تجربه و آزمایش

تجربه مسافرت با سمند EF7

سلام، امروز می خوام یه تجربه از یه اتومبیل وطنی را با شما به اشتراک بگذارم. عید امسال (۱۳۹۱) فرصتی دست داد تا به همراه یکی از اقوام که حدود ۱ ماه پیش اتومبیل خودش رو تحویل گرفته بود به سفر بریم البته این نکته رو بگم که تو خرید و انتخاب این اتومبیل بنده حقیر توصیه اکید (بر اساس روایت یکی از کارشناسان فن) داشتم که این مدل رو انتخاب کنه، به هر حال با تدارک کافی و همچنین بازدید فنی و چک کردن کامل اتومبیل راهی سفر شدیم.

ikco-samand-lx

بر طبق برنامه قراربود تهران با راندن تو مسیر جاده فیروزکوه به سمت شمال ترک کنیم و در اولین مقصد پس از گذشت از شهرهای سر راه به بابلسر بریم، سه روز تو ویلای دوستان بمونیم سپس به سمت گرگان و گنبد رفته و پس از دید و بازدید اقوام راهی مشهد بشیم، ماجرا از زمانی آغاز میشه که تو جاده فیروزکوه من احساس کردم کولر اتومبیل روشنه و البته به نظر می رسید دیفرنسیال ماشین هم یه زروزه ملایمی که تو صدای سیستم صوتی کم و بیش شنیده میشه داره، در این حال و از راننده(دوست عزیز) خواستم کولر رو خاموش کنه که ایشان در جواب گفت کولر خاموشه و کلید روی بخاریه… با کمال تعجب و پس از بررسی یه مسیر قوی باد از لای درب شاگرد بود که به بدن بنده می خورد و تاحدودی از سرما نیمه راست بندم رو لمس کرده بود خلاصه پیاده شدیم و با پر کردن لای درب با کاغذ و پلاستیک تا حدودی جلوی این سوز رو گرفتیم (در هر بار سوار و پیاده شدن این کار رو می کردیم). پس از گردنه گدوک بود که با صدای ناهنجاری از سمت جلو و راست مخصوصا تو پیچ ها مواجه شدیم، نمی دونم این تجربه رو داشتن که به دوستی توصیه می کنید یه چیزی رو بخره و کلی هم ازش تعریف و تمجید می کنید پس از خرید با هر ایرادی که تو اون کالا دیده میشه عرق شرم روی پیشونی مبارک ظاهر میشه، حالا حال منو فرض کنید که با این صدا که اول سعی کردم به روی خودم نیارم، چطوری شدم، خلاصه تو یه جا که میشد کنار جاده ایستاد نگاهی به موتور و جلوی ماشین انداختیم، چیزی سر در نیاوریدم به این خیال که موردی نیست ادامه دادیم پس از حدود ۴ ساعت رانندگی به ویلای بابلسر رسیدم خانواده رو تو ویلا مستقر کردیم و بلافاصله اومدیم سراغ اتومبیل حالا که وقت داشتیم با یه نگاه عمیق تر بررسی کردیم از داخل شروع کردم و ایراداتی که دیدم فقط و فقط شرمندگی من رو بیشتر می کرد بعضی از ایرادت ظاهری عبارت بودند از:
–    رنگهای متفاوت از رنگ سفید بر روی کلید های کنسول(کلید فلاشر، کلید CNG، کلید گرمن شیشه عقب و…)
–    بیرون آمدن غیر طبیعی و کج بودن ساعت روی کنسول
–    فاصله نامتوازن و بیش از حد قسمت کنترل سرما و گرما با قاب اطراف
–    فاصله ناموزون قسمت داخلی آینه ها با قسمت زیرین در دوسمت
–    روشن بودن چراغ کیسه هوا (Airbag) بدون دلیل (این اتومبیل مجهز به Airbag راننده بود)
–    موج داشتن شیشه جلو
–    بیرون بودن چسب های رودری ( در قسمت بالا)
–    و البته صدایی که از قسمت هیدرولیک فرمون بعضی وقت ها به گوش می رسید
–    و چند مورد جزئی دیگه( که میشه نادیده گرفت)
خلاصه پس از ۳ روز زیاد شدن صدایی که از جلوی اتومبیل به گوش می رسید و قبل از ادامه حرکت به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کردیم و پس از بررسی ایشان گفتند که صدا مربوط به پلوس چرخ جلوی اتومبیل میشه و این مورد هم شامل گارانتی نیست و البته هر چه اصرار کردیم ، خلاصه قبول نکرد تو این حین با شنیدن هزینه تعمیرات گفتیم مثل اینکه صدا کمتر شده و اصطلاحا خودمون رو زدیم به اون راه با سلام و صلوات به راه ادامه دادیم، پس از گرگان صدا خیلی بیشتر شد و کم کم خطرناک داشت میشد به مقصد ( شهر کلاله) که رسیدیم به همراه یکی از اقوام که محلی بود به نمایندگی مجاز مراجعه کردیم و بدون پرسش که اصلا این مورد شامل گارانتی میشه یا نه تعمیرات رو آغاز کردیم تو این فاصله چون بیکار بودم تو نمایندگی گردشی کردیم در کمال تعجب دیدیم از این سری اتومبیل که اتفاقا همه هم کمتر از چهار ماه بود که از تحویل اون ها می گذشت مواردی مانند ذوب شدن پیستون، شکستگی شاتون، ترکیدن سرسیلندر و … موارد دیگه رو دیدیم و البته بنده هم مداوم بر نگرانی و شرمندگیم اضافه می شد.

samand_lx

خلاصه یکی از کارشناسان فنی که بنظر سرپرست مکانیک ها می رسید با ما همکلام شد و یه سری توصیه برای استفاده بهتر از این اتومبیل به ما داشت توصیه های اون عبارت بودن از:
–    این اتومبیل موتور ظریفی داره و خیلی باید با احتیاط رانندگی کنید و دور موتور بیشتر از ۴۰۰۰ نشه!
–    رو بنزین زیاد خوب کار نمی کنه و بهتر با گاز برونید
–    بیش از ۳ ساعت مداوم رانندگی نکنید و یه استراحتی به موتور بدین( با خنده خودتون هم استراحت کنید)
–    آب و روغن اون رو حتما و هر روز قبل از گرم شدن موتور چک کنید
–    ….

rear-seat-samand-lx
به طور خلاصه و با زبون بی زبونی می خواست بگه تو بد مخمصه ای گیر افتادید، دیگه تقریبا خودم رو آماده کرده بودم که با اولین نگاه معنی دار دوست عزیزم بگم نگران نباش این اتومبیل رو خودم ازت می خرم ولی اون هم آدم با معرفتی بود و اصلا خم به ابروش نمی آورد، تعمیرات تموم شد و وقتی برای پراخت هزینه به دفتر مراجعه کردیم در کمال نا باوری مسئول دفتر گفت این مورد شامل گارانتی میشه و  نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید ( فقط درک کنید اختلاف بین نمایندگی ها و درک شرایط گارانتی رو تو فاصله ۲ استان)
به هر تقدیر ۲ روزی تو شهر بودیم به فامیل سر زدیم و عید رو تبریک گفتیم و هر کی پرسید از ماشین راضی هستید، چیزی واسه گفتن نداشتیم و شده بودیم چوب دوسر طلا!

samand-lx-dashboard

صبح روز ۵ فروردین آماده شده بودیم به سمت مشهد حرکت کنیم یه دفه دیدم دوستم هراسان آمد سراغم گفت اتومبیل رو روشن کردم ولی هیچ کدوم از عقربه های داخلی صفحه کیلومتر کار نمی کنه و تمامی چراغ ها روشنه، رفتم سراغش اولش فکر کردم مثله کامپیوتره، روشن خاموشش کردیم هیچ تغییری نکرد، دفترچه راهنما رو زیر و رو کردیم و نتیجه ای نداشت، دوباره به سمت نمایندگی مجاز رفتیم یکی از کارشناسان گفت چیز مهمی نیست تو این سری از این اتفاق ها پیش میاد و در کمال خونسردی گفت اگه می خواین برین سفر برین نگران نباشین و البته می تونید حدس بزنید چی شد، سفر کنسل شد و مجبور شدیم صبر کنیم تا یه کیت کامل صفحه کیلومتر برای ما برسه که حدودا ۲ الی ۳ روز طول می کشید، دیگه تو این روزها سعی می کردم با دوستم چشم تو چشم نشم حتی صبحونه رو زودتر می خوردم یا سر نهار و شام دور از دید اون می نشستم و سعی می کردم هر جا بحث ماشین میشه یه جورایی بحث رو عوض کنم، خلاصه سفر خاطره انگیزی برای ما به جا موند.

1700cvvt

نمی خوام داستان رو کش بدم الان که این مطالب رو می نویسم برگشتیم تهران و سه شنبه ۱۵ فروردین ماهه، ماشین رو روز چهاردهم به یه بنگاه آشنا با حدود ۲ میلیون تومان زیر قیمت فروختیم، رابطه من با دوستم خیلی سرد شده، هنوز سمت راست بدن من حس سرماخوردگی داره، سفری با اضطراب رو تجربه کردیم و خلاصه عید با شرمندگی و در راه تعمیرگاه رو پشت سر گذاشتیم و نکته اساسی اینکه این ماشین یه سمند EF7 بود که دوست من از بین ۳۰ تا ماشین که تو نمایندگی بوده انتخاب کرده و به قول خودش خیلی دقت کرده تا با کیفیت ترین رو انتخاب کنه، دیروز هم مطابق شنیده ها دوست عزیزم برای خرید یکی از این ماشین های چینی جدید به همراه دوست دیگری اقدام کردند و البته هدف من از این مطلب این بود که به دوستم بگم من هیچ قصدی از توصیه این اتومبیل به شما نداشتم و در کمال صداقت عذر خواهی بنده رو بپذیر و همچنین به شما عزیزانی که این مطلب رو می خونید، بگم ماشین ایرانی خوبه ولی من خرید اون را به شما توصیه نمیکنم بنده هم با همین شورلت نوا که متعلق به پدر عزیزم می باشد در عین مصرف سوخت بالا، خیابان ها را طی طریق می کنم و از سرم هم زیاد است و دیگر سودایی برای تهیه ماشین وطنی ندارم (‌البته پول ماشین های غیر وطنی رو هم ندارم) ایام به کام.

نویسنده: وحید گودرزی

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۰ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲,۳۵۳ دیدگاه‌ها

  1. مجید28

    ۲۵ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    با عرض معذرت اصلاح میشه
    #4 آستثنایی—>استثنایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. نوید

    ۲۵ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    دوستان عزیز سلام- یک سوال دارم اون هم اینه که ماشین ef7 بعد از 20000 آیا به غیر از تعوض شمع و لنت ترمز باید کاری دیگر انجام داد یا نه؟من شنیده ام که باید ماشین راببریم تنظیم موتور که انژکتورهای اون را تمیز کند و غیره – لطفا راهنمایی ام کنید-آخه صبح که استارت زدم بدجور روشن شد- راهنمایی بفرماید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina njf

      ۲۵ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام آقا نوید.بجز تعویض شمعو لنت .باید شستوشوی انژگتور هم بزنی.رفتی مکانیکی بگو هم سوزن های بنزینو باز کنه هم گازو. شمعم میخای بندازی بوش ننداز دیگه اخه بوش جدید قلابیه .اکیوم ال زد کا بنداز حرف نداره.بعد مشکل بد روشن شدن اینه که دریچه گازت کثیف شده بده مکانیک تمیز کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مسعود

      ۲۶ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      سلام
      من اینو نشنیدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. نوید

    ۲۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    سینا جان از راهنمایی شما بسیار ممنون وسپاسگزارم- دوستان اگر مواردی هست که سینا جان توضیح نداده است ممنون می شوم راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فرهاد

    ۲۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    سلام به دوستان
    “یک داستان کوتاه”2
    روز اول:
    بردم گارانتی 5000 کیلومتر
    همه اجزاء رو چک کرد خداروشکر مشکلی نداشت
    در سمت راست عقب رو ریگلاژ کرد وبعدش جک زد آچار کشی مفصل کردد حتی سینی رو باز کرد و زیر سینی رو آچار کشی کرد و در نهایت انواغ مخازن روغن و آب و سیستم برق رو چک کرد.
    بعدش مشکل استارت زدن و دیر روشن شدن صبح ها رو (زمانی که ماشین سرد هست و بعد از 3تا4 بار استارت زدن روشن میشه) رو برای (حضرت آقای مهندس! حاضر در نمایندگی)توضیح دادم.
    دیاگ زد و در حالیکه باد در قب قبش انداخت بود و یکتی ایستاده بود فرمود : داداش! مشکل از رادیاتورش! بوده که برات رفعش کردم..؟!برو حالش رو ببر.
    بعدش رفتم صندوق : با توجه به گارانتی بودن و داشتن کارت طلایی 3 ستاره 450 هزار تومنی….
    فاکتور زد 18 هزار تومان و گفت چرا؟ فرمودند:دیاگ و ریگلاز درب ها جزء گارانتی نمی باشد. بماند!
    روز دوم
    خلاصه روز بعد هم استارت زدم و همون وضعیت در پارکینگ منزل پیش اومد. زنگ زدم نمایندگی .. و آقای مهندس! تشریف آورند: ایراد رو توضیح دادم و فرمودند: حاجی جون! مشکل از سنسور دریچه گاز هست و اربابم (ایران خودرو) گفته تا می تونید در طول دوران گارانتی قطعه عوض نکنید!

    نتیجه اخلاقی این داستان=کارت طلایی ایران خودرو=پول زور=عدم ارائه خدمات = فیلم کردن مشتریان

    باتشکر از حوصله ای که جهت خوندن این داستان به خرج دادین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هیوا

      ۲۹ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آقا کارت طلایی کلاهه بس گشادیه. نذارین کلاه سرتون بذارن. من ماشین رو صف ر تحویل گرفتم و کارت طلایی داشت ولی هر کاری برام کردند به ضرر خودم تموم شد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. نوید

    ۲۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    دوستان امروز رفتم تنظیم موتور بهش گفتم 20000 با ماشین ef7 رفته ام راست می گن باید انژکتورها و دریچه گاز شستشو و تمیز شود
    گفت : تا 50000 نمی خواهد و بهش دست نزن
    در ضمن ایرانخودرو در 20000 بهم وایر شمع و فیلترها را داد که وایر شمع ها گمنام بودند که در اینترنت سرچ کردم نوشته بود از کالاهای ممنوعه هست که ورودشان در کشور ممنوع شده است- اینو به همان نفر تنظیم موتور گفتم می دانید چی گفت!
    گفت مگه مجانی از ایرانخودر نگرفتی ؟ پس بگذار روی ماشین هر وقت خراب شد جنس خوب بخر و استفاده کن
    نظر شما دوستان چیه وایر شمع گمنام ممنوعه ایرانخودر را استفاده کنم یا بوش آلمانی ؟ و اگر از شمع ایرانخودرو استفاده کنم مشکلی برای ماشین پیش نمی آید؟؟؟ لطفا راهنمایی بفرمایید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۲۷ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      سلام آقا نوید
      بهتره از جنس خوب استفاده کنی
      عمر موتور بیشتر میشه
      مثل روز روشنه که ایران خودرو به نفع منافعش کار میکنه
      به خصوص با این بحرانی که براش به وجود اومده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. سزار

    ۲۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مسعود پلنگ
    سلام
    کجایی؟
    نکنه تو دره پنج شیر گیر کرده بودی؟
    یک سوال
    ببخشید مزاح کردیدم با دوستان یه حالی کرده باشیم
    بنظر شما لاسیتک رو عوض کنم بازر!
    مرسی
    ببخشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۲۹ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      سلام به آقا سزار
      کلی خندیدم
      ممنون
      به گفته بچه های ایران خودرو لاستیک بارز احتمال ترکیدنش زیاده
      شما یک لاستیک خوب مثل هانکوک یا کومهو بگیر تویپلکس . لاستیکاتو برمی دارند حدود 380تا 400 هزار تومان باید بدی . حداقل 5 سال با اطمینان کار میکنه
      شک نکن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. aria

        ۳۰ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (540 ديدگاه)

        سلام مسعود . لاستیک رو نمایندگی ورمی داره یا لاستیک فروشا؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مسعود

        ۳۰ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (199 ديدگاه)

        سلام
        لاستیک فروشها

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. مسعود

    ۲۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (199 ديدگاه)

    با سلام به آقا فرهاد
    به نظر داستان کوتاه بود، یه داستان
    چون در بازدید 10000 که رفتم و تعویض روغن انجام دادم ، سرویس کار روغن به مهندس فنی گفت خیلی کم نشتی در اول ماژول وجود داره
    همون جا مهندس فنی به کاربر دستور داد سریع قطعه اول ماژول درخواست شود
    نه اینطوری نیست که میگی .
    اگه قطعات مشکل داشته باشه تعویض میشه
    حتی لاستیک ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مجید28

    ۲۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    سلام خدمت همه.امروز یه مدل89برج8گرفتم.لطفاًدعا کنید بقول معروف چرخش واسم بچرخه.فقط یه مشکلی که داره اینه که موقع باز کردن سوئیچ واستارت زدن چراغ چک(فکرکنم همون انژکتور)روشن میمونه تاماشین روشن بشه و یه نیش گاز بدم خاموش میشه و صدای لرزشم میده،دوستان اگه میشه راهنمایی کنن،البته 24ساعت وقت دارم که اگه عیب فنی داشت پسش بدم و فردا میبرش نمایندگی اما اگه دوستان میدونن احتمالش از چیه و قابل رفعه بگن ممنون میشم.
    باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کماندار

      ۲۸ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (319 ديدگاه)

      اون روشن موندن فکر نمیکنم چیز غیر عادی باشه چون اصولا تا سوییچ بازه و هنوز استارت نزدی همه ماشینا همینن!که اگه دقت کنی یه صدایی هم میاد و همین صداس که میگن وقتی قطع شد استارت بزنید یعنی انژکتور یه مدت زمانی نیاز داره قبل روشن شدن..صدای لرزشم باید توضیح بدید کی میده؟تو حرکت؟موقع استارت؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مسعود

      ۲۹ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      آقا مجید عزیز
      من و امثال من نمیتونیم از درون سایت موتور ماشینو تست کنیم بهتره ببری یه مکانیک وارد چک کنه یا حداقل دیاک بزنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. میثاق

    ۲۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من از آذر ماه 90 یه EF7 بنزین سوز خریدم ……و خیلی هم راضیم….مصرفش در 100 کیلومتر شهری 8/7 و در جاده چیزی کمتر از 7 لیتر هستش….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. sasan

    ۲۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    دوستان عزیز
    با سلام

    لطفاً در خصوص روغن ریزی و اینکه میزان آن تا چه حد طبیعی است راهنمایی فرماید در ضمن اویل ماژول چیست که روغن ریزی از ان اشاره می شود
    متشکرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۲۹ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      با سلام
      به خاطر اینکه جایگاه پیچها در روی اول ماژول بد درآوردن این دستگاه با هم غلاف نمیشه و کم کم شروع به روغن ریزی می کنه
      به نظرم در همون بازدید 5000 یک قطعه درخواست کنید .البته این وظیفه و تشخیص مسئول فنیه تعمیرگاهه نمایندگیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. فرهاد

    ۲۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    سلام آقا مسعود
    واقیعتی بود که برای من ، هزاران دارنده کارت طلایی پیش اومده ان شا ا.. که برای دیگران پیش نیاد.
    امیدوارم خداوند ریشه ظلم و فساد رو ریشه کن کنه.
    مشکل ما ایران ها اینکه دوست داریم همه چیزی رو نقد کنیم و به اصلاح فلاسفه دچار سفسطه بشیم. یعنی یک مشکل رو با بحث و جدل یا به اصلاح فرنگی ها!0طوفان فکری حل وفصلش کنیمو بعنوان شرایط ایدآل ازش یاد کنیم.
    مرسی از توجه آقا مسعود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مجید28

    ۲۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان،بردمش ازنظر فنی و رنگ و دستکاری نشدن کیلومترچک شد،مشکلی نداشت خداروشکر.مشکل لرزشم طبق گقته مکانیک نمایندگی از اگزوزه که یکم هوا میکشه که قابل رفعه،هرجا هم بردمش تائید شد.از (آقا یا خانم)کمانداروآقامسعود متشکرم بابت توجه و راهنمایی.به سری ایراداتم بود مثل لرزش فرمون و صدای تسمه هاموقع روشن شدن و…که از چند نفر ودوسه تا نمایندگی که پرسیدم همگانین و یه سریاشم قابل رفع…فقط سوالی که داشتم از دوستان که احتمالاًتکراریه اما اگه لطفا جوابمو بدین ممنون میشم که روغن و فیلترهوا و روغن(اگه جنس خاصی دارن)چی بریزم واسش چون حدود 11.600 کارکرده روغن و فیلتراش.بازم ممنون از دوستانی که توجه راهنمایی میکنن امثال بنده رو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۲۹ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      آقا مجید سلام
      نوع روغن مورد تایید ایران خودرو توی دفترچه نوشته
      توتال 7000 10w40 ثبت شده
      سعی کن به دستورات دفترچه خودرو دقت کنی و انجام بدهی .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. مجید28

    ۳۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    ممنون آقامسعود.هرچند کیلومترباید تعویض بشه روغن و فیلترهای هوا و روغن؟بعضی از بچه ها که گفتن توتال خوب نیست چی؟شما خودت همیشه توتال استفاده کردی؟همه دستورالعمل های دفترچه درسته؟راستی اینکه بعضی اوقات اونم توی سرعتای خیلی پایین(فرقی نداره هوا بارونی باشه یا خشک)واسم پیش اومده ترمز صدای تق تق شدیدی میده و دوسه متری میکشه ماشین تا وایسه واسه چیه؟کسی راهنمایی کنه ممنون میشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۳۰ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      سلام
      خود نمایندگی تا پایان عمر کارت طلایی هر 10000 تا روغن عوض میکنه . ولی این بستگی داره به اینکه چجوری رانندگی کردی ! سخت مثل توی جاده و مسافرت و یا سبک مثل توی شهر
      ضمن اینکه چسبندگی و کلا وضعیت روغن خودش میگه وقته عوض کردنش رسیده
      فیلتر هوا هر 1000 تا یه نگاه و بادگیری بکن و هر موقع کثیف شد به تشخیص تعویض روغنی عوضش کن
      خیلی توی مصرف سوخت نقش داره
      فیلتر روغن یک در میان با تعویض روغن باید عوض بشه
      دفترچه تنها منبعیه که میتونی به اون مراجعه کنی
      من دفعه قبل توتال استفاده کردم ولی ایندفعه از روغن خود نمایندگی که به نظرم تئتال بود استفاده شد
      یه سرویس ببر
      ای بی اس چک کنن
      موفق باشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. mehdi

    ۳۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    سلام آقا مسعود
    انشاالله که ما را فراموش نکرده باشید
    روغن ماشین درسرویس اولیه 5000کیلومتر باید نمایندگی عوض کند یا خودمان وهزینه اش با کیست.
    اگر روغن ریزی به خاطر اویل ماژول باشد سرریزروغن برعهد نمایندگی است یا خودمان.
    قصد دارم برم مسافرت به مشهد به نظر شما ماشین ببرم مشهد سرویس اولیه 5000را انجام بدم یا همین کرمان انجام بدید
    اگر امکان داردیک نمایندگی خوب درمشهد بهم ادرس بدید ممنون

    ماشین سورن ef7بنزینی است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۳۰ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      آقا مهدی سلام
      من هیچوقت فراموشت نمیکنم و هر شب ساعت 10 تا 12 سایت جلوی چشمم بازه
      تعویض روغن اولیه باید قبل از 2000 کیلومتر عوض شه .
      چون ممکنه ذرات ریز فلز داخل باشه . هم روغن و هم فیلتر روغن
      هزینه هم با شخص جنابعالیه
      دوست عزیز روغن خوب بریز
      خوب بریز خوب ماشینت عمر میکنه
      همون روغنی که توی دفترچه گفته
      سرریز روغن با خودته ولی اگه میتونی بگیر . بعید به نظر میرسه
      سرویس اولیه کاری انجام نمیدن
      یه سری چک روی برق ماشین ، چراغ ها ، دنده عقب و چیز زیادی نداره
      همون کرمان انجام بده
      توی شهر غریب میخوای چکار کنی
      در مورد اویل ماژول :
      سوال کردم فقط باید عوض بشه
      حدود یک ماه و نیم طول میکشه
      ولی درست میشه
      قطعات خیلی کم شده
      ولی میفرستن
      به هر حال مشهد تشریف میاری در خدمتیم
      اگه امری داری با ایمیلم ارتباط برقرار کن
      msm1414@yahoo.com

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. mehdi

    ۳۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    ببخشید فراموش کردم برای رفع روغن ریزی نمایندگیهای کرمان مگن واشرها راجسب نمی زنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. navid2012

    ۳۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    سلام به همگی.من سمند lx ef7 رو شنبه از نمایندگی به صورت صفر گرفتم . خیلی خوب واسم کار کرده تا الان یعنی از شنبه تا الان 850 کیلومتر راه رفته / با هزار جور دنگ و فنگ روغن توتال اماراتی (55000 تومان) گیر اوردم ریختم توش / فیلتر روغن هم عوض کردم / خیلی خوب موتور کار مینه با بنزین سوپر هم کار میکنم. ماشین من پایه گاز سوزه ولی تا الان با گاز نروندم / فقط چند تا موشکل در فرمون 1- فرمون وقتی در سرعت بالا ترمز میزنم میلرزد ( ایست کامل رو نمیگم براموقع کم کردن سرعت) 2- فرمون موقع درجا یه صدای کوچیکی میده. برا اون دوستانی که میگن فرمون موقع درجا میلرزد بگم که من هم در آسفالت هم در موزاییک فرمون رو چرخوندم اصلا نلرزید / از شما هایی که این ماشین رو دارید میپرسم برا ماشین شما هم فرمون لرزش در سرعت بالا ترمز میزنید میلرزد ؟ و اون صدای کوچیک رو ماشین شما هم داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۱ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      سلام
      نه اصلا اینطور نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. مجید28

    ۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    سلام به همه و شماآقاnavid2012.اینکه فرمون شمادرجا لرزشی نداره خداروشکر،اما دلیل نمیشه که باقی که این مشکل رو دارن اشتباه کنن،ماشین من تولدش برج8سال89 اماتازه خریدمش،بردمش نمایندگی گفت تقریباًتمام این مشکل رو دارن و یه سری معایب دیگه که بعضیش قابل رفعه.اینم که فرمون یا پدال لرزش داشته باشه اگه دائماًاینجوره که باز من پرسیدم در این حالت احتمال خیلی زیاد مشکلی نیست و مربوط بهABSهست ولی اگه ترمز بکوبه اونم بصورت مقطعی مثل ماشین من،احتمالاًمربوط به دسته موتوره،که ان شاللّه واسه شما این عیب نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مجید28

    ۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    ظاهراً منم شدم مثل یه هم اسم شماآقاnavid2012که تواین تاپیک نظرمیده وحسابی ازاین ماشین شاکیه وامثالشون که ماشین براشون بد دراومده.آخه توهمین این سه چهارروزه که ماشین روخریدم قطعه مربوط به دزدگیر تعمیرخواسته(20هزارتومن)،صفحه کیلومترم هنگ کردو ازکارافتاد یجورایی(با دستمزد حدوداً50هزارتومن سنسورکیلومتر)،سنسور دنده عقب بوق ممتد میده(که اگه خراب باشه هر چشمی دونه ای17هزارتومن و مانیتور حدود20هزار تومن).خلاصه موندم چیکارکنم؟؟!!این ماشین رو پدرم خرید که زیرپام باشه تو این اوضاع بیکاری خرج خودم و زنم رو دربیارم،حالا پشیمون شدم که چرا سراغ یکی دوتا مدل90نرفتم(که قیمت اولیشون19.5میلیون بود و باماشین من یکی بود)ناگفته نمونه که بیشترازاین حد توان خرید نداشتم و دوسه تا نمایندگی که ماشین رو نشون دادم ازنظرفنی و رنگ نشدن واینکه مدل89و مخصوصاًماشین من که قطعات موتوریش بوش تائیدش کردن،امااین که انگاردست فروشنده ماشین انگارواسم بدبوده بدجوری بهم ریخته منو!!!!؟؟نمیدونم چه کنم.آیا بذارمش واسه فروش؟!تاکی فروش بره اصلا نره…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. navid2012

      ۱ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (39 ديدگاه)

      با سلام خدمت شما عرض کنم که من از این ماشین راضی هستم. اون مشکل فرمون هم من رو اذیت نکرده فقط میخوام بدونم این مشکل برا ماشین های دیگه هست یا نه ؟/

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کورش

      ۱ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام.
      برای موتورهای 16 سوپاپ روغن موتور فقط بهران سوپر پیشتاز، بهران رانا و سوپر اسپیدی.
      توتال مفت گرونه
      پایه روغنش تصفیه شده روغن سوختس. الکی هم گرونه
      آقا مجید ماشینتو اگه قیمت خوب بدی خریدارم. عوض هم میکنم.
      آقا نوید تنظیم باد لاستیکها و تنظیم فرمونتو یه چکی بکن حله. ماشینت هیچ مشکلی هم نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. navid2012

        ۲ آذر ۱۳۹۱
        سوابق: (39 ديدگاه)

        توتال نسبت به روغن های دیگه گرونه.من هم رفتم توتال اماراتی پیدا کردم و با کمال میل این روغن هم ریختم.
        روغن توتال امارتی برا ماشین های امارات هم تولید و استفاده میشه .شما برو بررسی کن تو امارات چه ماشین هایی سوار می شوند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. مسعود

      ۱ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      سلام
      بفروشش
      از ماشینت بهره ای نمیبری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. مجید28

    ۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    ظاهراًپست دیگه ای که فرستادم، تو سایت نیومده..آقاnavid2012سلام به شما.اینکه موقع ترمززدن تو سرعتای بالا فرمون یا پدال بلرزه به گفته مسئول فنی یکی دوتا نمایندگی مربوط بهABSومشکلی نیست امااگه مقطعی ترمزتق تق صدابده خدای نکرده مثل ماشین من،بازم به گفته آقایون مسئول فنی مربوط به دسته موتوره و اینم که فرمون درجابلرزه تقریبا مشکل خیلیا مثل خودمه که اکثر سمندا این مشکلو دارن و اینکه شما این مشکلو نداری خداروشکردلیل نمیشه که باقی اشتباه بگن،شاید همین صدای کوچیک که شما میگی هم مثل همین عیبای کوچیک که بعضیاش قابل رفعه باشه،بحرحال پیگیری کن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. navid2012

    ۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    در مورد آب بندی کردن ماشین به دوستان عرض کنم من همین که از نمایندگی بیرون آوردم انداختم تو اتوبان قزوین – تهران و گاز دادم ولی حواسم به دور موتور بود که زیاد بالا نره. من از سرعت پایین شروع کردم به گاز دادن تا 250 کیلومتر یه سر با 110 تا سرعت رفتم .بعد انداختم تو کرج یه سر با سرعت پایین چرخیدیم بعد یه ساعت ماشین رو خاموش کردیم بعد دوباره انداختیم تو اتوبان با سبرعت 120 تا سرعت 150 میرفتیم ماشین هم روان کار میکرد وقتی میگم با سرعت 150 تا سرعت GPS رو میگم که سرعت تو جلو آمپر ماشین سرعت 160 تا رو نشون میداد .
    تا دیروز اینقدر کار کردیم تا کیلومتر شمار به 850 برسد و موتور که هنوز گرم بود رفتیم روغن و فیلتر روغن رو عوض کردم/ قبلش روغن توتال اماراتی و فیتر سرکان مخصوص ef7 رو تهیه کرده بودم و تعمیرکار فیلتر هوا رو هم باز کرد یه بادگیری کرد تا موتور سالم بماند .

    و درمورد آب بندی ماشین دو تا نظر وجود داره
    1- ماشین مثل عضله میمونه هر چی باهاش کار کنی (مثل بدن سازی) خوب میمونه
    2-ماشین آهن هستش نباید بهش زیاد فشار بیاد

    من از نظر اول خوشم میاد ولی به نظر دوم هم عمل میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مجید28

    ۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    سلام همگی وهمچنین به آقاکورش وnavid2012.خدارروشکر که نگران نشدی آقا navid2012.خدمت شما هم بگم آقا کورش تعویض روغنی که رفتم امروزبقول خودش هم توتال ایرانی هم اصلی،هم کاسترول و هم بهران (تک تاز)وفکرکنم بهران پیشتازداشت که هم چون تعریفش رو شنیده بودم و هم پیشنهادصاحب تعویض روغنی من روغن liqu muly-10w40 ریختم این سری ببینم چجوریه.توکل بخدا،واینکه قیمت خوب ازنظرشمابرای مدل89با50هزارکارکردبدون یه ذره رنگ چقدره؟.البته اون مشکل روهم کامل چک کردم مربوط بهABSمیشه و درواقع مشکل نیست خداروشکر.کارایی که وقت نشده تواین چندروزه انجام بدم چک کردن تسمه تایم و تمیزبودن انژکتوره،که این چند روزسه تا نمایندگی بردم هرکدوم 2بارحداقل خداروشکرموتورشو بی عیب و سرحال دیدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. حسین

    ۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام: لطفاٌ دوستانی که از سورن elx با موتور بنزینی ef7 استفاده می کنند نظر خودشون رو در خصوص آپشنها و کارکرد موتور و کلاٌاین ماشین بگن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. کورش

    ۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    من هیچ وقت نگفتم بهران پیشتاز همیشه گفتم سوپر پیشتاز. که واسه موتورای 16 سوپاپ خوبه. 10 40 برا تابستون و 20 50 برا زمستون.
    ضمناً روغن خارجی فقط پولتو دور ریختی
    چون اونا نفت ندارن روغن سوخته تصفیه میکنن مواد بهش میزنن. تو پروسه ساختش هم هزینه بر تره و روغن گرونتر میشه
    منم بارها تست کردم آشغالتر از آشغال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مهدي

    ۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام
    دوست عزیز مسعود یا هردوست دیگر
    ef7 گازسوز من 4900 کار کرده، آیا من برم نمایندگی روغن رو عوض کنم یا برم بیرون عوض کنم؟
    فیلتر هوا و فیلتر روغن چه مارکی باید باشه که خوب باشه؟
    سر و سداهایی که ماشین میده کلا جیر جیر می کنه باید بره نمایندگی؟
    من در کرج هستم.
    ممنون از وقتتون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۳ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      سلام آقا مهدی
      نمایندگی ها فقط 10000کیلومتر روغن عوض میکنند
      بهتره روغن اولیه خودت عوض کنی
      از همون روغنی که توی دفترچه نوشته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. مجید28

    ۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    سلام آقامهدی.درمورد روغن موتورهرکسی یه نظری داره،باتوجه به پولت انتخاب کن،معمولاً میگن توتال7000-1ow40(که تو دفترچشه)یابهران رانا یا بهران رخش.بطورکلی تا جایی که جوابگو باشن و خود نمایندگی داشته باشه مواد مصرفی ماشینو،ازگارانتی استفاده کن.صداهای جیرجیرهم بسته به اینکه ازکجای ماشین باشه دوجنبه داره:
    #1 یا همینه که هست و اکثراین مدل ماشینا دارن(جوابی که معمولاًازنمایندگی میشنوی)
    #2 یااینکه مشکلی هست خدای نکرده و قابل رفعه،بهرحال اینم بانمایندگی چک کن.یه تحقیقی بکن ببین نمایندگی های خوب کرج کدومان؟
    البته بهتره توی هرموردی ازتعمیرات ماشین یه نفرتعمیرکارواردومسلط(بیرون نمایندگی)زیرسر داشته باشی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. navid2012

    ۴ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    من این ایام رو به همه شما تسلیت میگم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۴ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (199 ديدگاه)

      من هم این ایام سوگواری ( تاسوعا و عاشورای حسینی ) به همه دوستان تسلیت می گویم
      مسعود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. مجید28

    ۴ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    سلام به همگی.آقامسعودیا باقی دوستان هرکس اطلاعاتی داره یه سوالی داشتم؟می خواستم بدونم چطوری میشه فهمید که رادیاتور ضدیخ یا آب نیاز داره یا نه؟من 2روزپیش که ضدیخ ریختم توش پیش یه تعویض روغنی تقریباً 3لیترونیم ضدیخ گرفت البته پیچ هواگیریشم باز بود و تاسبزنشدمایعی که از پیچ هواگیری خارج میشد،پیچو نبست.حالابازم سطح مایع پائینه،جوریم هست رادیاتور که انگارزانوداره،خواستم ببینم علاوه براون چک 4-5روز یه بار،راه دیگه هست که بشه فهمیدرادیاتورآب کم میکنه؟یا اینه که اصلاًدرچه وضعیتیه؟وآب رادیاتور بریزم توش یا نه فقط ضدیخ؟
    وسوال دیگه اینکه یه سری میگن واسه زمستون وسرما روغن20w50بریزیم درسته؟یا اینکه برای هرموقعی همون10w40خوبه؟
    بازم ممنون ازهمه دوستانی که تجربشونوبه اشتراک میذارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. کماندار

    ۴ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (319 ديدگاه)

    برا این که بفهمی ضد یخ کافی داره راحت با یه سرنگ آب رو کمی بکش و داخل یه ظرف بزار داخل جای یخی یخچال که نباید یخ بزنه!
    اگه آب کم میکنه تو زمستون مخلوط آب و ضد یخ بریزید…ضد یخ زیادی هم خوب نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. mammad

    ۴ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    از ماشین چینی که سپر عقب نداره بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. نوید

    ۴ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    سلام بچه ها من هم ایام محرم حسینی را به شما دوستان عزیز تسلیت عرض می گویم- دوستان خوب روغن را باید به کیفیت اون که با مخفف استاندار آمریکایی اون نوشته شده توجه کرد(API) اگر هر چقدر به M نزدیکتر باشد بهتر است (SM ) با توجه به روغن هایی که در بازار هست پروفی کار ظاهرا روغن خوبی است البته هنوز خودم استفاده نکردم ولی روی قوطی را چک کردم متوجه شدم چون 10W40 و با API SM هست وقیمت آن به همان اندازه توتال هست و حتی از لحاظ کیفیت از توتال بالاتره چون توتال API SL هست .
    در مورد روغن بهران رانا 5W50 هست که چون 50 از 40 بالاتر هست توصیه شده که استفاده نشود. اینو باید کارشناسان روغن بگن چرا!!!
    در مورد ضد یخ در دفترچه نوشته است که نصف آب (مقطر) ونصف ضدیخ استفاده شود.
    دوستان ضدیخ با آب رادیاتور فرق می کنه اشتباه نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا