هاوال

معرفی هاوال رپتور جدید با طراحی متفاوت و پیشرانه بنزینی 235 اسب بخار

هاوال رپتور که پیش‌تر با قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی Hi4 عرضه شده بود، حالا با موتور ۲ لیتری توربوشارژ بنزینی و طراحی به‌روز، آمده تا جایگاهش را در بازار رقابتی شاسی‌بلندها تثبیت کند.

برند هاوال تصاویر رسمی نسخه بنزینی شاسی‌بلند آفرود رپتور را منتشر کرده است. هاوال رپتور برای اولین بار در پاییز ۲۰۲۳ با قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی Hi4 گریت وال معرفی شد. این خودرو در ابتدا فروش چندانی نداشت و به همین دلیل نسخه بهبودیافته‌ای در بهار ۲۰۲۴ روانه بازار شد. نسخه پلاگین‌هیبریدی این خودرو هم‌اکنون در چین با قیمتی بین ۲۲,۸۰۰ دلار تا ۲۶,۵۰۰ دلار به فروش می‌رسد. در مارس ۲۰۲۵، فروش نسخه پلاگین‌هیبریدی رپتور به ۵,۵۶۵ دستگاه رسید که نسبت به سال گذشته ۱۶۶.۱ درصد و نسبت به ماه قبل ۵۶.۷ درصد رشد داشت. در سه‌ماهه اول ۲۰۲۵ نیز مجموع فروش این مدل ۱۴,۱۵۹ دستگاه بوده است.

بااین‌حال، فروش برند هاوال در بازار از سال ۲۰۲۴ روندی نزولی داشته است. هاوال H6 که زمانی جزء پرفروش‌ترین خودروهای بازار چین بود، دیگر آن محبوبیت سابق را ندارد. فروش این مدل در سه‌ماهه اول ۲۰۲۵ تنها ۲۶,۷۰۰ دستگاه بوده که کاهشی ۴۳.۷ درصدی نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. حال هاوال امیدوار است با عرضهٔ نسخهٔ بنزینی رپتور بتواند شرایط خود را بهبود ببخشد. رپتور بنزینی همچنان فرم جعبه‌ای و عضلانی نسخه پلاگین‌هیبریدی را حفظ کرده است ولی جلوپنجره حالا طراحی آبشاری عمودی دارد که جایگزین طراحی افقی قبلی شده و با لوگوی نورانی هاوال تزئین شده است. چراغ‌های جلوی گرد نیز جای خود را به چراغ‌های مستطیلی داده‌اند.

در عقب نیز چراغ‌ها به شکل مستطیلی با نوارهای نوری عمودی طراحی شده‌اند. لاستیک زاپاس خارجی همچنان در جای خود باقی است. سقف پانورامیک، ریل‌های سقفی، پله‌های جانبی و دستگیره‌های در سنتی از دیگر ویژگی‌های ظاهری این خودرو هستند. ابعاد نسخه بنزینی شامل طول ۴,۸۰۰ میلی‌متر (۴,۶۸۰ میلی‌متر بدون لاستیک زاپاس)، عرض ۱,۹۵۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱,۸۲۲ میلی‌متر می‌شود و فاصله محوری ۲,۷۳۸ میلی‌متری آن دقیقاً مشابه نسخه پلاگین‌هیبریدی است.

این خودرو با رینگ‌های ۱۸ و ۱۹ اینچی عرضه می‌شود. زیر کاپوت رپتور جدید هم یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ با ۲۳۵ اسب بخار قدرت قرار گرفته است که احتمالاً با گیربکس ۹ سرعته دوکلاچه (DCT) و سیستم چهارچرخ محرک همراه خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. همایون

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1066 ديدگاه)

    ظاهر قبل از فیس لیفتش بهتر بود و طراحی ساده‌تر و دلنشین‌تری داشت

  2. ashkanyp

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (112 ديدگاه)

    اکثر چینی های این سبکی شبیه هم شدن از جتور گرفته تا هونگچی و این ولی صرف نظر از اینکه منبع الهام رنج روور هست یا چیز دیگه کپی هست یا نه باید قبول کنیم چینی ها دارن طراحی های قشنگی استفاده میکنن برخلاف کره ای ها که روز به روز زشت تر میشن

    موافقم 5
    مخالفم 5
    1. Taha Ayoobi

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (6094 ديدگاه)

      هردوشون زشتن

  3. Akbar top

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (141 ديدگاه)

    چرا از موتور دیزلی شش سیلندر خورجینی براش استفاده نمیشه که بهتره هم مصرف سوختش هم کمتره موتورش.ماشین شاسی بلند فقط با موتور دیزلی خوبه چون قدرت گشتاوریش بیشتره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا