کیا

کیا مسترپیس کانسپت، شاهکاری برای نسل بعدی موهاوی!

عرضه‌ی شاسی‌بلند بزرگ تلوراید به معنی پایان عمر موهاوی نیست زیرا این قدبلند قوی‌هیکل کیا همچنان در کره جنوبی و چین عرضه خواهد شد. شاسی‌بلند موهاوی که در بازار آمریکا با نام بورگو شناخته می‌شود بیش از یک دهه است که در برخی بازارها حضور داشته بنابراین آماده شدن کیا برای معرفی نسل دوم آن جای تعجبی ندارد.


نسل جدید موهاوی پیش از این به فرم پیش‌تولیدی و با پوشش‌های استتاری فراوان مشاهده شده اما با آغاز بکار نمایشگاه سئول کره جنوبی، نسخه‌ی کانسپت آن معرفی شده است. این کانسپت نام مسترپیس را با خود یدک می‌کشد بنابراین به جرات می‌توان گفت کیا واقعاً به شاسی‌بلندش افتخار می‌کند. این خودروی مفهومی با واژه‌هایی همچون بزرگ، برجسته و خشن تعریف شده و از ظاهر جدید و جلوپنجره‌ی دماغه ببری سود می‌برد که توسط چراغ‌های متفاوتی احاطه شده است. این چراغ‌ها به اصطلاح مکعب یخی نامیده می‌شوند و قبلاً در برخی مدل‌های کیا نیز دیده شده‌اند.


در نمای عقب نیز یک چراغ سوم ترمز پهن با اسپویلر نصب شده روی سقف همراه شده و چراغ‌های LED نیز نوشته‌ی بزرگ موهاوی را احاطه نموده‌اند. چهار خروجی اگزوز این کانسپت خبر از پیشرانه‌ای قدرتمند را می‌دهند هرچند در بیانیه‌ی خبری کیا اشاره‌ای به سخت‌افزار این شاسی‌بلند نشده است.


اما یک نکته‌ی جالب عدم وجود لوگوی کیا در این خودرو است. با سر زدن به وب‌سایت کیا در کره جنوبی یا چین و مشاهده‌ی نسل فعلی موهاوی همین داستان تکرار می‌شود. در تمامی تصاویر مربوط به شاسی‌بلند موهاوی بجای لوگوی آشنای کیا، نشان موهاوی دیده می‌شود.


با توجه به شیشه‌های تیره‌رنگ این کانسپت و همچنین عدم انتشار تصاویری از کابین می‌توان گفت کیا هنوز آماده‌ی رونمایی از کابین مسترپیس نشده است.

کیا نگفته نسل بعدی موهاوی چه زمانی عرضه خواهد شد اما با توجه به تصاویر نسخه‌های پیش‌تولیدی قبلی می‌توان گفت فاصله چندانی با رونمایی رسمی این خودرو نداریم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Sajjad

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    من فقط منتقد کپی کردن کره ای ها بودم
    ولی خب بعضی از دوستان تحمل شنیدن نداشتن بماند
    ولی هم این ماشین و هم سیگنیچر که مطلبش گذاشته شده خیلی ازشون خوشم اومد
    این یکی طراحی جسورانه ای داره
    بطن این ماشین یه موتور قوی میخواد تا با ظاهرش مچ بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Amir213r

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (21 ديدگاه)

    حس میکنم هیوندا کیا چینی شدن …..
    مثل خودروساز چینی به هر دری میزنن تا به طراحی محبوب برسن..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. овsкиكMас

      ۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (66 ديدگاه)

      یه اکانت جدید دیگه با نظرات مشابه! حالا خوبه فورد تاروس اومده کپی لیفان ٨٢٠ زده بعد به اینا میگی چینی که جوایز رد دات طراحی رو درو میکنن!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mad.z.Max

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (1841 ديدگاه)

        اکانت ساز اصلی اومده به اکانت بقیه گیر میده : ))

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Iman67

      ۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (48 ديدگاه)

      دوست عزیز این صحبت شما برای زمانی درست هست که برندی ٢/٣ سال باشه که تاسیس شده و بخواد وارد رقابت بشه نه کیا و هیوندا که در بطن رقابت هستن،با توجه به میزان فروشش میشه راحت گفت به طراحی محبوب رسیدن اما اینکه علاقه ندارن یک طراحی رو برای چند سال ادامه بدین برمیگرده به سیاست این برندها که در مطلبی که پدال هم گفت خودشون اعلام کردن علاقه ای به شباهت بین نسل ها ندارن،گویا با سلیقه مشتری ها هم جور هست این سیاست با توجه به اینکه طراحان بزرگی در این برندها مشغول به کار هستن مانند شرایر که باعث میشه جمله به هر دری میزنن برای طراحی برای این ها درست نباشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۹ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (1325 ديدگاه)

        دقیقا به این بحثی که شما گفتی میگن برنامه ریزی استرلتژیک یعنی سیاست های شرکت ها با هم متفاوته مثلا زمانی که همه شرکت ها روی کوشی دکمه ایی باریک و ظریف تمرمز کردن اپل به دنبال گوشی لمسی با صفحه نمایش بزرگ رفت برعکس همه و حالبه که نوکیا با تغییر استراتژی به جای تولید گوشی به سمت سییتم های موقعیت جغرافیایی رفت در حالیکه بقیه به دنبال تولید سخت افزار گوشی بودن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. овsкиكMас

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (66 ديدگاه)

    فوق العاده هست طراحیش،شاید حتی از تلوراید هم بهتر بشه،تلواریدی که خودش عالیه و کامنت های پیج های موتور ترند و کار اند درایور رو میخورین همه به شدت تحسینش کرد ولی این میتونه از اون هم بهتر باشه اگه یه موتور خوب هم بزارن کنارش??بنظرم کیا از هیوندا بهتر هست طراحی شاسی بلندهاش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Archi KHAN

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    زیباست انصافا …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Iman67

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (48 ديدگاه)

    طراحی زیبا و جسورانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمدامین مقدم

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (94 ديدگاه)

    هیکل با ابهت و زیبایی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. آرمان

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (85 ديدگاه)

    اینارو هم آب میبره ؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ارسلان

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    احتمالا میخواد مثل هیوندای که جنسیس ر و برند کرد میخواد موهاوی رو برند لوکسش کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا