مرسدس بنز

کانسپت تمام الکتریکی مرسدس بنز ویژن ون

مرسدس بنز از کانسپت «ویژن ون» که گفته می‌شود آیندهٔ ون‌های تمام برقی را به تصویر می‌کشد، پرده برادری کرد. ویژن ون بخشی از برنامۀ مرسدس بنز که «adVANce» نامیده می‌شود است که نه‌تنها شامل خودروهای تجاری بلکه شامل کل صنعت حمل‌ونقل می‌شود.

Mercedes-Benz-Vision_Van_Concept-2016-1024-06

مرسدس بنز می‌گوید که ویژن ون چشم‌اندازی از راه‌حل‌های مختلف نوآورانه برای تحویل بارها در محیط‌های شهری و برون‌شهری را ارائه می‌کند. غیر از قوای محرکهٔ تمام برقی آن، این کانسپت اولین ون دنیا است که به‌صورت کاملاً دیجیتالی به مرکز توزیع و تحویل‌گیرنده متصل است. همچنین ویژن ون مجهز به فضای بار کاملاً خودکاری است که قابلیت اتصال به پرنده‌های بدون سرنشین را هم دارد. این ویژگی موجب می‌شود که مثلاً پستچی ون را در یک منطقهٔ مسکونی پارک کرده و بسته‌ها را از طریق هوایی توسط پرنده‌های بدون سرنشین به گیرندگان تحویل دهد حتی اگر آن‌ها در خانه نباشند.

این کانسپت آینده‌نگر مرسدس بنز مجهز به قوای محرکهٔ الکتریکی با ۱۰۰ اسب بخار قدرت است که با یک‌بار شارژ بُردی از ۸۰ تا حدود ۲۷۰ کیلومتر خواهد داشت. طراحی این ون نیز توسط جوانی ایرانی بنام «حسین امینی یکتا» انجام‌گرفته است. رئیس بخش ون‌ها مرسدس بنز «Volker Mornhinweg» دربارهٔ کانسپت ویژن ون می‌گوید:

«ویژن ون مرسدس بنز ایده‌های نسل آیندهٔ خودروهای تجاری را نشان می‌دهد. تکنولوژی اتوماسیون هوشمند این ون تمامی مراحل تمامی مراحل حمل مرسوله از بارگیری و حمل تا تحویل به گیرنده را به‌صورت هوشمندانه و دیجیتالی انجام می‌دهد که این امر موجب سهولت در انجام کارها و کاهش زمان تحویل مرسوله‌ها می‌گردد».

حسین امینی یکتا، طراح ایرانی ون مرسدس بنز ویژن کانسپت
حسین امینی یکتا، طراح ایرانی ون مرسدس بنز ویژن کانسپت

برنامهٔ «adVANce» مرسدس بنز در سه حوزهٔ نوآوری متمرکز شده است: اول تجهیز ون‌ها به اینترنت و فن‌آوری‌های دیگری که منجر به هوشمند شدن وسیله می‌شوند مانند یک واحد مخابراتی جدید که اطلاعات مربوط به محل مرسوله، محل تحویل و نوع بار را جمع‌آوری و پردازش کرده و به‌صورت خودکار ون را مدیریت کند. دوم استفاده از راه‌حل‌های نوآورانه مبتنی بر سخت‌افزار برای صنعت حمل‌ونقل مانند یک فضای بار کاملاً خودکار که ون را در زمان تحویل مرسوله‌ها را کارآمدتر می‌کند و درنهایت سومین زمینه، ارائهٔ مفاهیم جدید برای حمل‌ونقل که خدمات شهری را ساده‌تر و کارآمدتر کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. sina.d

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (69 ديدگاه)

    خیلی هم زیبا و کارآمد
    از این بیشتر خوش حالیم‌ که اون دسته از جوانای مملکتمون که ارزشمند هستن عمرشونو اینجا تلف نکردنو جایی رفتن که ارزش آدمی که علم و تفکر داره رو میدونن.
    دمت گرم حسین امینی، پرچمت بالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASTON MARTIN

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      بردش خیلی کمه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        بازم خیلی خوبه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. محمد حسین

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    کسانی که به قدرت بنز اعتقاد ندارن حالا دیگه وقتشه که ایمان بیارن! راجع به آقای امینی یکتا هم باید اذعان کنم که هم خوش تیپ هستن و هم با استعداد …. واقعا بنز و آقای یکتا برازنده ی هم هستن . با دیدن این طراح ایرانی اول احساس غرور و افتخار کردم که یک ایرانی ام و بعد احساس بدبختی … دیگه تا آخر منظورم رو خودتون برید …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ferrari

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1883 ديدگاه)

      این انسان های بزرگ هستن که به یه کمپانی اعتبار و قدرتو شهرت میبخشن باکارها و ایده هاشون. اگر اقای امینی یکتا و امثال این بزرگان در ایران میموندن امروز صنعت خودروسازی ما شاید بالاتر از بقیه کشورها بود. افسوس که تو این کشور قدر این عزیزان رو نمیدونن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elring-aventador

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (331 ديدگاه)

        کاملا بات موافقم .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Parker

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        خیالت راحت اگه میموند هیچ فرقی نمیکرد.
        این همه جوون که ما داریم بعضی هاشون استعداد هایی دارن که دنیا رو تغییر میده. ولی متاسفانه این استعداد ها در خارج از کشور شناخته و پرورده میشن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          باید بها داده بشه که متاسفانه…

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. Elring-aventador

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (331 ديدگاه)

    مرسدس بنز از هر طرف تا کرانه های صنعت اتومبیل کشیده شده و مطمئنم در اینده فاصلشو تا رقباش بیشتر می کنه … امیدوارم بتونه ماشین های الکتریکی بسازه که اونا هم اندازه یه ماسل کار سوپر شارژ امریکایی که تشنه ی سوخته صداش دلنشین ترین صدای دنیاس جذاب باشن و گامی در راه پاکسازی زمین بر داره ……

    در ضمن در مورد طراح این ماشین باید بگم که ایرانیا ادمایی هستن که هوش حرکتی و مکانیکی دارن و اگر پشت میز و نیمکت بنشونیشون موفق نخواهند شد … کاری که دقیقا ما داریم با دانش اموزا و دانشجو هامون میکنیم … برای این طراح جوان ارزوی موفقیت دارم

    پیروز و سربلند باشید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Dr.Zahed

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    دیروز تحت تاثیر عکس های این بنز قرار گرفتم و ی طرح ذهنی و تقریبا مشابه این روی کاغذ رفتم.
    نتیجه شد این:
    http://uupload.ir/files/6y0s_img_20160909_211623.jpg
    درکل ببخشید که خیلی عجله ای شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      دوست خوبم خیلی خوبه روی پرسپکتیو بیشتر دقت داشته باشی عالی میشه ضمن اینکه استفاده ار مداد نرم مثل ۴b و ۶b و استفاده از راپید فضای حرفه ای تری به کار میبخشه?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. محمد

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا میگید طراح ایرانی
    این اگه ایران بود فرقون هم نمی تونست طراحی کنه
    هرجایی بهش بها داده همونجا وطنشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا