فورد

فراخوان فورد رنجر 2019 به خاطر ریسک آتش‌سوزی

فورد در حال فراخوان برخی مدل‌های رنجر ۲۰۱۹ در آمریکا و کانادا می‌باشد.


این خودروساز در بیانیه‌ای اعلام کرده دمنده‌ی بکار رفته در سیستم تهویه مطبوع این پیکاپ شاید با عدم فاصله‌ی مناسب بین پایانه برقی و شکاف صفحه‌ی رسانا تولید شده باشد. فورد می‌گوید این امر می‌تواند منجر به ایجاد اتصال کوتاه الکتریکی شده و این امر ریسک داغ شدن موتور دمنده‌ی سیستم تهویه مطبوع و بنابراین آتش‌سوزی را بالا می‌برد.


فورد هیچ‌گونه گزارشی درباره‌ی حادثه یا جراحت مربوط به این موضوع دریافت نکرده اما گفته که چندین نمونه‌ی گارانتی مشتریان درباره‌ی وجود دود در زمان رانندگی به دستش رسیده که شاید این امر نشان دهنده‌ی مشکلی در سیستم تهویه مطبوع است. در کل ۶ گزارش درباره‌ی این موضوع توسط نمایندگی‌های فورد اعلام شده است.


در کل تعداد ۱۷۹۶۵ دستگاه رنجر در آمریکا و ۱۵۴۴ دستگاه در کانادا مشمول این فراخوان هستند. خودروهای یاد شده بین ۱ آگوست تا ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۹ در کارخانه‌ی میشیگان فورد تولید شده‌اند.


نمایندگی‌های فورد به منظور رفع این مشکل موتور دمنده‌ی سیستم تهویه مطبوع را بررسی خواهند کرد و در صورت وجود مشکل آن را تعویض خواهند نمود. واضح است که هیچ هزینه‌ای بابت بررسی و تعمیرات دریافت نخواهد شد.


فورد رنجر اوایل سال جاری نیز به خاطر ریسک چپ شدن فراخوان شده بود. مدل‌های تحت تأثیر این مشکل بین ۵ مارس تا ۱۳ مارس ۲۰۱۹ تولید شده بودند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (550 ديدگاه)

    همیشه گفتم ما باید بخاطر دیدگاه بشر دوستانه امان تکنولوزی ( پراید ) را به این غربیها بطور رایگان بدهیم تا شاهد حوادث انسانی نباشیم . بلند بگو آفرین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۲۴ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      دیگه شور این شوخی لوس پراید درومده ها

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. آران

    ۲۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (92 ديدگاه)

    حیف این،، زیبای خفته،، نیست دچار آتش سوزی بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا