اگر به فکر خرید بهترین ماشین در بازه قیمتی حدود ۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۴ هستید حتماً این مقاله را تا انتها دنبال کنید.
این روزها برخی خودروهای داخلی مرز قیمت ۱ میلیارد تومان را رد کردهاند و طبیعی است که مدلهای سطح بالاتر به مرزهای قیمتی جدیدی برسند. یکی از بازههای قیمتی نسبتاً رقابتی در کشورمان بازه قیمت حدود ۴ میلیارد تومان است که خریداران به چنین محصولاتی به عنوان گزینههای میان رده و لوکس برای جابجایی خانواده و ترددهای شهری و جادهای نگاه میکنند. با توجه به اینکه خودرو در کشورمان کالایی سرمایهای به حساب میآید و از سوی دیگر بحث تورم وجود دارد و افراد با صرف چنین هزینهای انتظار تأمین قطعات یدکی و خدمات پس از فروش مطلوب را دارند بنابراین انتخاب بهترین ماشین تا ۴ میلیارد تومان اهمیت زیادی دارد. ما در پدال به دنبال معرفی بهترین ماشینها تا ۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۴ هستیم و علاوه بر ارائه راهنمای خرید مدلهای نو و دستدوم، مقایسهای جامع و کاربردی نیز انجام خواهیم داد.
چرا ماشین تا ۴ میلیارد بخریم؟
خودروهای حاضر در این بازه قیمتی به عنوان محصولاتی مناسب خانواده و همچنین تردد شهری و جادهای محسوب میشوند و از سوی دیگر برخی خریداران نیز نگاهی سرمایهای به این خودروها دارند. به این ترتیب ماشین هایی با قیمت ۴ میلیارد تومان علاوه بر رفع نیازهای خانوار میتوانند نوعی سرمایهگذاری هم محسوب شوند. از سوی دیگر، چنین محصولاتی یک تعادل نانوشته بین اشرافیت، کیفیت و امکانات فراوان ایجاد کردهاند هرچند چالشهایی همچون خدمات پس از فروش، استهلاک مدلهای دستدوم و البته تورم و افت قیمت نیز وجود دارد که باید به آنها توجه کرد.
بهترین ماشین های نو تا ۴ میلیارد در ۱۴۰۴
با توجه به دشوار بودن فرایند خرید خودرو از کارخانه، ما معیار خود برای انتخاب خودرو تا ۴ میلیارد تومان را بهای بازار در نظر گرفتهایم.
تیگو ۸ پرو مکس
شاسیبلند پرفروش و جذاب فونیکس به موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتون متر گشتاور مجهز است و یک گیربکس سرعته دوکلاچه تر نیز قدرت را به تمامی چرخها ارسال میکند. این قدبلند چینی در حدود ۸ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و جدای از شتاب گیری مطلوب خود دارای سیستم چهار چرخ محرک برای کشش و پایداری بهتر است. از دیگر مزایای این خودرو میتوان به تجهیزات و امکانات متعدد، ایمنی بالا و صندلیهای ردیف سوم اشاره کرد هرچند موارد منفی همچون حساسیت موتور به بنزین و کیفیت پایین لاستیکهای فابریک آن نیز گزارش شدهاند. در حال حاضر قیمت تیگو ۸ پرو مکس حدود ۳.۸ میلیارد تومان است.
نیسان سیلفی مکس ادیشن
یکی از جذابترین سدان های وارداتی به کشورمان نیسان سیلفی است که اگرچه حرف و حدیثهایی درباره حذف برخی آپشن های آن وجود دارد اما نسخه مکس ادیشن آن توانسته با تجهیزات بیشتر خود جبران مافات کند. سیلفی از قوای محرکه هیبریدی ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری و موتوری برقی سود برده و ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. قوای محرکه موسوم به e-Power نیسان با گیربکس CVT همراه شده تا مصرف سوخت این خودرو بسیار کم و در حدود ۴.۵ لیتر باشد. کیفیت ساخت بالا، فضای کابین و بار زیاد، ایمنی مطلوب و ترمز هوشمند جزو موارد مثبت سیلفی هستند درحالیکه پیچیدگی قوای محرکه، محدودیت در خدمات پس از فروش و کمبود برخی آپشن ها در تیپهای ساده را میتوان جزو نقاط ضعف این سدان ژاپنی مونتاژ چین دانست. قیمت نیسان سیلفی مکس ادیشن در حال حاضر به حدود ۴ میلیارد تومان میرسد.
تویوتا کرولا کراس هیبرید
کاهش هزینههای مربوط به سوخت و توجه به حفظ محیطزیست باعث شده مشتریان بیشتری به انتخاب خودروهای هیبریدی روی بیاورند و تویوتا به عنوان استاد تولید چنین محصولاتی در دنیا شناخته میشود. کرولا کراس که به دنبال تکرار موفقیت کرولا سدان در بازار کراس اورهاست از چندی پیش وارد بازار کشورمان شده است. این خودرو از موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری و موتور برقی استفاده کرده و ۱۹۶ اسب بخار قدرت و ۲۰۶ نیوتون متر گشتاور دارد. استفاده از گیربکس CVT نیز باعث ثبت صفر تا صد حدود ۷.۵ ثانیه و مصرف سوخت حدود ۴.۵ لیتری میشود. کیفیت ساخت خوب، صندوق عقب جادار، مصرف سوخت کم و برند تویوتا جزو نقاط قوت کرولا کراس هستند اما تریم های ساده کابین، نبود برخی آپشن ها در مدلهای وارداتی و سیستم تعلیق ساده عقب را میتوان از جمله موارد منفی این خودرو دانست. تویوتا کرولا کراس هیبرید هماکنون با قیمت حدود ۴.۲ میلیارد تومان عرضه میشود.
فولکسواگن ID4
قیمت بالا، نبود زیرساختهای شارژ و توان پیمایش محدود باعث شده خودروهای برقی مشتریان چندانی در کشورمان نداشته باشند اما همین عامل میتواند یک فرصت برای دوستداران محیطزیست و افرادی باشد که بیشتر در شهر تردد میکنند چراکه قیمت بازار اکثر خودروهای برقی کمتر از قیمت کارخانه است و این موضوع درباره فولکسواگن ID4 به خوبی صدق میکند. درحالیکه قیمت نمایندگی ID4 به حدود ۴.۶ میلیارد تومان میرسد اما در بازار میتوان آن را با بهای حدود ۳.۸ میلیارد تومان خریداری کرد. تک موتور برقی این خودرو ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتون متر گشتاور تولید کرده و باعث ثبت صفر تا صد ۹ ثانیهای و توان پیمایش ۴۴۲ کیلومتری میشود. طراحی ساده اما مدرن، ایمنی بالا، صندوق بار جادار و کابین زیبا جزو نقاط قوت این خودرو محسوب میشوند هرچند ترمز عقب کاسهای و عدم عرضه نسخه دو موتوره را میتوان جزو نقاط ضعف این خودرو دانست. به این موارد باید محدودیتهای ذکر شده برای کلیه خودروهای برقی در کشورمان را نیز افزود. در واقع ID4 علیرغم شایستگیهایی که دارد قربانی ضعف خودروهای برقی در بازار کشورمان شده است.
نام خودرو | قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) | قیمت در بازار (میلیارد تومان) | نقاط قوت | نقاط ضعف | ارزش خرید و توضیحات |
تیگو ۸ پرو مکس | ۲۵۴/۳۹۰ | ۳.۸ | قدرت موتور بالا، طراحی ساده اما شیک بدنه و کابین، تجهیزات فراوان، ردیف سوم صندلیها | حساسیت موتور به بنزین، کیفیت پایین لاستیکهای فابریک، قیمت بالای قطعات یدکی | با توجه به خدمت پس از فروش گسترده و استقبال بالای مشتریان ارزش خرید خوبی دارد |
نیسان سیلفی مکس ادیشن | ۱۳۶/۳۰۰ | ۴ | کیفیت ساخت بالا، کابین جادار، مصرف سوخت کم | کمبود برخی تجهیزات، محدودیت در تأمین قطعات و خدمات | به عنوان سدان معتبر نیسان که کیفیت مطلوبی دارد ارزش خرید آن بالاست |
تویوتا کرولا کراس هیبرید | ۱۹۶/۲۰۶ | ۴.۲ | کیفیت ساخت خوب، کابین جادار، مصرف سوخت کم | طراحی بدنه و کابین ساده، کمبود برخی تجهیزات | در این بازه قیمتی خودروهای کراس اور مجهزتر و لوکستری هم وجود دارند و بنابراین کرولا کراس هیبرید ارزش خرید متوسطی دارد |
فولکسواگن ID4 | ۱۶۸/۳۱۰ | ۳.۸ | طراحی مدرن، کیفیت ساخت بالا، فضای کابین و بار جادار، ایمنی بسیار خوب | ترمز عقب کاسهای، افت قیمت فاحش، عدم وجود نسخه دو موتوره | با توجه به کمبود زیرساختهای شارژ در کشور و بازار ضعیف خودروهای برقی، ID4 ارزش خرید پایینی دارد و فقط علاقهمندان واقعی به خودروهای برقی آن را انتخاب میکنند |
بهترین ماشین های دستدوم تا ۴ میلیارد
هیوندای سانتافه
محبوبیت شاسیبلند کرهای هیوندای سانتافه در کشورمان نیازی به اثبات ندارد و با اینکه نسخههای کارکرده این خودرو از معضل موتور ضعیف و برخی مشکلات فنی از جمله یاتاقان زدن رنج میبرند اما سانتافه همواره جزو پرفروشترین خودروهای وارداتی به کشور بوده است. نسخههای کارکرده این خودرو بسته به مدل و کارکرد و وضعیت فنی و بدنه قیمتی در حدود ۴ میلیارد تومان دارند. این خودرو از موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری با ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۲۷ نیوتون متر گشتاور استفاده میکند و به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک مجهز است. سانتافه در عرض ۱۱.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد. موارد مثبت این خودرو شامل طراحی زیبا و ماندگار، آپشن های متنوع و بازار فروش داغ بوده درحالیکه قدرت کم موتور، قطعات پلاستیکی کابین، ضعف برخی قطعات فنی و… نیز جزو نقاط ضعف این خودرو به شمار میروند.
کیا اپتیما
بیتردید خودروهای کرهای در بحث واردات به کشورمان حرف اول را زدهاند و کیا اپتیما نیز از این قاعده مستثنا نیست. سدان زیبا و جذاب کرهایها در چندین نسل وارد کشورمان شده و با مبلغ حدود ۴ میلیارد تومان میتوان مدلهای تمیز ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ را خریداری نمود. اپتیما TF به موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری با قدرت و گشتاور ۱۷۸ اسب بخار و ۲۲۹ نیوتون متر مجهز است و یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نیرو را روانه چرخها میکند. صفر تا صد ۱۰ ثانیهای و مصرف سوخت ۸ لیتری هم جزو دیگر مشخصات این سدان هستند. اپتیما از طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالایی برخوردار است و از بازار دستدوم بسیار خوبی بهره میبرد. در مقابل باید به موارد منفی همچون شتاب اولیه نسبتاً کند و عایقبندی کابین اشاره داشت.
هیوندای جنسیس سدان
با اینکه جنسیس در حال حاضر به عنوان زیرشاخه لوکس هیوندای فعالیت میکند اما آغاز راهش با یک محصول خاص و متمایز به نام جنسیس سدان بود که در کشورمان نیز عرضه شد. این خودروی کرهای در نسخههای قبل و پس از فیس لیفت قابل انتخاب است و موتور ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری ۲۹۰ اسب بخاری آن با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری میکند. فضای زیاد کابین، شتاب خوب، بازار دستدوم مطلوب و امکانات رفاهی متنوع جزو ویژگیهای مثبت این سدان لوکس هستند اما هزینه نگهداری بالا، ضعف ترمزها در استفاده پیاپی و برخی مشکلات سیستم تعلیق را نیز باید جزو معایب آن دانست. در حال حاضر مدلهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ این خودرو را میتوان با قیمت حول و حوش ۴ میلیارد تومان انتخاب کرد.
نام خودرو | قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) | قیمت در بازار (میلیارد تومان) | نقاط قوت | نقاط ضعف | ارزش خرید و توضیحات |
هیوندای سانتافه | ۱۷۴/۲۲۷ | ۳.۸ تا ۴.۱ | طراحی زیبا، بازار خرید و فروش داغ، آپشن های متنوع | موتور ضعیف، ضعف فنی در برخی قطعات | با توجه به واردات گسترده و بازار داغ خرید و فروش، سانتافه ارزش خرید بالایی دارد |
کیا اپتیما | ۱۷۸/۲۲۹ | ۳.۸ تا ۴.۲ | کیفیت ساخت بالا، طراحی شیک، بازار دستدوم داغ | شتاب اولیه نسبتاً کند، صندلیهای خسته کننده | سدان کرهای اپتیما بهصورت گسترده در بازار حضور دارد و مدلهای دستدوم آن ارزش خرید خوبی دارند |
هیوندای جنسیس سدان | ۲۹۰/۳۵۸
| ۴
| موتور پرقدرت، کابین جادار، تجهیزات لوکس، بازار دستدوم خوب | مصرف سوخت بالا، هزینههای نگهداری زیاد، ضعف ترمزها | به عنوان سدان لوکس با تجهیزات متنوع، نسخههای کم کارکرد جنسیس سدان ارزش خرید خوبی خواهند داشت |
راهنمای خرید ماشین نو و دستدوم تا ۴ میلیارد
خرید نو
با اینکه خرید خودروی صفرکیلومتر دردسرها و ریسکهای کمتری دارد اما توجه به برخی نکات همچون گارانتی معتبر، وجود آپشن های اصلی، اطمینان از عرضه طولانیمدت و خدمات پس از فروش اهمیت دارد. پس از انتخاب نهایی خود حتماً اسناد خودرو و همچنین مدارک واردات آن را بررسی نمایید و در صورت امکان پشت فرمان نشسته و چند کیلومتری خودرو را برانید. به اولویتهای خود در انتخاب خودروی سدان یا شاسیبلند توجه کرده و مسائلی همچون افت قیمت و بازار دستدوم را نیز در نظر داشته باشید.
خرید دستدوم
صرف ۴ میلیارد تومان برای خرید خودروی دستدوم ریسک بالایی دارد و باید نهایت دقت صورت گیرد. پس از انتخاب خودروی مدنظر حتماً کارشناسی رنگ بدنه را از نظر تصادفات انجام داده و به سلامت شاسیها دقت ویژهای داشته باشید. در بخش فنی نیز باید موتور از نظر نشتی روغن و مایع خنککننده و صداهای غیرعادی بررسی شده و کارکرد آن به دقت چک شود چراکه اکثر خودروها با مشکل دستکاری کیلومتر مواجه هستند. توصیه میکنید به سراغ خودروهای دستدوم با کارکرد زیر ۸۰ هزار کیلومتر بروید چراکه این خودروها استهلاک کمتری دارند. در آخر نیز اسناد مالکیت خودرو و همچنین معاینه فنی را چک کنید.
مقایسه با خودروهای ۳ تا ۳.۵ میلیارد
در بازه قیمتی ۳ تا ۳.۵ میلیارد تومان خودروهایی همچون آریزو ۸، تیگو ۸ پرو هیبرید، اکستریم LX، کی ام سی T9، فیدلیتی پرستیژ، لوکانو L7، لوین هیبرید، کیا K3، سوزوکی جیمنی، هوندا وزل و NS1، نیسان کیکس، گک امپو و اشکودا اوکتاویا قرار دارند که هریک از مزایا و معایب خاص خود برخوردار هستند. با توجه به حضور طیف وسیع خودروها، از سدان و شاسیبلند گرفته تا وانت پیکاپ، شاید برخی افراد ترجیح دهند با صرف هزینهای کمتر به سراغ خودروهای این بخش بازار بروند. خودروهایی که در بالا به آنها اشاره شد صفرکیلومتر هستند و بنابراین در مقایسه با خودروهای ۴ میلیاردی دستدوم ریسک خرابی کمتر و گارانتی طولانیمدت را دارند اما در عوض عموماً از موتورهای کمتوانتر، بازار خرید و فروش کم رونق، تجهیزات کمتر و… رنج میبرند.
بیشتر بخوانید:
- راهنمای خرید بهترین خودرو از ۵۰۰ میلیون تا ۵ میلیارد تومان
- بهترین ماشین تا ۲ میلیارد در ۱۴۰۴: با ۲ میلیارد چه ماشینی بخریم؟
بنابراین اگر فردی هستید که بودجه محدودتری داشته و خواهان خودروی صفرکیلومتر بوده و اهمیت زیادی به آپشن و ابعاد اتاق نمیدهید و حوصله دردسرهای یک خودروی دستدوم را ندارید بهتر است یک پله پایینتر به سراغ خودروهای ۳ تا ۳.۵ میلیاردی بروید. اما اگر ابعاد بزرگتر خودرو و تجهیزات آن برای شما اولویت دارد و به نشان روی کاپوت نیز اهمیت زیادی میدهید بهتر است خودرویی ۴ میلیاردی (صفرکیلومتر یا دستدوم) را انتخاب کنید.
تجربه کاربران ماشین های ۴ میلیاردی
با اینکه هیچیک از خودروهای موجود در بازار کشور با قیمت واقعی خود عرضه نمیشوند اما محصولات موجود در بازه ۴ میلیارد تومان تا حدودی میتوانند تعادلی بین یک محصول خانوادگی و لوکس با تجهیزات متنوع را ایجاد کنند. خریداران مدلهای صفرکیلومتری همچون تیگو ۸ پرو مکس به قدرت بالای موتور و تجهیزات فراوان این خودرو اشاره دارند اما به این نکته نیز اذعان میکنند که موتور توربوی این خودرو حساسیت زیادی به کیفیت سوخت دارد. چالش اصلی خودروهایی همچون نیسان سیلفی و تویوتا کرولا کراس نیز خدمات پس از فروش و تأمین قطعات است هرچند برخی مالکان از دیدن کیفیت این محصولات تعجب کردهاند اما باید دانست اکثر خودروهای وارداتی به کشورمان مونتاژ چین هستند و شاید انتظار اولیه مالکان را برآورده نکنند.
در بحث خودروهای دستدوم، جدای از اشاره مالکان سانتافه به موتور ضعیف و مشکل یاتاقان زدن، اکثر آنها از طراحی این خودرو رضایت داشته و به بازار خرید و فروش بسیار خوب آن اشاره میکنند. همین موضوع درباره کیا اپتیما نیز صدق میکنند. البته طبیعی است که به عنوان خودرویی دستدوم، چالشهایی همچون هزینههای نگهداری بیشتر نیز وجود داشته باشد. توصیه میکنیم در صورتی که اهمیتی به پرستیژ و نشان روی کاپوت نمیدهید و میخواهید خودرو را به مدت چندین سال نگه دارید مدلی صفرکیلومتر را انتخاب کنید اما اگر ابعاد بزرگتر خودرو و کیفیت سواری برای شما مهم است و از پس هزینههای نگهداری نیز برمیآیید به سراغ مدلهای وارداتی کارکرده بروید.
سؤالات متداول درباره خرید ماشین تا ۴ میلیارد
- بهترین ماشین تا ۴ میلیارد چیست؟
بسته به نیازها و اولویتهای شما از جمله صفرکیلومتر یا دستدوم بودن، سدان یا شاسیبلند، مونتاژی یا وارداتی و… میتوان خودروهایی از جمله تیگو ۸ پرو مکس، نیسان سیلفی، تویوتا کرولا کراس، هیوندای سانتافه و کیا اپتیما را جزو بهترین ماشین ها تا ۴ میلیارد تومان دانست.
- ماشین ۴ میلیارد تومان نو بخریم یا دستدوم؟
اگر ریسک انتخاب خودروی دستدوم را به جان نمیخرید و با خودروهای مونتاژی و وارداتی (عمدتاً موتورهای کمحجم و کمتوانی دارند) مشکلی ندارید به سراغ خودروی صفرکیلومتر بروید اما اگر مساله افت قیمت خودروی صفر، بازار خرید و فروش دستدوم، تجهیزات و کیفیت سواری برای شما اهمیت دارد و از پس هزینههای نگهداری برمیآیید خودروهای وارداتی دستدوم را انتخاب کنید.
- هزینه نگهداری خودروهایی با قیمت ۴ میلیارد تومان چقدر است؟
طبیعی است که خودروهایی در این محدوده قیمتی هزینه نگهداری بالایی داشته باشند اما این هزینه برای خودروهای صفرکیلومتر کمتر است و اکثراً به سرویسهای دورهای مربوط میشود. بسته به نوع سرویس، هزینه تعویض لوازم مصرفی چنین خودروهایی میتواند بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان باشد. همچنین در صورت تعمیر موتور و گیربکس نیز باید هزینهای بین ۲۰ تا ۷۰ میلیون تومان را متحمل شوید.
- تیگو ۸ پرو مکس بهتر است یا تویوتا کرولا کراس؟
تیگو ۸ پرو مکس از موتور قویتر، تجهیزات بیشتر و خدمات پس از فروش گستردهتر سود میبرد و در مقابل نیز تویوتا کرولا کراس خودرویی با برند ژاپنی ولو مونتاژ چین و کیفیت ساخت خوب و مصرف سوخت پایین است هرچند نقاط ضعفی همچون امکانات محدودتر و سیستم تعلیق ساده در عقب را نیز دارد. اگر برای شما برند مهم نیست و آپشن و فضای کابین و بار اهمیت دارد تیگو ۸ انتخاب بهتری خواهد بود.
نتیجهگیری
در بازه قیمتی حدود ۴ میلیارد تومان چندین خودروی قابلتوجه وجود دارند که تا حدی میتوانند نیازهای یک خانواده را که به دنبال خودرویی نیمه لوکس و لوکس با تجهیزات مطلوب هستند برآورده سازند. تیگو ۸ پرو مکس، نیسان سیلفی و تویوتا کرولا کراس به عنوان گزینههای صفرکیلومتر و هیوندای سانتافه، کیا اپتیما و هیوندای جنسیس سدان به عنوان محصولات کارکرده میتوانند در لیست خرید قرار گیرند. از شما عزیزان دعوت میکنیم تجربیات و نظرات خود درباره این خودروها را با ما و کاربران پدال به اشتراک بگذارید.
مجید
۲۵ خرداد ۱۴۰۴کرولا کراس رو بخرید بعد از چندین سال استفاده دوباره بفروشید و پرچمدار چینی رو با پولش بخرید بهترین گزینه سرمایهگذاری فقط تویوتا
ashkanyp
۲۵ خرداد ۱۴۰۴بازه قیمتی بالای ۳ میلیارد برای اکثر ایران دست نیافتنیه
بین ۱ تا ۲ معمولا سدان و ۲ تا ۳ شاسی یا کراس خریداری کنن هنر کردن
Zonda r
۲۵ خرداد ۱۴۰۴بشخصه برای سوار شدن تویوتا لوین ۱/۸ و بی وای دی سانگ پلاس رو انتخاب میکنم
بسیار بسیار بازه قیمتی پیچیده ای هست و مشتری هایی با انتخاب متمایز
2646.1
۲۵ خرداد ۱۴۰۴به نظر من
صفر کیلومتر: تیگو 8 پرو مکس
دست دوم: میتسوبیشی پاجرو – هیوندا جنسیس سدان
موستانگ
۲۵ خرداد ۱۴۰۴از نظر خودم توی ماشین های صفر کیلومتر لوکانوL7 و تیگو ۸ پرو مکس گزینه ی خوبی هستش و توی ماشین های دسته دوم تویوتا اریون و موهاوی ۸ سیلندر
تر و تمیز ، هیوندا سوناتا مدل بالا انتخاب خوبی هستش برای مصرف خانوادگی یا روزمره تو این رنج قیمت