تجربه و آزمایشتویوتا

اولین رانندگی با تویوتا گرند هایلندر، ترکیبی از کاستی‌ها و جذابیت‌ها

شاسی‌بلند جدید تویوتا هایلندر از یک سو کاستی‌ها و از سوی دیگر نقاط قوت قابل‌توجهی دارد که آن را به گزینه‌ای معمولی در این کلاس رقابتی تبدیل می‌کند.

تویوتا کراس‌اوور جدید گرند هایلندر را با دو پیشرانهٔ هیبریدی کم‌مصرف و کابین جادار و لوکس با فضای کافی برای هشت سرنشین و تمام وسایلشان ارائه کرده تا بین هایلندر و سکویا قرار گیرد و قصد دارد با این مدل جدید به مصاف پیشتازان این کلاس یعنی هیوندای پالیسید و کیا تلوراید برود. گرند هایلندر اما با تناسبات عجیب و حجم بصری غیرعادی روی محورها قطعاً زیباترین کراس‌اوور کلاس خود نیست.

جلوپنجرهٔ پایینی بسیار بزرگ خودرو بخش عمده‌ای از دماغه را اشغال کرده و بدون رینگ‌های ۲۰ اینچی در تیپ‌های لیمیتد یا پلاتینوم، گرند هایلندر پایه با رینگ‌های ۱۸ اینچی شبیه بدن‌سازی به نظر می‌رسد که روی پاهای خود کار نکرده است. بااین‌حال، برخی جزئیات طراحی مثل چراغ‌های جلو و عقب شارپ، زوایای عالی سپر جلو و یک قطعهٔ تزئینی نقره‌ای بالای جلوپنجره ویژگی‌های جالبی هستند.

داخل خودرو هم عالی به نظر می‌رسد. در تیپ پلاتینوم به‌وفور از چرم باکیفیت استفاده شده و صندلی‌ها، رو دری‌ها، کنسول میانی و داشبورد همگی با چرم پوشیده شده‌اند. تنها موضوع ناخوشایند در اینجا تریم چوبی مصنوعی و پلاستیک‌های مشکی است که برای یک کابین سطح بالا، ارزان به نظر می‌رسند. صندلی‌ها نرم هستند اما خیلی خوب بدن را در برنمی‌گیرند و حس سر خوردن به سرنشینان می‌دهند. بااین‌حال، حداقل گرم‌کن صندلی‌های جلو در همهٔ تیپ‌ها ارائه می‌شود درحالی‌که در تیپ لیمیتد تهویهٔ صندلی‌های جلو هم اضافه می‌شود اما گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌های ردیف دوم فقط مختص تیپ پلاتینوم است.

صندلی‌های کاپیتانی ردیف دوم هم از همان مشکل عدم حمایت صندلی‌های جلو رنج می‌برند اما صندلی‌های ردیف سوم به‌اندازهٔ کافی بزرگ هستند که دو بزرگ‌سال بتوانند مدتی طولانی از آن‌ها استفاده کنند. علاوه بر این، گرند هایلندر با فضای بار ۵۸۳ لیتری در پشت صندلی‌های ردیف سوم، در این کلاس دومین خودروی برتر محسوب می‌شود. تمام تیپ‌های این خودرو با یک نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی ارائه می‌شوند که از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم بهره می‌برد. در اینجا حتی سیستم فرمان صوتی هم وجود دارد که به‌خوبی کار می‌کند.

در مدل‌های لیمیتد و پلاتینوم بجای صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی استاندارد یک نمونهٔ بزرگ‌تر ۱۲.۳ اینچی ارائه می‌شود که البته خیلی شلوغ است و نقشه، علائم جاده، سیستم‌های ایمنی و… همگی صفحه آمپر را تا حد آزاردهنده‌ای به هم می‌ریزند. در تیپ پلاتینوم حداقل یک هدآپ دیسپلی اضافه می‌شود تا به کاهش بخشی از این حملهٔ بصری کمک کند. پکیج ایمنی Safety Sense 3.0 تویوتا در همهٔ تیپ‌ها به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود و شامل هشدار پیش از برخورد، کروز کنترل تطبیقی، دستیار علائم جاده و… می‌شود.

پیشرانهٔ پایهٔ گرند هایلندر یک نمونهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربو است که برای مسیرهای صاف مناسب خواهد بود اما ۲۶۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور آن برای حرکت دادن یک شاسی‌بلند ۲ تنی در جاده‌های کوهستانی کافی نیست. شتاب خودرو کند است، صدای موتور شبیه ماشین چمن‌زنی است و برای هماهنگ شدن با جریان ترافیک باید همواره پدال گاز را تا انتها فشرد. البته تلوراید و پالیسید هم خودروهای خیلی سریعی نیستند اما پیشرانهٔ V6 آن‌ها کشش بهتری دارد.

در همین حال، پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری هیبریدی گرند هایلندر با تنها ۲۴۵ اسب بخار قدرت حتی از موتور پایه هم ضعیف‌تر است اما با ۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر، حدود ۰.۲ لیتر مصرف سوخت کمتری دارد. بااین‌حال، دیگر پیشرانهٔ هیبریدی این خودرو که Hybrid Max نام دارد را می‌توان بهترین قوای محرکه در این کلاس دانست. این نسخه از همان پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری توربوشارژ پایه به همراه یک موتور الکتریکی روی هر محور استفاده می‌کند که مجموعاً ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد. هرچند مصرف سوخت در این نسخه به ۸.۷ لیتر در هر صد کیلومتر افزایش پیدا می‌کند اما هنوز هم از فورد اکسپلورر و رقبای کره‌ای کم‌مصرف‌تر است.

مدل هیبرید مکس به‌طور شگفت‌آوری سریع است و در همان جادهٔ کوهستانی که مدل پایه را به چالش می‌کشید بدون مشکل حرکت می‌کند. گرند هایلندر با این قوای محرکه حتی با وجود وزنی بیش از ۲.۲ تن، به لطف گشتاور فوری موتورهای الکتریکی هیچ مشکلی برای بالا رفتن از سربالایی‌ها ندارد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این نسخه ۶.۳ ثانیه است که ۱.۲ ثانیه از نسخهٔ بنزینی سریع‌تر است. بااین‌حال، درحالی‌که گرند هایلندر بنزینی از گیربکس هشت سرعته و نسخهٔ هیبریدی از نمونهٔ CVT استفاده می‌کند، در اقدامی عجیب، تویوتا در نسخهٔ هیبرید مکس از گیربکس قدیمی شش سرعته استفاده کرده که قطعاً نسبت به نمونهٔ هشت سرعته احساس ناخوشایندی دارد.

حتی با وجود وزن سنگین باطری‌ها، گرند هایلندر برای یک کراس‌اوور سه ردیفهٔ بزرگ هندلینگ خوبی دارد. سیستم تعلیق هرچند نسبت به رقبای نرم‌تر این کلاس مثل نیسان پث‌فایندر بسیار سفت احساس می‌شود اما با توانایی عالی در پیچ‌ها که اندازهٔ خودرو را کوچک‌تر جلوه می‌دهد، این سفتی را جبران می‌کند. همچنین فرمان احساس کافی از مسیر را به راننده می‌دهد و بادی‌رول برای چنین شاسی‌بلند بزرگی به‌طور شگفت‌آوری کم است.

خوبی‌ها و کاستی‌های گرند هایلندر توصیهٔ آن برای خرید را در یکی از رقابتی‌ترین سگمنت‌ها دشوار می‌کند اما مطمئناً این خودرو در بخش پیشرانهٔ هیبرید مکس و کابین راحت و مجهز حرف‌هایی برای گفتن دارد. یکی دیگر از مشکلات این کراس‌اوور ژاپنی قیمت است که از ۴۴,۴۰۵ دلار آغاز می‌شود یعنی حدود ۱۰ هزار دلار بیشتر از تلوراید، پالیسید و یا فولکس‌واگن اطلس. قیمت گرند هایلندر هیبریدی از ۴۶ هزار دلار شروع می‌شود و نسخهٔ هیبرید مکس حداقل ۵۵,۳۷۵ دلار قیمت دارد. قیمت نمونهٔ آزمایشی ما که از نوع هیبرید مکس لیمیتد بود نیز به ۵۹,۴۶۰ دلار رسید.

هرچند گرند هایلندر به‌اندازهٔ هیوندای پالیسید تیپ کالیگرافی با قیمت تنها ۵۵ هزار دلار لوکس احساس نمی‌شود اما تویوتا فضای بار بیشتر و مصرف سوخت بهتری دارد؛ بنابراین، هرچند کراس‌اوور جدید تویوتا خودروی بی‌نقصی نیست اما گزینهٔ جدیدی را پیش روی خریداران پرشمار این کلاس قرار می‌دهد.

مشخصات فنی

Toyota Grand Highlander 2024

پیشرانه ۲.۴ لیتری I4 توربو هیبریدی
قدرت ۳۶۲ اسب بخار
گشتاور ۵۴۲ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
باطری ۱.۴ کیلووات ساعت
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۳ ثانیه
مصرف سوخت ۸.۷ لیتر ترکیبی
وزن ۲۲۳۱ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۷ نفر
ظرفیت صندوق بار ۵۸۳ لیتر
ظرفیت یدک کشی ۲۲۷۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۴۴,۴۰۵ دلار
قیمت تست‌شده ۵۹,۴۹۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۱ رای
منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۹ دیدگاه‌ها

  1. PRPR

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (240 ديدگاه)

    با این مصرف سوخت و با این شتاب چه لزومی داره ماشین برقی خرید

    موافقم 78
    مخالفم 10
    1. IMAN1199

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      لزومی نداره واقعا ولی این سوال رو باید از خریداران پرسید که اینهمه ماشین برقی دارن میخرند برای چیه برای منم جای سواله که چراباید اینهمه ماشین برقی بخرن
      حتی میگن پیشبینی شده ماشین برقی تسلا رکورد پرفروش ترین خودروی جهان رو میزنه تو سه ماهه اول امسال این رکورد رو زده یعنی تا اخر سال همین هم میشه اگه همین ادامه پیدا کنه یعنی یه ماشین برقی که قبولش نداریم میشه پرفروش ترین ماشین یعنی بین اینهمه ماشینی که کارشون درسته و فروششون چندین سال بین مردم نهادینه شده رو یه خودروی برقی بزنه زمینه
      ولی چه فایده‌ که برقیه اینجاست که میشه فهمید که منطق بازار و میزان فروش ماشین ها به خریداران و مشتریان همیشه رو حساب و کتاب و منطق نیست مردم با کوچکترین دلیلی راهشون رو عوض میکنن خیلی ها هم ماشین باز نیستن اکثرا نمیدونن ماشین چیه فقط میخوان ساده از نقطه ای به نقطه ای دیگه برن چون دنبال منافع خودشونن ممکنه برای همین ممکنه یه مدل ماشین بیاد بازار جای مدل پرفروشی مثل این رو بگیره هرچیز ممکنه
      خودروسازای بزرگ هم هرکدوم یه بخشی رو تمرکز کردن
      یکی از همه هر جا میزنه تا ماشیناش مقرون بصرفه و باب میل قشر متوسط و غیر ماشین باز باشه
      یکی دیگه هم تخصصی کار میکنه برای ماشین بازا و اهل فن ‌
      پس بنا بر این
      منم مثل NAVID۰۰۹۸ میتونم بیام بگم

      سلطانِ اطمینان و کیفیت و بهترین از هر لحاظ در هر چیزی اروپا و امریکا که در هر چیزی از هر لحاظ بهترین و اول۱ هستن ، بقیه به گرد پاشونم نمیرسن و فعلاً پُفک نمکی بخورند تا ببینیم چه گِلی به سر بزنیم 😎 !!!

      چیزی که برای دیگران آرزو هست برای اروپایی ها و امریکایی ها ‌مثل فولکس واگن و جنرال موتورز خاطرست 😂👋🏻 !

      بعد از اونها هم این زاپنی رو قبول داریم هایلندر مناسبه
      ولی کره ای ها رو قبول نداریم بخصوص از نوع جایزه دارش بعد یمی میاد فکر میکنه النترا n بهتر از گلفه
      دیگه مهم نیست به کره ای ها تو مجلات جایزه بدن یا بگن شده خودروی سال! 😂🤦‍♂️ ! کره ای ها که دیگه فقط دنبال فروش و انداختن ماشین و منافع خودشون هستن
      حتی فراخوان هم نمیدن دیگه تا صداش در بیاد یعنی از رو فراخوان دادن مشخص نمیشه کی به کیه باید خودمون بریم تحقیق کنیم ببینیم وضعیت چیه

      موافقم 60
      مخالفم 37
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        سلطان تویوتا رو بیخیال ، باید چسبید به سلطانِ تومار !
        اون سه آخر تمام کننده‌ی اطلاعات خودرویی بالاته 😂 !

        موافقم 24
        مخالفم 52
        1. IMAN1199

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          مرسی سلطان آره اون رو بیخیال باید چسبید به سلطان تومار
          من سلطان تومار ( طومار ) و اطلاعات از خودت الهام گرفتم 😂 !
          بخاطر تو تا کوه قاف هم میرم سلطان !
          این که چیزی نیست

          موافقم 43
          مخالفم 15
        2. matin

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (358 ديدگاه)

          خود امریکا و ژاپن انقدر باهم درگیر نیستن 😒😒تا کی میخواین این بحث های الکی درست کنین

          موافقم 7
          مخالفم 4
      2. viper2

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        اقا اگه امریکا و اروپا تو همممه چی اول بودن پس برای چی وقتی همون جنرال موتورز ورشکست کرده بود تویوتا داشت با انواع و اقسام ماشیناش رکورد میزد؟؟؟ اگه جنرال موتورز و فولوکس بهتر از تویوتا بود پس چرا تو امریکا که یک بازار ازاد هست تویوتا فروشش ده برابر فولوکسه؟؟؟؟ چرا تو خاورمیانه که تشریفات گمرکی ندارن و تقریبا یه بازار ازاده تویوتا فروشش بیشتره؟؟؟
        چیزی که برای فولوکس لگن ساز خاطرست برای بقیه مثل ژاپنی ها و تویوتا ارزوه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جوک سال بود بیشتر . تویوتا فقط با اعتبار موتور 2jz کل اعتبار فولوکسو میخره چی میگی تو

        موافقم 13
        مخالفم 55
        1. IMAN1199

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          فروش هم برای شما و تویتا و تسلا
          تسلا با این بی همه چیزیش رکوردای فروش رو داره میزنه
          اگه به فروش باشه که نیست
          پس فروش برای شما

          موافقم 42
          مخالفم 12
      3. viper2

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        اینقدر حرف از اروپا و امریکا و الیاژ برتر میزنی . برو ببینم رو بیشتر قاشق چنگال ها نوشته چی با افتخار نوشته made in japan . برو از کسایی که کارشون با جرثقیله بپرس ببین پر فروش ترینش چیه بهت میگن کاتو و تادانو که اونا هم made in japan . برو ببین بیشتر لوازم الکترونیکی که داره تو همون امریکا استفاده میشه کجایی هست؟ همشون sony یا Panasonic هستن که این هم یعنی موفقیت japan پر فروش ترین موتور جهان چیه honda japan پر فروش ترین ساعت جهان چیه casio japan
        اصلا چیزی از اصل تولید ناب میدونی که اولین بار تو ژاپن استفاده شد و بعدش تو کل خط تولید های اروپا و امریکا استفاده شد؟ حتی تو همون دهه ۸۰ که ژاپن از هیچ لحاظی به پای امریکا نمیرسید هم ژاپن خط تولید با دقت تر و سریع تر با استفاده از فضای کمتری داشت تا امریکا با این وجود که مساحت امریکای چند برابر مساحت ژاپنه همین الانش تو کمری های هیبرید اون هایی که باتریشون madi in japan هست دو سال بیشتر عمر میکنن . این یعنی قدرت ژاپن این یعنی خط تولید موفق ژاپن که هممممه جهان ارزو دارن بهش برسن با این وجود که ژاپن نه منابع طبیعی داره نه مساحت زیادی . تمامممم

        موافقم 16
        مخالفم 51
        1. مازیار

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2506 ديدگاه)

          قاشق چنگال؟

          موافقم 25
          مخالفم 6
        2. IMAN1199

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          قاشق چنگال برای شما مبارکتون باشه
          سوپر آلیاژ رکورد دار فولاد ۱۲ گیگا پاسکالی برای امریکا و اروپا برتری یعنی این نه اون

          جر ثقیل کاتو هم برای شما

          قوی ترین جرثقیل چرخدار جهان که رکورد دار هم هست برای اروپا و امریکا با ۱۲۰۰ تن وزن قابل تحمل و ۱۰۰ متر ارتفاع رکورد دار هم هست لیبهر روش نوشته made in germany
          کاتو به گرد پاشم نمیرسه

          برو ببین بیشتر تکنولوژی های موجود در لوازم خانگی چیه
          پلی استیشن ۵ سونی کل تکنولوژیش و قطعات داخلیش از اروپا و امریکا هست

          پرفروش ترین موتور جهان موتور سری ال اس جنرال موتورز امریکا با رکورد افسانه ای بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه هستش
          که اینم از این لحاظ رکورد داره
          این رکورده نه اون که گفتی

          نه اینکه تعداد موتور برق ها و موتور کل وسیله هایی که جمع زدی رو بگی بیشترین تعداد

          تولید ناب یعنی این
          یعنی اینقدر جنس بادوام و بادوام ترین جنس ها رو بزنی تا به خطر ورشکستگی برسی مثل جنرال موتورز امریکا و بعدا برای اینکه ورشکسته نشن عمدا خیلی بادوام و باد‌امترین رو نساختن با اختیار خودشون

          حتی تو همون دهه ۸۰ که هیچ ژاپن از هیچ لحاظی به پای امریکا نمیرسید الانشم نمیرسه

          تولید ناب یعنی همین
          زاپن یه روزی مثل جین بود و به بی کیفیتی و به بی دوامی معروف بود
          اشکال نداره الان مشکلاتی که داشته رو اصلاح کرده منم قبولش دارم

          ولی گندش نکنید که جوابش رو میدیم
          دوسال که چیزی نیست
          باتری هایی رو که اروپا و امریکا بخصوص ارتش امریکا اختراع کرده که ۱۰۰ سال عمر میکنه با چشم بهم زدنی هم شارژ میشه
          اینه تولید ناب
          حیف که نمیزارن وارد بازار شه فعلا

          این یعنی قدرت اروپا و امریکا این یعنی خط تولید موفق اروپا و امریکا که در هرچیزی بهترین و اول۱ هستن که هممممه جهان ارزو دارن بهش برسن با این وجود نمیرسن

          موافقم 44
          مخالفم 15
        3. viper2

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          قشنگ معلومه خیلی بالایی . موتور منطورم موتور سیکلت بود جناب بعدشم معلومه کلااااا چیزی از اصولی مثل تولید ناب یا کایزن یا اجایل و این ها چیزی نمیدونی که تولید ناب رو از لحاظ واژه معنی کردی و میگی تولید ناب یعنی تولید جنس ناب . کلا بحث کردن با یه کسی که میگه افرودر های اروپایی سر امد افرود هستن و میگه ژاپنی به پاشون نمیرسن ؛ فقط وقت هدر دادنه

          موافقم 9
          مخالفم 34
        4. مازیار

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2506 ديدگاه)

          در اینکه کالاهای ژاپنی بسیار فراگیر و با کیفیت هستن شکی نیست اما موردی که باید بهش توجه بشه بازار مقصد هست
          در ایران بعد از *** ۵۷ ارتباط با دنیای غرب تقریبا بطور کامل قطع شد و ژاپن تنها کشور صنعتی بود که مبادلات تجاری داشت از همین رو شاهد ورود انبوه کالاها از قاشق چنگال تا جرثقیل بودیم. بله کاتو و تادانو برندهای موفقی هستن اما بالادست اونها هم کم نیست همینطور سایر اقلام صنعتی

          موافقم 30
          مخالفم 5
        5. IMAN1199

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          آوفرین برو وقتتو هدر نده همشون رو میدونستم شما تلقین نکن تو ذهن من چی میگذره قشنگ معلومه بسیار بالام دارم پرواز میکنم
          همونی که گفتیم درسته
          موتور سیکلت هم به من چه بحث موتور سیکلت نبود

          موافقم 22
          مخالفم 9
        6. IMAN1199

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          آفرین مازیار درود برتو عزیزم حرفتو باید طلا بگیرن ..
          به این میگن نظر منطقی و درست مازیارو ببین یاد بگیر چطور نظر بدی متعصب

          موافقم 29
          مخالفم 8
        7. کسرا

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (28 ديدگاه)

          Made in Japan
          آنقدر Japan نکن عقده ای

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. viper2

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        https://www.pedal.ir/toyota/toyota-gm-assembly-line-compare/
        اینجا مقایسه خط تولید تویوتا و جنرال موتورز تو سال ۱۹۸۶ . مقاله هم توسط خود پدال کار شده

        موافقم 10
        مخالفم 23
        1. IMAN1199

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          میدونم نیاز نیست بگی قبلا خودم خونده بودم
          خط تولید مناسبی داره

          موافقم 22
          مخالفم 13
      5. حسین

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1095 ديدگاه)

        اگه آمریکا و اروپا برتر بودن نیازی به بیانیه نویسی نداشتن😁 شل کن و از برتری سرور جهان یعنی ژاپن لذت ببر متعصب 😁 قدرت یعنی ژاپن، علم یعنی ژاپن، صنعت برتر یعنی ژاپن، اروپا ناخن پای ژاپن هم نمیشه. مردم جهان دارن با ارجحیت جنس درجه یک ژاپنی، لگد به بنجل های ساخت اروپا میزنن. اپل آمریکایی نصفش ژاپنیه. اون زمانی که ژاپنی ها پردازنده تولید می کردن آمریکایی ها نمی فهمیدن پردازنده چیه نه کوالکام در کار بود نه انویدیا نه ای ام دی و بقیه چرت و پرت ها.
        تکنولوژی شون هم تو جنگ جهانی دوم دیده شد که مجبور شدن برای فرار از نابود شدن به دست ارتش قدرتمند ژاپن، دست به دامن بمب اتم بشن😁
        خطوط تولیدشون توسط ژاپنی ها و با تکنولوژی ژاپن ساخته میشه. پیشرفته ترین باتری هارو شرکت های ژاپنی مثل gs yuasa میسازن که اروپا تا هزار سال دینه هم مشابهش رو نخواهد داشت.

        موافقم 8
        مخالفم 36
        1. حسین

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1095 ديدگاه)

          کدوم یک از صنایع ژاپن اول بی کیفیت ساخته بعد با کیفیت شده؟ اسم ببر ببینیم؟ بی کیفیت اونایی بودن که نصف شون ورشکست شدن و نصف دیگه هم با وام های دولتی سرپا هستن. واسه پروژه های، های تِک میرن آویزون شرکت های ژاپنی میشن چون هزار سال از ژاپن عقب هستن

          موافقم 8
          مخالفم 37
        2. حسین

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1095 ديدگاه)

          غول خودروسازی جهان یعنی تویوتا بازار خودرویی شون رو تصاحب کرده و اون هارو از همه سگمنت ها شوت کرده بیرون طوری که مهاجرت کردن به سگمنت فول سایز.

          موافقم 7
          مخالفم 38
        3. IMAN1199

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          اگه آمریکا و اروپا برتر بودن نیازی به بیانیه نویسی نداشتن😁 اشکال نداره ما این رو برای متعصب هایی مثل شما مینویسیم مثل همین بیانه هایی که خودتون مینویسید

          شل کن و از برتری سرور جهان یعنی اروپا و امریکا لذت ببر متعصب 😁 قدرت یعنی اروپا و امریکا که از هر لحاظ در هر چیزی بهترین و اول۱ هستن ، علم یعنی اروپا و امریکا ، صنعت برتر یعنی اروپا و امریکا که از لحاظ در هر چیزی بهترین و اول۱ هستن، زاپن ناخن پای اروپا و امریکا هم نمیشه هرچی داره از اونهاست که البته همینشم به گرد پای اونها نمیرسه غیر از فروش که اینم خودشون خواستن. مردم جهان دارن با ارجحیت جنس درجه یک اروپایی و امریکایی رو انتخاب میکنن حتی پرچمشون هم روی این کالا ها میبینیم، و لگد به بنجل های ساخت کره و زاپن میزنن. اپل آمریکایی کجاش زاپنیه؟ همش امریکاییه پردازنده و سیستم عامل شاهکار اپل مهمه که همش امریکاییه نه سنسور ساده دوربین همین نشون دهنده اطلاعات پایین و تعصب و فشار شماست .
          خود پردازنده رو امریکایی ها اختراع کردند
          بعد چطور قبل از امریکایی ها یکی دیگه ازشون استفاده کنه
          کم خالی بندی کن حسین

          تمام پردازنده های جهان چندین بخش توصیفی دارن که همش از اروپا و امریکاست از جمله
          معماری ساخت
          یکی توسعه
          مراحل ساخت
          تمام اینها از صفر تا صدش تکنولوژی های انحصاری اروپا و امریکا هستن اصل کار همینه
          از اختراعش بگیر تا الان و پیشرفته و سطح بالای این صنعت مثل هر چیزی دیگه
          -معماری تمام پردازنده های جهان فقط همش متعلق شرکت های ای آر ام ( بریتانیا ) که تقریبپردازنده همه گوشی های موبایل همین معماری رو دارن هست
          و همچنین معماری پردازنده های دسکتاپ هم همه یا اینتل و یا ای ام دی هست ( امریکا ) که اینم امریکاییه

          -توسعه هم شرکت های معروف توسعه دهنده پردازنده که بازم همون اینتل و ای ام دی و .. که امریکایی هستن
          -مراحل ساخت هم تمام پردازنده های پیشرفته جهان با دستگاههای انحصاری فوق پیشرفته شرکت ای اس ام ال ( مقر شرکت در هلند ) ساخته میشه که اینم دو تکنولوژی انحصاری پیشرفته داره یکی لیزر الکترونیک فوق پیشرفته متعلق به شرکت کایمرا از امریکا هست
          و یکی دیگه هم اپتیک الکترونیک فوق پیشرفته متعلق به شرکت زایس آلمان شماره یک۱ اپتیک جهان هست
          یعنی همش از اروپا و امریکا شد

          این دوتا اصل کاری ها هستن
          باقیش با همکاری ساخته میشه برای سهولت و کاهش زمان ساخت و بصرفه بودن
          ولی اون دوتا که گفتم اصل کاری ها هستن و تکنولوژی هاشون هم انحصاری هست

          این دستگاه هارو ( دستگاههای فوق پیشرفته ای که تمام چیپ و سی پی یو ها روباهاش میسازن ) اگه با تمام نقشه های طراحی و خود دستگاه ها بدن به جین بازم نمیتونه از روش یکی هم کپی کنه اینقدر تکنولوژی پیشرفته ای داره

          از سی پی یو مثال نزن‌ حسین‌ خودتو ضایع می‌کنی

          تکنولوژی زاپن هم تو جنگ جهانی دوم دیدیم کامیکازه یه راه حل احمقانه شد که مجبور شدن برای فرار از نابود شدن به دست ارتش قدرتمند امریکا، دست به دامن کامیکازه ها شن اخرشم با بمب اتم های امریکا فکر کردند بلای آسمونی اومده یعنی بمب اولی رو که خوردن، امریکایی ها گفتند تسلیم میشید یا بیشتر بزنیم اونها چون باور نمیکردند گفتن این بلای آسمانی بوده اونها هم گفتند خب باشه‌ ما دومی رو هم میزنیم تا شما باور کنید 😁

          خطوط ژاپنی ها خودش همش با تکنولوژی اروپا و امریکاست و با تکنولوژی اروپا و امریکا ساخته میشه.
          مغز هر کارخونه plc هست
          Plc رو‌هم که نمیدونی چیه
          بازم ما بهت میگیم
          programmable logic controller
          اینم اروپا و امریکا اختراع کردند
          امریک اختراعش کرد بهترینس هم الان plc siemes و plc allen Bradley هست یکی آلمانی و یکی دیچه هم امریکاییه
          از plc man ها بپرس اطلاعات تکمیلی رو بهت میگن
          امریکا اولین بار بصورت کامپیوتری خط تولید کارخانه ها رو plc راه انداختند تا بعد در ادامه تو جهان فراگیر شد کارخانه های امروزی رو شکل دادن
          پیشرفته ترین باتری هارو هم شرکت های اروپایی و امریکایی ساختن با ۱۰۰ سال عمر و شارژ در یک۱ چشم بهم زدن که زاپن تا هزار سال دیگه هم مشابهش رو نخواهد داشت.
          هرچند که همینی هم که دارن از اروپا و امریکا میگیرن
          مثل همون هایپر کار آسپارک اوول که باتریش از شرکت danneca ltd و .. بقیه قسمت ها هم از شرکت های اروپایی و امریکایی بود
          حتی تویتا هم مراکز تحقیق و توسعه اش از جمله هیدروژن و باتری و خودران و.. رو در اروپا و امریکا راه انداخته
          بعد شمای متعصب رو میبینیم که از اونور جهان داری تعصب بیخود و حرف اشتباه میزنی
          میتونی بری

          موافقم 30
          مخالفم 8
        4. IMAN1199

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          کدوم یک از صنایع ژاپن اول بی کیفیت ساخته بعد با کیفیت شده؟ من جواب ندانستن شما رو نمیدهم
          خودت برو تاریخ را بخوان به همین می‌رسید

          برو بخون ببینیم؟ بی کیفیت اونایی بودن که نصف شون ورشکست شدن و نصف دیگه هم با وام های دولتی سرپا هستن.
          واسه پروژه های، های تِک میرن آویزون شرکت های اروپایی و امریکایی که در های تک حرف اول رو میزنن میشن چون هزار سال از اروپا و امریکایی ها عقب هستن

          موافقم 27
          مخالفم 8
        5. IMAN1199

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          غول خودروسازی جهان خودش به مشکل برخورده اونم توسط شرکت های چیپ مثل تسلا و متاسفانه کره ای ها که بازار خودرویی شون رو تصاحب کرده و اون هارو از خیلی سگمنت ها شوت کرده بیرون طوری که مدیرعامل عوض کردن و مهاجرت کردن به برقی سازی و. . این رو من خودم هم از بابت این موضوع ناراحت شدم شما که جای خود داری

          اخه تسلا چلغوز کیه که بخواد بیاد جای پرفروش ترین مدل بازارو رو بگیره فروش همینه به هیچکی وفا نکرده دلتو خوش نکن حاجی همینه مشکل همینه منم از بابت این موضوع ناراحتم

          موافقم 28
          مخالفم 4
        6. حسین

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1095 ديدگاه)

          جواب سوالام رو که نتونستی بدی، پدال هم که دو سه تا از کامنتام رو پاک کرد، ولی تکنولوژی‌ انحصاری مال ژاپنه که اگه مواد خام تولید پردازنده رو تولید نکنه یه دونه پردازنده هم تولید نمیشه تو جهان.
          در مورد شرکت های تولید پردازنده هم برو اطلاعاتت رو کامل کن بعد وارد بحث شو. به خود زحمت بده در خصوص دهه هشتاد و نود میلادی مطالعه کنی.
          تو اولین نفر در دنیا هستی که از شدت تعصب و فقر اطلاعاتی به خودت اجازه میدی اروپا و آمریکا رو در باتری از ژاپن پیشرفته تر بدونی چون در چند دهه اخیر تمام پیشرفت های صنعت باتری مدیون شرکت های ژاپنی بوده و غول باتری تون که تسلا باشه از پاناسونیک کمک می گیره بقیه هم همینطور. اطلاعات تکراری و سوخته هم در مورد asml نده چون خودمون بلدیم. ژاپن خودش جزو بزرگترین تولید کننده های تجهیزات لیتوگرافی به حساب میاد.
          در مورد خط تولید دروغ پردازی نکن چون بزرگترین تولیدکننده های ماشین آلات خط تولید و ربات های خط تولید همشون ژاپنی هستن پس دروغ گویی رو بذار کنار اینجا اینستاگرام نیست که کسی جوابتو نده.

          موافقم 6
          مخالفم 20
        7. IMAN1199

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          خب حسین جان باید بگم گیر افتادی داری درجا میزنی تابلوعه

          شما جواب سوالام رو که نتونستی بدی
          شما بیا اینجا درمورد تمام پردازنده های جهان یه توضیح بده
          از مواد اولیه نگو از تکنولوژی های پیشرفته انحصاری اش بگو مواد اولیه رو که تامینش مثل آب خوردنه این رو تو خود امریکا هم براحتی تهیه میکنن
          شمش سیلیکون رو هم تو خود آمریکا هم تولید می‌کنند
          تامین هر مواد اولیه ای در سطح گسترده اگه از جایی دیگه هم باشه برای بصرفه در اومدنه اینها

          اصل کاری همونهایی بودن که گفتم
          از واقعیت فرار نکن بحثو نپیچون حرفو عوض نکن

          -اون تکنولوژی‌ های انحصاری تولید پردازنده های جهان
          -معماری ساخت تمام پردازنده های جهان
          ( arm x86 و… )
          -شرکت های توسعه دهنده تمام پردازنده های جهان ای ام دی اینتل اسنپ انویدیا و…
          که همشون اروپایی و امریکایی هستن اینها رو باید میگفتی
          مواد خام که چی نیستد واسشون

          امریکا سر همین بحث تولید پردازنده ها بدلیل در اختیار داشتن تکنولوژی انحصاری پیشرفته اینها که دستشونه دارن اعمال نفوذ قدرت میکنن حتی از لحاظ سیاسی شما کجای کاری؟ تو تعصب خودتی
          زاپن این وسط نخودیه

          در مورد شرکت های تولید پردازنده فقط شما هستی که باید بروی و اطلاعاتت رو کامل کنی ما درستش رو گفتیم پس بفرما برو بعد وارد بحث شو. به خود زحمت بده مطالعه کن شما تو دهه هشتاد نود میلادی موندی
          که البته همینشم از امریکاست

          بروید تخقیق کنید از اختراع پردازنده و اولین پردازنده جهان مال کی بوده ( در جنگنده اف ۱۴ تامکت که پیشرو زمان خودش بود از اولین پردازنده های اختراع شده جهان توسط خود امریکا استفاده شد ) از امریکا بوده
          تو اولین نفر در دنیا هستی که از شدت تعصب و فقر اطلاعاتی به خودت اجازه میدی زاپن رو با اروپا و آمریکا رو در باتری یا هرچیزی از اروپا و امریکا پیشرفته تر بدونی چون در چند دهه اخیر تمام پیشرفت های صنعت باتری و هر چیزی دیگه مدیون شرکت های اروپایی و امریکایی بوده

          ضمن اینکه باتری لیتیومی در حال انقراضه بعد شما تازه اومدی داری در مورد این حرف میزنی

          همینتون مونده برای اینکار از دیوار تسلا بالا برید برای اینکه حرفی زده باشی پاناسونیک به تسلا زپرتی باتری نده به کی بده

          شما باید از پیشرو های جلوتر از زمان خودشون بگید که پیشرفته ترینها کدوما هستن

          تو آمریکا ناسا ۵۰ سال پیش باتری اتمی ساختن باهاش فاضاپیما فرستادن فضا ( وویجر) که هنوزمپکه هنوزه داره کار میکنه از منطومه شمسی خارج شده هنوزم داذه اطلاعات میفرسته زمین

          ۵۰ سال پیش ناسا فضاپیمای با پیل سوختی هیدروژنی رو از امریکا فرستاد فضا شما کجای کاری
          الان که میخوان برن مریخ و باتری هایی رو دارن میسازن که ۱۰۰ سال ۱۰۰۰ سال عمر میکنه
          تو چشم بهم زدنی هم شارژ میشه برتری اینه نه اونی که گفتی نه

          اطلاعات هم در مورد asml ندارید لطفا تز الکی ندهید لطفا. چون تمام تکنولوژی های انحصاری پیشرفته ترین چیپ های حال حاظر جهان فقط متعلق به دو کشور پیشرفته اروپایی ( آلمان ) و امریکایی هست دو تکنولوژی انحصاری که پیشرفته ترین تجهیزات لیتوگرافی در حهان رو بطور انحصاری در اختیار دارن این ها رو هیچ شرکتی دیگه بهشون دست پیدا نکرده یعنی نتونستن به این سطح برسن.

          بقیه دیگه شرکت های فرعی هستند که از این تجهیزات تولید کنن ولی اونها اصلا در این حد نیستن که بشه کاری ازشون بر بیاد چون تفاوتشون مثل دوچرخه و شاتل فضایی هست

          در مورد خط تولید هم شما دروغ پردازی نکن چون بزرگترین شرکت تولیدکننده های ماشین آلات خط تولید و ربات های خط تولید معروف ترینش آلمانی هستش که پیشرفته ترین نوع از اینها رو داره شرکت kuka آلمانی هست پس دروغ گویی رو بذار کنار اینجا اینستاگرام نیست که کسی جوابتو نده.
          منم اینجا هستم
          دارم همینکارو میکنم
          شرکت kuka آلمان با همکاری یک۱ شرکت آمریکایی اولین خودروی پرینت سه بعدی جهان که پیشرفته ترین در این نوع هست رو ساخته هایپرکار زینگر با این ربات ها و با دستگاه های پیشرفته خودشون ساخته شده پیشرفته ترین در این نوع هستند

          موافقم 14
          مخالفم 4
      6. حسین

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1095 ديدگاه)

        چرا اسم ورشکست میاد فشاری میشی؟ خب پونتیاک و هامر و کرایسلر و بیوک و کل مجموعه جی ام ورشکسته هستن. کره ای ها هم اول بازار اروپایی ها و آمریکایی هارو درو کردن نه ژاپنی ها برو یکم اطلاعاتت رو بالا ببر چهارتا نمودار فروش نگاه کن تا فاجعه افت فروش اروپای عقب مونده و آمریکا رو ببینی

        موافقم 6
        مخالفم 15
        1. IMAN1199

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          من که حتی حاظر نیستم اسم‌کره رو‌هم بیارم ولی شنیدم فن هاش میگن
          خبر مواجه شدن با خطر ورشکستگی شرکتهای زاپنی مثل نیسان و میتسوبسی و چندتای دیگه که از قاپیدن فروش ۷ میلیونی کره ای ها و تسلای که رکورد پرفروش ترین خودروی جهان رو داره میزنه بود رو تو همین پدالم دیدیم
          خب برو یکم اطلاعاتت رو بالا ببر چهارتا نمودار فروش نگاه کن تا فاجعه افت فروش زاپن عقب مونده رو ببینی
          نمیخوام اینها رو بگم ولی چون تعصب از چشاتون میباره گفتم بگم تا بدونید
          ببینید این شرکتها چقدر بدبخت شدن که تسلا و کره ای های زپرتی باهاشون سرشاخ شدن

          عرض کرده بودم فروش بحث بیخودیه قبلا هم عرض کرده بودم حاجی ناراحت نباش

          موافقم 13
          مخالفم 3
      7. حسین

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1095 ديدگاه)

        باتری های معمولی ژاپنی که داخل ماشین حساب استفاده میشن صد سال بی وقفه کار می کنن. آمریکا و اروپا باید هزار سال شاگردی ژاپن رو کنن تا دانش ساخت این باتری های معمولی و ارزون قیمت ژاپن رو بدست بیارن. دیگه تکنولوژی های انحصاری باتری ژاپن رو نمیگیم

        موافقم 4
        مخالفم 14
        1. IMAN1199

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          باتری داخل ماشین حساب برای شما
          باتری اتمی فضاپیمای ناسا که ۵۰ ساله داره کار میکنه ۱۰۰ سال دیگه هم مثل ساعت کار می‌کنه واسه ما
          برو خوش باش برای خودت

          زاپن باید هزار سال شاگردی اروپا و امریکا رو کنه تا دانش ساخت این باتری های اتمی ۵۰ سال پیش امریکا رو رو بدست بیاره. دیگه تکنولوژی های انحصاری باتری های فوق پیشرفته الان اروپا و امریکا که اختراعش کردند میخوان با کمکش انسان رو به مریخ بفرستن رو نمیگیم که ۱۰۰۰ سال عمر میکنه و تو چشم بهم زدن شارژ میشه
          یا قرارداد مایکروسافت با یک۱ شرکت امریکایی فعال در زمینه گداخت هسته ای برای تامبن انرژی اتمی با راکتور های کوچک اتمی که در هر جایی قابل نصب هستند رو نمیگیم

          موافقم 13
          مخالفم 3
        2. حسین

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1095 ديدگاه)

          ایمان
          از کاربر viper یاد بگیر چطور بدون تعصب و مفید نظر بدی

          موافقم 3
          مخالفم 15
        3. IMAN1199

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          حسین برو از کاربر مازیار و داتسون که خودش فن زاپنه یاد بگیر چطور نظر بدون تعصب و مفید بدید

          داتسون واسه خودش پیشرفت کرد
          چون قبلنا منم باهاش بحث میکردم
          ولی در ادامه متوجه شد که منظور و هدفم مقابله با نظرات متعصبانه هست
          دیگه وارد بحث نشد
          چون فهمید که هدف من جوابهایی برای نظرات متعصبانه هستن
          پس
          شما نظر متعصبانه ندید تا منم اینکارو نکنم
          اصلا فکر کن که من وحشی شدم آره
          باید بیایید بحث کنیم
          نوید که خودش بحثو شروع میکنه فرار میکنه میره شما داری جورشو میکشی
          نوید بیا اینجا ببینم
          خودت باید بیای اینجا جواب پس بدی

          موافقم 12
          مخالفم 3
        4. viper2

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          مرسی داش

          موافقم 5
          مخالفم 13
        5. حسین

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1095 ديدگاه)

          دهه هشتاد و نود که NEC و توشیبا سلطان تولید پردازنده بودن اینتل کجا بود؟ انویدیا کجا بود؟ اپل کجا بود؟ اون زمانی که اینا رایانه میساختند این آمریکایی ها کجا بودن؟
          بزگترین تولید کننده های خطوط تولید fanuc و میتسوبیشی و یوکوگاوا و Omron و دنسو روبوتیک هستن فکر می کنی چهارتا اسم سرچ می کنی کپی می کنی اینجا کسی نمی تونه جوابتو بده؟
          در مورد ورشکستگی آمریکایی ها هم همه چیز مشخصه حاضر نیستم در موردش بحث الکی کن مبا یه متعصب. سعی کن وقتی دارم بهت اطلاعات میدم یاد بگیری نه اینکه با تعصب برخورد کنی. همون ناسا که میگی که نصف دانشمندانش ژاپنی هستن.
          90 درصد تولید مواد خام نیمه هادی ها متعلق به ژاپنی ها از جمله showa dencoو shin etsu و سومیتومو هست. حالا تو آمریکا چی تولید می کنن؟ هرچی بیشتر حرف میزنی بیشتر می فهمم چیزی بلد نیستی.

          موافقم 3
          مخالفم 14
        6. حسین

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1095 ديدگاه)

          من هم در دوره نوجوانی متعصب بودم ولی این از این دوره گذشتم به تو توصیه می کنم از همین الان تعصب رو بذاری کنار و با آغوش باز به صورت واقع گرایانه به استقبال خرد بری.
          کامنتو پاک نکن پدال

          موافقم 3
          مخالفم 13
        7. IMAN1199

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          عزیزم NEC و توشیبا پشم اینتل هم حساب نمیشن
          اولین پردازنده جهان رو امریکایی ها ساختن
          اولین کامپیوتر ترانزیستوری جهان رو هم تو دانشگاه منچستر اروپا ساخته شد

          سواد که داری خودت برو مطالعه کن
          سلطان تولید پردازنده ها از اول اینتل بود الانشم هستن nec کجا بود؟ توشیبا کجا بود؟
          سونی کجا بود؟ اون زمانی که اروپا و امریکا رایانه میساختند این زاپنی ها ها کجا بودن؟
          زمانی که تو اف ۱۴ اولین پردازنده های چند وجهی جهان رو بکار بردن زاپن کیلویی چند بود الانشم همینطور
          اواین کامپیوتر و پردازنده ها و سیستم عامل های جهان همش از اروپا و امریکا هستن
          قبل از اینتل هم
          اولین کامپیوتر جهان انیاک امریکا بود
          اولین کامپیوتر ترانزیستوری جهان در اروپا اختراع شد
          خود ترانزیستور رو
          جان باردین، ویلیام شاکلی و والتر برتن در آزمایشگاه‌های بل امریکا، ۱۹۴۸ میلادی. اختراع کردند

          سال ۱۹۴۸ شرکت آی‌بی‌ام رایانه IBM SSEC را ساخت که بالاترین سرعت ماشین محاسبه آن زمان را داشت و عمل ضرب را در ۲۰,۰۰۰ میکروثانیه انجام می‌داد. پیشرفت در حوز هی علوم رایانه به گون های بود که در سال
          ۱۹۵۰ ساخت رایانه جزو صنایع پیشرفته شد.

          اولین کامپیوتر و پردازنده های نیمه هادی جهان همش به نام اروپا و امریکا بوده و هست الانشم پیشتاز و اول۱ هستن

          IBM 350
          اولین رایانه در جهان بود که دارای حافظه HDD بود که در سال 1956 تولید شد.
          همش از اروپا و امریکا هستن

          اصلا اقا بیا این لینکو بخونید تا اینهمه تعصبتو به خرج ندی دیگه
          https://www.zoomit.ir/processor/287341-who-invented-the-microprocessor/

          در کل افراد و شرکتهایی در این امر دخیل بودن که کلا همش از اروپا و امریکا بودن
          از اولین۱ برنامه ها و الگوریتم ها و .. و اولین کامپیوتر ها و سیستم عامل ها و نرم افزار ها تا الانش که پبشرو و پیشتاز و اول۱ در هر چیزی همش اروپا و امریکا هستن

          با این حرفا فقط خودتو بیشتر ضایع می‌کنی حسین

          بزگترین و پیشرفته ترین تولید کننده های ربات خطوط تولید ABB و kuka از اروپا و امریکا هستن
          مخترعش هم همینها هستن الانشم پیشرفته ترینش رو هم همینها دارن

          در سال ۱۹۵۴ جورج دوول نخستین بار برای ربات صنعت درخواست ثبت اختراع نمود. نخستین شرکت تولیدکننده ربات‌های صنعتی شرکت یونیمیشن امریکا بود که دوول به همراه ژوزف انگلبرگر در سال ۱۹۵۶ آن را تأسیس نمود و نخستین ربات صنعتی یونیمیت، بر پایه اختراع دوول را تولید نمود.

          شرکت ABB Group) ASEA فعلی) و کا یو کآ ( اروپا )در سال ۱۹۷۳ نخستین ربات خود را وارد بازار نمودند. شرکت ABB ربات IRB6 که نخستین ربات تجاری جهان با کنترل میکروپروسسوری (ریزپردازنده) و موتورهای الکتریکی است را به بازار عرضه کرد. شرکت کا یو کآ نیز در همین سال ربات FAMULUS را ساخت که آن نیز یکی از نخستین ربات‌های بند بند ۶ محور با محرک‌های الکترومکانیکی بود. همش از اروپا

          از اولین و مخترعش امریکا تا الانم پیشرفته ترینش اروپا و امریکا هستن

          https://dorezamin.com/post/ساخت-پیشرفته-ترین-کارخانه-رباتیک-2830
          توسط ABB اروپا پیشرو در این زمینه

          فکر می کنی چهارتا اسم سرچ می کنی کپی می کنی اینجا کسی نمی تونه جوابتو بده؟
          بفرما جوابتو بگیرید برو

          در مورد ورشکستگی زاپنی ها ها هم همه چیز مشخصه حاضر نیستم در موردش بحث الکی کنم با یه متعصب. سعی کن وقتی دارم بهت اطلاعات میدم یاد بگیری نه اینکه با تعصب برخورد کنی. همون ناسا که میگی که بالای ۹۰ درصد دانشمندانش اروپایی هستن.

          درمورد تولید مواد خام نیمه هادی ها هم هر جهنم دره ای که خواسته باشه تولید شه مهم نیست اینها فقط برای ارزون در آمدنه قبلا که ۹۰ درصدش اونجا تولید نمیشد قبلا همه مواد اولیه رو هم حتی خودشون تهیه میکردن که الان با روابط تجاری هدف اینه که هزینه ها رو کاهش بدن
          وگرنه خودشون که اصل کار رو اروپا و امریکا انجام دادن تو پردازنده و اختراعش و توسعه اش چیزی که برای بقیه مثل رویاست
          این که اصلا ربطی نداره مواد اولیه همش شعر بافی از طرف شماست
          فکرتون رو بکار بندازید میفهمید

          امریکا اروپا که خودشون پیشرو و پیشتاز و اول۱ این زمینه مثل هر زمینه ای دیگه هستن اول۱ از همه خودشون مواد اولیه رو تولید کردن بعد از اون هم خود نیمه هادی ها رو مثل سی پی یو و پردازنده
          چطور ممکنه این رو متوجه نشی؟
          تو آمریکا از اولش همه اینها رو خودشون تولید کردن
          ؟ هرچی بیشتر حرف میزنی بیشتر می فهمم چیزی بلد نیستی.

          الان تکنولوژی های پیشرفته و انحصاری تولید پیشرفته ترین چیپ ها و پردازنده های نیمه هادی جهان دست اروپا و امریکاست اینه که مهمه مواد اولیه رو از یه نخودی مثل زاپن میگیرن برای ارزان تر تمام شدن که شما از روی عقده خودت با هرچیزی مدام تکرار بیخود میکنی

          شما حرف بزن درمورد اصل کاری ها

          – در مورد معماری پردازنده ها مثل شرکت آرم اروپا
          درمورد تکنولوژی های فوق پیشرفته انحصاری دستگاه های سازنده پردازنده های نیمه هادی
          -درمورد شرکت های توسعه دهنده پردازنده ها مثل اینتل و ای ام دی و ..

          حرفی داری بگو وگرنه فقط حرفات تعصب و مغلطه و سفسطه اشتباه هستن

          موافقم 12
          مخالفم 2
        8. IMAN1199

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          من هم در همین الان حرفای متعصبانه شما رو قبول نمیکنم واکنشم وحشی وحشی هست به اینها به تو هم توصیه می کنم از همین الان تعصب رو بذاری کنار و با آغوش باز به صورت واقع گرایانه به استقبال خرد بری.
          کامنتو پاک نکن پدال

          موافقم 12
          مخالفم 3
        9. حسین

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1095 ديدگاه)

          در زمینه روبوتیک ژاپن مثل سایر زمینه ها پیشتاز و اول هست و اروپا و آمریکا هم پادوی ژاپن به حساب میان. تاریخچه صنایع و ابداعات و اختراعات صنایع کشورها هم موجوده و همه چیز رو نشون میده. ذهنت رو از قفس تعصب بیرون بیار.
          البته من برای اروپا احترام قائلم ولی وقتی بحث مقایسه اش با ژاپن باشه در تمام زمینه ها ناخن ژاپن هم نمیشن. تمام آمارها هم بیانگر همه چیز هست نیاز به زور زدن متعصبی به اسم ایمان در سایت پدال نیست. تا الان فکر می کردم حداقل یه سری اطلاعات پایه ای داری که الان می بینم همونم نداری

          موافقم 2
          مخالفم 15
        10. IMAN1199

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          در زمینه روبوتیک اروپا و امریکا مثل سایر زمینه ها پیشتاز و اول۱ هست و زاپن هم پادوی اروپا و امریکا به حساب میاد.
          تاریخچه صنایع و ابداعات و اختراعات صنایع کشورها هم موجوده و همه چیز رو نشون میده.

          بعنوان نمونه مثل همین رباتیک
          چه کسی پدر علم رباتیک بود؟ جوزف انگلبرگر (Joseph Endgelberger) به طور متفق‌القول با خلق صنعت رباتیک صنعتی شناخته می‌شود.

          این از اختراعش تا پیشرفته ترین و شماره یک۱ رباتیک پیشرفته ترین ربات ها
          ربات آمکا اروپایی که پیشرفته تربن ربات جهانه

          و هوش مصنوعی چت جی پی تی که مغز متفکر که بعد از بمب اتم هوش مصنوعی بعنوان مهمترین اختراع بشر شده
          هردو از اروپا و امریکا

          البته من برای زاپن احترام قائلم ولی وقتی بحث مقایسه اش با اروپا و امریکا باشه در تمام زمینه ها ناخن اروپا و امریکا هم نمیشن. تمام آمارها هم بیانگر همه چیز هست نیاز به زور زدن متعصبی به اسم حسین در سایت پدال نیست. تا الان فکر می کردم حداقل یه سری اطلاعات پایه ای داری که الان می بینم همونم نداری

          واقعیتش همینه که گفتم

          حرف من درسته و حرفای شما اشتباه دلیل حضور من در اینجا همینه

          موافقم 13
          مخالفم 2
        11. حسین

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1095 ديدگاه)

          اینکه میری تو نت سرچ می کنی یه دونه اسم میاری میگی این مخترعش هست بهش میگی جواب؟ واقعا اینو جواب به حساب میاری؟ کیه که نتونه شخصی مثل ادیسون چه تعداد سرقت علمی داشته. پس زیاد روی این اسامی حساب باز نکن. بهت گفتم برو از همون زومیت ازش لینک فرستادی ابداعات و اختراعات ژاپنی ها که اولین در جهان هستن رو سرچ کن وبخون و یاد بگیر. اینو که سرچ کردی اونوقت می فهمی از موبایل توی دستت تا تلویزیون جلو چشمت، تا یخچال خونه ات و غیره همه رو مدیون ژاپن هستی. تمام دار و ندار و رفاهت رو مدیون ژاپنی. برو سرچ کن یاد بگیر وگرنه به کپی کردن اسم باشه هزارتا اسم واست ردیف می کنم. اینکه یکی تو کارگاهش یا آزمایشگاهش یه دونه چیز ساخته با اینکه تولید انبوه صنعتی رو بالاترین تکنولوژی به صورت پیشتاز ارائه بدی خیلی فرق داره. انتظار داشتم حداقل اینو درک کنی ولی متاسفانه… بگذریم.
          در نهایت قدرت ژاپن اونجایی مشخص میشه که به خاطر بحث کردن مجبور میشی از کل انگلیس و فرانسه و ایتالیا و سوئد و آلمان و آمریکا مایه بذاری تو هر صنعتی و هر زمینه ای از یکی شون میدونی چرا؟ چون هرکدوم فقط در برخی زمینه ها در مقابل ژاپن صفر نیستن و در بقیه زمینه ها کاملا صفر هستن واسه همین مجبوری این کارو کنی مهندس. ژاپن یه طرف کل قاره اروپا بعلاوه آمریکا یه طرف. حالا فهمیدی چرا میگم کشورهای اروپای صد سال از ژاپن عقبن و پادوی ژاپن هستن؟ من مثل تو از روی هوا نظر نمیدم.

          موافقم 3
          مخالفم 15
        12. IMAN1199

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          واای چقدر خنده دارن حرفات حسین هم اشتباهه حرفات و هم خنده دار

          اینکه میری تو نت سرچ می کنی یه دونه اسم میاری میگی این مخترعش هست بهش میگی جواب؟ نه پس اسم شما رو بزاریم روش مثلا بگیم مخترع
          کامپیوتر کیه ؟ حسینه ! :)
          واقعا اینو جواب به حساب میاری؟
          اقا ادیسون تونسته کرده شما هم مثل همون نبودن شما یا زاپنی ها حالا بماند مطرح ترین دانشمندان جهان همشون اروپایی و امریکایی هستن مثل انیشتین و نیوتون و ریچارد فاینمن و ماکس پلانک و ادوارد شرودینگر و…
          سرقت علمی ادیسون ارزونی شما اون که اصلا دانشمند مطرحی در دنیای فیزیک و کوانتوم نبوده
          شما از پایه گذاران کوانتوم و نسبیت بگو که کی هستن
          پس زیاد روی این اسامی حساب باز نکن. بهت گفتم برو از همون زومیت ازش لینک فرستادی ابداعات و اختراعات اروپا و امریکا رو ها که اولین در جهان هستن رو سرچ کن وبخون و یاد بگیر. شماره یک۱ صنایع های تک اروپا و آمریکا هستن در هر آماری اول۱ هستن اروپا و امریکا شرکت IBM رکورد دار سالانه اختراعات در بین شرکتهای جهانه ( ممکنه کمی جابحایی داشته باشه بین سالها ) اینو که سرچ کردی اونوقت می فهمی از موبایل توی دستت تا تلویزیون جلو چشمت، تا یخچال خونه ات و غیره همه رو مدیون اروپا و امریکا هستی
          پلی استیشن ۵ سونی داخلش همش اصل کارش همش از اروپا و امریکاست حتی طراحش هم امریکایی هست
          سونی اینترتیمنت مقرش تو امریکاست رئیسش هم امریکاییه
          تمام دار و ندار و رفاهت رو مدیون اروپا و امریکایی. برو سرچ کن یاد بگیر وگرنه به کپی کردن اسم باشه هزارتا اسم واست ردیف می کنم. اینکه یکی تو کارگاهش یا آزمایشگاهش یه دونه چیز ساخته یا تو کارخونه ها جنس تکراری تولید میکنن با اینکه تولید انبوه صنعتی رو با بالاترین تکنولوژی به صورت پیشتاز ارائه بدی مثل اروپا و امریکا خیلی فرق داره.اروپا و امریکا برتریشون اینجا مشخص میشه انتظار داشتم حداقل اینو درک کنی ولی متاسفانه… بگذریم.
          در نهایت قدرت اروپا و امریکا اونجایی مشخص میشه که به خاطر بحث کردن مجبور میشی از قاشق و چنگال و یغلوی و مواد اولیه خاک و شرکت های فکسنی درپیت زاپنی مایه بذاری تو هر صنعتی و هر زمینه ای همینو میگی چرا؟ چون زاپن در همه هر زمینه ها در مقابل اروپا و امریکا کلا صفر هست هیچ ژاپن صفر هیچ هست مقابلشون و کلا در بقیه زمینه ها هم کاملا صفر هست واسه همین مجبوری این کارو کنی مهندس. حالا فهمیدی چرا میگم کشور زاپن صد سال از اروپا و امریکا کلا عقبه ژاپن عقبه و پادوی اروپا و امریکا هست ژاپن ؟ من مثل تو از روی هوا نظر نمیدم.

          موافقم 12
          مخالفم 2
      8. حسین

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1095 ديدگاه)

        دیدی جواب نداشتی بدی حتی نمی دونی اصلا NEC چی هست برو زحمت سرچ بده به خودت تا بفهمی جایگاه NEC چی بوده. از همون اول اینتل نبوده مهندس تقلبی. اون تولیدی هم که بنجل سازانی مثل kuka و ABB دارن صرفا جهت ارزان بودنش هست وگرنه بهترین خطوط تولید رو شرکت هایی مثل fanuc میسازن که ارزان سازهای اروپایی تو خوابشون هم نمی بینن. حرف زدن از ترانزیستور در مقابل ژاپن که در همه چیز اولین نمونه های هوشمند و کامپیوتری رو ساخته بیشتر شبیه یک جوک هست از دهن یک متعصب بی اطلاعات بیرون میاد. کسی که تک نسخه های بی ارزش بنجل سازان اروپایی و آمریکایی در عهد بوق رو با تولید انبوه های درجه یک و پیشرفته و بادوام ژاپنی مقایسه می کنه. حوصله ندارم برات بنویسم شرکت هایی مثل کاسیو و سونی و پاناسونیک و هیتاچی و غیره چه ابداعات داشتن که اون لوبیاهای اروپایی تو خوابشون نمی دیدن. برو تو همون زومیت که ازش لینک گذاشتی سرچ کن. اروپا در مقابل ژاپن یک پشه بیشتر نیست و این واقعیته و من جوابت رو میدم. تحقیقی هم در مورد جایگاه NEC در اینترنت داشته باش واسه آگاهیت خوبه

        موافقم 2
        مخالفم 14
        1. IMAN1199

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          اونی که جواب نداشته فقط شمایی لینک هم گذاشتم واست از اختراع ریزپردازنده و نیمه هادی ها بگیر تا پیشرفته و سطح بالا و اول۱ این زمینه و هرچیزی دیگه اروپا و امریکا هستن ولی شما جواب نداشتی بدی حتی نمی دونی اصلا plc یا معماری cpu و gpu و … چی هست
          اگه متوجه میشیدی که دوباره نمیومدی حرفای متعصبانه ات رو بزنی

          اینحوری فقط داری آبروی خودت رو بیشتر میبری خودت بیشتر ضایع میشی با خذفای اشتباه متعصبانه همه دارن میبینن از هر کی بپرسی براحتی میگه خیلی نابلوعی

          برو زحمت سرچ بده به خودت تا بفهمی جایگاه intel و texas instrument و IBM چی بوده. از همون اول nec نبوده مهندس تقلبی.
          اولین کامپیوتر و ترانزیستور و آی سی و سی پی یو و سیستم عامل و زبان برنامه نویسی و هوش مصنوعی و و اینترنت و… و اختراع همه اینها همش به نام اروپا و آمریکاست

          باز خوبه همه رو توضیح دادیم اسم‌ مخترع های اروپایی و امریکایی سی پی یو و ریزپردازنده و کامپیوتر و موبایل و … رو نوشتیم

          https://www.zoomit.ir/processor/287341-who-invented-the-microprocessor/

          اون تولیدی هم که بنجل سازانی مثل fanuc دارن صرفا جهت ارزان بودنش هست وگرنه بهترین و پیشرفته تربن خطوط رباتبک
          تولید رو شرکت هایی مثل ABB میسازن
          حتی لینکشم فرستادم
          پیشرفته ترین کارخانه جهان هم که تمام رباتیک هست رو همین شرکت اروپایی ABB برای جین داره میسازه
          https://dorezamin.com/post/%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%AA%DB%8C%DA%A9-2830

          که ارزان سازهای زاپنی تو خوابشون هم نمی بینن. حرف زدن از ترانزیستور در مقابل اروپا و امریکا که در همه چیز اولین۱ نمونه های هوشمند و کامپیوتری رو ساخته بیشتر شبیه یک جوک هست از دهن یک متعصب بی اطلاعات بیرون میاد. کسی که تک نسخه های بی ارزش بنجل سازان زاپنی در عهد بوق رو با تولید انبوه های درجه یک و پیشرفته و بادوام اروپایی و امریکایی مقایسه می کنه. حوصله ندارم برات بنویسم شرکت هایی مثل اینتل و فیلیپس و ای اس ام ال و مایکروسافت و IBM و… و غیره چه ابداعات داشتن که اون لوبیاهای زاپنی تو خوابشون نمی دیدن. از همون تو همون زومیت محترم که ازش لینک گذاشتم دوباره لینکش رو میزارم سرچ کن.
          ASML تنها شرکت دنیا است که می‌تواند دستگاه‌های بی‌نهایت پیچیده‌ EUV تولید کند
          تکنولوژی تنحصاری این شرکت هم که تکنولوژی های فوق پیشرفته ای هستن متعلق به اروپا و امریکا هستن
          بازوهای رباتیکی که ویفرها را درون دستگاه قرار می‌دهند توسط شرکت هلندی VDL ساخته می‌شوند. منبع نور نیز از شرکت آمریکایی Cymer تأمین می‌شود که ASML آن را در سال ۲۰۱۳ تصاحب کرد. فعالیت ASML آنقدر اهمیت دارد که تراشه‌سازان مطرح دنیا در طول سال‌ها حاضر شده اند هزینه‌ی تحقیق و توسع تکنولوژی EUV را فراهم کنند.

          زاپن در مقابل اروپا و امریکا یک پشه بیشتر نیست و این واقعیته و من جوابت رو میدم. تحقیقی هم در مورد جایگاه اینتل و مخترعان ریزپردازنده و شرکت های کایمرا و زایس و آرم از اروپا و امریکا داشته باسه که نبض الکترونیک و کامپیوتر الان تو دست اینهاست واسه آگاهیت خوبه

          موافقم 12
          مخالفم 3
        2. حسین

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1095 ديدگاه)

          دلم برات میسوزه که فک می کنی یه کلمه معماری cpu یا گرفتی و فکر می کنی چیز خیلی پیشرفته عجیبی هستش که کسی ندونه. باید بهت بگم مالک شرکت آرم که صد بار اسمش رو بردی سافت بانک ژاپن هست پس زیاد زور نزن.
          در قبال مواردی هم که گفتم چیزی نداشتی بگی جز اینکه هی بگی معماری معماری معماری😁 یه کلمه جدید بگو استاد.
          تجهیزات لیتوگرافی شرکت ASML هم بدون مواد و متریال های ساخت ژاپن به هیچ دردی نمی خوره متریالی که اروپایی ها توان ساختش رو ندارن بر خلاف اوهام شما متریالی که از display تی وی و موبایل گرفته تا نیمه هادی استفاده میشه و تنها ژاپن به صورت انحصاری تولید می کنه. ارزان سازهای بدرد نخوری مثل ABB و کوکا هم همونطور که گفتم دویست سال از شرکت ههای نامبرده ژاپنی عقب هستن.
          ای کاش اسم از مکانیک کوانتوم نمی بردی تا اسم از میچیو کاکو نیارم برات.
          در خصوص سونی و پلی استیشن مواردی رو مطرح کردی بذار برات بگم که اپل هم داخلش نصف ژاپنی هست. دوما اون زمانی که شرکت های ژاپنی مثل caocom پیشگام ساخت گیم بودن شرکت های آمریکایی کجا بودن؟
          پیشرفته ترین شرکت های فعال در حوزه اپتیک هم ژاپنی هایی از جمله نیکان هستن که اروپا و آمریکا از جمله زایس در مقابلشون مانند مگس هستن نه بیشتر.
          خطوط تولید تسلا که به افتخار آمریکایی ها تبدیل شده از تجهیزات ژاپنی استفاده می کنه حالا بیا بگو بازوش مال vdl هلنده. همونطور که گفتم ژاپنی هایی مثل advantest خودشون تولید کننده تجهیزات لیتوگرافی هستن چیزی که بسیاری از اروپایی ها به گردش هم نمیرسن.
          اینکه بیای اسم چهارتا بنجل ساز اروپای و آمریکایی رو در کنار قدرت های درجه یک و بازیگران اصلی که ژاپنی هستن بیاری چیزی رو ثابت نمی کنه به جز ناتوانی خودت و فلاکت اروپایی هایی که صفر مطلق هستن در مقابل عظمت صنعت و تکنولوژی ژاپن. اون زمانی که ژاپنی ها هیبریدی می‌ساختن کاپوت سازهای بی مصرف آمریکایی انجین های بی مصرف خدا لیتری تولید می کردن که بنزین حروم می کردن و در نهایت 100 اسب بی بخار قدرت روی چرخ تحویل می دادن. به همین دلیل هم به لیاقتشون یعنی زباله دان تاریخ ملحق شدن. و می بینیم که صنعت وامانده ی اروپا هم به همین وضعیت دچار شده.
          نمی خواستم اینو بگم ولی صفر بودن اروپایی های بنجل ساز در جنگ روسیه و اوکراین هم مشاهده شد که تجهیزات نظامی شون در مقابل تجهیزات عهد بوق روسیه نابود شده و روسیه روز به روز پیشروی می کنه. در مقابل روسیه هم عددی نیستن تا چه رسد به ژاپن بزرگ و معظم

          موافقم 1
          مخالفم 14
        3. حسین

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1095 ديدگاه)

          تاریخ اروپا چیزی نیست جز سرقت علمی از سایر کشورها و شوآف تبلیغاتی برای شستشو دادن مغز نوجوانان متعصب مثل تو. اینقدر تعصب داری که حاضر به پذیرش آموزش نیستی.
          دو سه بار هم گفتی وحشی شدی (کامنتو پاک نکن پدال خودش گفت)، علتش اینه تعصب داری. تعصبت رو از بین ببر، واقعیت رو قبول کن تا به آرامش و تعادل ذهنی برسی. من اینجا دارم وقت میذارم تا بهت کمک کنم واقعیت رو قبول کنی و منطقی فکر کنی.

          موافقم 1
          مخالفم 14
        4. IMAN1199

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          من نمیگم قضاوت با خوانندگان نظر شماست من یه کلمه معماری cpu یاد گرفتم و فکر می کنم چیز خیلی پیشرفته عجیبی هستش چون درستشم همینه چیزی که زاپن بویی از اینها نبرده . باید بهت بگم مالک شرکت آرم هیچ ربطی به تخصص شرکت آرم نداره سافت بانک فقط سهامداره پس شما زیاد زور نزن. چی شد تو که قبولش نداشتی

          چیزی که ما گفتیم که اصل کاری ها بودن شما رفتی از خاک و مواد اولیه و قاشق و چنگال و یغلوی میگی

          تجهیزات لیتوگرافی شرکت ASML مونوپولی صنعت تراشه های دیجیتال که نبض تراشه های پیشرفته کامپیوتری تو جهان دستشه همشون فقط با تکنولوژی فوق پیشرفته و انحصاری دو شرکت کایمر امریکا برای لیزر الکترونیک فوق پیشرفته و اپتیک الکترونیک فوق پیشرفته زایس آلمان کار میکنه تکنولوژی ها و متریالی که زاپنی ها ها توان ساختش رو ندارن بر خلاف اوهام شما این متریال و تکنولوژی های فوق پیشرفته انحصاری رو که از display تی وی و موبایل گرفته تا نیمه هادی استفاده میشه و فقط تنها اروپا و امریکا به صورت انحصاری تولید می کنه.و هیچ‌شرکتی دیگه توان تولیدشو رو در جهان نداره تا با اونها دستگاههای asml رو بسازن و دستگاهها رو هم میدن به کارخانه هایی مثل tsmc و… تا چیپ های پیشرفته نیمه هادی رو بسازن
          ارزان سازهای بدرد نخوری مثل fanuc هم همونطور که گفتم دویست سال از شرکت ههای نامبرده اروپایی و امریکایی عقب هستن.

          لینکشم گذاشتم پیشرفته ترین شرکتهای ربات های صنعتی ABB و kuka اروپا و امریکا هستن
          لینکشم گذاشتم پیشرفته ترین کارخانه تمام رباتیک اتوماتیک جهان رو با همین دستگاههای همین شرکتها از اروپا و امریکا دارن برای اولین بار در جهان میسازن

          https://dorezamin.com/post/ساخت-پیشرفته-ترین-کارخانه-رباتیک-۲۸۳۰
          توسط ABB اروپا پیشرو در این زمینه

          پدر علم رباتیک رو هم که گفتم
          چه کسی پدر علم رباتیک بود؟ جوزف انگلبرگر (Joseph Endgelberger) به طور متفق‌القول با خلق صنعت رباتیک صنعتی شناخته می‌شود

          الانشم پیشرفته تربن ربات های جهان فقط ربات اطلس بوستون داینامیکس و ربات آمکا از شرکت آرت انجینیرینگ و ربات سوفیا و هوش مصنوعی پیشرو در جهان چت جی پی تی که همشون از اروپا و امریکا هستن

          یعنی از پایه گذاری و اولین و اختراعش تا الان و پیشرو و پیشتاز و سطح بالا و پیشرفته و شماره یک۱ این زمینه همش از اروپا و آمریکاست
          این وسط بین اینها موارد فرعی و چیزای سطح پایین‌ دیگه مهم نیست که شما مثال بزنی

          مهم اختراعش هست که در زمان خودشون پیشرو بودن و الانم که بازم الان سطح بالا و اول۱ و پیشتازش هستن اروپا و امریکا

          ای کاش اسم از مکانیک کوانتوم نمی بردم تا به تعصبت بر نمیخورد آره ؟
          تا اسم از میچیو کاکو که پادوی اون دانشمندان اروپایی و امریکایی حساب نمیشه رو اسم نیاری برام.

          الان بچه های دبستانی هم میدونن دیگه پایه گذار مکانیک کوانتومی و نسبیت و گرانش و… در جهان دانشمندان اروپایی و امریکایی مثل ماکس پلانک و ادوارد شرودینگر و ریچارد فاینمن و نیکولا تسلا و انیشتین و … هستن

          زاپنی ها ا‌ونموقه که هنوز تو پوست موز هم نبودن
          داانشمندان اروپایی و امریکایی کل جهانو کشف کردن و رفتن فضا و کوانتوم رو کشف کردن

          در خصوص سونی و پلی استیشن هم مواردی رو مطرح که کردیم درسته از اینم فشار بخور بذار برات بگم اپل کل سی پی یو و سیستم عامل و طراحی و تکنولوژی هاش همش امریکاییه بعد اینهمه همش امریکایی هست رو نمیبینی یه سنسور دوربین فکسنی رو دیدی میگی زاپنی هست که همینم با مهندسی شرکت اپل بازدهیش رو بهبود دادن. دوما اون زمانی که شرکت های اروپایی و امریکایی مخترع کنسول گیم مثل atari و پیشگام ساخت گیم بودن شرکت های زاپنی کجا بودن؟

          مخترع بازیهای ویدیویی شخصی به نام رالف هِنری باعِر (Ralph Henry Baer) متولد 8 مارچ 1922 شناخته می شود. او در طی جنگ جهانی دوم و در حین خدمت در ارتش ایالات متحده آمریکا به الکترونیک علاقه مند شد.

          اولین کنسول گیم‌جهان
          معرفی نخستین نسل از کنسول‌های بازی ویدئویی با عرضه کنسول مگناوکس ادیسه در سال ۱۹۷۲ آغاز شد ( امریکایی )

          الانشم کل پلی ایتیشن ۵ از سخت افزارش بگیرید ( امریکایی ) تا نرم افزارش ،( نوعی لینوکس که اروپایی هست ) همش از اروپا و امریکاست حتی بهترین بازی های اون سازندگانشون بیشترشون شرکتهای اروپایی و امریکایی هستن طراح پلی استیشن ۵ هم امریکاییه حتی رئیس مهندسی هم امریکاییه

          بعد از اونها اومدن از همون موقه هم از
          اولش تکنولوژی های امریکا استفاده کردن تا الانشم همینطور
          پیشرفته ترین شرکت های فعال در حوزه اپتیک هم اروپا و امریکا هستن
          بهترین بازی های شاهکار جهان بازی های گاد او وار و لست او آس و مالاف دیوتی و جی تی ای و… همشون رو شرکتهای اروپایی و امریکایی ساختن

          از میکروسکوپ های زایس بگیرید تا تلسکوپ های فضایی مثل هابل و جیمز وب تو اپتیک پیشرو بودن توش یعنی این شماره یک۱ اپتیک جهان اروپا و امریکا هستن مثل همه هر چیزی دیگه شرکت هایی از جمله زایس هستن که زاپن از جمله نیکون در مقابلشون مانند مگس هستن نه بیشتر.
          که همینم از امریکاست ( قرارداد نیکون با یک شرکت امریکایی جهت مهندسی متریال بدنه های دوربین – نرم افزار طراحی سنسور های نیکون همش آمریکاییه – و..‌. لینک اینها رو هم سر فرصت پیدا کنم میزارم )

          در ادامه اینجا هم که قاطی کردی چون من داشتم درمورد asml توضیح میدادم با تسلا قاطی کردی همون تسلا هم از دستگاههای idra group اروپا استفاده میکنه
          خطوط تولید تسلا که از تجهیزات اروپایی و امریکایی استفاده می کنه

          حالا بیا بگو بازوش مال vdl هلنده. ( اون مال asml بود ) ! :)

          همونطور که گفتم زاپنی هایی که تولید کننده تجهیزات لیتوگرافی در هر صورت در برابر اروپا و امریکا یه چیزی مثل دوچرخه در برابر شاتل فضایی هستن اینها با هم قابل مقایسه نیستن و زاپنی ها به گرد پای اینها از اروپا و امریکا کلا نمیرسن
          تازه علاوه بر این شما تسلا و asml رو باهم قاطی کردی

          اینکه بیای اسم چهارتا بنجل ساز زاپنی و رو در کنار قدرت های درجه یک۱ و بازیگران اصلی که اروپایی و امریکایی هستن بیاری چیزی رو ثابت نمی کنه به جز ناتوانی خودت و فلاکت زاپنی ها هایی که هیچ ژاپن هیچ صفر مطلق هست در مقابل عظمت صنعت و تکنولوژی اروپا و امریکا که در هر چیزی بهترین و اول۱ هستن تو این مورد هم همینطور همه هر چیز هم از خودشونه. اون زمانی که اروپا و امریکایی ها هیبریدی می‌ساختن کاپوت سازهای بی مصرف زاپنی انجین های بی مصرف نیم لیتری تولید می کردن که بنزین حروم می کردن و در نهایت ۱۰۰ اسب بی بخار قدرت روی چرخ تحویل می دادن. به همین دلیل هم به لیاقتشون یعنی زباله دان تاریخ ملحق شدن. و می بینیم که صنعت وامانده ی زاپن هم به همین وضعیت دچار شده.
          نمی خواستم اینو بگم ولی صفر بودن هیچ ژاپنی های هیچ نابود شده بنجل ساز در تجهیزات نظامی شون در مقابل تجهیزات عهد بوق رو و روسیه هم مشخصه. در مقابل روسیه هم عددی نیستن تا چه رسد به اروپا و امریکای بزرگ و معظم و اول۱ در هرچیز

          موافقم 12
          مخالفم 0
        5. IMAN1199

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          تاریخ زاپن چیزی نیست جز سرقت علمی از سایر کشورها مثل اروپا و امریکا و شوآف تبلیغاتی برای شستشو دادن مغز نوجوانان متعصب مثل تو. اینقدر تعصب داری که حاضر به پذیرش آموزش نیستی.
          آره چون باید بدونید که در اشتباهید علتش اینه تعصب داری. تعصبت رو از بین ببر، واقعیت رو قبول کن تا به آرامش و تعادل ذهنی برسی. من اینجا دارم وقت میذارم تا بهت کمک کنم واقعیت رو قبول کنی و منطقی فکر کنی.
          با عرض سلام لطفا این کامنت و بالایی رو تأیید کنید با تشکر.

          موافقم 12
          مخالفم 0
        6. IMAN1199

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          یک کلمه هم در مورد حسین نمینویسم که راحت تأیید شه
          فقط در خصوص موضوع مورد بحث نظر میدم که راحت تأیید شه
          هرچند که بعضی چیزای دیگه رو هم دوست ندارم بنویسم مثل کامنت بالایی ولی بعضی هاش فقط ری اکت و واکنشی به نظر متعصبانه حسین هستن

          چون واقعا ادعا ها و تهمت ها و هیت دادن ها و نظر متعصبانه و خالی بندی های مختلفی رو در نظرات حسین مشاهده میکنیم

          درنتیجه
          یکی یکی این حرفا رو رد میکنیم و درستش رو میگیم
          چون می‌خواهیم ادعاها و تهمت ها و هیت دادن ها و خالی بندی و نظرات متعصبانه حسین رو رد کنیم
          و بطور علمی درستش رو اثبات کنیم

          مثلا در مورد ربات های صنعتی و تجاری گفته شد که ادعا های حسین رو رد کردیم

          ۱۰ تا از بهترین کمپانی های ربات های صنعتی در جهان
          چندین آمار رو بررسی کردم تو همشون ABB اروپا اوله
          Top 10 industrial robotics companies in the world
          1: ABB
          باقیش رو نمینویسم چون ما با شماره یکش کار داریم باقیش رو کاری بهشون نداریم شماره یک۱ مهم بود که داریم میبینیم که
          طبق بررسی چندین آمار هم بطور موازی بازم نتیجه در همه آمار ها شماره ۱ کمپانی ABB اروپا برتر و شماره یک۱ هست
          چون پیشگاه هست در این زمینه
          و پیشرفته ترین در این زمینه هست
          قبلا هم گفته بودم پیشرفته ترین کارخانه جهان رو که تمام اتوماتیک هست رو دارن با رباتهای این شرکت اروپایی میسازن مخترعش هم از اول همینها بودن

          ABB’s Robotics Division is a pioneer in robotics and digital services, providing innovative solutions for a diverse range of industries, from automotive to electronics to logistics. As one of the world’s leading robotics suppliers

          در متن بالا هم گفته که ABB اروپا پیشرو هست در رباتهای صنعتی و…

          نتیجه کار عملی این برتری و پیشرو بودن هم راه اندازی اولین و پیشرفته ترین کارخانه تمام رباتیک و اتوماتیک در جهانه

          https://dorezamin.com/post/ساخت-پیشرفته-ترین-کارخانه-رباتیک-۲۸۳۰
          توسط ABB اروپا پیشرو در این زمینه

          تو صنعت تراشه های نیمه هادی هم بر عکس تصور بعضی افراد ساده و تک بعدی بین

          پیشتاز و یکه تاز و شما ه یک۱ این صنعت مثل هر چیزی دیگه اروپا و امریکا هستن از هر لحاظ پیشرو و پیشتاز و شماره یک۱ هستن در این صنعت مثل هر چیزی دیگه

          Asml
          تنها شرکت دنیا است که می‌تواند دستگاه‌های بسیار پیچیده‌ای را برای تولید پیشرفته‌ترین تراشه‌ها بسازد؛ ( برگرفته از سایت محترم زومیت همکار سایت محترم پدال )
          در ادامه هم پاراگراف هایی از زومیت در این مورد
          هرچند که قبل از اینکه این مطلب در سایتهای فارسی منتشر بشه من تو منابع معتبر انگلیسی به این موضوع پی برده بودم

          فناوری EUV گران‌قیمت‌ترین و دقیق‌ترین روش ساخت ریزتراشه‌های پیشرفته است که در مراکز داده، توسعه هوش مصنوعی و جدیدترین آیفون‌ها به کار می‌رود.

          اگر قبول داشته باشید که پاشنه‌ی دنیا روی تراشه می‌چرخد، آن‌وقت اصلی‌ترین رکن این صنعت چند تریلیون دلاری، شرکت ASML است

          چرا شرکت ASML برای دنیا اینقدر مهم است؟
          ساده‌ترین جواب این است که این شرکت ۳۸ ساله با بیش از ۳۱ هزار کارمند، تنها شرکت دنیا است که قادر به تولید دستگاه‌های بی‌نهایت پیچیده‌ی EUV است که برای ساخت پیشرفته‌ترین تراشه‌‌ها مورد نیاز است.

          برای مثال، تراشه A15 آیفون ۱۳ که توسط TSMC و به کمک دستگاه لیتوگرافی EUV ساخته شده و بین تراشه‌های موبایل بهترین عملکرد را داشته، حاوی ۱۵ میلیارد ترانزیستور است.

          اما چرا هیچ شرکت دیگری نتوانسته است در ساخت دستگاه‌های EUV به پای ASML برسد؟ جواب در دو کلمه خلاصه می‌شود: آینه‌ها و لیزرها.
          اصل کاری اینجاست تو همین آینه ها و لیزر ها که دو تکنولوژی فوق پیشرفته و انحصاری هستن که فقط متعلق به اروپا و امریکا هستن بطور انحصاری
          ساخت این دو جز از دستگاه‌ EUV به‌حدی دشوار، پرهزینه و وقت‌گیر است که هر شرکت دیگری که بخواهد تازه الان به این حوزه وارد شود، فقط وقت و سرمایه‌‌ی خود را هدر داده است. آینه‌های به کار رفته در این دستگاه‌ها که توسط شرکت آلمانی زایس (Zeiss) شماره یک۱ اپتیک جهان با همکاری ASML ساخته می‌شوند، تخت‌ترین سازه‌هایی هستند که بشر تا‌به‌حال ساخته است. این آینه‌ها مهندسی شگفت‌انگیزی را به نمایش می‌گذارند و در مقایسه با آینه‌های معمولی، نسبتاً بازتابنده هستند؛ این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است، چراکه تراشه‌سازان نمی‌خواهند فوتون‌ها پیش از آنکه پرتوهای نور با سطح ویفرها تماس پیدا کنند، از دست بروند.

          اما دشوارترین قسمت ساخت دستگاه‌های EUV، منبع نور آن‌ها است منبع نور مورد استفاده در دستگاه‌های EUV از پلاسمایی با دمای ۲۲۲٬۲۰۴ درجه سانتی‌گراد تأمین می‌شود که فوتون‌هایی از نور فرابنفش فرین ساطع می‌کند که دقیق‌ترین نوع لیزر برای چاپ طرح روی ویفرهای سیلیکونی هستند. جالب است بدانید تکمیل این فرایند ۳۰ سال طول کشیده است.
          لیزر های این دستگاهها رو هم شرکت امریکایی کایمر cymer تامین میکنه
          این دو تکنولوژی فوق پیشرفته و انحصاری آینه و لیزر وی ایی هستن که اصل کار هستن
          نه مواد اولیه ( تفاوت مثل دوچرخه و شاتل فضایی )

          دستگاههای شرکت asml مجموع وزنشان به ۱۸۰ تن می‌رسد، به ۲۰ کامیون و سه هواپیمای بوئینگ 747 نیاز دارد.

          در ده سال گذشته در مجموع ۱۴۰ دستگاه EUV به مشتریان خود فروخته که هر یک از آن‌ها به گفته‌ی ونیک تا ۲۰۰ میلیون دلار قیمت دارند. برچسب قیمتی دستگاه نسل بعدی این شرکت موسوم به High NA که قرار است برای اولین بار به دست اینتل برسد

          درواقع می‌توان گفت سه تولیدکننده تراشه پیشرو در جهان، یعنی TSMC، اینتل و سامسونگ به همان‌ اندازه به دستگاه‌های لیتوگرافی ASML وابسته‌اند که کل صنعت تکنولوژی به تراشه‌های آن‌ها.
          یعنی اصل کار همین asml هست
          و اصل کار خود asml هم همون دو تکنولوژی انحصاری فوق پیشرفته آینه ها و لیزر ها از دو شرکت زایس و کایمر هستن که بطور انحصاری فقط در دست اروپا و امریکا هستن
          و به این زودی ها هیچ‌شرکتی به پای خود asml نخواهد رسید به دلیل تکنولوژی اختصاصی ASML 
          و مونوپولی خود را بر صنعت تراشه دیجیتال حفظ خواهد کرد
          از موبایل ها تا کنسول های گیمینگ تا کامپیوتر ها و ابررایانه ها همه با این دستاوردها ی منحصر به فرد اروپا و امریکا کار میکنن

          اولین تراشه‌ها در سال ۱۹۵۹، یعنی ۲۵ سال پیش از تأسیس ASML ساخته شدند و فرایند لیتوگرافی نوری که در همان سال از دل آزمایشگاه نظامی آمریکا متولد و ثبت اختراع شد

          یعنی از اولین و اختراعش تا الان که پیشرفته و سطح بالا و همه کاره ابن صنعت که بقیه نمیتونن بهش دست پیدا کنن
          همش از اروپا و امریکاست
          معماری تمام تراشه های موبای ( آرم )
          و معماری تمام تراشه های کامپیوتر های جهان و سرور ها و… ( اینتل و ای ام دی )
          همش از اروپا و امریکاست
          حتی موارد خاص ( سی پی یو دیدم که مصرفش اندازه کل برق یه خونه هست اینم از اروپا و امریکاست یه چیز خاص و در موارد خاصه )
          شرکتهای طراح سی پی یو و ریزپردازنده و میکروپروسسور و پردازشگر و پردازنده و چیپ های پیشرفته ( یکی هستن )
          مثل اینتل و ای ام دی و انوبدیا و … همشون امریکایی هستن
          حالا اینم بهش اضافه کنیم که در هر زمینه دیگه هم همینطوره براری اروپا و امریکا
          سیستم عامل های مختلف جهان مثل ویندوز و مک و لینوکس و … همشون از اروپا و امریکا
          و نرم افزار های تخصصی در رشته های مختلف مثل مطلب ( یک نرم افزار مهندسی ) و کتیا و .. همش از اروپا و امریکایت
          زبانهای برنامه نویسی مثل پایتون و سی و… همش از اروپا و امریکاست
          دیتا بیس ها ( مای اس کیو ال و اس کیو ال سرور ) از اروپا و امریکا
          پیشرفته ترین رباتهای جهان چه نوع حرکتی و چه نوع هوس مصنوعی مثل سوفیا و آمکا و اطلس
          هوش مصنوعی مثل چت جی پی تی
          شبکه های اجتماعی
          زیر ساخت شبکه های کامپیوتری مثل کلود فلر و آیکان و… همش از اروپا و امریکا هست
          دانشمندان مطرح جهان که بیشترشون اروپایی و امریکایی ( همون اروپایی ها ) هستن مثل انیشتین و ریچارد فاینمن و ماکس پلانک و ادوارد شرودینگر و نیکولا تسلا و..
          همش از اروپا و آمریکاست
          اینهمه برتری اروپا و امریکا در هر چیزی که مثال بزنید رو گفتیم
          ولی بازم برای یه متعصب چه فایده ای داره
          ولی این مهمه که من برای روشنگری نظرم رو میدم تا واقعیت روشن شه
          گاهی اوقات هم ری اکت و واکنشی مثل خودش داشتیم چون نظر متعصبانه و خالی بندی رو قبول نداریم و بجاش درستش رو میگیم
          ولی همیشه سعی کردیم درست و اثبات شده حرفمون رو بزنیم

          اینی که میگیم منظور غالب قضیه هست
          وگرنه یکی بره یه مورد فرعی و یا یه موضوعی دیگه که از این موضع مستثنای باشه دیگه نه
          چون مهم این غالب بودن برتری اروپا و امریکا هست که اثبات کردیم و اثبات شده هم هست
          کلا هر چیزی رو بگیرید اولش از اختراعش بگیرید تا پیشرو و پیشتاز و اول۱ و شماره یکش به اروپا و امریکا میرسید که در هرچیزی بهترین و اول۱ هستن بقیه به گرد پاشونم نمیرسن

          موافقم 13
          مخالفم 1
        7. حسین

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1095 ديدگاه)

          همونطور که گفتم شما به جز آوردن چهارتا اسم بی فایده و کپی پیست کردن کار دیگه ای انجام ندادی و هیچ جوابی برای دادن نداشتی.
          اولا بازوی vdl رو برای همون asml عرض کردم نه برای تسلا. دوما شما نفهمیدی که من گفتم متریال ژاپنی ها برای تولید نیمه هادی نه تولید euv!!!!
          در نهایت ما اینجا گفتیم و ثابت کردیم که در تمام زمینه ها از جمله روبوتیک، تجهیزات و ماشین آلات خط تولید، اپتیک، خودرو و غیره ژاپن از اروپا و آمریکا جلوتر هست و آمریکا و اروپا در مقابل ژاپن مثل فرغون در مقابل جنگنده نسل شش ژاپن هستن.
          ثابت کردیم که محبوبت ترین وبهترین کنسول دنیا sega ژاپن و بعد از اون هم سونی بود. اپل نصفش ژاپنی هست. اون پردازنده بنجل آمریکایی هم افتخارش هست که داخل محصول سونی استفاده بشه. اپل هم به هر جایی رسیده با کمک دانش ژاپنی ها رسیده و گرنه پردازنده فکسنی و دوزاری آمریکایی بیش از زباله تاریخ کاربرد دیگه ای نداره.
          ثابت کردیم محبوبت ترین بازی های تاریخ از جمله evil و pes ساخت ژاپنی ها هستن و آمریکایی ها در این زمینه چرک ناخن پای ژاپنی ها هم نمیشن.
          در حوزه روبوتیک هم پیشرفته ترین خطوط تولید توسط ژاپنی ها ساخته میشه و ارزان سازهای بی مصرف دوزاری اروپا و آمریکا مشتی کلاه بردار هستن و تمام. قضاوت و مطالعه در اینترنت هم بر عهده خواننده.
          به نوجوان متعصب هم به عنوان یک بزرگتر توصیه می کنم از سایت هایی مثل دور زمین لینک نفرسته واسه من چون هیچ اعتباری ندارند و من همین که اسم لینک رو دیدم دیگه داخلش هم نرفتم.
          ثابت کردیم که مطلقا در تمام زمینه های حداقل بیش از پنج شرکت ژاپنی در لیست top 10 قرار دارن که از هیچ کشوری مطلقا هیچ کشوری چنین وضعیتی وجود نداره و این همان جایی است که اروپا و آمریکا پادوی ژاپن هستن.
          و در نهایت فیزیکدان بزرگ قرن که دانشمندهای بی سواد اروپا و آمریکا در حد تمیز کردن سرویس بهداشتی خونه میچیو کاکو بیشتر نیستن.
          همه چیز ثابت شد و شاهد شکست ایمان 99 متعصب در این بحث طولانی بودیم امیدوارم از این به بعد شاهد کامنت های متعصبانه شما نباشم چون جوابت رو باز هم میدم.
          حرف آخر اینکه اروپا و آمریکا در تمام زمینه ها ارزان ساز، بنجل ساز، بی کیفیت، عقب مانده، و صفر و هیچ در مقابل ژاپن هستن و این تنها واقعیت به حساب میاد.
          حالا بنشین واسه من 9 تا دیسلایک بزن تا از شدت اون حالت وحشی که خودت گفتی کم بشه (پاک نکن پدال خودش اون کلمه به خودش گفت) ولی توصیه من باز هم اینه که تعصب رو بذار کنار و واقعیت رو قبول کن با قبول واقعیت ذهنت آروم میشه.

          موافقم 2
          مخالفم 14
        8. IMAN1199

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          تفاوت من و شما اینه که
          شما حسین از رویاهای متعصبانه و دروغ و بی پایه و اساس و هیت دادن بیخود و شعر بافی های خودت مینویسی
          ولی من واقعیت های موجود رو میگم و دلیل جواب دادنشم همینه
          پس آخرش محکوم به شکست هستی تو این بحث دیگه باقیش مهم نیست

          قطعا قضاوت هم با خوانندست
          همه باید این ها رو بخونن تا کابران متعصب مثل شما شناسایی بشن تا الکی خالی بندی شعر بافی و دروغ گویی تو سایت تخصصی نداشته باشیم

          واقعا تعجب میکنم چطور ممکنه اینجور افراد متعصبی وجود داشته باشه که اینهمه نظر غیر منطقی و دورغ تو کامنتاشون باشه شما باید شناسایی بشید برای همین من پیگیرم
          ریشه این غیر عادی بودن نظرات اشتباه متعصبانه شما هم قطعا دلیل منطقی نداره و از جایی دیگه نشأت میگیره که همینم اشتباهه و باید درست بشه

          همونطور که گفتم شما به جز آوردن چهارتا اسم بی فایده و کپی پیست کردن کار دیگه ای انجام ندادی و هیچ جوابی برای دادن نداشتی.
          مثل مواد حرف زدن شما از مواد اولیه و قاشق و چنگال و یغلوی و…

          یعنی ما از مونوپولی صنعت تراشه دیجیتال در جهان که با تکنولوژی های انحصاری فوق پیشرفته اروپا و امریکا هست گفتیم

          ایشون رفته از مواد اولیه حرف میزنه سطح بحثو :)
          اصلا کسی اسم مواد اولیه رو نمیاره

          این حرف مثل اینه که یه فضاپیما رو با اینهمه تکنولوژی میفرستن فضا شما بگی مواد اولیه سیب زمینی های مورد استفاده در غذای فضانوردان رو من تهیه کردم
          ما از خود تکنولوژی فضاپیما حرف میزنیم نه مواد اولیه
          ایشون از مواد اولیه که براحتی قابل تهیه هست و هیچ اهمیتی نداره میگه
          سطح بحثو :)

          در ادامه هم این فقط شما هستی که نفهمیدی که من گفتم متریال و مواد اولیه هیچ انحصار و تکنولوژی فوق پیشرفته انحصاری درش وجود ندار
          اصلا کسی در این مورد صحبت نمیکنه چون مهم نیست و براحتی قابل تهیه هست
          مواد اولیه به راحتی قابل تهیه هست
          از هرجا که بخوان تهیه میکنن
          همکاری های جانبی فقط برای کاهش وقت و هزینه هست
          اصل کار همونی بود که گفتیم که شما نفهمیدی

          هرکسی این مطلب رو میخونه متوجه میشه
          شما هم متوجه میشی ولی چون متعصب هستی نمیخواهی متوجه بشی

          برای تولید نیمه هادی اتفاقا اصل کار همین تکنولوژی های انحصاری euv هیت که در حال حاضر هیچکس دیگه نتونسته بهش دست پیدا کنه این تکنولوژی ها فقط از اروپا و امریکا هستند
          که همون تکنولوژی انحصاری و فوق پیشرفته اروپا و امریکا در شرکت asml که توسط شرکتهای زایس اروپا شماره یک۱ اپتیک جهان و شرکت کایمر امریکا شماره یک۱ لیزر جهان برای تکنولوژی های مسطح ترین آینه های جهان و دقیق ترین لیزر های جهان هست که صنعت تراشه جهان رو در حال حاضر میچرخونن

          در نهایت ما اینجا گفتیم و ثابت کردیم که در تمام زمینه ها از جمله روبوتیک، تجهیزات و ماشین آلات خط تولید، اپتیک، خودرو و غیره اروپا و امریکا خیلی از زاپن جلوتر هست و زاپن در مقابل اروپا و امریکا مثل فرغون در مقابل جنگنده نسل شش امریکا هستن. ( اولین پرنده نسل ششم جهان b-21 امریکاست که چند وقت پیش رونمایی شد تا چند سال دیگه هم خود جنگنده اش هم رونمایی میکنن ) این رو دیگه همه میدونن یکه تاز صنعت هوا وفضا امریکا و بعدشم اروپاست

          زاپن همون جنگنده ای هم که کپی اف ۱۶ امریکایی هست رو از خودش نداره همش از امریکاست
          الانم داره در به در میزنه تا از اروپایی ها و امریکایی ها کمک بگیره مثل قبل
          حالا مردم ببینید کی درست میگه
          قضاوت با مردم ما که ثابت کردیم که اینها درست هستن هرکه هم بخونه همین رو تایید می‌کنه
          همه باید بیان اینجا ببینند که چقدر دروغ و شعر بافی در نظرات حسین هست
          که ما همه رو رد میکنیم و درستش رو میگیم
          در ادامه هم
          کجا ثابت کردی محبوب ترین کنسول دنیا sega ؟
          که همینم اشتباه گفتی هرچند که فروش هم مهمه نیست
          ببین با کی طرفیم
          محبوب ترین و پرفروش کنسول جهان پلی استیشن ۲ هست
          هرچند که همینم تو امریکا توسعه داده شده مثل پلی استیشن ۵ که همش از اروپا و امریکاست

          «اگرچه سونی جزئیات توسعه پلی استیشن ۲ را مخفی نگه داشته‌است، کار بر روی کنسول حدود زمانی آغاز شد که نسخه اصلی پلی استیشن منتشر شد (در اواخر سال 1994).[۷] خودیها گفتند که در ساحل غربی آمریکا توسط اعضای سابق نرم‌افزار Argonaut توسعه یافته‌است»
          پلی استیشن تقریبا همش امریکاییه

          اپل که قطعا همش امریکایی هست. اون موبایل های سونی هستن که بازم همش امریکایی هستن از سیستم عامل اندروید بگیرید تا پردازنده همش از اروپا و امریکاست که هرچند که سونی تو موبایل سازی هم به گرد پای اپل کلا نمیرسه . اپل هم به هر جایی رسیده فقط با دانش و مهندسی بینظیر اروپایی ها و امریکایی ها رسیده ولاغیر

          ادامش خواستم مثل خودت بنویسم و گرنه پردازنده فکسنی و دوزاری زاپنی بیش از زباله تاریخ کاربرد دیگه ای نداره.
          که دیدم زاپن همینشم نداره که درموردش حتی اینم بنویسیم حتی در این حدم نیست

          چون کل پردازنده های جهان همش از معماری تا تکنولوژی تا ساخت همش از اروپا و امریکاست که توضیحش رو هم دادیم

          ثابت کردیم محبوبت ترین بازی های تاریخ از جمله gta و god of war و call of duty ساخت اروپایی ها و امریکایی ها هستن ها هستن و زاپنی ها در این زمینه چرک ناخن پای اروپایی ها و امریکایی ها هم نمیشن.
          بهترین شرکتهای بازی سازی جهان تو اروپا و امریکا هستن
          بهترین شرکت بازی سازی جهان راک استار گیمز
          و ناتی داگ
          و استودیوی سانتا مونیکا
          و اینفینیتی وارد
          و اسلج همر
          و ریون سافتور
          هستش
          سونی بعضی از اینها رو خریده همشون اروپایی و امریکایی هستن
          بهترین موتور بازی سازی جهان که دارن واسش سرو دست میشکنن
          آنریل انجین ۵ هستش از شرکت ایپیک گیمز اینم آمریکاییه

          حالا مردم بیان اینجا اینجا رو هم بخودنید ببینید حق با کیه حق با منه
          رویا های متعصبانه سوخته حسین
          یا واقعیت هایی که ما داریم میگیم

          در حوزه روبوتیک هم پیشرفته ترین خطوط تولید توسط اروپایی ها و امریکایی ها ساخته میشه و ارزان سازهای بی مصرف دوزاری زاپنی مشتی کلاه بردار هستن و تمام.
          قطعا قضاوت و مطالعه در اینترنت هم بر عهده خواننده.

          حرف ما درسته درمورد پیشرفته ترین کارخانه جهان که تمام رباتیک و اتوماتیک برای اولین بار در جهان هست
          ساخت پیشرفته ترین کارخانه جهان تماما اتوماتیک و رباتیک
          https://dorezamin.com/post/ساخت-پیشرفته-ترین-کارخانه-رباتیک-۲۸۳۰
          توسط ABB اروپا پیشرو در این زمینه
          این سایت هم مطلب رو خودش ننوشته
          این یک خبر معتبر در سایت های معتبر انگلیسی زبان هست که ترجمه شده

          به نوجوان متعصب هم به عنوان یک بزرگتر توصیه می کنم خودش بره تحقیق کنه ببینه که سایت دور زمین یا هر سایتی دیگه که لینک میفرستبم اونم از منابع معتبرخارجی مثل پدال همین مطلب رو ترجمه کرده و منتشر کرده. شما که انگلیسی بلد نیستی واست زبان اصلی بفرستم
          دیگه باقیش مهم نیست شما چی فکر میکنی
          شما فقط متعصبی بیش نیستی مهم نیست برای شما چطور بنظر برسه

          چون من اینها رو برای روشن شدن واقعیت و روشنگری برای خوانندگان میفرستم
          اینجا هم قضاوت با مردم

          شماره یک۱ ربات های صنعتی جهان در هر اماری شرکت ABB اروپایی هست
          ضمن اینکه کارخانه های شرکتی مثل بنز اروپا و یا فورد امریکا از پیشرفته ترین کارخانه های جهان هستند
          ثابت کردیم که مطلقا در تمام زمینه ها شرکت های اروپایی و امریکایی top 10 قرار دارن و اول۱ هستن که از هیچ کشوری مطلقا هیچ کشوری چنین وضعیتی وجود نداره و این همان جایی است که زاپن پادوی اروپا و امریکا هست.
          از پلی استیشن بگیرید که همش از اروپا و امریکا هست تا بزرگترین ناو آبی و خاکی زاپن که اصل کارش امریکایی هست ( پیشرانه جنرال الکتریک امریکا تسلیحات امریکا رادار فرانسه و … ) همش از اروپا و امریکایی هست که البته همینم به گرد پای خود اروپا و امریکا کلا نمی‌رسه
          و در نهایت فیزیکدان بزرگ قرن که دانسمندای زاپنی در حد تمیز کردن سرویس بهداشتی خونه انیشتین و ریچارد فاینمن و ادوارد شرودینگر و ماکس پلانک و نیکولا تسلا و.. بیشتر نیست.
          این مورد هم مردم و خواننده قضاوت میکنه

          فقط به یه نگاه به جملات زشت و زننده و بی احترامی های حسین به بزرگترین دانشمندان جهان
          میتونم ببینیم
          که از اول تا اخر حرفای حسین همش اشتباهه
          قضاوت اینم با مردم
          همه دارن میبینن که حرفای شما فاقد هیچ گونه اعتبار هست و دروغه حسین و هیچگونه پایه و اساسی نداره
          فقط داری خوتو بیشتر ضایع میکنی

          بزرگترین دانشمندان جهان که حتی بیشتر یکاها و اصطلاحات تخصصی جهان برگرفته از اسم اونها هست
          ار ولتا و سلسیوس و … بگیر تا هنری و تسلا همش به احترام دانشمندان اروپایی و امریکایی ( همون اروپایی ها ) نامگذاری شدن
          انیشتین و نیکولا تسلا و نیوتون و پل دیراک و ریچارد فاینمن گریگوری پرلمان و پوانکره و زیگفرید بوش و فردریش هیرزبروخ و توماس لنگاور و ادوارد ویتن و …
          بعضی هاش هنوزم زنده اند مثل پرلمان بزگترین ریاضی دان نابغه جهان که مسئله ریاضی قرن رو حل کرد که هیچکس نمیتونست حلش کنه
          قضاوت اینجا هم با مردم و خواننده

          همه چیز ثابت شد و شاهد شکست حسین متعصب در این بحث طولانی بودیم امیدوارم از این به بعد شاهد کامنت های متعصبانه شما نباشم چون جوابت رو باز هم میدم.
          از اینجاش خیلی خوشم
          چون فقط آرزوی برباد رفته خودت رو گفتی :)
          که ما هم درستش رو گفتیم
          حرف آخر اینکه هیچ ژاپن هیچ در تمام زمینه ها ارزان ساز، بنجل ساز، بی کیفیت، عقب مانده، و صفر و هیچ در مقابل اروپا و امریکا هستن و این تنها واقعیت به حساب میاد که در هر چیزی بهترین و اول۱ اروپا و امریکا هستن که در هر چیزی بهترین و اول۱ هستن
          حالا بنشین واسه من ۳ تا دیسلایک بزن
          شما ۹ تا دیسلایک هم نصف حقت نیست با این حجم از خالی بندی و دروغ و حرفای متعصبانه و هیت دادنای بیخود
          ولی توصیه من باز هم اینه که تعصب رو بذار کنار و واقعیت رو قبول کن با قبول واقعیت ذهنت آروم میشه.

          با عرض سلام خدمت خدمت جناب اشتری مدیر محترم سایت
          لطفا تایید کنید
          و همچنین اگه خواستید نگاهی داشته باشید به نظرات متعصبانه و زشت و پر از احترامی حسین
          که مستقیما به بهترین دانشمندان جهان توهین هم کردن

          چون بنده دیگه رسما دارم به حرفای توهین آمیز و دروغ حسین جواب میدم

          موافقم 13
          مخالفم 1
        9. IMAN1199

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          و همچنین با نگاهی به نظرات متعصبانه و تکراری و اشتباه و زشت و پر از بی احترامی حسین
          که مستقیما به بهترین دانشمندان جهان توهین هم کردن

          در خصوص این موضوع چیزی که داریم در نظرات حسین میبینیم
          غیر از دورغ و لجبازی بچه گانه که عمدا و از روی لجبازی و تعصب بیخود نظر میدن چیزی دیگه تو حرفای ایشون نیست چه دلیلی داره یکی بیاد اینطور نظر بده

          پس اگه میایید نظر میدید از این به بعد از رویاها بیهوده و متعصبانه و خالی بندی خودتون حرف نزنید لطفا
          جنم داشته باشید واقعیت رو بگید جوری که واقعیت داشته باشه نه دروغ
          نظرات شما مثل حرفای بعضی مسئولانه که فقط میان واقعیت های موجود رو تکذیب میکنن
          و بجاش حرفای دلخواه خودشون رو میگن
          و جنم دیدن و گفتن واقعیت رو ندارن
          و فقط دروغا و دلخوشی های خودشون رو میگن
          ما اینجا هدف اشتباه شما رو دیدیم حسین
          شما دنبال بحث منطقی نیستی
          فقط هدفت لجبازی و حرفای متعصبانه و هیت دادن و خالی بندی و دروغ گفتن و عقده گشایی هست متأسفانه

          موافقم 12
          مخالفم 1
  2. یوسف

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (939 ديدگاه)

    بد ترکیب بی قواره…. حال بهم زن….
    طراحی کیا تلوراید می ارزه به کل هیکلش

    موافقم 40
    مخالفم 153
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      سلطانِ اطمینان و کیفیت تویوتا ، بقیه فعلاً پُفک نمکی بخورند تا ببینیم چه گِلی به سر بزنیم تا یهو آتیش نگیرند و ایموبلایزر نصب کنند و از کودکان کار نکشند و باقی پیشکش پیش پیش … 😎 !!!

      همون تلورایدی که به همه رشوه میداد تا شاخ جلوه بِدَن ولی از آخرِ جدول فروش اول شد ، آره ، همون 😂👋🏻 !

      موافقم 38
      مخالفم 37
  3. Moein

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (894 ديدگاه)

    تویوتا هم کارایی می‌کنه ها
    نمی‌فهمم چرا باید رو مدل قویتر گیربکس قدیمی تر رو بذاره؟!؟!

    موافقم 26
    مخالفم 35
    1. MILADZM

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (345 ديدگاه)

      بالاخره تویوتاس دیگه
      ایرانخودروی بین المللی :)))))

      موافقم 19
      مخالفم 91
      1. datsun

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (3503 ديدگاه)

        ایرانخودرو ایموبیلایزر داره و کیا هیوندای ندارن ،میلاد زم فن چوسان قدیم دوباره اومده موجبات خنده بچه های پدال رو فراهم کنه،

        موافقم 44
        مخالفم 7
        1. Kamy

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (687 ديدگاه)

          متاسفانه مدرسه ها داره تموم میشه دیگه

          موافقم 31
          مخالفم 3
        2. GMA

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (743 ديدگاه)

          datsun
          تخریب سنگینی انجام دادی
          یک دقیقه سکوت 🗿😂

          موافقم 25
          مخالفم 2
      2. ممد ژانگولر

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (3542 ديدگاه)

        میلاد داداش جملتو باید طلا گرفت . از زاویه جالبی گفتی 👌👏
        آدمای خلاق رو دوست دارم

        موافقم 10
        مخالفم 18
      3. viper2

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        همین ایرانخودرو هم هست که تو بازار امریکا داره همه شرکت ها رو میخوره میزاره کنار . همه شرکتای خودروسازی ارزوشونه با تویوتا همکاری کنن ولی غرورشون نمیذاره فقط تویوتا

        موافقم 16
        مخالفم 12
    2. HKS

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (26 ديدگاه)

      گیربکس قدیمی نیست این کج فهمی نویسندگان موتور وانه
      The 1-motor hybrid transmission developed by the three companies integrates the newly designed Direct Shift-6AT with a driving motor and an inverter. It is characterized by high acceleration performance and contributes to increasing fuel efficiency.

      بخاطر این که یه موتور الکتریکی بزرگ ۶۴ کیلوواتی بین موتور بنزینی و گیربکس هست و از طرفی کل موتور و گیربکس عرضی نصب شده ( پلتفرم دیفرانسیل جلو ) نیاز بود گیربکس کامپکت و کوچیک باشه که برا همین ۶ سرعته طراحیش کردن
      از طرفی هم بخاطر قدرت بالای موتورای الکتریکی ( حدود یک سوم کل قدرت ماشین ) به تعداد بالای دنده نیاز نبود.

      اینم لینکش خودتون میتونید بخونید
      https://www.evehicletechnology.com/news/hybrid-technology/toyotas-crown-to-use-newly-developed-1-motor-hybrid-transmission/

      موافقم 38
      مخالفم 5
      1. phonix

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1798 ديدگاه)

        این چه حرفی هست جناب مگر نمیدونی نویسندگان این مجلات همگی پرفسورای فیزیک کوانتوم و کلاسیک دارن ؟

        موافقم 14
        مخالفم 9
  4. ali

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (271 ديدگاه)

    در عالی بودت تویوتا شکی نیست ولی تو این مقایسه که حداقل سرتر از رقبا نبود
    نه فقط این rav4 هم که پر فروشترین هست تو رقابت با xtrail و crv سوم شد نمیدونم چطور امار فروششون انقد بالاست مثلا انقد با پثفایندر اختلاف داره

    موافقم 15
    مخالفم 18
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      داش علی
      مشگل اینجاست مردم اونطرف آب شعور و فهم ندارند و اگر نه نباید چندین سال بشه که فروش بالا در محصولات تویوتا نهادینه باشه و چیزی که برای دیگران آرزو هست برای تویوتا خاطرست !

      باید بیان ایران از خریداران یاد بگیرند چطوری میشه لگن‌ترین‌ها را پُرفروش کرد 😂🤦‍♂️ ! خودتون منظورم را میگیرید که کدوم لگن‌ها را میگم ، گفتنش دیگه خنده‌داره ، نه اوستا !

      موافقم 37
      مخالفم 28
    2. datsun

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3503 ديدگاه)

      چون تویوتا تو همه جوانب کارش رو درست انجام میده

      موافقم 25
      مخالفم 4
    3. phonix

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      خدمات پس از فروش بیمه قیمت دست دوم و… دلایلی هستن که تویوتا داخلشون برتری داره به اینا میشه هزینه های سرویس دوره ایم اضافه کرد

      موافقم 14
      مخالفم 7
  5. زیزیگولو

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (4918 ديدگاه)

    حرف نداره 👌👌👌

    موافقم 30
    مخالفم 12
  6. مازیار

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2506 ديدگاه)

    مثل همین مدل …
    ژاپنی ها علیرغم نقاط قوت پرتعداد و مشتری پسندی که دارن، تو بحث طراحی خیلی جذاب و هیجان انگیز نیستن
    بدگویی نیست چون خوبی های غیر قابل انکاری هم هست

    موافقم 25
    مخالفم 33
  7. کیان

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1435 ديدگاه)

    ماشینی ک پرفروشترین کلاس خودش بود، الان حجم بیشتری از بازار رو هم به خودش جذب میکنه !!!
    طراحی فوق جذاب و کاربردی بودن هم ک استقبال همیشگی به ماشینهای تویوتا نشون دهنده همه چیز هست

    من فقط موندم چرا لاکچری سوارای‌ داخلی و کارشناسهای عکس اینقدر فشاری شدن، خسته نشدن از این همه فشار خوردن ؟!

    موافقم 40
    مخالفم 14
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      کیان جان
      باید حق بدی فشاری شوند !
      بندگان خدا اون روزی که لگن کره‌ای میخریدن قسطی بدون بهره زیر ۲۰۰ میلیون !
      امروز باید خرج ی.ا.ت.ا.ق.ا.ن.ش بکنند ۲۰۰ میلیون و حسرتی که چرا همون موقع یه تویوتا کارکرده نخریدند که امروز فشاری نشوند 🤣👋🏻!

      بقیه خرجاشون پیشکش !

      موافقم 26
      مخالفم 17
  8. Hamilton1970

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (529 ديدگاه)

    نمیدونم چرا ولی این سگمنت خودرو برام خیلی جذابیت داره:)
    SUV کراس‌اور خانوادگی مناسب جاده و سفر
    توی ایران هم تست محبوبیتش رو پس داده…

    موافقم 21
    مخالفم 3
  9. M.D

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    مصرف سوخت بالایی داره . البته طراحی پشتی و داخلی نسبت به رقبا خیلی ضعیفه.

    موافقم 4
    مخالفم 24
  10. BMW

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1213 ديدگاه)

    ژاپن دیگه کاریش نمیشه کرد فقط نمیدونم چه همه کیلومتر شمار ها عقربه هاش برقی داره میشه حال بهم زن دارن میشن

    موافقم 2
    مخالفم 22
  11. ارسلان

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (457 ديدگاه)

    طراحی داخلیش خیلی خوبه و به سبک لکسس ان-ایکس های داخل ایران تقریبا طراحی شده و طراحی بیرونیش سعی شده به سبک راوفور نسل جدید باشه که به نظرم برای این سایز زیاد جالب در نیومده

    در مورد انجین هم فک کنم بخاطر اینکه نویسنده مقاله پشت کلی ماشین قوی نشسته از برندای لوکس آلمانی ایتالیایی انگلیسی که انتظارش بالا بوده و اینو میشه از اونجایی فهمید که گفته برای یه ماشین لوکس چوب مصنوعی ارزان به نظر میرسد ینی قشنگ داره مقایسه میکنه با یدونه بنتلی بنتایگا وگرنه توی همین ایران یجوری میگن تیگو 8 پرو مثلا 240 اسبی و کلی براش تبلیغات و رپورتاژ میرن که لامبورگینی و AMG برای وی-12 شون یا آئودی برای وی-10 ش یا بوگاتی برای وی-16 ش اینقد تبلیغات نمیکنه

    در کل به نظرم بهتر بود به سبک مزدا یه شیش سیلندر خطی میزاشت حالا هیبردی یا بنزینی. در مورد گیربکس هم به نظرم یه مدل دنده دستی دو گیربکسه از اینا که دنده کمکی داره و توی وانت های سری لندکروزر هست میزد خیلی خواستنی تر میشد برا جاده مخصوصا جاده کوهستانی یا افرود وگرنه برای شهر CVT هم جواب میده اگه نخوای کورس بزاری

    موافقم 7
    مخالفم 13
  12. *ALI*

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    ماشین بزرگ به نظر میرسه و چقدر زیبا طراحیش کردن آدم موقعی که میبینه لذت میبره چقدر تویتا قشنگ شاسی بلند هاشو طراحی میکنه!!!

    موافقم 21
    مخالفم 4
  13. sepehr

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (95 ديدگاه)

    نویسنده اومده این ماشین رو با معیارهای سوپراسپورت بررسی کرده بعد میگه ضعیفه ایراد دیگه هم پیدا نکرده به طراحیش که سلیقه ایه ایراد گرفته :)))
    نمیگه ته استفاده این ماشین رسوندن چند تا بچه به مدرسه یا کروز کردن تو بزرگراه شهر A تا B هستش نه پیست و درگ استریپ.
    به هر حال تویوتا پیش بینی میکنه این ماشین تو سال اول ورودش به بازار حداقل ۱۲۵ هزار تا بفروشه که از فروش بعضی ماشین های این سگمنت که چند ساله به مجله پول میدن بهشون جایزه بده آخر سرم آتیش میگیرن بیشتره :)))

    موافقم 14
    مخالفم 6
  14. محمد

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (32 ديدگاه)

    چقدر قشنگه

    موافقم 10
    مخالفم 5
  15. نیسمودا

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    باز هم تویوتا یه طراحی نازیبا و بدقواره انجام داد

    موافقم 7
    مخالفم 17
  16. blackwing

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (880 ديدگاه)

    چرا اینقدر بحث و کل‌کل دارین باهم ؟؟

    بجا اینکه راجع به مزایا و معایب ماشین بحث کنین فقط دارین همدیگه رو تخریب میکنین !!

    موافقم 13
    مخالفم 2
  17. Pourya

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    کشتی خوبیه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا