آلفا رومئو

گلوریا ؛ دختر خوانده آلفا

نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳: بهار ۲۰۱۲ بود که خبر عرضه محصول جدید آلفارومئو با نام Giulia رسما تائید شد. جیولیا که وعده معرفی نسخه تولید نهایی آن سال ۲۰۱۴ و زمان عرضه آن سال ۲۰۱۵ اعلام شده را می بایست یک محصول کاملا استراتژیک برای ایتالیایی ها دانست چرا که آلفا هم قصد دارد به کمک آن وارد بازار سدان و استیشن های نیمه لوکس جهان شود و هم می خواهد مجموع فروش سالانه خود را تا سال ۲۰۱۶ به عدد باورنکردنی ۳۰۰ هزار دستگاه برساند . . .

Alfa Romeo Gloria concept
Alfa Romeo Gloria concept

اما هنوز تا ۲۰۱۴ فرصت زیادی باقیمانده و چه بهانه ای بهتر از این تا گروهی ۲۰ نفره از دانشجویان انستیتوی طراحی IED یا Istituto Europeo di Design در تورین ایتالیا برای گرفتن مدرک معادل کارشناسی ارشد در رشته Transportation Design دست به ارائه طرح پیشنهادی خود برای جیولیا بزنند؛ آنها نام مفهومی قرمز رنگشان را گلوریا گذاشته اند.

گلوریا که بر رینگ های ۲۰ اینچی سوار شده، دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴.۷، ۱.۹۲ و ۱.۳۲ متر بوده و فاصله محوری آن نیز به ۲.۹ متر می رسد. سقف غیر همرنگ آن با بدنه خودرو و همچنین نوار باریکی از LED ها که به عنوان چراغ های جلو بکار رفته، مهم ترین شاخصه های طراحی گلوریا هستند.

 

گلوریا می تواند الگوی بسیار خوبی برای خلق جیولیا باشد چرا که خود آلفا نیز در مراحل ساخت گلوریا به گروه طراحی آن کمک های زیادی کرده پس به احتمال فراوان برخی از المان های آن در نسخه نهایی جیولیا نیز بکار گرفته می شود. البته هنوز زمان برای نتیجه گیری نهایی اینکه جیولیا چه ظاهری با چه مشخصاتی خواهد داشت، خیلی زود است پس همچنان باید منتظر ماند و دید که جیولیا که به عنوان جانشین آلفا ۱۵۹ معرفی شده در آینده چه حرف هایی برای گفتن خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ابوالفضل

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    دوسش دارم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. ابی

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (121 ديدگاه)

    الفا یه ماشین خاصه
    ماشینای ایتالیایی کلا خاص هستن
    من که ازش خوشم میاد

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. احسان

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان کسی از جولیتا اطلاعات داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    رویای هر مردیه……

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا