تکنولوژی

نظر بن کالینز، استیگ سابق درباره رکوردشکنی مکس وستپن در نوربرگ‌رینگ

مکس وستپن، قهرمان چهار دوره فرمول یک، در اولین تمرین رسمی خود در پیست نوربرگ‌رینگ، رکورد خودروهای GT3 را شکست.

اخیراً خبری منتشر شد مبنی بر اینکه مکس وستپن، قهرمان چهار دوره فرمول یک، در اولین جلسه تمرینی رسمی خود در پیست ۲۰.۸ کیلومتری نوربرگ‌رینگ آلمان، رکورد دور این پیست را شکسته است. وستپن این رانندگی را با یک فراری 296 GT3 و تحت نام مستعار فرانز هرمان انجام داد. او در مصاحبه‌ای پیش از گرند پری امیلیا رومانیا تأیید کرد که رکورد نوربرگ‌رینگ برای خودروهای GT3 را شکسته است، هرچند این رکورد هنوز به‌صورت رسمی تأیید نشده و نه وستپن و نه مدیر تیم زمان دقیق دور را اعلام نکرده‌اند. شایعات حاکی از آن است که این زمان ممکن است تا دو ثانیه سریع‌تر بوده باشد. بن کالینز که به‌عنوان استیگ با کلاه سفید و لباس مسابقه در برنامه تاپ گیر بی‌بی‌سی شناخته می‌شود، در مصاحبه‌ای با کارباز اظهار داشت که اگر این رکورد تأیید شود، برای او تعجب‌آور نخواهد بود، زیرا راننده تیم ردبول را «جهشی باورنکردنی در گونه انسانی» می‌داند.

وقتی از کالینز درباره این موضوع سؤال شد، او آن را «شگفت‌انگیز» توصیف کرد و گفت ورستپن بخشی از نسل جدید رانندگانی است که می‌توانند تجربه رانندگی در شبیه‌ساز را با سرعت واقعی ترکیب کنند. وقتی از او پرسیده شد که آیا فکر می‌کند رکورد GT3 که به‌طور رسمی توسط کریستین کروگنس نروژی با زمان ۷ دقیقه و ۴۹.۵ ثانیه با ب‌ام‌و M4 GT3 در سال ۲۰۲۲ ثبت شد، شکسته شده، استیگ سابق پاسخ داد:

بله، فقط مکس می‌تواند این کار را بکند. او از نسلی جدید است که واقعاً می‌تواند رانندگی شبیه‌ساز را با زندگی واقعی ترکیب کند و آن را به کار ببرد. این شگفت‌انگیز است. من کلاهم را به احترام او برمی‌دارم. فکر می‌کنم فوق‌العاده است. او در شبیه‌ساز این پیست را به‌خوبی یاد گرفته، پس بله، هیچ‌چیز از مکس مرا شگفت‌زده نمی‌کند. فکر می‌کنم مکس یک جهش باورنکردنی در گونه انسانی است و او به ما نشان می‌دهد که چه چیزی ممکن است. فکر می‌کنم او فوق‌العاده است. کارهایی که در فرمول یک انجام می‌دهد، مثل ابداع سبک جدید سبقت‌گیری و غلبه بر کمبودهای خودروها، شگفت‌انگیز است. من عاشق تماشای او هستم.

رکورد دور نوربرگ‌رینگ به گمانه‌زنی‌هایی درباره آینده احتمالی وستپن در مسابقات استقامتی منجر شده است. این قهرمان چهار دوره فرمول یک در سال ۲۰۱۵ وارد این رقابت‌ها شد اما مشکلات اخیر ردبول پس از فصل درخشان ۲۰۲۳ و وجود یک بند فسخ در قرارداد وستپن، شایعات درباره احتمال خروج او از این تیم قبل از پایان قراردادش در سال ۲۰۲۸ را تقویت کرده است. این شایعات اخیراً با اعطای مجوز پلاتینیوم توسط FIA به ورستپن که برای مسابقات لمان و ۲۴ ساعته نوربرگ‌رینگ لازم است و تنها در صورت درخواست اعطا می‌شود، شدت گرفته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای
منبع
carbuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. خاص

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (265 ديدگاه)

    خوب میشه اگه رانندگیِ استیگ جدید که نمیدونم کیه رو با ایشون (استیگِ قدیمی) مقایسه کنن.

    یعنی یه خودرویی که زمانش قبلاً توسط ایشون ثبت شده رو دوباره امتحان کنن (تست کنن).

  2. ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6411 ديدگاه)

    استیک عشقست

  3. 2646.1

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بعضی از شناخته ترین رانندگان تاریخ فرمول یک، تکنیک رانندگی فوق العاده و منحصر به فردی نداشتند و صرفا به واسطه نبود چهره شاخص در دوره حضورشون، موفقیت های فوق العاده ای کسب کردند. به نظرم مایکل شوماخر مثال عالی برای این نکته است.

    اما بعضی از رانندگان هوش فوق العاده و تکنیک رانندگی عالی دارند که شاید به خاطر همپوشانی با رانندگان فوق العاده دیگری در دوره ورزشی شون آنها را به عنوان رکورددار قهرمانی مطرح نکند، اما از نظر تکنیک رانندگی قطعا جزو بهترین ها خواهند بود. از دید من آیرتون سنا و مکس وشتپن جزو این دسته هستند.

    با توجه به علاقه ای که به مکس دیوونه دارم، امیدوارم علاوه بر جایگاه فوق العاده‌اش در رنکینگ بهترین رانندگان فورمول یک، رکورد تعداد قهرمانی هم را کسب کند.

    1. Vette

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (551 ديدگاه)

      شوماخر بهترین راننده تاریخ فرمول یک هست
      اینکه فکر میکنید در زمانش رقیبی نبوده
      ضعف اطلاعات شماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا