بررسی تخصصی آئودی Q7 فیس‌لیفت 2019
بررسی تخصصی آئودی Q7 فیس‌لیفت 2019

بررسی تخصصی آئودی Q7 فیس‌لیفت 2019

ما قبلاً شاهد بررسی مفصل آئودی Q7 بوده‌ایم اما مدل قوی‌تر این خانواده دارای قلب تپنده‌ی 6 سیلندر 3 لیتری بنزینی جدید است که با نشان 55 FTSI شناخته می‌شود. این اولین باری است که پیشرانه‌ی بنزینی با سیستم هیبریدی ملایم به زیر کاپوت بزرگ‌ترین شاسی‌بلند آئودی راه پیدا می‌کند. آئودی می‌گوید استفاده از سیستم هیبریدی ملایم باعث بهبود آسایش و رفاه داخل کابین، پرفورمنس و راندمان خودرو شده است.


خودروی حاضر در تست دارای مشخصات بازار آلمان بوده و برخی تفاوت‌ها با مدل‌های بازار بریتانیا را داراست اما مشخصات آن تقریباً با مدل پرچم‌دار ورسپرانگ برابر است. این خودرو در بریتانیا از تجهیزاتی همچون رینگ‌های 22 اینچی، فرمان پذیری چهار چرخ، درب‌هایی با عملکرد بسته شدن برقی و سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده‌ی زیاد سود خواهد برد. خودرویی که ما راندیم به سیستم پایدارسازی چرخش فعال هم مجهز بوده اما خبری از آن در مدل‌های بازار بریتانیا نخواهد بود.


به‌هرحال حضور در یک Q7 کاملاً مجهز تجربه‌ای جذاب و ریلکس کننده بوده و کابین پر از متریال باکیفیت، چرم نرم و آسایش و رفاه مثال‌زدنی است. حتی سیستم تعلیق بادی و تطبیقی نیز باعث شده کیفیت سواری فوق‌العاده‌ای ایجاد شود. این خودرو کنترل بسیار بهتری نسبت به رنجروور دارد.


مدل 55 TFSI به خوبی با کاراکتر لوکس خود هماهنگ است. این خودرو ساکت‌تر از نسخه‌ی 45 TDI بوده و قدرت خود را به‌صورت خطی ارائه می‌کند. این امر باعث شده Q7 بسیار سریع هم باشد به‌گونه‌ای که در عرض 5.9 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و پرفورمنس آن در زمان تعویض دنده‌ها و سبقت گرفتن‌ها نیز سریع و خوب است.


زمانی که به یک زمین پر پیچ و خم و یا کمی لغزنده برسید شاهد چسبندگی و کشش بالای شاسی‌بلند آئودی خواهید بود که این امر با کنترل دقیق بدنه، فرمان سبک و مستقیم و… همراه شده است. البته خودرو خیلی درگیر کننده نیست اما هرچه باشد Q7 یک شاسی‌بلند بزرگ است که به دنبال حفظ پایدار و البته ارائه‌ی خصیصه‌های یک خودروی اسپورت بوده است.


Q7 بنزینی و قوی‌تر قطعاً مصرف سوخت بالاتری هم خواهد داشت و افرادی که درباره‌ی هزینه‌های مصرف سوخت این خودرو نگران هستند بهتر است به دنبال مدل‌های 45 یا 50 TDI دیزلی باشند. فعلاً مصرف سوخت و آلایندگی رسمی این نسخه از Q7 منتشر نشده اما احتمالاً از این نظر مشابه رقبا یعنی ب ام و X5 xDrive40i و مرسدس GLE 450 4MATIC خواهد بود بنابراین انتظار داریم مصرف سوخت متوسط آن در حد 9.5 لیتر در هر صد کیلومتر باشد. همچنین انتظار می‌رود این خودرو در هر کیلومتر حدود 190 گرم دی‌اکسید کربن آزاد کند.


مدل جدید 55 TFSI که به پیشرانه‌ای بنزینی و سیستم هیبریدی ملایم مجهز است احساس زیادی در آئودی Q7 ایجاد می‌کند زیرا عملکردی نرم، آرام و قدرتمند داشته و با شخصیت لوکس این خودرو همخوانی دارد. Q7 فیس لیفت هنوز هم یکی از بهترین شاسی بلندهای کلاس خود بوده اما از نظر ما مدل 50 TDI از نظر هزینه‌های مالکیت انتخاب بهتری برای اکثر مالکان خواهد بود.

مشخصات آئودی Q7 ورسپرانگ 55 TFSI کواترو

  • قیمت: 82500 پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری توربوی بنزینی و سیستم هیبریدی ملایم
  • قدرت/گشتاور: 335 اسب بخار/500 نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 5.9 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: اعلام نشده

منبع: autoexpress

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

14 دیدگاه

    1. محمد
      سوابق: (1369 دیدگاه) ,

      دقیقا!
      آئودی چرا داره جلو پنجره هاشو اینقدر بزرگ و خلوت میزنه؟؟؟
      حداقل گرافیک داخلش رو بیشتر کنه
      اینجوری اصلا زیبا نیست
      برخلاف بقیه قسمتهای ماشین که کاملا جذابه و مخصوصا کابین زیباش

      پاسخ
  1. MAHDI
    سوابق: (3100 دیدگاه) ,

    آئودی Q7 ماشین جذابی وکاربردی هستش.قبل فیس لیفت عملکرد خیلی خوبی داشت.فقط طراحی جلوی ماشین یه حالتیه که میشد بهتر باشه

    پاسخ
    1. MAHDI
      سوابق: (3100 دیدگاه) ,

      جلوپنجره زیادی حالت مستطیلی پیدا کرده.اگه قسمت پایین کمی جمع تر بود وجلوپنجره معروف آئودی مثل برادران دیگه خودش بود جلوش جذاب تر میشد.نمیدونم دقیق ولی جلوش یکم جای بهتر شدن رو داشت!!!!
      در هرصورت این ماشین خیلی باکیفیت و کاربردی.ویه SUV عالی واسه خانواده هاست

      پاسخ
      1. کوشا
        سوابق: (34 دیدگاه) ,

        طراحی های آئودی همیشه کامل و بی نقص بودن… یه جورایی توقعمون از این برند زیاد شده. در صورتی که خیلی هم زشت نیست!

        پاسخ
  2. Amir
    سوابق: (674 دیدگاه) ,

    یک فیس لیفت عالی!با اینکه مدل قبلی بی نقص بود اما این فیس لیفت فراتر رفته و چه در داخل و چه در بیرون کاملا احساس مدرن بودن داره.آئودی امسال واقعا کولاک کرده خصوصا با SUV هاش

    پاسخ
  3. احمدرضا
    سوابق: (124 دیدگاه) ,

    فیس لیفتش به نسبت سنگین بوده یه چیز جالب در طراحی های این کمپانی زیبایی چند برابر
    ازنزدیکه

    پاسخ
  4. حمید
    سوابق: (1469 دیدگاه) ,

    هی بچه ها دلمون یکی از اینا میخواد
    راهکار بدید

    پاسخ
  5. شاهین
    سوابق: (3692 دیدگاه) ,

    واقعا آدم از دیدن خودروهای آئودی سیر نمیشه.
    شما کابین رو ببین، فضای پا رو، صفحات نمایش رو… اصلا همه چی عالی…

    پاسخ
  6. مانی
    سوابق: (1298 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا هیچ وقت نمیتونم آئودی رو به اندازه
    مرسدس و بی‌ ام و شاخ بدونم

    پاسخ
    1. arash66
      سوابق: (429 دیدگاه) ,

      شاید چون ابهتشون رو از نزدیک خیلی حس نکردی!

      پاسخ
      1. مانی
        سوابق: (1298 دیدگاه) ,

        اتفاقا مدلهای ۲۰۱۲ رو از نزدیک زیاد دیدم
        خیلی‌ شیک و اتوکشیده بودن و خوشگلتر از بی‌ ام و بودن
        (بنز رو نمیگم)با این حال اینو میگم نظر شخصیه دیگه
        هیچ منطقی‌ هم پشتش نیست چرا سعی‌ داری دلیل بیاری

        پاسخ
  7. حسین
    سوابق: (130 دیدگاه) ,

    طراحی جدید آئودی جوریه که هرچی ساخته باشه همش میخوای چند بار نگاهش کنی و از حس لوکسی که بهت میده لذت ببری.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.