آئودی

تمجید آئودی از ب‌ام‌و به خاطر اختراع شاسی بلندهای کوپه!

اما…!
با اینکه خودروهایی همچون سوزوکی X-90 در سال ۱۹۹۵ تولید شده‌اند اما این ب‌ام‌و X6 بود که در سال ۲۰۰۸ کلاس شاسی بلندهای کوپه را اختراع کرد. از آن زمان تاکنون باواریایی ها سبد محصولات SAC خود را کاملاً گسترش داده و این خانواده هم‌اکنون شامل X4 و X2 کوچک‌تر هم می‌باشد. دیگر خودروسازان نیز همین رویه را دنبال کرده‌اند.


مارک لیچ مدیر طراحی آئودی در مصاحبه با اتوکار از ب‌ام‌و به خاطر اختراع این کلاس جدید که باعث ترکیب طراحی خودروهای کوپه و کراس اوور شده تمجید کرده اما اذعان داشته که طرفدار محصولات X ب‌ام‌و نیست. او گفته است: “من به ب‌ام‌و به خاطر عرضه این ایده بسیار احترام می‌گذارم اما صادقانه باید بگویم طرفدار خودروهایش نیستم.”


او خاطرنشان می‌سازد آئودی زمان زیادی را صرف تولید شاسی‌بلندی کوپه با طراحی بسیار جذاب صرف کرده است. او از آئودی E-Tron اسپورت بک به عنوان نتیجه این تلاش‌ها نام می‌برد. لیچ توضیح می‌دهد که چگونه یک شاسی‌بلند کوچه را باید طراحی کرد. او می‌گوید بخش پایینی E-Tron استاندارد را انتخاب کرده و سقف A7 اسپورت بک را در فرایندی که به نظرش “بسیار ساده” بوده روی خودرو نصب نموده است.


شاید برخی افراد بگویند کلاس شاسی بلندهای کوپه دیگر محدود نیست زیرا خودروسازان زیادی پس از ب‌ام‌و واردش شده‌اند. برای مثال مرسدس بنز با GLC و GLE کوپه در این بخش حضور داشته و پورشه هم کاین کوپه را عرضه کرده است. آئودی با Q8 برای دومین بار در این کلاس حضور یافته است. این خودرو از نظر فنی مشابه لامبورگینی اوروسی است که خودش نیز در این بخش حضور پررنگی دارد. Q3 اسپورت بک نیز با X2 رقابت می‌کند.


حتی برندهای رده میانی همچون رنو نیز با معرفی آرکانا امیدوار به فروش بیشتر هستند و فولکس‌واگن نیز کانسپت شاسی‌بلند کوپه‌ای را در بازار چین به نمایش گذاشته است. تویوتا نیز با C-HR فیس لیفت شده روانه این کلاس شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    X6 عکس اول رو وقتی از نزدیک میبینی واقعا آدمو میخکوب میکنه.یه SUV پهن شده روی جاده با لاستیک های به شدن پهن که واقعا برای من زیباترین SUV هستش که به عمرم از نزدیک دیدم!!!
    تازه X6های ایران نسخه X6M نیستن و نسخه معمولی هستن واونم 2 نسل قبل!!!!!!
    مجله TOP GEAR آمریکا وقتی برای اولین بارX6M نسل اول رو تست کرد میگفت این خودرو تنها SUV هستش که قوانین فیزیک رو به بازی گرفته چون چنین هندلینگی و شتابی رو قبلا در SUVها تجربه نکردیم!!!!!
    (((((پس واقعا ممنون از BMW که این کلاس فوق جذاب رو پایه گذاری کرد)))))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid.ss

      ۲۴ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (86 ديدگاه)

      X6 هیچ جذابیتی واسم نداره کلا SUV ها خیلی جذاب نیستن سدان ها خیلی بهترن اما خیلی ها فکر می کنن SUV ها بهتر، شیک تر ، و سریع تر هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سجادی

        ۲۴ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (233 ديدگاه)

        من بقول دوستان شاسی! نشستم و سوراری خوب 6 سیلندر هم نشستم. درسته لذت رانندگی سواری سدان خوب خیلی بهتر از شاسی بلند هست. البته شاسی بلند هم در جاهای مخصوص بخودش لذت خوبی داره. یکی از دلایل اینکه بعضی ها نمیگم همه عشق شاسی دارن همون کمبوده که اهان اره من شاسی! دارم و..

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Kf

      ۲۴ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (102 ديدگاه)

      نمی‌دونم چرا اما بی ام و در تصویر یه چیزه اما وقتی از نزدیک میبینیش یه چیز دیگس آدمو میخکوب می‌کنه مخصوصا x6 که فقط نسل اولش رو دیدم متاسفانه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    من حس میکنم این نسلX6M هم سریع ترین SUV پرفومنس در کلاس خودش باشه مثل نسل قبل!!!!!
    باید صبر کرد و دید. پس صبر میکنیم!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    فکرشو بکنید …. آئودی از BMW تمجید کرده ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Khosrow

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    اوه اره اول این از اون تمجید میکنه بعد میکوبه / کسی هم نمیدونه وقتی مرسدس سدان کوپه CLS رو بدعت گذاری کرد شاسی کوپه بیمر اسکی رفتن واضحی از پدرش هست ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهردادكمال

    ۲۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (203 ديدگاه)

    والله اختراع سانگ یانگ اکتیون بود … ???

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا