کیا

معرفی رسمی مینی ون کیا کارنیوال 2022 بازار آمریکا

استایل مشابه شاسی بلندها، فضای کافی برای هشت نفر

کیا با طراحی‌های اخیر خود نشان داده خودروهای شیک و مدرنی را می‌تواند تولید کند. سال پیش شاهد رونمایی از کیا K5 به عنوان جایگزین اپتیما و همچنین سدان بزرگ‌تر K8 در چند روز گذشته بودیم. البته اولین خودروی جدیدی که از نشان جدید کیا استفاده خواهد کرد مینی ون کارنیوال ۲۰۲۲ است که امسال جایگزین سدونا می‌شود.

کیا از نام کارنیوال برای بازارهای جهانی استفاده می‌کند و با تولید این خودرو به دنبال خریداران کراس اوورهایی است که خواهان خودرویی شیک می‌باشند. کره‌ای‌ها شاید بتوانند برخی خریداران مدل‌های تک دیفرانسیل هوندا پایلوت یا فورد اکسپلورر را به خود جذب کنند. البته زمانی که خرید انجام شود مالکان از کیا به خاطر لیست بلندبالای تجهیزات ایمنی فعال، فضای زیاد سه ردیف صندلی و صندلی‌های سطلی ردیف دوم تشکر خواهند کرد.

آنچه باعث تمایز کیا کارنیوال ۲۰۲۲ از رقبایی همچون کرایسلر پاسیفیکا، هوندا اودیسه و تویوتا سی نا می‌شود عناصر طراحی منحصربه‌فردی است که طبق گفته کیا باعث ایجاد خودرویی با ظاهر قدبلندتر، پهن‌تر و منعطف‌تر شده است. جلوپنجره دماغه ببری مشهور کیا اندکی تغییر یافته و در جای‌جای بدنه عناصر متفاوتی دیده می‌شود. چراغ‌های جلوی LED با دیلایت های زیگزاگ نیز ما را به یاد کراس اوور کوچک سلتوس می‌اندازند و در کل باعث ایجاد ظاهری گیرا شده‌اند.

کاپوت خودرو هنوز هم به سمت پایین متمایل بوده هرچند گوشه آن با جلوپنجره تماس داشته تا خط بدنه حذف شود. یک خط نازک نیز بین چراغ‌های جلو و عقب بکار رفته و از نظر بصری باعث تخت شدن کاپوت شده است.

ستون‌های A، B و D رنگ مشکی داشته و باعث می‌شوند سقف ظاهر شناوری پیدا کند اما این روند خسته‌کننده با رنگ بدنه روشن و ستون C متمایز به‌روز شده است. بجای تریم کل خط کمر با متریال آلومینیوم مانند، این متریال فقط در بخش سه‌چهارم بکار رفته است. چراغ‌های عقب LED نیز نازک بوده و ظاهر متمایزی را به ارمغان آورده‌اند.

داخل کابین شاهد داشبوردی پهن با عناصر افقی زیادی هستیم. پشت آمپرهای دیجیتال و نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی جزو مهم‌ترین اجزای کابین هستند که نسبت به پشت آمپرهای قدیمی و نمایشگر ۸ اینچی سدونا بهبود قابل‌توجهی محسوب می‌شوند. کنسول مرکزی هم استایل عجیبی داشته و شبیه کراس اوورها می‌باشد.

از آنجایی که کیا به دنبال جلب نظر خریداران شاسی بلندهاست بنابراین کارنیوال را با فقط با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری که قدرت ۲۹۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۵ نیوتون متری دارد عرضه کرده است. این نیرو از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو فرستاده می‌شود. تویوتا سی نا و کرایسلر پاسیفیکا با سیستم چهار چرخ محرک نیز عرضه می‌شوند و با توجه به حالت کلی کارنیوال شاید این خودرو نیز در آینده با چنین سیستمی عرضه شود.

این پیشرانه و گیربکس در تلوراید نیز بکار رفته و ما به کاربرد آن در کارنیوال انتقاد داریم. این خودرو قوی‌تر از سدونا بوده و ظرفیت یدک کشی مناسبی برای حمل وسایلی همچون تریلر، جت اسکی و… دارد.

آنچه باعث شده کارنیوال متمایزتر ظاهر شود معماری مستحکم‌تر و سبک‌تر با نام N3 است. این پلتفرم دارای فولاد با کشش بالا بوده و استحکام پیچشی خودرو را بدون افزودن وزن بالا برده است. ایزولاسیون صدای بیشتری هم در کابین انجام شده و سپرها، آینه‌ها و رینگ‌های آئرودینامیک تر نیز باعث شده‌اند صدای کمتری به کابین نفوذ کند.

کابین خودرو نه تنها آرام تر بوده بلکه بزرگ‌تر از قبل نیز هست. کیا اشاره‌ای به ابعاد کابین نداشته اما گفته که کارنیوال ۲۰۲۲ فضای داخلی ۴.۷ مترمکعبی دارد. زمانی که صندلی‌های ردیف سوم تا شده و صندلی‌های ردیف دوم حذف شوند فضای داخلی این خودرو برابر با ۴.۱ مترمکعب خواهد بود که بهترین عدد در کلاس است.

کابین همچنین بسیار راحت به نظر می‌رسد و این موضوع در تریم SX پرستیژ که در تصاویر حضور دارد خودش را به خوبی نشان می‌دهد. مدل پرستیژ دارای یک جفت صندلی برقی و VIP با استراحت گاه پا است که حداکثر راحتی را ارائه می‌کند. این مدل دارای چرم و متریال نرم فراوانی بوده و در کلاسی که بیشتر روی دوام تمرکز دارد تا اشرافیت گزینه‌ای متمایز محسوب می‌شود.

دیگر نسخه‌های کارنیوال هم دارای ترفندهای خاص خود بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به موقعیت مرکزی کشویی در مدل‌های مجهز به ردیف دوم نیمکتی اشاره کرد. این صندلی مرکزی به سمت جلو حرکت می‌کند تا سرنشین صندلی جلو دسترسی راحت‌تری به کودک خود داشته باشد. این صندلی همچنین می‌تواند به میزی برای سرنشینان عقب تبدیل شود. از جمله ویژگی‌های مناسب کارنیوال می‌توان به درب‌های کشویی برقی و درب پشتی برقی سفارشی اشاره کرد. تریم های EX، SX و SX پرستیژ دارای دوربین صندلی عقب دید در شب هستند که والدین با آن می‌توانند کودک خود را ببینند.

مدل‌های SX و SX پرستیژ دارای دو نمایشگر در عقب بوده و اپل کارپلی و اندروید اتو نیز برای آن‌ها مهیا شده است. سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو می‌تواند به چندین دستگاه متصل شده و آن‌ها را شارژ نیز بکند.

تمامی مدل‌های کارنیوال ۲۰۲۲ به‌صورت استاندارد با ترمز اضطراری خودکار، پایش برخورد از جلو، پایش نقاط کور، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و نوربالای خودکار عرضه می‌شوند. به این موارد باید تکنولوژی دستیار راننده فعال، دوربین نقطه کور، تشخیص عابران پیاده، کروز کنترل تطبیقی و دوربین محیطی را اضافه کرد.

کیا قیمت یا میزان مصرف سوخت این خودرو را اعلام نکرده اما انتظار افزایش قیمت یا مصرف سوخت چشمگیری را نداریم. شایان‌ذکر است قیمت سدونا از ۳۰۴۰۰ دلار شروع شده و به ۴۱۵۰۰ دلار می‌رسد. کیا کارنیوال ۲۰۲۲ از بهار سال جاری میلادی روانه بازار خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. کافر مقدس

    ۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    از نمای جانبی و ستون سی شبیه کادیلاک و دنالی و….. ست ولی ون ـــــه !

    کیا و هیوندا هر روز بهتر از دیروز . صا ایران

    حاصل تعامل با دنیا و خروجی تعامل صنعتی

    موافقم 32
    مخالفم 3
  2. mahan

    ۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    افرین چه قدر قشنگ شده.نسبت به نسل اولش خیلی پیشرفت کرده ولی کابینش ترکیبی از بنز و بی ام و هست که بنظرم حالا که کیا به یک طراحی خارجی منحصر به خودش رسیده بهتره یک طراحی منحصر به خودش هم برای داخلش کنه

    موافقم 21
    مخالفم 2
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    چه طراحی داخلی شیکی داره .
    در این کلاس بسیار لوکس‌ به نظر میرسه ولی رقبای ژاپنی قدری داره که آن‌ها هم لوکس هستند مثل هوندا اودیسه که در آمریکا پادشاهی میکنه با آپشن‌های کاربردی و فراوان یا تویوتا سی‌ینا !

    اما خیلی از طراحی داخلیش خوم اومده !

    یه چیزی که برام سوال هست ، سورنتو نسل قبل هست که هم‌ارتفاع این ون هست و چرا کیا اسمش را گذاشته کراس‌اوور در حالی که ارتفاعش در اندازه‌ی ون هست !
    اما اینجا در مقاله گفته استایل شاسی‌بلندها را داره !
    یعنی کارنیوال را مثل شاسی‌بلندها میزنه !
    یعنی سورنتو را در حد ون‌ها میزنه !
    چرا یه تفاوت به ارتفاعشون نمیده تا یکم متمایز شوند !
    نسل قبلی سورنتو به خاطر طول زیاد و ارتفاع کم به طور مسخره‌ای حتی به سرعتگیرها از کف ضربه میخوره و نمیدونم چی شد که کیا ارتفاعش را کم کرد و نسل به نسل بیشتر شبیه ون‌ها شد و نه مثل نسل اول یا دومش که ارتفاع مناسبی داشت !

    موافقم 9
    مخالفم 12
    1. میرخان

      ۷ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (4 ديدگاه)

      اودیسه عالیه اما کیا هم اسم و رسمی به پا کرده تو امریکا با تلوراید ?

      موافقم 6
      مخالفم 3
  4. MjM

    ۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (718 ديدگاه)

    خوب و شیک
    در ضمن همین ک فعلا کیا مثل هیوندای دچار سندروم گند زدن به طراحی خودروهاش نشده کافیه!
    البته “فعلا”!

    موافقم 14
    مخالفم 1
  5. Benz309 1974

    ۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    جای دکمه ها رو دقت کنید از هر کدوم برای یه کاری درست کردن ولی ماشین های داخلی رو نگاه کنید ، شیشصد تا جای دکمه داره فقط یکیش کار میکنه بقیه جنبه تزئینی دارن!

    موافقم 8
    مخالفم 1
  6. Amir

    ۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    عالیه هم نمای بیرون هم داخلش

    موافقم 8
    مخالفم 0
  7. R@m!n

    ۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    کاش کیا هیوندای بفهمن طرحای مینیمال ساده و شیک خیلی ماندگار از طراحی های رادیکال و فضایی هست. به شخصه از طراحیش خیلی خوشم اومد واسه یه ون خیلی شیکه.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  8. زیزیگولو

    ۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (4443 ديدگاه)

    عجب غولیه! فکر کنم به اندازه یه مینی بوس بتونه آدم سوار کنه!

    موافقم 9
    مخالفم 2
  9. میثم

    ۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    لکسوس باید بره پیش کیا یه دوره طراحی داخلی بگذرونه
    اون NX جدید طراحی داخلیش فاجعست

    موافقم 9
    مخالفم 6
  10. Mf1

    ۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (477 ديدگاه)

    کره‌ای‌‌‌ها این چند ساله ترکوندن از لحاظ طراحی واقعا دمشون گرم دارن با سرعت به سوی موفقیت پیش میرن

    موافقم 7
    مخالفم 2
  11. REVO

    ۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (222 ديدگاه)

    چ خوبه?

    موافقم 6
    مخالفم 1
  12. T.C.B.K

    ۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    زیبا.

    جذاب.

    مطمئن.

    و صد البته ارزان.

    موافقم 6
    مخالفم 2
  13. حسین دهمرد

    ۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2414 ديدگاه)

    ون بخوای میری ون میخری. شاسی بلند بخوای میری شاسی بلند میخری. فلسفه ی ونی که میخواد شبیه کراس اور باشه چیه؟ از اینجا رونده از اونجا مونده. یه مقایسه ی تصویری با ونهای همکلاس میشدخوب بود

    موافقم 6
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا