اشکودا

کانسپت Vision E اشکودا معرفی شد، یک کراس‌اوور کوپۀ الکتریکی

پس افشای چند تصویر از کانسپت اشکودا Vision E، این شرکت سرانجام رسماً از کانسپت جدید خود در نمایشگاه شانگهای رونمایی کرد. این کانسپت یک کراس‌اوور کوپهٔ الکتریکی است که طراحی زیبا و جذابی دارد. در این خودرو چراغ‌های جلوی ماتریس LED زیبایی کار شده که از طریق یک نوار LED که از بالای جلوپنجره می‌گذرد به یکدیگر متصل می‌شوند. علاوه بر این، خطوط شخصیتی تیز، رینگ‌های آلیاژی بزرگ، کاپوت عضلانی، سقف شیشه‌ای پانورامیک و درهای موسوم به خودکشی به شخصیت منحصربه‌فرد آن کمک کرده‌اند.

skoda-vision_e_concept-2017-2

اشکودا ویژن E کانسپت دارای ۴.۶۸ متر طول، ۱.۹۲ متر عرض و ۲.۸۵ متر ارتفاع است درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن نیز برابر با ۲.۸۵ متر است؛ بنابراین ویژن E کمی کوتاه‌تر، عریض‌تر و کم ارتفاع‌تر از کودیاک است. داخل این کانسپت نیز به‌صورت ساده‌گرایانه طراحی شده و در آن سه صفحه‌نمایش به چشم می‌خورد. از دیگر ویژگی‌های داخلی این خودرو نیز می‌توان به غربیلک فرمان دو پره، نوار تزئینی پایین داشبورد، نورپردازی محیط داخل با ۱۰ رنگ مختلف و چهار صندلی فردی اشاره کرد. همچنین در ویژن E چیزی به اسم تونل انتقال میل‌گاردان نیز وجود ندارد.

skoda-vision_e_concept-2017-1024-09

ویژگی‌های تکنولوژیکی این کانسپت اشکودا نیز شامل استفاده از دوربین بجای آینه‌های جانبی، سیستم ردیابی چشم که به‌طور مداوم بر حرکات چشم راننده نظارت می‌کند، هشدار خستگی راننده، کنترل ضربان قلب راننده و قابلیت رانندگی خودکار سطح سه می‌شود که خودرو را قادر می‌سازد به‌صورت خودکار اقدام به سرعت گرفتن، هدایت و توقف کامل نماید. این سیستم توانایی حرکت خودکار در ترافیک‌ها و بزرگراه‌ها، ماندن در خط، انجام خودکار سبقت و مانور، جستجوی خودکار جای پارک، پارک کردن خودکار و خروج از پارکینگ به‌صورت خودکار را دارد.

فولکس‌واگن چندی است پلت‌فرم جدیدی را بنام MEB توسعه داده است که به‌عنوان زیربنای خودروهای تمام الکتریکی و بدون آلایندگی این گروه آلمانی در دههٔ آینده مورداستفاده قرار خواهد گرفت. کانسپت اشکودا ویژن E هم بر روی همین پلت‌فرم ساخته شده و به دو موتور الکتریکی مجهز است. خروجی ترکیبی این دو موتور جمعاً ۳۰۵ اسب بخار قدرت است که ویژن E را قادر می‌سازد به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. انرژی موردنیاز این موتورها نیز توسط یک پکیج باطری لیتیوم یون آب‌خنک تأمین می‌شود که در کف خودرو مابین دو محور نصب شده و همراه با سیستم بازیابی انرژی ترمزها، ویژن E را قادر می‌سازد تا ۵۰۰ کیلومتر مسافت را با یک‌بار شارژ طی کند.

skoda-vision_e_concept-2017-1

پکیج باطری‌های ویژن E از فناوری شارژ القایی هم سود می‌برد و بنابراین برای شارژ نیازی به کابل ندارند. با استفاده از ویژگی شارژ سریع نیز می‌توان تا ۸۰ درصد از این باطری‌ها را ظرف مدت ۳۰ دقیقه شارژ نمود. بااین‌حال این کانسپت لزوماً پیش‌نمایش یک خودروی تولیدی از اشکودا نیست ولی این شرکتِ زیرمجموعهٔ گروه فولکس‌واگن قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ پنج خودروی الکتریکی را معرفی کند. اولین نمونهٔ این خودروها در سال ۲۰۲۰ و مدت کوتاهی پس از عرضهٔ نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی سدان ساپرب معرفی خواهد شد.

skoda-vision_e_concept-2017-3

 

پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۷ در پدال، با ما همراه باشید…

shanghai-auto-show-2017-4

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ME84

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    گروه فولکس واگن داره به سمتی میره که طراحی و ویژگیهای ماشینای لوکس رو با قیمت ارزان به دست قشر متوسط مردم برسونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رامکال

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (594 ديدگاه)

    عالی عالی عالی عالی.
    بی صبرانه منتظر ورود نمانام(برند) های سئات و اشکودا به ایران هستم.
    دم اشکودا گرم که با محصولات جدیدش میخواد کولاک کند.
    تازه توی این سالها فروشش از مرز 1میلیون هم گذشت.
    دیگه چی میخواید هم از اونجایی که یک خودروساز با تجربه هست مثل بعضی از دیگر الکتریکی ها نیست که دچار مشکلات کیفیت ادوات داخلی هستند و هم 500 کیلومتر مسافت رو طی میکنه تازه اونهم با نیم ساعت شارژ.
    القایی.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا