آئودی

آئودی RS Q8 سریع‌ترین شاسی‌بلند نوربرگ‌رینگ است؟

«میشا چارودین» یکی از حرفه‌ای‌های پیست نوربرگ‌رینگ است که در بسیاری از اوقات تلاش می‌کند رکوردهای مخفیانهٔ ثبت شده در این پیست را به دست آورد. حال به گفتهٔ وی، آئودی RS Q8 رکورد شاسی‌بلندهای نوربرگ‌رینگ را شکسته و سریع‌ترین شاسی‌بلند این پیست محسوب می‌شود. میشا با استفاده از تکنیک‌های هوشمندانه‌ای لپ تایم RS Q8 را در جهنم سبز به دست آورده است درحالی‌که این زمان هنوز توسط آئودی تأیید نشده است.

نوربرگ‌رینگ چهارشنبه‌ها به خودروسازان این امکان را می‌دهد که برای توسعهٔ محصولات جدید خود و ثبت لپ تایم، این پیست را رزرو کنند. در همان روز میشا در نوربرگ‌رینگ بوده و چندین خودرو از سازندگان مختلف مثل پورشه، مرسدس و آئودی را دیده که یکی از آن‌ها پروتوتایپ RS Q8 بوده است. او در نزدیکی خط استارت با یک کرنومتر ایستاده و زمان پیمودن یک دور پیست توسط این کراس‌اوور اسپرت را حساب کرده است. به گفتهٔ او، RS Q8 یک دور جهنم سبز را ظرف ۷ دقیقه و ۴۷ ثانیه طی کرده است. البته زمان‌هایی که توسط میشا ثبت می‌شوند کاملاً دقیق نیستند اما به زمان رسمی و واقعی نزدیک‌اند.

بنابراین اگر واقعاً RS Q8 چنین زمانی را به ثبت رسانده باشد دو ثانیه از سریع‌ترین شاسی‌بلند حال حاضر نوربرگ‌رینگ یعنی مرسدس GLC63 S AMG سریع‌تر است. هرچند آئودی در رابطه با این ادعا اظهارنظری نداشته و این زمان را هم تأیید نکرده است اما این پتانسیل فوق‌العادهٔ پرفورمنس RS Q8 را نشان می‌دهد. به‌احتمال‌زیاد این ماشین به یک نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو با قدرتی در حدود ۶۰۰ اسب بخار مجهز است و می‌تواند برای کسانی که خواهان یک سوپر شاسی‌بلند هستند اما تمایلی به پرداخت بیش از ۲۰۰ هزار دلار برای خرید لامبورگینی اوروس ندارند گزینهٔ جذابی باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    فکر کنم X۶M Competition بتونه عنوان سریع ترین شاسی بلند نوربرگ رینگ رو از چنگ GLC۶۳S AMG در بیاره
    البته این حدس بنده هست ولی احتمالش خیلی زیاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      ب ام و در نوربرینگ انگار اصلا قصد ثبت زمان نداره. حتی زمان گیری ب ام وM5 رو هم مجله SPORT AUTO انجام داده اونم در شرایطی که پیست خیس هستش.همین مجله با خودروهای زیادی زمان گیری کرده.برای مثال پورشه 911GT2 که این مجله زمان گیری کرده البته در پیست خشک زمان گیری کردن زمان 6:58.28 رو ثبت کردن که بیش از 1 ثانیه از زمان گیری خوده پورشه کندتر بوده و همینطور چندین خودروی دیگه که بین 5 تا 15 ثانیه کندتر بودن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MAHDI

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        ببخشید زمان گیری مجله SPORT AUTO از پورشه 911GT2 بیش از 10 ثانیه کندتر از زمان گیری خوده شرکت پورشه هستش که من به اشتباه 1تایپ کردم و صفرشو نذاشتم. بله بیش از 10 ثانیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    اگه یادتون باشه چند وقت پیش گفتم مجله موتورترند رقابتی رو انجام داده بینSUV های پرفومنس (((نسل گذشته)) مرسدس GLE63 کوپه و پورشه کاین توربو و ب ام و X6M و رنجرور اسپرت SVR که نتیجه رقابت خودروی برتر و همینطور زمان گیری دور پیست به شکل زیر شده!!!!!!

    جایگاه اول:: ب ام وX6M ثبت زمان* 1:32.36
    جایگاه دوم:: رنجرور SVR ثبت زمان * 1:38.78
    جایگاه سوم:: پورشه کاین ثبت زمان* 1:34.32
    جایگاه چهارم:: مرسدسgle63 زمان* 1:36.00

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      چند زمان گیری دیگه هم بین SUV های پرفومنس کوپه هستش.
      مثل رقابت ب ام وX6M مدل 2015 و جیپ ترک هاوک مدل 2018 از مجله
      TFL CARکه اونم زمان گیری دور پیست توسط یک راننده هستش!!!!
      ب ام وX6M ثبت زمان 1:04.37
      جیپ ترک هاوک ثبت زمان 1:05.69

      وهمینطور مجله آلمانی AUTO VISIE هم یه رقابت جذاب انجام داده بین مرسدس GLE63 کوپه و ب ام وX6M که با هردو تو پیست زمان گیری میکنه که زمان هردو به شکل زیر هستش!!!

      ب ام و X6 M ثبت زمان * 2:10.06
      مرسدس GLE63ثبت زمان* 2:16.08

      ((وحالا هم آئودی RS Q8 اومده که احتمالا قدرتش بیش تر از 600 اسب بخار خواهد بود.شایدهم قدرتش قراره مثل لامبورگینی اوروس باشه. در هرصورت SUV های پرفومنس کوپه هرکدوم جذابیت خیلی بالایی دارن مخصوصا در نسخه های
      M و AMG و RS و البته مدل توربو پورشه!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا