تقابل کوپه‌های ژاپنی و آمریکایی، درگ نیسان Z با فورد موستانگ GT جدید

یک‌شنبه 7 آبان 1402 - 06:30
مطالعه 3 دقیقه
maxresdefault
نسل جدید فورد موستانگ GT در مسابقه‌های درگ و رولینگ به مصاف نیسان Z رفته است. هردوی این خودروها به گیربکس شش سرعتهٔ دستی مجهز هستند.
تبلیغات

با عرضهٔ نسل جدید فورد موستانگ به بازار، می‌توانیم مقایسه‌ها و رقابت‌های این ماسل کار مدرن آمریکایی را با رقبا ببینیم. تاکنون مصاف موستانگ GT و دارک هورس را با رقبای هم‌وطن یعنی شورلت کامارو و دوج چلنجر دیده‌ایم اما حالا سم کارلیجن، موستانگ GT را در برابر یک کوپهٔ اسپرت چابک ژاپنی بنام نیسان Z قرار داده است. زیر کاپوت ماسل کار جدید فورد، یک پیشرانهٔ 5 لیتری V8 تنفس طبیعی با 480 اسب بخار قدرت قرار گرفته است درحالی‌که نیسان Z از یک موتور 3 لیتری V6 توئین توربو با تنها 400 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.

بااین‌حال، کوپهٔ ژاپنی کمبود قدرت خود را با وزن سبک‌تر جبران می‌کند زیرا هرچند موستانگ به‌اندازهٔ یک چلنجر هلکت سنگین نیست اما هنوز هم وزن بیشتری از کوپهٔ جمع‌وجور نیسان دارد. هردوی این خودروها از گیربکس دستی استفاده می‌کنند و بنابراین مهارت راننده در تعویض دنده هم می‌تواند تأثیر مهمی در نتیجهٔ درگ داشته باشد. ابتدا دو مسابقهٔ رولینگ یعنی از سرعت 50 و 70 کیلومتر بر ساعت بین کوپه‌ها برگزار می‌شود. در مسابقهٔ اول، موستانگ به‌سختی رقیب ژاپنی را شکست می‌دهد اما در رولینگ دوم، کوپهٔ کوچک نیسان ماسل کار V8 آمریکایی را مغلوب می‌کند.

سپس نوبت به برگزاری سه مسابقهٔ درگ می‌رسد. در مسابقهٔ اول، فاجعهٔ مطلق برای موستانگ GT به بار می‌آید زیرا راننده حرکت را با هرز گردی چرخ‌های عقب و لانچ بسیار بد آغاز می‌کند که پیروزی نیسان را به دنبال دارد. در درگ‌های دوم و سوم اما سم لانچ بسیار بهتری با موستانگ انجام می‌دهد و حالا کوپهٔ آمریکایی به‌راحتی و با اختلاف نسبتاً زیادی Z ژاپنی را شکست می‌دهد؛ بنابراین، مشخص است که نیسان Z در 400 متر در برابر موستانگ GT حرفی برای گفتن ندارد ولی امیدواریم به‌زودی بتوانیم شاهد درگ Z نیسمو با موستانگ دارک هورس باشیم تا ببینیم نتیجه تغییر خواهد کرد یا نه.

کپی لینک

مشخصات فنی

 

نیسان Z

فورد موستانگ GT

پیشرانه

3.0 لیتری V6 توئین توربو

5.0 لیتری V8

قدرت

400 اسب بخار

486 اسب بخار

گشتاور

475 نیوتن متر

562 نیوتن متر

گیربکس

6 سرعته دستی

6 سرعته دستی

محور محرک

عقب

عقب

وزن

1595 کیلوگرم

1710 کیلوگرم

قیمت پایه

43,305 دلار

43,090 دلار

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.