هاوال رپتور که پیشتر با قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی Hi4 عرضه شده بود، حالا با موتور ۲ لیتری توربوشارژ بنزینی و طراحی بهروز، آمده تا جایگاهش را در بازار رقابتی شاسیبلندها تثبیت کند.
برند هاوال تصاویر رسمی نسخه بنزینی شاسیبلند آفرود رپتور را منتشر کرده است. هاوال رپتور برای اولین بار در پاییز ۲۰۲۳ با قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی Hi4 گریت وال معرفی شد. این خودرو در ابتدا فروش چندانی نداشت و به همین دلیل نسخه بهبودیافتهای در بهار ۲۰۲۴ روانه بازار شد. نسخه پلاگینهیبریدی این خودرو هماکنون در چین با قیمتی بین ۲۲,۸۰۰ دلار تا ۲۶,۵۰۰ دلار به فروش میرسد. در مارس ۲۰۲۵، فروش نسخه پلاگینهیبریدی رپتور به ۵,۵۶۵ دستگاه رسید که نسبت به سال گذشته ۱۶۶.۱ درصد و نسبت به ماه قبل ۵۶.۷ درصد رشد داشت. در سهماهه اول ۲۰۲۵ نیز مجموع فروش این مدل ۱۴,۱۵۹ دستگاه بوده است.
بااینحال، فروش برند هاوال در بازار از سال ۲۰۲۴ روندی نزولی داشته است. هاوال H6 که زمانی جزء پرفروشترین خودروهای بازار چین بود، دیگر آن محبوبیت سابق را ندارد. فروش این مدل در سهماهه اول ۲۰۲۵ تنها ۲۶,۷۰۰ دستگاه بوده که کاهشی ۴۳.۷ درصدی نسبت به سال گذشته نشان میدهد. حال هاوال امیدوار است با عرضهٔ نسخهٔ بنزینی رپتور بتواند شرایط خود را بهبود ببخشد. رپتور بنزینی همچنان فرم جعبهای و عضلانی نسخه پلاگینهیبریدی را حفظ کرده است ولی جلوپنجره حالا طراحی آبشاری عمودی دارد که جایگزین طراحی افقی قبلی شده و با لوگوی نورانی هاوال تزئین شده است. چراغهای جلوی گرد نیز جای خود را به چراغهای مستطیلی دادهاند.
در عقب نیز چراغها به شکل مستطیلی با نوارهای نوری عمودی طراحی شدهاند. لاستیک زاپاس خارجی همچنان در جای خود باقی است. سقف پانورامیک، ریلهای سقفی، پلههای جانبی و دستگیرههای در سنتی از دیگر ویژگیهای ظاهری این خودرو هستند. ابعاد نسخه بنزینی شامل طول ۴,۸۰۰ میلیمتر (۴,۶۸۰ میلیمتر بدون لاستیک زاپاس)، عرض ۱,۹۵۰ میلیمتر و ارتفاع ۱,۸۲۲ میلیمتر میشود و فاصله محوری ۲,۷۳۸ میلیمتری آن دقیقاً مشابه نسخه پلاگینهیبریدی است.
این خودرو با رینگهای ۱۸ و ۱۹ اینچی عرضه میشود. زیر کاپوت رپتور جدید هم یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ با ۲۳۵ اسب بخار قدرت قرار گرفته است که احتمالاً با گیربکس ۹ سرعته دوکلاچه (DCT) و سیستم چهارچرخ محرک همراه خواهد بود.
همایون
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ظاهر قبل از فیس لیفتش بهتر بود و طراحی سادهتر و دلنشینتری داشت
ashkanyp
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴اکثر چینی های این سبکی شبیه هم شدن از جتور گرفته تا هونگچی و این ولی صرف نظر از اینکه منبع الهام رنج روور هست یا چیز دیگه کپی هست یا نه باید قبول کنیم چینی ها دارن طراحی های قشنگی استفاده میکنن برخلاف کره ای ها که روز به روز زشت تر میشن
Taha Ayoobi
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴هردوشون زشتن
Akbar top
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴چرا از موتور دیزلی شش سیلندر خورجینی براش استفاده نمیشه که بهتره هم مصرف سوختش هم کمتره موتورش.ماشین شاسی بلند فقط با موتور دیزلی خوبه چون قدرت گشتاوریش بیشتره.