هیوندای

مشخصات جنسیس G70 2019، سدان لوکس کره‌ای

جنسیس در حال آماده شدن برای عرضه خودروی کاملاً جدید G70 در تابستان سال جاری بوده و این خودروساز سرانجام مشخصات فنی مدل آمریکایی G70 را اعلام کرده است.

جنسیس G70
کار را با تریم ادونس ۲.0T آغاز می‌کنیم که دارای ظاهر شیک و اسپورت با دیلایت های LED، چراغ‌های عقب LED و رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی می‌باشد.


در کابین این خودرو غربیلک فرمان تلسکوپی پوشیده از چرم، سیستم تهویه مطبوع خودکار دو ناحیه‌ای و صندلی برقی راننده با تنظیم در ۱۲ جهت دیده می‌شود. جنسیس G70 2019 همچنین دارای سیستم ورود و خروج و استارت بدون کلید و صندلی برقی سرنشین با تنظیم در ۸ جهت است. از دیگر ویژگی‌های برجسته این نسخه می‌توان به آینه وسط با تیره شوندگی خودکار، ارتباط هوم لینک، صفحه‌نمایش ۷ اینچی بین پشت آمپرها و سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش ۸ اینچی، سیستم‌های اندروید اتو و اپل کارپلی اشاره کرد.

جنسیس G70
از نظر ایمنی، سدان لوکس کره‌ای‌ها از طیف وسیعی از سیستم‌های کمک راننده سود می‌برد که شامل مواردی همچون پیشگیری از برخورد جلو با تشخیص عابران پیاده، هشدار نقاط کور با هشدار ترافیک عقب و کروز کنترل هوشمند با عملکرد توقف و حرکت است. G70 همچنین دارای نوربالای خودکار، سیستم پایش فشار باد لاستیک و دوربین دنده‌عقب می‌باشد.


یک پله بالاتر به مدل الیت ۲.0T می‌رسیم که از چراغ‌های جلوی LED، برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران و حسگرهای پارک جلو و عقب برخوردار است. این نسخه همچنین به سانروف، آینه‌های جانبی برقی و ولکام لوگو مجهز می‌باشد.

جنسیس G70
کابین مدل الیت لوکس‌تر بوده زیرا از پوشش چرمی کابین، صندلی‌های جلوی گرم و سرد شونده، تریم آلومینیوم و سیستم صوتی Lexicon با ۱۵ بلندگو سود می‌برد. خریداران همچنین شاهد غربیلک فرمان تلسکوپی برقی، سیستم حافظه یکپارچه صندلی‌ها و ناوبری با به‌روزرسانی‌های نامحدود رایگان خواهند بود.


مدل پرستیژ ۲.0T از بهترین تجهیزات سود می‌برد که شامل مواردی همچون صندلی‌های چرمی ناپا، پوشش سقف میکروفیبری و صندلی‌های عقب گرم شونده است. دیگر ویژگی‌ها عبارت‌اند از هدآپ دیسپلی، شارژر بی‌سیم گوشی و سیستم پایش محیطی.


خریدارانی که به دنبال پرفورمنس بیشتر هستند با دو گزینه روبرو می‌شوند. اولین مدل دینامیک ۲.0T نام دارد که از دیفرانسیل لغزش محدود و رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی با لاستیک‌های تابستانی سود می‌برد.


مدل اسپورت ۲.0T در این زمینه جالب‌تر بوده و از چراغ‌های جلوی ویژه، چراغ‌های عقب دودی و جلوپنجره کرومی تیره سود می‌برد. داخل کابین نیز پدال‌های آلیاژی و صندلی‌های چرمی ناپای متفاوت نصب شده‌اند.


اگرچه مدل G70 اسپورت به‌صورت استاندارد با گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شود اما با سفارش گیربکس ۶ سرعته دستی می‌توان تجهیزات پرفورمنس بیشتری را در اختیار گرفت. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از سیستم اگزوز اسپورت و سیستم ترمز برمبو.


دیگر نسخه برجسته G70 از نوع ادونسد ۳.۳T است که تقریباً مشابه مدل الیت ۲.0T بوده اما از تجهیزات بیشتری همچون سیستم تعلیق اسپورت تر، ترمزهای برمبو، دیفرانسیل لغزش محدود و سیستم اگزوز دوال برخوردار می‌باشد.


یک پله بالاتر از این نسخه نیز الیت ۳.۳T قرار می‌گیرد که علاوه بر تجهیزات یاد شده از برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران، حسگرهای پارک و سانروف سود می‌برد. این خودرو همچنین دارای شارژر بی‌سیم گوشی و دستیار نورپایین می‌باشد.


مدل پرستیژ ۳.۳T دارای صندلی‌های چرمی ناپا، پوشش سقف میکروفیبری و صندلی‌های عقب گرم شونده است. همچنین سیستم پایش محیطی و هدآپ دیسپلی نیز به چشم می‌خورند.


نهایتاً به مدل G70 اسپورت ۳.۳T می‌رسیم که همان ویژگی‌های بصری مدل ۲.0T و همچنین سیستم تعلیق با کنترل الکترونیکی را دارد.


مدل‌های ۲.0T دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربویی هستند که قدرت ۲۵۲ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۲ نیوتون متری دارد. این پیشرانه هم به یک گیربکس ۶ سرعته دستی و هم به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل می‌شود.


مشتریانی که پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توئین توربو را انتخاب کنند با قلبی روبرو می‌شوند که قدرت ۳۶۵ اسبی و گشتاور ۵۰۹ نیوتون متری دارد. دیگر آپشن در دسترس سیستم چهار چرخ محرک است که در همه‌ی مدل‌ها به جز G70 2.0T اسپورت با گیربکس ۶ سرعته دستی قابل انتخاب است.


جنسیس هنوز قیمت این مدل‌ها را اعلام نکرده اما انتظار می‌رود قیمت پایه آن حدود ۳۲ هزار دلار باشد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    جنسیس واقعا فوق العاده اس از هر نظری
    فقط دلیل تاکیدش بر تولید فقط سدان تو این بازار افسار گسیخته کراس اوورها رو درک نمیکنم.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      البته که قدمت و تجربه حرف اول رو میزنه و قطعا امثال بنز و ب‌ام‌و همیشه برگ برنده خودشونو دارن
      .
      اما خودروهای کره‌ای اینقدر پیشرفت کردند که اگه آرم خودرو برداشته بشه، حداقل تو نگاه و برخورد اول براحتی قابل تشخیص از خودروهای باکیفیت اروپایی نیست
      .
      و البته در آینده نه چندان دور، خودروهای چینی
      .
      و البته تو همون آینده نه چندان دور یا شاید هم دور،
      ما هم کماکان داریم خودرو باکیفیت فرانسوی تولید میکنیم یعنی ال‌نود و ۲۰۶ با ۵ستاره کیفی
      .
      ضمنا بقول سینا جان عدم ورود جنسیس به بازار قدبلندهای کراس اور لوکس واقعا جای سواله و اگه برنامه‌ای براش داشته باشه قطعا نتیجه جذابه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. Kian70

    ۲۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    بسیار قابل احترامه جنسیس عزیز

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۲۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    خیلی خوشگله خیلیم موتورهای خوبی دارن امکاناتم که حرف نداره ولی خوب باید دید در مقابل حریفان رنگارنگ از آلمان و ژاپن و حتی امریکا چه می کنه
    به نظرم موفقیتش بد نخواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سام

    ۲۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    جنسیس G70 را می توان برگ زرینی از خودروسازی هیوندای کره دانست.این خودرو براستی مرزهای کیفیت را درنوردیده است .طرح و چینش متریال داخل کابین آن نیز در جای خود معرکه است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. V

    ۲۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (101 ديدگاه)

    لامصب هیوندا از کجا به کجا رسید؟؟
    واقعا دمشون گرم …..

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. ali a

    ۲۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (775 ديدگاه)

    من که عاشقش شدم…طراحی بیرونی و داخلی زیبا و دلچسب..کیفیت داشبورد هم مشخصه…موتور و گیربکس های خوبی هم داره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ایلیا

    ۲۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    واقعا زیبا و دلنشینه، هیچ ایرادی به طراحیش نمیشه گرفت، چه داخلی و چه خارجی.
    از نظر ایمنی و سطح کیفی هم به اندازه ی کافی تحسین شده این برند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Khosrow

    ۲۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    خیلی عالیه / غیر از جلوش که تا 80% از مزاراتی اسکی رفته ..

    موافقم 0
    مخالفم 1
  9. Cristiano Rolambo

    ۲۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    طراحیش خوبه ولی عالی نیست … زیباست اما ظریف نیست … نقایص زیادی داره … از جلو پنجرش اصلا خوشم نمیاد … یه جور الهام گرفتن از طراحی گیبلی هم در نمای جلوش دیده میشه البته ظرافتی که در طراحی گیبلی دیده میشه رو اصلا نداره

    جنسیس راه زیادی برای جا انداختن خودش در پیش رو داره … نمیدونم اثر تلقینه یا نه اما این ماشین اگه آرمش رو هم بردارن و ندونم ساخت کجاست هنوز هم برای من حس یک خودروی لوکس سطح پایین رو تداعی میکنه . برام جالبه که هیوندای ولوو رو نخرید . اصالت و جافتادگی ولوو دقیقاً چیزایی هستن که در جنسیس وجود ندارند

    موافقم 0
    مخالفم 1
  10. Bideski

    ۲۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (82 ديدگاه)

    خیلی ماشین خوبیه اما به نظرم نمای عقبشو از بنز برداشتن?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Erfan

    ۲۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (43 ديدگاه)

    داشبورد از bmw…
    نیمه عقبی از mercedes benz…
    و نیمه جلویی asfonmartin…
    ترکیب جالبی شده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. sunmartin

    ۲۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    توجه داشته باشید تبم طراحی جنسیس آلمانی هستند و در کارنامه خود طراحی آئودی بی ان دبلیو و لامبورگینی را در کارنامه دارند دلیل برخی شباهت ها مربوط به اندیشه طراح است این خودرو شانس زیادی را برای مقام اول در بین لوکس ها مانند ساا 2017 دارد که جنسیس برترین خودروی لوکس شناخته شد کیفیت جزو لابنفک محصولات کیا هیوندا شناخته میشود هملنطور که دیدم کیا موتورز هم با استینگر طوفانی بپا کرو و بسیاری از ابر خودروسازان و برترین های خودرویی را به چالش کشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مهدی

    ۲۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    آلمانی ها وشرکت های بزرگ کار خودشونو خیلی خوب بلدن خوب میدونن چطوری کیفیتشونو تو بوق کرنا کنن (که انصافا کیفیت هم دارن) مثلا همین عکس زیر کاپوت این عکس موتور پانامراتوربو اسه خودتون مقایسه کنید خدا وکیلی اگه یه غیر حرفه ای اینو ببینه نمیگه اختلافشون زمین و اسمونه:
    http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2015/07/%D9%BE%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%85%D8%B1%D8%A7-14.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehdi

      ۲۲ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1952 ديدگاه)

      خب قیمتشم زمین تا اسمون فرق داره شاید تو اینده تو اون رنج قیمت شاهد چنین ماشین هایی از این کمپانی باشیم قیمت فاکتور مهمی.
      این همونیه که ما سوار پرایدش میشیم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. امیر

    ۲۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (233 ديدگاه)

    مدل پرستیژش چقدر نازه ناکردار

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا