هاوال رپتور که پیشتر با قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی Hi4 عرضه شده بود، حالا با موتور ۲ لیتری توربوشارژ بنزینی و طراحی بهروز، آمده تا جایگاهش را در بازار رقابتی شاسیبلندها تثبیت کند.
گریت وال نسخه بنزینی هاوال رپتور را بهطور رسمی رونمایی کرده است. این مدل در دو نسخه شامل 4WD Pro با قیمت ۲۲ هزار دلار و 4WD Ultra با قیمت ۲۳ هزار دلار عرضه میشود. پیشازاین، تنها نسخه پلاگینهیبریدی این خودرو با قیمت ۲۲,۸۰۰ تا ۲۶,۵۰۰ دلار عرضه میشد. هاوال رپتور بنزینی از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو بهره میبرد که ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این موتور به یک گیربکس ۹ سرعته دوکلاچه متصل است و با سیستم چهارچرخ محرک هوشمند و قفل دیفرانسیل الکترونیکی در عقب همراه شده است.
ظرفیت مخزن سوخت ۶۰ لیتر است و مصرف سوخت ترکیبی آن ۸.۶۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. این شاسیبلند میتواند در ۸.۱ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و از ۹ حالت رانندگی پشتیبانی میکند. ابعاد خودرو در دو نسخه متفاوت است. نسخه با لاستیک زاپاس خارجی دارای طول ۴,۸۰۰ میلیمتر، عرض ۱,۹۵۰ میلیمتر و ارتفاع ۱,۸۴۳ میلیمتر است درحالیکه نسخه با زاپاس داخلی طول ۴,۶۸۰ میلیمتر دارد. هر دو نسخه فاصله محوری ۲,۷۳۸ میلیمتری دارند و روی لاستیکهای ۲۴۵/۶۰ R18 یا ۲۵۵/۶۰ R19 قرار گرفتهاند.
هاوال رپتور بهعنوان یک شاسیبلند آفرود طراحی شده و زاویه ورود ۲۵ درجه، زاویه خروج ۳۲ درجه، حداقل فاصله از زمین ۲۲۳ میلیمتر، حداکثر عمق عبور از آب ۵۸۰ میلیمتر و ظرفیت بکسل ۱۶۰۰ کیلوگرم را ارائه میدهد. این ویژگیها رپتور را برای ماجراجوییهای خارج از جاده مناسب میسازد. طراحی کلی رپتور بنزینی، شکل جعبهای نسخه پلاگینهیبریدی که به لندروور دیفندر شباهت دارد را حفظ کرده اما نمای جلویی با یک جلوپنجره عمودی جدید و چراغهای مستطیلی بهروزرسانی شده است. در عقب، چراغهای طولی جدید از ۳۰۰ لامپ LED قرمز تشکیل شدهاند. این خودرو در پنج رنگ سبز، دو رنگ خاکستری، مشکی و سفید عرضه میشود.
کابین رپتور با ارتقاء جزئی شامل فرمان D شکل، صفحه آمپر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی و صفحه کنترل مرکزی ۱۴.۶ اینچی همراه بوده است. کنسول مرکزی سادهتر شده و اهرم دنده بزرگ قبلی حذف شده است. خروجیهای تهویه مطبوع مستطیلی و دکمههای فیزیکی در کنسول مرکزی حفظ شدهاند. سیستمعامل خودرو از Coffee OS 3.0 گریت وال بهره میبرد و سیستم صوتی ۱۰ بلندگو با فناوری Coffee AI Sound بهبود یافته است.
قابلیتهای کمکراننده سطح دو ازجمله ترمز اضطراری خودکار، تشخیص علائم ترافیکی، کروز کنترل تطبیقی و هشدار برخورد از عقب، در این مدل گنجانده شدهاند. حجم صندوقعقب استاندارد ۵۸۶ لیتر است و با خواباندن صندلیهای عقب به ۱۴۰۴ لیتر افزایش مییابد. جعبه خارجی جایگزین زاپاس فضای اضافی ۲.۷ لیتری فراهم میکند. درهای جلو و عقب نیز مجهز به جا لیوانیهای تسمهای قابل تنظیم با حداکثر قطر ۹۰ میلیمتر و ارتفاع تسمه ۱۲۰ میلیمتر هستند.
همایون
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ظاهر قبل از فیس لیفتش بهتر بود و طراحی سادهتر و دلنشینتری داشت
ALI
۹ خرداد ۱۴۰۴مگه اسم هم قحطی هست که تقلید کنی ! رپتور…. کلی حساب کنی خوبه مخصوصا با قیمت 22 هزارتا
جرمی کلارکسون
۹ خرداد ۱۴۰۴مشکل اینجاس اسمش بهش نمیاد
427 sbc
۹ خرداد ۱۴۰۴علی ولی شل و ولی
هر رپتور که فورد نیست
ashkanyp
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴اکثر چینی های این سبکی شبیه هم شدن از جتور گرفته تا هونگچی و این ولی صرف نظر از اینکه منبع الهام رنج روور هست یا چیز دیگه کپی هست یا نه باید قبول کنیم چینی ها دارن طراحی های قشنگی استفاده میکنن برخلاف کره ای ها که روز به روز زشت تر میشن
Taha Ayoobi
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴هردوشون زشتن
Mohammad
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴سلیقه شماست و قابل احترامه ، هیچکس مجبور نیست ماشین چینی بخره ، غیر از کشور ایران منظورمه
Cadillac-V
۹ خرداد ۱۴۰۴حتی اسمشم از رپتور فورد کپی کرده😂
لعنتی حداقل اسمتو خودت بزار
ارسلان
۱۰ خرداد ۱۴۰۴چینی ها اصلا طراحی دارند میگه ؟!؟
تا لوگورو نبینی ، نمیفهمی ماشینه چی هست!! هیچ کدوم از شرکت ها سبک طراحی خاصی ندارند ، nio و Byd که داشتند ، همونام جدیداً زدند تو کار بی سبکی!!! کلا ظاهر چینی و ببینی انقدر کیفیت و طراحی بدی داره که فقط میشه فهمید چینیه….
.
.
من به شخصه کره ای و با چینی مقایسه نمیکنم!! جنسیس طراحیش از آلمانی هام بهتره….کیا و هیوندای هرجفتشون سبک طراحی خودشون و دارند و از نظر من بد نیستند!!!
Akbar top
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴چرا از موتور دیزلی شش سیلندر خورجینی براش استفاده نمیشه که بهتره هم مصرف سوختش هم کمتره موتورش.ماشین شاسی بلند فقط با موتور دیزلی خوبه چون قدرت گشتاوریش بیشتره.
محمد ب
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴هاوال رپتور نمیری مرغابی
رامتین
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴در کل خوبه و موتورش هم قابل قبوله
یوسف
۹ خرداد ۱۴۰۴کل صنعت چین ۲ یا ۳ تا موتور داره
1/5 لیتری 190اسب 290 گشتاور
2لیتری 220تا 280 اسب 390گشتاور
1/6 لیتری 155 اسب 235 گشتاور
بعد کارخونه ها تنظیمات سوخت و تراکم رو تغییر میدن و قدرت های مختلف میگیرن
خدایا کمک کن….. صنعت خودرو سازی ایران و چین رو باهم مثل قوم عاد و لوط…. نابود کن….
آمین….
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۹ خرداد ۱۴۰۴این که شما گفتی اصلا چیز بدی نیست
موتور 1/5 توربو ساخت چین، راندمان بسیار خوبی داره و بسیار کم استهلاک هست. مشخصات این موتور مقایسه کنید با شاهین توربو
حجتاله براهنی
۱۰ خرداد ۱۴۰۴کم استهلاکیش که تو ایران بهخاطر شرایط سوخت و کیفیت بقیه مواد مصرفی رفته زیر سوال. در مورد راندکان هم نمیشه نظر داد!
ارسلان
۱۰ خرداد ۱۴۰۴داداش حالا ماشین خودت چینی، قرار نیست دیگه رو هوا یه چیزی بگی دیگه!!
Battman
۹ خرداد ۱۴۰۴مدیرعامل هاوال: میگم یه suv بزنیم که تو آفرود هم حرفی واسه گفتن داشته باشیم
نفر دوم : عقبش دیفندر باشه
نفر سوم : نمای جلو پرادو جدیده باشه
نفر چهارم : یذره هم برانکو قاطیش کنیم
نفر پنجم : منم میرم از ته انبار یه دو لیتر توربو بندازم روش
Taha Ayoobi
۹ خرداد ۱۴۰۴چینیا ماشینو که میسازن، میبرن جلو مدیر، مدیر یه برانداز میکنه، از سه تا دونه موتوری که اونور چیده شده، میگه ۱.۵ توربو براش خوبه همونو ببندید روش بعدش برید رو مدل بعدی کار کنید که وقت نداریم.
شایکل موماخر
۱۰ خرداد ۱۴۰۴رپتور؟!!!!!!! زارتقور بیشتر بهش میاد…. دیگه ابایی از تقلید حتی اسم هم ندارن… کماکان امیدوارن….. بشین تا صبح دولت ات بدمد و چکش بخوره تو سر خریدار دست به جیب اروپایی و آمریکایی تا ۲۲ هزار باکس بده چینی عقب مونده بخره!!!!!!