خودروهای چینی

معرفی هونگچی H5 فیس لیفت، سدانی چینی با باطنی ژاپنی

انتظار می‌رود مزدا ۶ سدان با برخی تغییرات قابل‌توجه از جمله نصب پیشرانه ۲.۲ لیتری اسکای اکتیو دی دیزلی عرضه شود. البته چینی‌ها قبلاً مزدا ۶ را بهتر هم کرده‌اند. خودرویی که ملاحظه می‌کنید هونگچی H5 جدید است که منحصراً در این کشور عرضه خواهد شد و اگرچه استایل آن به عنوان بخشی از پروژه فیس لیفت اخیر دست‌خوش تغییر شده اما از همان شاسی دیفرانسیل جلوی مزدا ۶ استفاده می‌کند. هونگچی H5 چینی در مقایسه با مزدا ۶ بازار آمریکا قوی‌تر، سریع‌تر و کم‌مصرف‌تر است.

در بحث به‌روزرسانی ظاهری این خودرو از جلوپنجره و کاپوت جدیدتری سود می‌برد. زیر کاپوت هم یک پیشرانه ۱.۸ لیتری توربوی بنزینی به همراه سیستم ۴۸ ولتی استارتر/ژنراتور قرار گرفته است.

به لطف دستیار الکتریکی، قدرت کل این مجموعه از ۱۸۰ به ۱۹۷ اسب بخار رسیده است. نیروی تولیدی پیشرانه از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو فرستاده می‌شود. در مقام مقایسه باید گفت پیشرانه ۲.۵ لیتری مزدا ۶ بازار آمریکا قدرت ۱۸۷ اسب بخاری تولید می‌کند. البته نسخه توربوی مزدا ۶ خروجی ۲۵۰ اسبی دارد.

با وجود سیستم هیبریدی ملایم، هونگچی H5 در هر صد کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی ۶.۴ لیتری دارد که ۰.۶ لیتر کمتر از مزدا ۶ تنفس طبیعی می‌باشد.

نسخه پایه هونگچی H5 همچنین با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی ۱۶۹ اسبی و گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک در دسترس است. این خودرو همچنین با پیشرانه‌های ۲ و ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی نیز قابل انتخاب است که به ترتیب ۱۵۰ و ۱۹۲ اسب بخار قدرت دارند. مدل ۱.۵ لیتری شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۹.۲ ثانیه‌ای داشته درحالی‌که شتاب مدل ۱.۸ لیتری به ۸ ثانیه می‌رسد. مدل‌های ۲ و ۲.۵ لیتری هم شتاب ۱۰.۸ و ۸.۲ ثانیه‌ای دارند.

هونگچی H5 فیس لیفت از کابین بهتری نیز سود می‌برد. این خودرو دارای سیستم اطلاعات سرگرمی بهبود یافته، کنترل صوتی پیشرفته و شارژ بی‌سیم است. نسخه الکتریکی شده این خودرو در چین قیمت معادل ۲۳,۲۶۵ دلار داشته درحالی‌که قیمت مدل پرچم‌دار به معادل ۲۷,۲۶۶ دلار می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. 206

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (48 ديدگاه)

    چین رسید به کره — کره رسید به ژاپن — ژاپن لکسوس رو زد رسید به آلمان
    و همچنان ما چراغ های سمند رو عوض میکنیم

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. بچه مشهد

      ۲۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (101 ديدگاه)

      به نظر من درحال حاضر صنعت خودرویی کره و ژاپن در یک حده و چین خیلی مونده تا بخواد برسه بهشون

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. مرتض

      ۲۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کره از ژاپنم بالاتر هست چی میگی ژاپن دیگه لو لول شده (low level) هیوندا پالاسید اومده بترکونه سفارت ایران و مراکز دیپلماتیک ایران تا حالا نزدیک به 1000 دستگاه پالاسید سفارش دادن سونی که میگن میخواد از گوشی سازی بیاد بیرون فقط با پلی استیشن روزگار سر میکنه این وسط هم سامسونگ برند 1 دنیا شده حتی تو آمریکا با وجود اپل حرف اول رو میزنه تو چین هم رتبه 1 رو داره کلاهک اتمی هم داره جت جنگی هم ساخته ژاپن چی یک کشور زیر دست آمریکا همه جزیره هاش مال آمریکاس آمریکا میگه کی رئیس جمهور بشه اونجا حتی آمریکا یه عذر خواهی هم نکرده از مردم ژاپن واسه بمباران اتمی دله مردم ژاپن هم الکی خوشه

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. حسین

        ۲۵ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1087 ديدگاه)

        دقیقا کره چه جایگاهی در صنعت دنیا داره؟ به جز اینکه چهارتا ماشین بی اصالت کپی شده می‌سازه؟ پالیسی اومده بترکونه؟ تو همون کلاس پالیسید تویوتا حرف اول رو میزنه. یکم تحقیق کن تا متوجه بشی صنعی ترین کشورهای دنیا آمریکا و آلمان و ژاپن هستن. کره از هند و چین هم داره عقب میفته. ای کاش اینترنت که دارین اول تحقیق کنین بعد یه چیزی بگین

        موافقم 2
        مخالفم 3
      2. حسین

        ۲۵ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1087 ديدگاه)

        این کره که تو ایران از سر عقب ماندگی یه عده براش سر و دست میشکنن همونیه که تا بیست سال قبل بلد نبود گیربکس بسازه. از آمریکا و ژاپن قطعات ماشین هاشو میخرید، سامسونگ اصلا در حد یه نام بین المللی نبود اون موقع. سونی با پلی استیشن میخواد سر کنه؟ احتمالا پیشرفته ترین دوربین های دنیا رو هم سامسونگ. می‌سازه نه سونی. کسی که بگه سامسونگ از اپل بالاتره مشخصه چه آدم…

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. بچه مشهد

          ۲۵ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (101 ديدگاه)

          من فقط گفتم به نظر من و نظرمو گفتم و چیزی دیگه ای نگفتم به هر حال به نظرت احترام میزارم چون هر کس یه چیزی رو میپسنده

          موافقم 0
          مخالفم 2
      3. Mad.z.Max

        ۲۵ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1839 ديدگاه)

        الان دوستمون با تویوتا کمری گرند خط فرودگاه که ۴۰۰ میلیون کیلومتر راه رفته و هنوز حتی لنتاش عوض نشده و کولرش ۱۳۰ اسب بخار قدرت داره میاد سراغتااا

        موافقم 0
        مخالفم 1
      4. رامتین

        ۲۵ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (3045 ديدگاه)

        دوست عزیز من خودم النترا دارم ولی صنعت خودروی کره پایینتر از ژاپنه، گرچه فاصله در حال حاضر کم شده. از اون طرف شرکت پرزرق و برقی مثل سامسونگ را داری با اپل مقایسه میکنی؟ برای اینکه پاسخ قاطعی درین مورد بدیم باید ارزش برند این دو شرکت را مقایسه کرد. سالهای سال هست اپل باارزشترین برند دنیاست (گرچه امسال دوم شد) و سونی هم اگه بازار موبایل را رها کرد به دلیل اینکه در زمینه تلویزیون و خصوصا دوربین بشدت فعاله. هیچ شرکتی نمیتونه روی چند چیز فعالیت کنه. مثل اینکه مرسدس هم بره موبایل بزنه. خب مشخصه از پس غولهای دنیا بر نمیاد. یا اینتل که خودش cpu ساز بزرگ تاریخ دنیاست جرات نکرده وارد ساخت پردازنده های موبایل بشه، چون میدونه و اعتراف کرده از پس کوالکام بر نمیاد.

        موافقم 1
        مخالفم 0
      5. UNAS

        ۲۵ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1841 ديدگاه)

        حالا نیس ما به این اقتدارمون ، مسبب های جنگ راه به راه عذرخواهی و طلب بخشش میکنن
        دوما اگه ژاپن مستعمره امریکاس !!!
        کره دست کمی از اون نداره ، امریکا کره را دوشید تا از زیر سیطره ژاپن نجات شون بده دادا

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Soli

      ۲۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (54 ديدگاه)

      آلمانو نگفتی به چی رسید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Ht

      ۱۵ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (103 ديدگاه)

      عرض معذرت خدمت آلمان دوستان ، اما آلمان عمرا به آمریکا برسه خخخخ البته من فقط خودرو های آمریکایی رو دولت دارم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. جواد خطر

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (255 ديدگاه)

    یِ مُشت آدَمِ هوچی اینو طَراحی کَردَنو ساختَنش بِخاطِرِ همین اِسمِش شده هونگچی !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ارشیاsvj

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    چینیا چرا انقد از ماشینای کم قدرت خوششون میاد؟؟؟???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فرزام

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (12 ديدگاه)

    خوش قیافس جلوش منو یاد هیوندای سنتنیال میندازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جمشید

      ۲۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (389 ديدگاه)

      سنتنیال کجا این لگن کجا؟ این مثل قورباغه له شده میمونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Aran Milan

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (280 ديدگاه)

    موتور پرقدرت هزینه هارو بالا میبره به همین دلیل چینی ها ماشین با قدرت کم تولید میکنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۲۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      نه دوست من، اینطور نیس اصلا
      چین قوانین سختگیرانه ی آلودگی داره و بابت هر خودرو سالانه هزینه ای رو از مالکان میگیره، کمترین هزینه مربوط به خودروهایی با موتور ۱۵۰۰ سی سی به پایین هست. و یک سی سی حجم که بالاتر بره، عوارض اون خودرو بصورته تصاعدی و وحشتناک بالا میره. اینه که ماشیناشون اکثرا ۱.۵ لیتری توربو هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. کوروش

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (110 ديدگاه)

    با سلام و احترام
    شرکت پرشیا خودرو نماینده رسمی ب ام و آلمان و مینی انگلستان قرار بود ، نمایندگی رسمی هونگچی چین در ایران
    بشه ! این قرارداد در چه مرحله ایی است ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Peyman56

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (138 ديدگاه)

    زمانی ماشینای ژاپنی معروف به آشغال بودن تا اینکه تصمیم گرفتن کیفیت را بالا ببرن و اینطوری شدن ژاپت.بیست و پنج سال پیش حتی تو ایران ماشینای کره ای معروف به اسباب بازی بود(دوو ریسر.هیوندا اکسل)اونا هم با تقویت کیفیت،طراحی بروز،امکانات زیاد و قبمت ارزاننتر خودشون رو به بازارای اول جهان رسوندند.حالا چینم با سرعت خیلی بیشتر داره مسبر پیشرفت رو طی میکنه،گواه من پیشرفت همه جانبه ماشینای چینی در گیفیت،طراحیو…نسبت به ۱۰سال پیشه.نبتید مقرضانه قضا ت کنیم.باید مسئولطن بی کفایتمملکتمون بخاطر خدا هن گه شده کنار بکشن تا بجای پارتی و رانت نیروی متخصص و کار بلد که با دانش روز بیان به صحنه.اگه اینطکر باشه بخدا اگه بنز هم بهم بدن من خودروی داخلی میگیرم اون موقع.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. قدیمی

      ۲۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یادش بخیر. پدرم دوو داشت. اداره شون قسطی به کارمنداش میداد. نمیدونم ماهی چقدر از حقوق کم میکردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Peyman56

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (138 ديدگاه)

    زمانی ماشینای ژاپنی معروف به آشغال بودن تا اینکه تصمیم گرفتن کیفیت را بالا ببرن و اینطوری شدن ژاپن.بیست و پنج سال پیش حتی تو ایران ماشینای کره ای معروف به اسباب بازی بود(دوو ریسر.هیوندا اکسل)اونا هم با تقویت کیفیت،طراحی بروز،امکانات زیاد و قیمت ارزاننتر خودشون رو به بازارای اول جهان رسوندند.حالا چینم با سرعت خیلی بیشتر داره مسیر پیشرفت رو طی میکنه،گواه من پیشرفت همه جانبه ماشینای چینی در کیفیت،طراحی و…نسبت به ۱۰سال پیشه.نباید مقرضانه قضاوت کنیم.باید مسئولین بی کفایت مملکتمون بخاطر خدا هم که شده کنار بکشن تا بجای پارتی و رانت نیروی متخصص و کار بلد که با دانش روز بیان به صحنه.اگه اینطور باشه بخدا اگه بنز هم بهم بدن من خودروی داخلی میگیرم اون موقع.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا