست، مخصوصا فرم چراغهای جلو

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۵
  3. گلاب

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    نمی‌دونم چرا طراحی های بنز و بی ام و اینقدر بد شده مخصوصا توی الکتریکی ها ..همون الکتریکی ها رو با ظاهر بنزینی ها میساختن بهتر نبود مثلاً eqs

    موافقم ۳۵
    مخالفم ۱۸
    1. حق گوی باطل

      ۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (68 ديدگاه)

      بنز و بی ام و این اواخر بنزینی هارو هم خراب کردند
      واقعا زبان طراحی یک دوره قبل بنز و بی ام و خیلی زیبا بود ولی الان …

      موافقم ۳۲
      مخالفم ۹
    2. BMW

      ۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (157 ديدگاه)

      دقیقا شبیه چینی ها دارن می شن چرا مثل تسلا طراحی نمی کنن .

      موافقم ۱
      مخالفم ۱۵
  4. M83

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    الان این به این خوشگلی چه مشکلی داره /: ؟!

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۱۷
  5. Gold

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (32 ديدگاه)

    خداحافظی با دماغ کشیده های اصیل :
    sls ارزشمند
    amg gt نسل یک
    وایپر افسانه ای

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۰
  6. Khosrow

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2112 ديدگاه)

    چرا اینقدر شبیه نیسان زد ..

    موافقم ۲
    مخالفم ۲۲
  7. وحید اسماعیل نسب

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (48 ديدگاه)

    واقعا طراحیش زشته

    موافقم ۷
    مخالفم ۱۹
  8. Yasin

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (111 ديدگاه)

    امیدوارم جانشین جذابی باشه
    چون خود amg gt به اندازه sls جذاب نبود

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۳
  9. JDM lover

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (595 ديدگاه)

    اگه شبیه اون رندر نارنجیه باشه ، رسما فاتحه اش خوندس
    نسل کنونی بسیار بسیار زیبا تره
    نسخه پایه اش هم که چهار سیلندره 😶😒
    چرا اخه اینکارو میکنی مرسدس

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲
  10. MHMUD

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (61 ديدگاه)

    خیلی ممنون که عقب ۹۱۱ طراحی کردی …

    موافقم ۵
    مخالفم ۴
  11. رامتین

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2512 ديدگاه)

    بنظرم وقتشه بی ام و هم سری M1 را تولید کنه. حتی جایی دیدم سری۹ بی ام و هم ممکنه ایجاد بشه! عجب رقابتی خواهد بود. امیدوارم قبل الکتریکی شدن حداقل این سوپر اسپرتها شکل بگیرند! امید فقط به آلمانیهاست…

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  12. محمد هادی

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (958 ديدگاه)

    اگر نسل بعدی چیزی شبیه به عکسای موجود باشه
    میشه بهش گفت قراعتی متفاوت از اتاق ۹۱۱ توسط یک آلمانی دیگر!
    ولی زشت نیست فرم بدنه
    زیبا و وحشیه و خمیده ست
    من خوشم میاد ازین سبک ماشینای اسپرت،حس سرعت و توانایی های آئرودینامیک رو به آدم القا میکنه

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  13. محمد هادی

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (958 ديدگاه)

    شایدم اصن این شکلی نشه
    هنوز که کامل معلوم نیست

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  14. دوچرخه سوار

    ۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (169 ديدگاه)

    معرکه است.

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  15. مهدی

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    خیلی زشت شده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا