آئودی

معرفی نسخهٔ ویژه‌ای از آئودی RS6 برای ادای احترام به RS2

سرانجام فروش آئودی RS6 در ایالات‌متحده آغاز شد و این شرکت با معرفی نسخهٔ ویژه‌ای بنام RS تریبیوت ادیشن این اتفاق را جشن گرفته است. این نسخهٔ ویژه از RS6 ادای احترامی است به اولین محصول RS آئودی یعنی RS2 که در سال ۱۹۹۴ معرفی شد. RS6 تریبیوت ادیشن از ویژگی‌های منحصربه‌فردی در داخل و خارج برخوردار است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به رنگ بیرونی آبی نوگارو همراه با تریم مشکی در جلوپنجره، دیفیوزر عقب و ریل‌های روی سقف اشاره کرد.

علاوه بر این، RS6 تریبیوت ادیشن روی رینگ‌های ۲۲ اینچی آلیاژی نقره‌ای سوار شده که با لاستیک‌های تابستانی پوشیده شده و کالیپرهای ترمز قرمزرنگی پشت آن‌ها قرار گرفته‌اند. کابین این سوپر استیشن هم با صندلی‌های اسپرت والکُنا S، دوخت آبی جین در همه‌جا، تریم کربنی روی داشبورد، غربیلک فرمان سوراخ‌دار و کف‌پوش‌های RS تزئین شده است.

در قوای محرکهٔ این نسخهٔ ویژه اما تغییری صورت نگرفته که این یعنی پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی RS6 مثل نسخهٔ معمولی ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سیستم کواترو به هر چهارچرخ ارسال می‌شود تا خودرو را ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت RS6 در حالت عادی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده اما امکان افزایش آن به ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت به‌صورت سفارشی وجود دارد.

RS6 تریبیوت ادیشن به‌صورت استاندارد به سیستم اگزوز اسپرت مجهز است که غرش نیروگاه V8 را جذاب‌تر می‌کند. این نسخهٔ ویژه همچنین به‌صورت استاندارد از پکیج کمک‌راننده و پکیج اجرایی هم برخوردار است که اولی شامل کروز کنترل تطبیقی می‌شود درحالی‌که دومی ویژگی‌هایی مثل گرم‌کن صندلی‌های عقب، نمایشگر سربالا، درهای نرم بسته‌شوی برقی و سیستم صوتی پیشرفتهٔ سه‌بعدی B&O را به همراه دارد.

آئودی RS2 که در سال ۱۹۹۴ معرفی شد، اساساً بنیان‌گذار سگمنت استیشن‌های پرفورمنس بالا بود. این خودرو همچنین اولین محصول RS آئودی بود و مهندسی و مونتاژ آن توسط پورشه انجام می‌گرفت. RS2 به یک پیشرانهٔ ۲.۲ لیتری پنج سیلندر توربو مجهز شده بود که ۳۱۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد و خودرو را ظرف ۴.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

کسانی که خواهان آئودی RS6 تریبیوت ادیشن هستند باید عجله کنند زیرا تنها ۲۵ دستگاه از آن ساخته خواهد شد که هرکدام حداقل ۱۳۶,۸۰۰ دلار قیمت خواهند داشت. این در حالی است که قیمت نسخهٔ معمولی RS6 در ایالات‌متحده از ۱۰۹,۹۹۵ دلار آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد ب

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (212 ديدگاه)

    در حد رقبا نیست همیشه یک پله پایین تره

    موافقم 3
    مخالفم 34
  2. پارسا عشق ماشین

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    دیگه داره این طراحی بی نظیر خسته کننده میشه چون همهی ماشینای ایودی ببخشید نمیتونم درست بنویسم ایودی رو
    روهمه ماشیناش دیده میشه و گذاشته الان شما ببین ایترون با این ماشین طراحیه یکی هست

    موافقم 4
    مخالفم 5
  3. مهرداد كمال

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1815 ديدگاه)

    بینظیره !ائودی تو ساخت استیشن پرفورمنس مهارت داره همین ار اس تو قدیمی سالم با قیمت بالایی خرید و فروش میشه

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا