آئودی

معرفی رسمی آئودی SQ8، قدرتمند و باابهت!

پس از انتشار تصاویر جاسوسی در ماه‌های گذشته، سرانجام آئودی به‌صورت رسمی از شاسی‌بلند SQ8 به عنوان نسخه‌ی اسپورت‌تر شاسی‌بلند کوپه و پرچم‌دار Q8 رونمایی کرد. به عنوان یکی از مدل‌های S این خودروساز ما انتظارات بالایی از این خودرو داریم.


در نمای ظاهری شاهد همان استایل سنتی شاسی‌بلند کوپه‌ی Q8 هستیم اما خب برخی ویژگی‌ها همچون چهار خروجی اگزوز، ورودی‌های هوای متفاوت و رینگ‌های ۲۲ اینچی سفارشی باعث تمایز این خودرو از مدل‌های استاندارد می‌شوند. داخل کابین نیز صندلی‌هایی با پوشش چرمی و تریم آلکانترا و لوگوهای S به چشم می‌خورند. پدال‌های فولادی ضدزنگ و رکاب‌های داخلی آلومینیومی تکمیل‌کننده ظاهر SQ8 جدید هستند.


اما برسیم به مهم‌ترین بخش ماجرا یعنی پرفورمنس! آئودی SQ8 از همان پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو دیزلی بکار رفته در مدل SQ7 استفاده می‌کند که قدرت آن برابر با ۴۲۹ اسب بخار و گشتاور نیز ۹۰۰ نیوتون متر است و جالب اینکه گشتاور عظیم این خودرو از همان دور ۱۰۰۰ پیشرانه در دسترس می‌باشد. این قدرت عظیم از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها منتقل می‌شود.

سیستم هیبریدی ملایم این خودرو برای به حرکت درآوردن SQ8 تا سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعت طراحی ‌شده است. این نیرو از طریق مجموعه باتری ۴۸ ولتی لیتیوم-یونی تأمین می‌شود. همچنین نیرو به کمپرسوری می‌رسد که در دورهای پایین به کمک توربوها آمده و در سرعت‌های پایین نیز به بهبود شتاب گیری کمک می‌کند.

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی از جمله ویژگی‌های عملکردی این خودرو هستند. وظیفه‌ی توقف SQ8 نیز بر عهده ترمزهایی با دیسک‌های سرامیک کربنی و کالیپرهای قرمز رنگ گذاشته شده است.


از جمله تجهیزات شاسی‌بلند پرچم‌دار و اسپورت آئودی می‌توان به سیستم تعلیق بادی تطبیقی و سیستم هندلینگ دینامیکی آئودی اشاره کرد. سیستم فرمان پذیری چهار چرخ نیز می‌تواند با پرداخت مبلغی اضافی به خودرو اضافه شود. البته یک پکیج هم در دسترس است که شامل دیفرانسیل اسپورت و میله‌های ضد لغزش فعال الکترومکانیکی می‌باشد.


آئودی SQ8 جدید اواخر سال جاری وارد بازار خواهد شد و احتمالاً نسخه‌ی بنزینی آن نیز وارد آمریکا شود. احتمالاً این نسخه از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی استفاده خواهد کرد.

هنوز قیمت رسمی این خودرو مشخص نشده اما گفته می‌شود بهای آن حدود ۱۰۸ هزار دلار خواهد بود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3133 ديدگاه)

    خطوط نقره ای قاب جلوپنجره که پهن شده زشته و اگر مثل خطوط قاب جلوپنجره ایودی a8 2019 نازک بود قشنگتر میشد.زیر چراغ جلو در سپر که سوراخ شده زشته.برای کراس اور دو اگزوز کافی هست و ۴ اگزوز جالب نیست.اگر صندلیهای چرمی رنگ مشکی بود زیباتر میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۳ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      دقیقا به نسبت سایر محصولات آئودی، این جلوپنجره ظرافت نداره
      .
      بعد اگه جلو پنجره بیمر بزرگه، الان این جلو پنجره بزرگ نیست؟
      حتی بزرگتر از ب‌ام‌و؟؟؟
      .
      در نهایت هم اینکه چقدرررر طراحی عقب خودرو شیک از آب دراومده (برخلاف نمای جلو که جلوپنجره همهچیز رو تحت تاثیر قرار داده)
      و همینطور معمولا بنز بهترین طراحی کابینها رو داره، اما آئودی با این کابینها بنظرم داره توی طراحی داخلی از بنز سبقت میگیره
      .
      تسلا ببینه یاد بگیره کابین تکنولوژیک اما بدور از سادگی مفرط
      و جذاب و گیرا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Hamid

    ۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (20 ديدگاه)

    خیلی خوبه ولی طراحی داخل بنز و بی ام و رو بیشتر دوست دارم. جذابیت داخلی آنها بالاتره. خودروهای آلمانی خیلی خوبن ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. PETROLHEAD

    ۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (82 ديدگاه)

    چه گویم که ناگفتنم بهتر است
    به معنای واقعی کلمه محشره این ماشین
    دشبورد زیبا و پیشرفته
    موتور و پرفورمنس و طراحی، عالی و کاربردی و دلفریب
    همه چیز تمامه SQ8

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. M

    ۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    فوق العادس ولی خود Q8 جذاب تره از نظرم تا نسخه S

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. net

    ۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3133 ديدگاه)

    اگر سقف سانروف بزرگ داشت و چراغ جلو نازکتر بود قشنگتر میشد و اگر خطوط سفید استیل اطراف شیشه دربها سرتاسر نازک بود و سمت قسمت شیشه عقب این خط ضخامتش کلفت نمیشد خیلی قشنگتر میشد یا این خط سفید اطراف شیشه رو باید سرتاسر نازک میکرد یا سرتاسر ضخامتش کلفت ،اینجوری قشنگتر میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. روح اله

    ۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (134 ديدگاه)

    لعنتی چقد خوشگله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. یاس ی

    ۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    آخه 900 نیوتون متر گشتاور از دور موتور 1000 در دسترس !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    چه کششی داره این هیولای دوست داشتنی.
    آئودی لاکردار یجور خاصی لوکسه. مرسدس لوکس بودن جزئی از ذاتش هست. از بی ام و در عین لوکس بودن انتظار داریم حس اسپورتش بیشتر باشه، ولی آئودی بدون سر و صدا وبه دور از حاشیه هر دوی این موارد را به مالک میده منتهی خیلی متینه. واقعا دوست داشتنیه. هر سه بزرگوار آلمانی عزیزند. اگه تعصب خاصی به یکی از این سه نداشته باشی انتخاب بین اونها به شدت سخت میشه. ولی همه میدونیم که مرسدس و بی ام و طرفداران سر سخت تری دارن.
    خدایا قبل از مرگمون یدونه آئودی نصیب کن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. L-H-P-TT

    ۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (133 ديدگاه)

    WTF!!!
    ۹۰۰ نیوتون متر تو دور ۱۰۰۰ ……
    ۹۰۰ نیوتون خودش خیلیه فک کن ، تا یه نیش گاز بدی بریزه رو جاده ، اینجاس که باید گفت داره میرزه ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. net

    ۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3133 ديدگاه)

    در حال حاضر زیباترین داشبورد و دنده و فرمان جهان مربوط به ایودیa8 مدل ۲۰۱۹ هست با رنگ یکپارچه مشکی زیبا که ایودی اومده داشبورد ایودیa8 مدل ۲۰۱۹ روی q8 هم نصب کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. روح اله

    ۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (134 ديدگاه)

    بعضی از دوستان طراحی این ماشینو همچین نقد میکنن انگار از کارمندای ارشد پنین فارینا هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Hemichan

    ۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (715 ديدگاه)

    جلو رو عالی طراحی کردن
    سبک طراحی چراغاش جالبه
    در کنار گشتاور کم نظیرش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. شاهين

    ۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (856 ديدگاه)

    وااااااااای وااااای وااااای من هنگ کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا