آئودی A1، محبوب‌ترین هاچ‌بک ساب‌کامپکت به انتخاب مخاطبین پدال
آئودی A1، محبوب‌ترین هاچ‌بک ساب‌کامپکت به انتخاب مخاطبین پدال

آئودی A1، محبوب‌ترین هاچ‌بک ساب‌کامپکت به انتخاب مخاطبین پدال

پس از گروه هاچ‌بک‌های کوچک نوبت به کلاس بالاتر یعنی هاچ‌بک‌های ساب‌کامپکت می‌رسد تا قهرمان و برندهٔ نهایی آن‌را اعلام کنیم. این کلاس خودرویی در اروپا بسیار محبوب است و هاچ‌بک‌های ساب‌کامپکت همواره جزء پرفروش‌ترین خودروهای این قاره هستند. به همین دلیل اکثر خودروسازان اروپایی در این کلاس نماینده دارند. در ایالات‌متحده اما هاچ‌بک‌های ساب‌کامپکت هرگز محبوب نیستند و بنابراین تعداد بسیار کمی از آن‌ها در کشور عرضه می‌شوند. درهرحال در گروه هاچ‌بک‌های ساب‌کامپکت در رقابت‌های پدال 24 خودرو حضور داشتند که این گروه را به یکی از شلوغ‌ترین گروه‌های رقابت‌ها تبدیل کرده بودند.

شرکت‌کنندگان گروه هاچ‌بک‌های ساب‌کامپکت که در مرحلهٔ مقدماتی طی دوازده دوئل باهم به رقابت پرداختند عبارت‌اند از:

پژو 208

سوزوکی بالنو

آئودی A1

آلفارومئو میتو

مزدا 2

اوپل کورسا

هیوندای i20

میتسوبیشی میراژ

مینی کوپر

دی‌اس 3

نیسان میکرا

اشکودا فابیا

سوزوکی سویفت

سیتروئن C3

کیا ریو

شورلت سونیک

تویوتا یاریس

فیات آرگو

رنو کلیو

هوندا فیت

فولکس‌واگن پولو

سئات ایبیزا

فورد فی‌یستا

ام‌جی 3

پس از برگزاری دوئل‌های مرحلهٔ مقدماتی، از بین این 24 خودرو، دوازده شرکت‌کننده به مرحلهٔ یک‌هشتم نهایی راه پیدا کرده و در آن مرحله طی شش دوئل بار دیگر باهم به رقابت پرداختند. هاچ‌بک‌های ساب‌کامپکتی که به مرحلهٔ یک‌هشتم نهایی رسیدند به شرح زیرند:

سیتروئن C3

پژو 208

هیوندای i20

کیا ریو

فولکس‌واگن پولو

تویوتا یاریس

فورد فی‌یستا

رنو کلیو

مزدا 2

نیسان میکرا

آئودی A1

مینی کوپر

پس از پایان مرحلهٔ یک‌هشتم نهایی، از این دوازده هاچ‌بک ساب‌کامپکت، شش خودرو شامل سیتروئن C3، کیا ریو، فولکس‌واگن پولو، فورد فی‌یستا، آئودی A1 و مزدا دو توانستند خود را به مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی برسانند. از این شش خودرو، سه خودروی سیتروئن C3، فولکس‌واگن پولو و آئودی A1 راهی مرحلهٔ نیمه‌نهایی شدند اما چون تعداد آن‌ها فرد بود، طبق قانون، کیا ریو هم به‌عنوان خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خورده بود به مرحلهٔ نیمه‌نهایی اضافه شد. بدین ترتیب این چهار ماشین باهم در مرحلهٔ نیمه‌نهایی به رقابت پرداختند و از بین آن‌ها آئودی A1 و فولکس‌واگن پولو به فینال راه پیدا کردند.

