اشکودا

معرفی رسمی کراس‌اوور کانسپت اشکودا ویژن X

برنامه گسترش سبد محصولات اشکودا با معرفی کراس اوور جدیدی که در جایگاهی پایین‌تر از کودیاک و کاروک قرار می‌گیرد ادامه خواهد یافت. پیش‌نمایش این خودرو به‌صورت کانسپت ویژن X می‌باشد که امروز به‌صورت رسمی معرفی شده است.


ویژن X مفهومی که تا ساعاتی دیگر در ژنو ۲۰۱۸ معرفی می‌شود طرح مطالعاتی جدیدی است که ابعادی جمع‌وجور داشته و طراحی بیرونی آن نشان دهنده زبان طراحی این خودروساز اهل جمهوری چک می‌باشد.


اشکودا تلاش داشته طراحی بدنه بسیار آشنای الهام گرفته از کودیاک و کاروک را وارد مرحله جدیدی کند و برخی شاخصه‌های کانسپت را به آن تزریق نماید. از جمله ویژگی‌های متمایز این کانسپت می‌توان به رنگ بدنه سبز و سقف مشکی، تریم آلومینیومی، عناصر مشکی و نمای جلوی کاملاً خاص اشکودا اشاره کرد.


انتظار داریم نسخه تولیدی طراحی تعدیل شده‌ای داشته باشد بنابراین احتمالاً باید با چراغ‌های LED بسیار نازک و برخی عناصر طراحی بدنه خداحافظی کنیم.


کابین این خودروی مفهومی ظاهر بسیار جالبی داشته و در آن شاهد عناصر گوناگونی روی داشبورد، ستون‌ها، درب‌ها، فرمان، کنسول مرکزی و صندلی‌ها می‌باشیم. ویژن X همچنین دارای سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش تبلت مانند، فرمان دو پره و پشت آمپرهای دیجیتالی می‌باشد.

اشکودا ویژن X اولین خودروی دوگانه‌سوز CNG تاریخ کمپانی بوده و در هر کیلومتر تنها ۸۹ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند.


قلب تپنده این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری است که می‌تواند از گاز طبیعی و بنزین استفاده کند و البته یک پیشرانه الکتریکی نیز در بخش عقب قرار گرفته است. موضوع مهم‌تر اینکه ویژن X دارای سیستم چهار چرخ محرک می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. مجید

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    اشکودا و داچیا برند هایی هستند که تحت نظر کمپانی های بزرگی مثل فولکس واگن و رنو احیا شدند و فوق العاده ارزش خرید بالایی به نسبت قیمتشون دارند.دوستم که تو هلند زندگی میکنه یک مدل استیشن سوپرب از اشکودا خریده و بعد از 5 سال و نزدیک ب 300 هزار کیلومتر هنوز از ماشینش راضیه.در مورد کراس اوورها این برند ازش پرسیدم و گفت خیلی خوبه و خودش قصد داره یکی بخره چون ماشین خودش خیلی قدیمی شده ولی اینقدر ازش راضی بود که گفت مستقیما میره نمایندگی آشکودا و به برند های دیگه مخصوصا از خانواده فولکس واگن فکر نمیکنه چون خیلی برند کم خرج و پرکاریه آشکودا.ای کاش تو ایران ما هم میتونستیم سوار بشیم!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SS

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (731 ديدگاه)

      کاش به قیمتش میتونستیم سوار بشیم
      همونطور که گفتید واقعا این دو برند در زمینه خودروهای اقتصادی و کاربردی عالی کار میکنن
      و هردو هم در زمینه طراحی بسیار پیشرفت کردن و ظاهر جذاب و مدرنی دارن
      بماند که مجبوریم داچیا لوگان (سیمبل) رو به قیمت اشکودا سوپرب بخریم در ایران X:

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا