همکاری با سایت پدال
آیا شما هم علاقه مند دنیای پر راز و رمز و پر هیجان ماشین هستید؟ آیا دوست دارید برای نوشتن مطالب جذاب سایت پدال، به ما بپیوندید؟
اگر در آزمون و مقایسه خودروها یا اطلاعات فنی با ارزش یا در نگارش مطالب جالب خودرویی، دستی در آتش دارید، به سایت پدال ملحق شوید.
با افتخار یک نام کاربری ویژه و دسترسی سطح نویسنده را برای شما برقرار خواهیم کرد. و مطالب شما پس از آن بانام خودتان در این سایت منتشر خواهند شد.
برای آغاز همکاری یک یا چند متن را آماده کرده و برای ما ارسال نمایید. توجه داشته باشید که کپی مطالب سایر سایتها عملی نیست که مورد قبول ما و خوانندگان ما قرار گیرد. بعلاوه متنهای شما باید شیوا، با آیین صحیح نگارش پارسی و جذاب و زیبا باشند.
زمینه های مورد نظر:
- اخبار داخلی (گزارشگر-خبرنگار-تحلیلگر باسابقه)
- خودروهای سنگین
- دوچرخه و موتورسیکلت (نویسنده و مترجم با تجربه در این زمینه و امکان تست و بررسی عملی)
- هواپیما و صنایع نظامی
- طراحی وسایل نقلیه
- مسابقات (رالی، فرمول، کراس، …)
- آموزشی و فنی
- ادمین برای کانال تلگرام و سایر شبکههای اجتماعی (با سابقه-توانایی برنامهریزی و هدفگذاری-آشنا با تبلیغات-مسلط به موضوعات خودرو)
برای هرکدام از موارد ذکر شده احتیاج به یک سرپرست و حداقل یک نویسنده داریم.
درخواست میکنیم که با دقت شرایط و پیشنیازهایی زیر را مورد به مورد بخوانید و واقعاً اگر حس میکنید دارای ویژگیهای مرتبط با موضوع موردنظر کاری خود هستید با ما تماس بگیرید. توجه فرمایید که برخی از بندها برای برخی زمینههای کاری اجباری نیست.
۱- نظم و انضباط، خوشقولی: مهمترین فاکتور برای ما، همین مورد است.
۲- شوق و تعهد به کار: اصلیترین انگیزه شما برای همکاری بهعنوان یک همکار در رسانه پدال باید همین مورد باشد. غیرممکن است که شما علاقهای به چیزی نداشته باشید و آنگاه بتوانید یک مطلب عالی نوشته یا اجرا کنید. ما یک مجری، خبرنگار، نویسنده و مترجم بیروح و یک روبات ستونپُرکن نمیخواهیم.
۳- اشراف به موضوع خودرو و مخصوصاً صنعت خودروی داخلی، شرکتهای فعال و محصولات. شما باید شناخت درست و عالمانهای از دنیای خودرو یا حوزه خود داشته باشید. از قضاوتهای تکانهای پرهیز کنید، منصف باشید و ازخط اعتدال گذر نکنید.
۴- رزومه کاری: داوطلبانی که سابقه کار در رسانهها و معتبر را دارند، در ارجحیت هستند. لطفاً در ایمیلی که مینویسید، سابقه کاری خودتان را بنویسید و چند نمونه از کارهایتان را برای ما بفرستید.
۵- رعایت نکات گرامری و نوشتاری، مثلاً رعایت صحیح نقطهگذاریها، نیمفاصلهها، پاراگرافبندی درست برای نویسندگان و رعایت اصول صحیح اجرا، گویندگی، تلفظ، فن بیان برای مجری و خبرنگار
۶- ذوق و قریحه نویسندگی: نوشتن مقدمه جذاب برای هر نوشته، انتخاب عنوانهای وزین و پرکشش، سبک نوشتاری خوب، توانایی پروراندن و توسعه مطلب. همانطور که پیشتر گفتیم، ما نویسنده میخواهیم و نه یک مترجم زیردست! یک نویسنده خوب باید بتواند هر مطلب را (در صورت نیاز) با مراجعه با منابع دیگر تکمیل کند و اگر حین خواندن مطلب، حس کرد که مطلب دارای حاشیهای است که پررنگ کردن آن، مطلب را جذابتر میکند، حتماً باید این حاشیه را هم ذکر کند.
در این سایت اصلاً در پی ترجمه کلمه به کلمه مطالب نیستیم. دوست داریم که مطالب بهنوعی بومیسازی هم بشوند، یعنی متناسب با نیاز و دانش هموطنهای عزیزمان، پرداخت شوند.
۷. خلاقیت و نوآوری در اجرا: برخلاف انبوه روشهای مشابه معرفی خودروها، معرفی رویدادها، مصاحبههای خشک و بیروح، نیاز است با روشهای نو و خلاقانه با سبکهای جدید بتوان مخاطب را جذب محتوای تولیدی کرد.
۷- داوطلبان عزیز باید توجه داشته باشند که ما روی همکاری مداوم با آنها حساب باز میکنیم، اگر حس میکنید که تنها یکی دو ماه میتوانید همکاری کنید و بعد به خاطر مشکلات شخصی، تحصیلی و یا هر مسئله دیگر، میدان را خالی خواهید کرد، لطفاً با ما تماس نگیرید! ما حتی در تعطیلات آخر هفته، مناسبتی و تعطیلات نوروز هم طبق یک برنامه مشخص، به وجود شما نیاز خواهیم داشت.
۸- توانایی درک مطلب عالی زبان انگلیسی: البته ما انتظار نداریم که شما یک مترجم زبردست در حد ترجمه متون دشوار ادبی کلاسیک باشید، اما دستکم باید بتوانید مطالب و فیلمهای انگلیسی در حوزه خودرو را به خوبی درک کنید.
از آنجا که دوست داریم، بهصورت مرتب مطالب طولانی ژرف را هم کار کنیم، نویسنده باید این توانایی، تمرکز و هوشمندی را داشته باشد که مطالب طولانی انگلیسی را بخواند و چکیده آنها را با مهارت با زبانی روان و سلیس به نگارش درآورد.
۹- مهارتهای پایه ویرایش عکس و کار با سیستم مدیریت محتوای وردپرس و نیز خوشذوق بودن در انتخاب عکسها: گاهی عکسهایی که در منابع خبر وجود دارند، کمکیفیت هستند. نویسنده موظف است با جستجو، بهترین و با کیفیتترین عکسها را انتخاب کند، آنها را کمی ویرایش کند، مثلاً برش بدهد و بعد در سایت بگنجاند.
۱۰- آشنایی کافی با سئو. تیم سئوی پدال همواره درکنار شما خواهد بود تا مطالب شما ماندگاری بیشتری پیدا کرده و توسط مخاطبان بیشتری دیده شوند.
۱۱- آنلاین بودن تماموقت در بعضی از روزها: بعضی از مطالب فوری و مهم، مطالبی هستند که تاریخ مصرف دارند، یعنی اگر طی چند ساعت کار نشوند، دیگر در ساعات آتی یا روز بعد، نوشتن در مورد آنها لطفی نخواهد داشت و بهجای ارتقای سایت، باعث تنزل جایگاهش در ذهن خوانندگان خواهند شد.
۱۲- روح همکاری، خلاق بودن، توانایی پیشنهاد سوژه: ما میخواهیم «همکار» جذب کنیم و نه «کارمند»!
دوست داریم که افرادی که به تیم ما اضافه میشوند، خلاق باشند، حس کنند که در توسعه رسانه پدال سهیم هستند. به ما پیشنهادهایی برای ارتقای روندهایمان بدهند. خودشان قادر به یافتن سوژههای جذاب باشند و کار برایشان حالت رفع تکلیف را نداشته باشد.
در صورت تمایل به آغاز این همکاری، معرفی کامل خود را به آدرس پست الکترونیکی pedal.ir@gmail.com ارسال فرمایید.
با احترام فراوان
فرهاد
۲۷ دی ۱۳۹۱سلام به دستان و تشکر بابت سایت زیبا و مطالبتون چند طرح رو محصولات داخلی اجرا کردم خوشحال میشم نظرتون رو بدونم:
دنا کوپه:
دنا suv:
رانا استیشن:
رانا کانورتبل:
خاوری مزراتی
۲۲ تیر ۱۳۹۳جناب فرهاد گزینه 1 خوب بود گزینه دوم خوب نبود چون خیلی به قسمت عقب ارتفاع دادید و از حالت استیشن ماشین رو خارج کردید
گزینه سومتون خوب و بنظرم قابلیت تجاری سازی رو داشت و چهارمین گزینه تون هم باوجود تلاش قابل تحسینتون خوب از آب درنیومده
خسته نباشید
Shayan
۱۷ آذر ۱۴۰۱تصویرش رو از کجا ببینم؟
پیرهن مشکی
۳ مهر ۱۳۹۳کارت حرف نداشت.
پویا
۲۸ آبان ۱۳۹۳فرهاد جون طرح وانتشو دربیاری مطمئن باش ایران خودرو ازش استقبالم میکنه
چه شود وانت رانا
farda
۸ بهمن ۱۳۹۱از آشناییتون بسیار خوشوبختم .من آنم که رستم بود پهلوان
parsa
۱۱ بهمن ۱۳۹۱خواهشمندم آدرس ایمیل سایت را برای ارسال مقالات بنویسید.
hb1356
۱۲ بهمن ۱۳۹۱سلام از اشنایی باشما بسیار خرسندم لطفا درصورت امکان قیمت روز خودروها و موارد جدید سایت را برام به ادرس ایمیلم ارسال بفرمایید باتشکر
Shahin
۲۵ بهمن ۱۳۹۱سلام و خسته نباشید
مطلبی در خصوص همکاری در زمینه خودروهای خاص و گذرموقت براتون ارسال کردم،منتظر نظر و پاسختون هستم…
reza
۲۰ اسفند ۱۳۹۱با سلام من مترجم اخبار خودرو هستم و آماده برای همکاری باشما.
لطفا ایمیل بزنید.با تشکر
VAHID JINPACHI
۲۳ تیر ۱۳۹۲سایت تون رو اصلاح کنید من که خوشم نیومده؟؟
فریبرز
۳۱ تیر ۱۳۹۲با عرض سلام : اینجانب بیش از 10 سال است که انواع مجلات ماشین در ایران را مطالعه میکنم همه مجلات در بررسی ماشینها یک مشکل بزرگ دارید و اون هم اینه که هیچ وقت در مورد شتاب جانبی اتومبیل ها و بررسی سیستم تهویه مطبوع حرفی نمیزنید ودر ازمایش گروهی به اینکه کدام اتومبیل کولر و شتاب جانبی بهتری نسبت به بقیه دارد را مورد ازمایش قرار نمدهند
امیرحسین
۲۷ مرداد ۱۳۹۲من که راضیم ازتون.خدا از شما راضی باشه.
amir.t.
۸ شهریور ۱۳۹۲من ی عمر دنبال چنین سایتی بودم که پیدا شد خدارو شکر.مرسیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
امین
۱۲ شهریور ۱۳۹۲پدال جان
تو لیست قیمت ها نوشته بودی BMW 523i و BMW Z4 23i
خواستم بگم که 23i نداریم …. 18 داریم و 28 و 35 و 50 و 60
مـــــــــــــــمــــــــــــنــــــــــــــون از ســـــــــــــایـــــــــــت خـــــــــوبــــــــــــتــــــــــــــون
مهیار
۲۴ شهریور ۱۳۹۲امین جان 523 هم داریم
Mohammad Hoseein
۲۳ شهریور ۱۳۹۲سلام
در مورد قیمت روز ماشینها اگر نیاز به همکاری داشته باشید خوشحال میشم بتونم باهاتون همکاری کنم !!
میلاد
۲۷ شهریور ۱۳۹۲خاییش سایتتون تکه . ممنون از تمام کسانی که زحمت میکشن برای سایت .
میلاد
۲۷ شهریور ۱۳۹۲شرمنده . منظورم خداییش بود
amirhossein
۸ آبان ۱۳۹۲برای عضویت در جمع نویسندگان و دفاع از ماشین های ژاپنی در مقابل المانی های پر ادعا
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱۲ دی ۱۳۹۲درود.
پدال جان من موضوع خاصی رو دنبال نمیکنم.هرچی به دستم رسید برایتان میفرستم.
((( ایران و المان )))
payam
۲۴ دی ۱۳۹۲ممنون از سایت خوبتون می خواستم بگم در لیست قیمت ها مدلهای هوندا توسط فامیلی موتور وارد می شود
pejman
۲۵ دی ۱۳۹۲بهترین سایته
kasra
۲۷ دی ۱۳۹۲خلی دوس دارم این سایتو عشقه منههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ace
۱۶ اسفند ۱۳۹۲سلام. انگلیسی من خوبه و به ماشین هم علاقه دارم. اگه از سایت های خارجی مطلب ترجمه کنم بکار شما میاد؟
سینا BMW
۸ فروردین ۱۳۹۹چطوری میشه برای پدال مطلب فرستاد؟؟
۹۱۱
۳ مهر ۱۴۰۱اره چطور
پرهام و رهام
۴ بهمن ۱۳۹۹سلام ما دوتا داداشیم که میخواهیم گروهی به نام کار سیتی درست کنیم می توانیم از مطالب شما در خصوص اتومبیل از مطالب شما استفاده کنیم
amirboss
۲۶ آذر ۱۴۰۱بسیار عالی.من یه مقداری راجع به مطالب فنی خودرو اطلاعات تخصصی دارم و چندتا مقاله تو چند سایت و نشریه فرستادم.خیلی دوست داشتم تو سایت شما هم فعالیت کنم ولی مشکل وقت دارم متاسفانه
sohipalang
۳۰ بهمن ۱۴۰۱با عرض سلام مجدد.
آیا نشانی ایمیلی که نوشته اید درست است؟
ب ت
۷ فروردین ۱۴۰۲سلام کشی میدونه چجوری عضو بشم؟