در دوئل نهایی این گروه مجموعاً 1005 رأی به ثبت رسیده است که آئودی A1 موفق شد با دریافت 605 عدد از آن‌ها و کسب 60 درصد از کل آراء، پیروز شده و قهرمان گروه هاچ‌بک‌های ساب‌کامپکت لقب گیرد درحالی‌که پولو با دریافت 400 رأی، نایب‌قهرمان این گروه لقب گرفت. آئودی A1 اما برای رسیدن به این پیروزی راه سختی را پشت سر گذاشته است به‌گونه‌ای که در مراحل مقدماتی، یک‌هشتم نهایی، یک‌چهارم نهایی و نیمه‌نهایی به ترتیب آلفارومئو میتو، مینی کوپر، مزدا دو و سیتروئن C3 را از سر راه خود کنار زده و نهایتاً با غلبه بر هم‌خانواده‌اش، فولکس‌واگن پولو، توسط شما به‌عنوان محبوب‌ترین هاچ‌بک ساب‌کامپکت انتخاب شد.

 

رقبای آئودی A1 در مراحل مختلف رقابت‌ها

مرحله

رقیب

درصد آراء

مقدماتی آلفارومئو میتو 66
یک‌هشتم نهایی مینی کوپر 53
یک‌چهارم نهایی مزدا دو 64
نیمه‌نهایی سیتروئن C3 77
نهایی فولکس‌واگن پولو 60

 

آئودی A1 کوچک‌ترین ساختهٔ آئودی محسوب می‌شود. نسل نخست این ماشین برای اولین بار در نمایشگاه ژنو 2010 رونمایی و در نسخه‌های سه‌در و پنج‌در و همین‌طور مدل اسپرت S1 به بازار عرضه شد. A1 اما هم‌اکنون در نسل دوم خود قرار دارد که در ژوئن سال گذشته معرفی شد. این نسل روی پلت‌فرم MQB A0 گروه فولکس‌واگن ساخته شده که با پولو مشترک است. نسل دوم A1 صرفاً به‌صورت پنج‌در تولید می‌شود و نسخهٔ سه‌در آن حذف شده است. همچنین به گفتهٔ آئودی، در این نسل خبری از نسخهٔ اسپرت S1 هم نخواهد بود. قوی‌ترین پیشرانهٔ این هاچ‌بک آلمانی یک واحد 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 200 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور است.

 

مشخصات فنی

پیشرانه 2 لیتری I4 توربو
قدرت 200 اسب بخار
گشتاور 320 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو
شتاب صفرتاصد 6.5 ثانیه
حداکثر سرعت 235 کیلومتر/ساعت
طول 4,029 میلی‌متر
فاصلهٔ محوری 2,563 میلی‌متر
وزن 1260 کیلوگرم
مصرف سوخت 6.0 لیتر ترکیبی
قیمت 24,539 پوند

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

7 دیدگاه

  1. me84
    سوابق: (1471 دیدگاه) ,

    .
    کیا ریو هیوندای i20 نیسان میکرا به مرحله یک هشتم رسیدن اما سوزوکی سویفت همون دور اول حذف شد؟؟؟؟؟
    ماشین به این توپی یعنی کمتر از این سه تا بود؟
    کل دنیا از این ماشین تعریف و تمجید کردن. کمتر ماشینی تو این سگمنت میتونه همچین هندلینگ و لذتی ارائه بده (بگفته بررسی کننده ها نه من که پراید دارم) بعد چطور یه سری اون سه تا رو به این ترجیح دادن؟
    برام خیلی عجیبه.

    پاسخ
    1. NAVID۰۰۹۸
      سوابق: (1900 دیدگاه) ,

      این خودرو ارزش اول شدن را داره ، حتی تو گروه خودش زیباترینه ، با کیفیت ترینه ، خوش هندلینگترینه و از همه مهمتر لوکس اسپرت ترینه .

      پاسخ
  2. احمدرضا
    سوابق: (169 دیدگاه) ,

    فقط آلفارومئو میتو
    عشقه به تمام معنا

    پاسخ
  3. ali a
    سوابق: (572 دیدگاه) ,

    واقعا شایسته رتبه بهترین هاچبک بود

    پاسخ
  4. عطا
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    واقعا دقت کردین؟ وقتی داشت دوئل ها برگزار میشد تو کامنت ها دعوا و جنجال بود.
    حالا که داره نتایج اعلام میشه اکثرا کامنت میذارن اقا واقعا شایسته نبود ، متعجبم چرا اون یکی برنده نشده ….😧😧😧

    پاسخ
  5. امیر
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    سیتروئن c3 بهتر چون جادار و زیبا و خاص و قیمتش هم زیاد نیست ولی کیفیت خوبی داره البته حیف که دس ما کوتاه خرما بر نخیل

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.