نمایشگاه ژنو: پرده‌برداری از آئودی RS5 کوپه جدید

آئودی سرانجام از گونه RS نسل جدید سری 5 خود پرده‌‌‌ برداشت.

audi-rs5-all-new-geneva-34
در نمای بیرونی، ورودی‌های بزرگ‌تر هوا، جلوپنجره عریض‌تر، ورودی و خروجی هوای جانبی، لوله اگزوزهای تخم‌مرغی RS، اسپویلر باریک لبه صندوق عقب، رینگ‌های 19 اینچی استاندارد و 20 اینچی سفارشی، دیفیوزر اختصاصی RS و برخی اختصاصات تریم‌های مختلف نقاط تمایز این نسخه نسبت به مدل‌های دیگر هستند.

audi-rs5-all-new-geneva-29
زیر کاپوت قلب 2.9 لیتری TFSI شش سیلندر V شکل توربو دوقلو کاملاً جدید (اختصاصی این نسخه) جای گرفته است. این پیشرانه تازه‌نفس 443.8 اسب بخار قدرت و 600 نیوتون‌متر گشتاور (170 نیوتون‌متر بیشتر از نسل قبلی) تولید می‌کند تا همه‌چیز برای ثبت شتاب صفر تا یکصد کیلومتر بر ساعت در 3.9 ثانیه و دستیابی به سقف سرعت 280 کیلومتر بر ساعت (در صورت انتخاب بسته سفارشی Dynamic) مهیا باشد.

audi-rs5-all-new-geneva-30
طبق گفته‌های آئودی، RS5 جدید با مصرف سوخت 8.7 لیتر در یکصد کیلومتر و آلایندگی 197 گرم بر کیلومتر، در مقایسه با نسل پیشین 17 درصد بازدهی بیشتری ارائه می‌کند. همچنین وزن خشک آن به میزان 60 کیلوگرم (132 پوند) کاهش یافته و به عدد 1655 کیلوگرم رسیده است.

audi-rs5-all-new-geneva-20
از سایر تجهیزات فنی این نسخه می‌توان به سامانه تعلیق اسپرت با ارتفاع کمتر و کنترل پویای سواری (DRC)، ترمزهای کربن سرامیکی، فرمان پذیری پویا، تجهیزات اختصاصی کد RS و سامانه انتخاب حالت رانندگی آئودی با سه گزینه (Individual)، پویا (Dynamic) و راحت (Comfortable) اشاره کرد.

audi-rs5-all-new-geneva-39
داخل اتاق صندلی‌های اسپرت RS با روکش ناپا و دوخت الماسیِ سفارشی میزبان سرنشینان هستند. غربیلک فرمان در قسمت پایین صاف شده و چندین عملکرد مختلف را در خود جای داده است. حروف RS هم همان‌طور که انتظار داشتیم روی صندلی‌ها، فرمان، آستانه درب‌ها، کنسول میانی و نمایشگرهای کابین مجازی آئودی به چشم می‌خورند.

audi-rs5-all-new-geneva-40


برای سامانه اطلاعات و سرگرمی می‌توانید رهیاب MMI سفارشی شامل نمایشگر لمسی، آئودی کانِکت (Audi Connect) و اینترنت 4G LTE را انتخاب کنید. وای‌فای هات‌اِسپات (سفارشی) داخلی امکان کاربری آنلاین از طریق تلفن همراه را برای تمامی سرنشینان فراهم می‌سازد. دیگر ویژگی‌های قابل‌ذکر هم پشتیبانی از اپل کارپلی و آندروید اتو و فناوری‌های پیشرفته‌ مثل هدآپ دیسپلی و 30 نوع سامانه کمکی مختلف برای راننده هستند.


نسل جدید آئودی RS5 پس از ترک نمایشگاه 2017 ژنو، جون سال جاری (خرداد 96) با قیمت پایه 80.900 یورو راهی نمایندگی‌های این خودروساز در آلمان و سایر کشورهای اروپایی خواهد شد.

درباره نویسنده

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

10 دیدگاه

  1. نیما
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    برای من جای سواله که چرا از میتشوبیشی اوتلنتدر استقبال نمیشه در حالی که همه میدونیم نسبت به سانتافه هم بزرگتره هم زیباتر هم پردوام تره هم ارزونتره و هم ژاپنیه

    پاسخ
    1. kamran cooper
      سوابق: (116 دیدگاه) ,

      اولا که چه ربطی داشت برادر
      ثانیا در ایران متاسفانه محصولات میتسوبیشی بازار دست دوم جالبی نداره و خریدشون(هر کدام از محصولات) ریسکه
      ثالثا خدا گذر هیچ کسو به آرین موتور نندازه که به شدت خدمات ضعیفی دارن
      در مجموع من تک تک محصولاتش رو از میراژ و لنسر بگیر تا اوتلندر به هم ردیفای کره ای ارجحیت میدم حیف که دردسر خریدشون بالاست

      پاسخ
    2. Delport
      سوابق: (73 دیدگاه) ,

      حالا که حرفش شد بزار یه چیزو بگم.نسل قبله اوتلندر 2015 از لحاظ کیفیت متریال داخل و عایق یه کم ضعیف بود و واسه فروش حدود 200 قیمت میخورد.تو سال بعد ینی2016 میتسو کیفیت متریالو بسیار بهتر کرد.عایق کاری عالی و گیربکسو بهبود داد و حدود 1000 دلارم قیمتو کاهش داد.در عوض عاملین محترم مجاز نمایندگی میتسو تو ایران چون این بهبودو دیدنو دیدن راحت میتونه با رقبا ش رقابت کنه نه تنها اون حدود 1000 دلار کاهش قیمتو اعمال نکردن بلکه حدود 10 تمنم گذاشتن روش

      پاسخ
  2. F40
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    کابینش حرف نداره.چرم مشکی با دوخت قرمز!
    دوستان ببخشید سوالم بی ربطه
    واسه آفرود چی خوبه که هم هزینش معقول باشه هم کم نیاره؟ جیپ نیسان لندروور تویوتا…

    پاسخ
  3. mohsen.b
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    یکی از زیباترین ماشنینایی که تو چند سال اخیر دیدم نمره ی من 10 از 10

    پاسخ
  4. matador
    سوابق: (10288 دیدگاه) ,

    زیبائیش بی نظیره
    80/000 یورو ارزش خرید خیلی بالایی داره. صفر تا 100 رو گفته 3.9 ، ولی من مطمئنم زیر 3.5 میزنه.
    آئودی همیشه اعداد رو خیلی محافظه کارانه اعلام میکنه.

    پاسخ
  5. Aria
    سوابق: (63 دیدگاه) ,

    این ماشین چرا انقدر شیکه؟ فقط من از دیدنش سیر نمیشم یا شمام همینین؟

    پاسخ
  6. مرتضی مقدم
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    یک ماشین آلمانی اصیل.همه چی به قدر نیاز و سر جای خودش.یک سر سوزن خط اضافی و حجم پردازی بی جهت و اغراق شده توی نمای طراحیش نیست.شیک ساده اصیل با وقار زیبا

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x