کیا

نقاط قوت و ضعف کیا تلوراید SX مدل 2020

دو خودروساز اصلی کره جنوبی در چند سال گذشته عملکرد خوبی داشته‌اند اما هیچ خودروی کره‌ای نتوانسته به اندازه‌ی کیا تلوراید ۲۰۲۰ تحسین کارشناسان را برانگیخته باشد. در واقع می‌توان گفت تلوراید بهترین خودرو در کلاسی رقابتی می‌باشد.

این خودرو به حدی خوب است که ما مجبور شدیم نقاط قوت آن نتوانستیم از یکدیگر جدا کنیم. پس از یک هفته زندگی کردن با تلوراید، به جرات می‌توان گفت این شاسی‌بلند بهترین و کامل‌ترین محصول تاریخ یک خودروساز کره‌ای می‌باشد.

  • نقاط قوت

حتی نسخه پایه تلوراید هم کابینی احساس‌برانگیز و پر از متریال باکیفیت و طراحی جذاب دارد. البته اگر مدل SX فول را انتخاب کرده و پکیج ۲۳۰۰ دلاری پرستیژ را به آن اضافه کنید کابین بهتری را نیز دریافت خواهید کرد. چوب مات جایگزین پلاستیک‌های رنگی شده و چرم ناپا هم جای چرم مصنوعی در تریم های LX و S را می‌گیرد. در حقیقت کابین تلوراید ارزش یک نشان لوکس را نه تنها از نظر کیفیت متریال بلکه از نظر کیفیت ساخت را دارد. این خودرو خوش‌ساخت و سطح بالا حس می‌شود.

وقتی قیمت تلوراید را می‌بینید احساس بهتری هم خواهید داشت. مدل پایه قیمت ۳۱۸۹۰ دلاری داشته درحالی‌که مدل SX تست شده که از سیستم چهار چرخ محرک و پکیج پرستیژ سود برده قیمت ۴۶۰۹۰ دلاری را نشان می‌دهد. این خودرو ارزش فوق‌العاده‌ای در مقایسه با سایر شاسی بلندهای سه ردیفه دارد زیرا کیفیت کابین و تجهیزات استاندارد تلوراید بسیار گیرا هستند. برای مثال خودروهای تراورس های کانتری با قیمت ۵۲۸۹۰ دلار، هوندا پایلوت الیت با بهای ۴۸۲۲۰ دلار و فورد اکسپلورر پلاتینیم با قیمت ۵۸۵۳۵ دلاری عرضه می‌شوند. البته اکسپلورر دارای پیشرانه ۶ سیلندر ۴۰۰ اسبی قوی‌تر می‌باشد.

تلوراید در جلو از صندلی‌های بزرگ و در وسط از صندلی‌های کاپیتانی و در ردیف سوم از صندلی‌هایی مناسب کودکان سود می‌برد. صندلی‌های کاپیتانی ردیف دوم فضای پای زیادی ایجاد می‌کنند و از این نظر تلوراید بهترین خودروی کلاس است.

  • نقاط ضعف

بله این یک شاسی‌بلند سه ردیفه است و پیشرانه‌های قدرتمندی باید برای آن در نظر گرفته شود. قطعاً پیشرانه‌های کیا از این نظر کفایت می‌کنند. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری تلوراید در هیوندای پالیسید نیز بکار رفته و قدرت ۲۹۱ اسبی دارد. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک آن نیز مشترک است. این پیشرانه اگرچه قدرت مناسبی دارد اما نمی‌توان آن را هیجان‌انگیز یا درگیر کننده دانست.

صدای تولیدی آن نیز جذاب نیست. جدای از پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی فورد اکسپلورر، واقعاً پیشرانه‌ی دیگری در این کلاس نیست که صدای خوبی داشته باشد و یا بتواند تجربه رانندگی هیجان‌انگیزی را ایجاد کند؛ بنابراین این نقطه‌ضعف تلوراید در بین رقبا هم تا حدی عمومیت دارد.

وقتی صندلی‌های ردیف سوم در جای خود قرار داشته باشند فضای بار ۵۹۵ لیتری وجود خواهد داشت. این فضای بار جزو بهترین‌های کلاس است اما خب ما به‌سختی توانستیم دو چمدان متوسط را در آن جای دهیم. وقتی صندلی‌های ردیف سوم تا شوند این فضا به ۱۳۰۲ لیتر خواهد رسید که می‌تواند چندین چمدان را در خود جای دهد. البته گلایه ما از این نظر تنها به تلوراید اختصاص ندارد و در رقبا هم دیده می‌شود اما خب هنوز هم انتخاب بین حمل افراد یا وسایل چندان جالب نخواهد بود.

صندلی‌ها حس متفاوتی را در افراد ایجاد می‌کنند اما از نظر ما صندلی‌های جلو تخت بوده و حمایت چندانی از بدن به عمل نمی‌آورند. نمی‌توان گفت صندلی‌ها ناراحت هستند اما اگر شما دوست دارید صندلی‌ها بدنتان را در بربگیرند، تلوراید این کار را انجام نخواهد داد. ما دوست داریم کیا صندلی‌هایی با بالشتک‌های جانبی بیشتر و تنظیمات بهتر را در تلوراید نصب کند.

مشخصات کیا تلوراید SX 2020

  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۲۹۱ اسب بخار/۳۵۵ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۱۲.۳/۹.۸/۱۱.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
  • قیمت پایه: ۳۱۶۹۰ دلار
  • قیمت مدل تست شده: ۴۶۰۹۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
motor1

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    مطمئناً کیا بهتر از هیونداست اما نمیدونم چرا با سورنتو جدید که رونمایی کردند حال میکنم ولی با این نه ، از نزدیک ندیدم اما فکر میکنم زیادی بزرگ و بیروحه و فقط میشه نقطه قوتش را قیمت ارزانتر نسبت به رقیبها دانست و آپشن های فراوان و اگر نه برای کسانی که خودرو شناس و خودرو دوست هستند این خودرو در رده آخر انتخاب قرار داره و این را هم میشه از میزان فروشش در رده آخر نسبت به بقیه دانست .

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. Reza

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (297 ديدگاه)

      غیرمنطقی ترین کامنت هارو میزاری همیشه،شما که اینقدر از کره ای ها تنفر داری پس چرا تو تمام مطالب مربوط به کره ای ها اولین کامنت رو میزاری! آدم وقتی از یه چیزی تنفر داره اینقدر پیگیرش نمیشه،تو متن گفته تحسین کارشناس هارو برانگیخته،بعد میگی برای کسایی که خودررشناس هستن در رده اخر هست؟ حالا هرکس نظرش با شما متفاوته از خودرو چیزی نمیدونه! این همه جایزه کسب کرد ولی از نظر کسی که تو کشؤری هست که کرولا ٢٠١٩ توش هنوز وارد نشدهو ندیده خودش جوایزش رو کسایی دادن که از خودرو چیزی نمیدونن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (10056 ديدگاه)

        Reza عزیز
        کسب جوایز هم به شما و عزیزان تبریک میگم ، خوش به سعادتمان .

        بهترین خودرو دنیا کیا تلوراید میباشد ، به به عجب ماشینیه ، خدای بزرگ من را به بهترین خودرو دنیا برسان و مگذار بدون داشتن این خودروی معرکه با تمام جوایزش از دنیا بروم .

        مگه از تلوراید بهتر هم هست در این دنیا
        مگر کره ایها رغیب هم دارند لامصبا
        خدایا از من و ارزش سهامم در برابر ژاپنیها آلمانیها و آمریکائیها محافظت بفرما .

        رضای عزیز ، راضی شدی ، از اینکه به صورت دو رویانه برخورد کردم خوشحالی یا زمانی که احساس و نظر شخصی میگذارم که نظر شخصی من هست حالا چه کسی خوشش بیاد یا نیاد ، برای من فقط نظر شخصی و یک رنگی مهمه نه دورویی و تعریف از چیزی که نمیپسندم .

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. ایلیا

          ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (731 ديدگاه)

          Navid خوندن کامنت هات= تلف کردن وقت.

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. Dante

          ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (45 ديدگاه)

          ???
          درود
          معلوم نیست یه عده از هم وطنانمان چرا روی کره ایها جوری تعصب دارند که خودشون رو ماشیناشون ندارن

          موافقم 0
          مخالفم 1
        3. مهدی

          ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (1326 ديدگاه)

          نوید خداییش یکم فکر کن بعد مطلبی بزار کره و ژاپن و المان و امریکا و… ادم نیستن همکلاسی و رفیقت نیستن یک کشور هستن در عالم واقعیت زندگی کن این نوع بیان ادم متولد ۱۹۹۸ از کس دیگه ای بر نمیاد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. NAVID۰۰۹۸

          ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (10056 ديدگاه)

          در جواب ایلیا و باقی دوستان باید بگم که قبلاً هم گفتم ، ناراحتید یا وقت گرانبهاتون تلف میشه نخونید و لطفاً کامنت من را ندید مثل خیلی از دوستان مخالف دیس بزنید .
          من که برام فرقی ندارم ، نه چیزی از من کم میشه و نه اضافه .

          موافقم 0
          مخالفم 1
  2. کافر مقدس

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    آدم تا وقتی به لوگو ش دقت نکرده بین کادیلاک و فورد سردرگم میمونه که کدومه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. رزیتا

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (418 ديدگاه)

    به نظر من تو مدلای شاسی بلند کیا ، کیا سورنتو از همه خوشکلتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. .

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (78 ديدگاه)

    کسایی که فکر میکنن خودرو دوست هستن این حرفای کلیشه ای رو همیشه تکرار میکنن کسایی که واقعا خودرو دوست هستن و واقعا دنبال خرید ماشین هستن ۱۰۰ تا فاکتور دیگه رو در نظر میگیرن که تعصب شامل اونا نمیشه نمیدونم چ دلیلی داره که کسی نخواد این خودرو رو بخره به گفته خیلی از مجلات و خبرنگار های خودرویی تلیوراید و پالسید کابین با کیفیت و نزدیک به کلاس لوکس ها رو دارند و قیمتشون هم واقعا منطقیه قابلیت اطمینان کیا هم ثابت شدس کابین عالی هم داره اگه تو ایران حق انتخاب و قدرت خرید داشتیم دلیلی برای نخریدن این ماشین ندارم و انتخابش میکردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    اکثر مواقع ارزانی دلایل مهمی داره ک شاید کسی بهش توجه نکنه!
    بنظرم محصولات کره ای زیبایی و کیفیت مناسب دارن اما هیچ‌وقت از نظر لذت رانندگی و پرستیژ به پای دیگر محصولات نمیرسن و دلیل ارزون بودنشون هم دقیقا همینه! نمونه های داخل ایران هم همینجوریه دقیقا
    اصلا قابل رقابت نیستن با برند های برتر و صرفا برای عده ای هستن ک پول کافی برای خرید خودروهای امریکایی و اروپایی و حتی برخی محصولات ژاپنی ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. ایلیا

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (731 ديدگاه)

      تا دیروز بهانه کیفیت، ایمنی و قابلیت اطمینان بود، ایم موارد رو که درو کردن بهانه ی پرستیژ میگیرید… اونم به موقش… از کره ای بد بگیم تا همه فکر کنن خودرو بازیم…

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (2956 ديدگاه)

        اشتباه متوجه شدید دوست عزیز
        در کامنت بنده هیچ موردی پیدا نمیکنید ک دال بر بد بودن محصولات کره ای یا تلوراید باشه!
        مواردی ک گفتم خیلی راحت حتی در کشور خودمون با گزینه های بسیار محدود هم میشه تست کرد و متوجه شد (حتی در بخش تعمیرات هم بشدت محصولات کره ای تفاوتشون رو نشون‌میدن با محصولات ژاپنی و امریکایی)
        به عنوان مثال گزینه هایی مثل راو۴ _ سانتافه_تیگوان و….!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. meysam

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    فقط 2200 دلار از هوندا پایلوت ارزونتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دانیال روشنی

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (175 ديدگاه)

      اون قیمت نسخه های پایه بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. بی طرف

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (100 ديدگاه)

    در قرن ۲۱ این ترفند رو برای مطرح شدن به کار میگیرند:
    ۱ـابتدا فقط چند محصول می زنند و گوسفند می چرانند!
    ۲ـسپس محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت رقابتی می زنند؛
    ۳-سپس که خرشان از پل گذشت دو رفتار وجود دارد که یا پل های پیشین را خراب می کنند و یا به فکر پل های بعدی می نشینند.
    نمونه اش زیاد هست ولی شرکت های چینی زیاد این ترفند را به کار می برند،نمونه اش در بخش گجت های هوشمند بود و الان می خواهند در زمینه خودرو این کار را بکنند.فقط امیدوارم کره ای ها پل هایشان را خراب نکنند!(ببخشید که مطلب طولانی شد.)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2956 ديدگاه)

      بسیار با شما موافقم اما بنظرم محصولات کره ای دارن به این قضیه نزدیک میشن متاسفانه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Hadi

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    تو این کلاس هایلندر و اکسپلور ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حميدرضا

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    خودروهای برند کیا نسبت به کیفیتشون قیمت خیلی مناسبی دارن برا همین همیشه تو سایت های بررسی نمره بالایی می گیرن این ماشین هم طراحیش به شدت شبیه به محصولات ساخت ایالات متحدست منتهی با قیمت کمتر و البته دینامیک رانندگی کمتر موتور کم مصرف تر و چنتا نکته دیگه که تو یه بررسی خودرو تو یوتیوب دیدم
    به نظر من بهترین خودروی کیا کی 900 هست که به پول دلار 15000 تومانی میشه حدود یک میلیارد و کیفیتی بسیار بالا رو عرضه می کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (186 ديدگاه)

      اگر توان خروجی موتور ها رو در نظر بگیری، هنوز کره ای ها بعد از ژاپن، آلمان و امریکا قرار می گیرن. اصلا کره ای ها کم مصرف نیستند!

      موافقم 0
      مخالفم 1
  10. بی نام

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    بزرگترین خوبی کیا و هیوندای نامگذاری خودروهاست که اکثرا نام شهرهایی معتبر و زیبا و بافرهنگ از امریکا هست. در واقع لینکلن و کادیلاک باید از کره ای ها نامگذاری رو یاد بگیرن. همین تلوراید چقدر نام زیبایی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Mahdi

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    کیا داره روبیک میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احمدرضا

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (878 ديدگاه)

    خیلی خوشگله
    فقط اگزوزش رو اصابه
    چرا اونطوری گذاشتنش آخه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مبین

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (7 ديدگاه)

    مردم کره واقعا باید به خودروسازاشون افتخار کنن با کیفیت زیبا پیشرفته

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا