آستون مارتین

تخت گاز با استون مارتین رپید در اتوبان

رقیب استون مارتین برای پورشه پانامرا هرگز انتظارات مقامات این برند از یک محصول لوکس ۱۲ سیلندر را برآورده نکرد. این خودروی ۵ درب فول سایز همچنین مجبور به رویارویی با مرسدس CLS 63 هم شد. البته ژرمن‌ها بعدها این خودرو را با ای ام جی GT 63 چهار درب کوپه جایگزین کردند.

مصرف سوخت بالا، صندلی‌های تنگ، قیمت‌گذاری بسیار گران، ارگونومی ضعیف و دیگر مشکلات جزو جدایی‌ناپذیر هویت استون مارتین رپید بودند. قرار بود این خودروی درون‌سوز جای خود را به نسخه‌ای تمام الکتریکی بدهد اما خب استون مارتین از تولید رپید E دست کشید. در ویدئوی جدیدی که منتشر شده می‌توانیم شتاب گیری و تخت گاز با این خودروی زیبا در اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان را تماشا کنیم. البته این فرصت کمیابی برای دوستداران رپید است.

ما با نسخه استاندارد رپید روبرو هستیم و خبری از نسخه‌های داغ‌تر S و AMR نیست. پیشرانه ۱۲ سیلندر ۵.۹ لیتری این خودرو با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همراه شده و نیروی تولیدی را به چرخ های عقب منتقل می‌کند. رپید وقتی در سال ۲۰۱۰ عرضه شد جزو سریع‌ترین خودروهای چهار درب بازار محسوب می‌شد.

حداکثر سرعت رپید ۳۰۳ کیلومتر در ساعت ذکر شده هرچند این مدل با کارکرد بالا نتوانسته به سرعت یاد شده دست یابد و سرعت ۲۷۸ کیلومتر در ساعتی را ثبت کرده است. معمولاً ما یک استون مارتین چهار درب با کارکرد بیشتر از ۱۱۲ هزار کیلومتر را در جاده‌های عمومی و با سرعت‌های بالا نمی‌بینیم. از آنجایی که خودروهای مدرن کنونی اکثراً از پشت آمپرهای دیجیتالی استفاده می‌کنند بنابراین دیدن یک خودرو با سرعت‌سنج آنالوگ که عدد ۲۸۰ کیلومتر در ساعت را نشان می‌دهد حس جالبی دارد.

اولین شاسی‌بلند تاریخ استون مارتین یعنی DBX قرار است نقش نجات‌بخش این برند را بازی کند. البته رپید علیرغم مشکلاتی که دارد همچنان خودرویی زیبا و سریع بوده و در بازار کارکرده‌ها نیز قیمت مناسبی دارد.

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه

  1. Saeed

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (704 ديدگاه)

    رپید رو عشقه
    قبلا تو بازی Driver San Frasisco میروندمش عجب ماشینی بود

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  2. chiron sport

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (28 ديدگاه)

    آستون مارتین فقط دی بی اس سوپرلگرا

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  3. nikzad

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    مثل همیشه طراحی بیرونی عالیش همه رو متحیر میکنه برخلاف کابینش.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. nikzad

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    کسی میدونه این کدوم اتوبان آلمان هستش.؟ چون حس میکنم تست های سرعت بقیه ماشین ها هم همینجا بود.

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  5. ارشیاsvj

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (900 ديدگاه)

    فقط اون هیدروژنیه که برا مسابقات ساخته بودنش
    بهترین رپید در تاریخ بود.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  6. M2F....GHI

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (24 ديدگاه)

    هیچوقت صدای V12 تنفس طبیعی تکراری نمیشه

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  7. Kf

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (102 ديدگاه)

    منتظر بودم ببینم کسایی میگن کوروت که ارزون تره

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا