آستون مارتینصنایع هوایی

همکاری استون مارتین و ایرباس برای معرفی یک بالگرد جدید

استون مارتین شاید سرگرم عرضه یک شاسی‌بلند جدید باشد اما این برند بریتانیایی هم‌اکنون وارد دنیای دیگری هم شده است.

بالگرد جدید معرفی شده ACH130 استون مارتین ادیشن نام داشته و توسط شرکتی با نام بالگردهای ایرباس معرفی شده است. اگر دقیقاً بخواهیم بگوییم ACH130 یک بالگرد لوکس شخصی است که برای لذت زیاد مالکان و خلبانان بالگرد طراحی شده و کار طراحی بدنه آن نیز به استون مارتین سپرده شده است.

مشتریان می‌توانند چهار نوع پوشش بدنه و کابین را برای این بالگرد سفارش دهند و برخی ویژگی‌های آن نیز به استون مارتین اختصاص دارد. برای مثال لوگوی استون مارتین در برخی جاهای کابین همچون پشت‌سری صندلی‌ها دیده می‌شود.

اما همان‌گونه که گفته شد می‌توان چند نوع پوشش برای بدنه سفارش داد که یکی از آن‌ها طرح سبز استرلینگ است که با کابین جت بلک هماهنگ می‌شود. پوشش جداشدنی پیشرانه نیز دارای عناصر نقره‌ای است. خریداران البته می‌توانند پوشش‌های خاکستری زنون، آریزونا و یا مشکی را انتخاب کنند.

داخل کابین نیز بنا به گفته سازنده از خودروهای اسپورت الهام گرفته شده و سطح بالایی از راحتی وجود دارد. تریم جیر خالص و چندین ترکیب چرمی قابل سفارش است. پشت صندلی‌های جلو همان طرح صندلی‌های DB11 را به خود گرفته و پانل درب‌ها نیز چرمی است. هر بالگرد سفارشی دارای یک پلاک در پشت آمپرهاست که نشان دهنده‌ی لوگوی همکاری، شماره ساخت و نام مالک می‌باشد.

نیروبخش این بالگرد همان‌گونه که انتظار می‌رود با نام استون مارتین گره خورده است. پیشرانه آریل ۲D جت قدرت ۹۵۲ اسب بخار شفت را در هنگام تیک آف ایجاد می‌کند و اجازه دست‌یابی به سرعت ۱۳۴ نات را می‌دهد. ظرفیت این بالگرد حداکثر ۶ نفر بوده و می‌تواند تا حدود ۴ ساعت در آسمان پرواز کند.

مارک ریچمن یکی از مدیران ارشد استون مارتین می‌گوید:

ما اصول طراحی خاص خودمان را در بخش خودرو داریم اما در سال‌های اخیر فهمیده‌ایم که چگونه اصول خود را در بخش‌های دیگر طراحی همچون معماری، موتورسیکلت و حالا بالگرد بکار ببریم. این اولین استفاده از اصول طراحی در یک بالگرد بوده که با چالش‌های جالبی همراه شده اما خب ما از کار با آن‌ها لذت برده‌ایم.

او ادامه می‌دهد:

زیبایی جزو اصول بسیار مهم استون مارتین و مشتریان آن بوده و فکر می‌کنیم ACH130 استون مارتین ادیشن یک محصول بسیار زیباست. این بالگرد زمینه کاری شگفت‌انگیزی برای تیم ما فراهم کرد بنابراین ما هم‌اکنون به دنبال مشاهده واکنش همه به آن هستیم.

مدیر شرکت بالگردهای ایرباس نیز اظهار داشته است:

ACH130 استون مارتین ادیشن جایگاهی والا در بازار برای مالکانی خواهد داشت که به دنبال یک بالگرد شخصی شده هستند. استون مارتین همکاری عالی برای ما در توسعه چنین بالگرد فوق‌العاده‌ای بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Hamid SS

    ۱۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (86 ديدگاه)

    تصاویر DBX چشم هایم را آزار میدهد!
    درسته زیاد مربوط نیس ولی یکی از زشت ترین های امسال بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهسا

    ۱۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چقدر عالی

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا