آستون مارتینلامبورگینی

دوئل لامبورگینی سنتناریو و آستون‌مارتین ولکان

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، دور اول، قسمت بیستم‌ودوم، اولین دوئل از گروه هایپراسپرت‌ها

آستون‌مارتین ولکان

لامبورگینی سنتناریو

؟

فراری لافراری

مک‌لارن P1

؟

کوئنیگ‌زگ آگرا

بوگاتی دیوو

؟

مرسدس پروجکت وان

کوئنیگ‌زگ رگرا

؟

آستون‌مارتین ولکان

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2015

ترکیب: موتور جلو، محور عقب

سلف: One 77

تعداد ساخت: 24 دستگاه

 

لامبورگینی سنتناریو

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2016

ترکیب: موتور وسط، چهارچرخ محرک

سلف: وننو

تعداد ساخت: 40 دستگاه

مقایسهٔ مشخصات فنی

لامبورگینی سنتناریو

آستون‌مارتین ولکان

ترکیب موتور وسط موتور جلو
پیشرانه 6.5 لیتری V12 7.0 لیتری V12
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت 770 اسب بخار 820 اسب بخار
گشتاور 690 نیوتن متر 780 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته نیمه‌اتوماتیک 6 سرعته سکوئنشال
محور محرک چهارچرخ عقب
شتاب صفرتاصد 2.8 ثانیه 3.0 ثانیه
مسافت 400 متر 10.3 ثانیه
حداکثر سرعت 350 کیلومتر/ساعت 360 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 16 لیتر (ترکیبی)
طول 4.92 متر 4.80 متر
فاصلهٔ محوری 2.70 متر
وزن 1520 کیلوگرم 1350 کیلوگرم
نسبت قدرت به وزن 1 به 1.9 1 به 1.6
قیمت پایه 1.9 میلیون دلار 2.3 میلیون دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه

  1. E 36

    ۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    لامبورگینی هیپنوتیزم میکنه آدمو

    1. محمد

      ۳ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      دقیقا!!!
      یه احساس علاقه و گیرایی خاص برای مخاطب، همراه محصولات لامبورگینی هست
      ضمن اینکه پدال از اخبار تخصصی خودرو عقب مونده!!!!
      بوگاتی دیوو رونمایی شد
      اما چرا خبرشو کار نمیکنید؟؟؟

    2. mehran911

      ۴ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1774 ديدگاه)

      خوب شد این ولکان حذف شد
      ۵۰۰ هزار تا هم نمیارزه

  2. خسرو

    ۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (96 ديدگاه)

    با احترام و علاقه ی شدیدی که به آستون دارم ، اما با عرض پوزش انتخاب من صد در صد چنتناریو هستش
    ولکان از نظر من بیش از حد مسابقه ای طراحی شده و برای من این شکلی مطلوب نیست😅😅

  3. ساسان

    ۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (915 ديدگاه)

    ولکان اجازه تردد در جاده هارو نداره اگراشتباه نکنم.عاشق صداشم.
    چنتناریو یه طراحی پر رسیک و زیبا داره.بخصوص من عاشق دیفیوزعقب و رینگهای سه بعدیش هستم.svjهم از انجین ارتقایافته ی چنتناریو استفاده میکنه.

  4. علی

    ۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (849 ديدگاه)

    من به لامبورگینی رأی میدم . واقعا احساس میکنی آستون وجود خارجی نداره در برابر زیبایی و ویژگیهای بی نظیر لامبو . خدا بیامرزه چارلی چاپلینو

    با تچکر

  5. s.h

    ۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (674 ديدگاه)

    ولکان دوست داشتنی تره
    و یه هیولای تمام عیار

  6. Babak

    ۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (11346 ديدگاه)

    تو این سگمنت انتخاب اول و آخرم لامبورگینیه

  7. Ali Keyhani

    ۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (462 ديدگاه)

    انتخاب سختیه از طراحی ولکان خیلی خوشم میاد،ولی فکر نکنم بتونه رای بیاره

  8. Ali Keyhani

    ۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (462 ديدگاه)

    فکر میکنم توی این رده لافراری بتونه راحت اول بشه،جای خیلی از خودرو توی این مرحله خالیه،مثل پورشه 918 اسپایدر و یا بوگاتی شیرون

  9. NAVID۰۰۹۸

    ۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2620 ديدگاه)

    مگه میشه یکیشو انتخاب کرد ، یا هردو ، یا هیچ کدوم

  10. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2949 ديدگاه)

    ولکان شدیدا حرفه‌ای‌تره، هیجان‌انگیز‌تره، مثل سنتناریو بر اساس یه مدل ارزون‌تر ساخته نشده، از همون اول هدفش آتیش زدن پیست بوده👌

    1. ساسان

      ۳ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (915 ديدگاه)

      ولکان یه خودروی متمرکز پیسته مثل سستو المنتو. Fxxk. زونداR.و..
      سنتناریو یه خودروی جاده ایه تولید محدوده مثل j50فراری. مثل آستون مارتینone.که همشون بیس خودروهای تولید بالای شرکتشونو دارن. و… سنتناریو درمزان اتهام نیست برای بیس اونتادور بودنش. کلاس دوخودرو متفاوته.

      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۳ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (2949 ديدگاه)

        من منکر خط اول حرفت نشدم؛ در مورد ساخته شدن بر اساس اونتادور هم یه سلیقه شخصیه، من ترجیح میدادم وقتی لامبو یه ماشین با این قسمت میسازه، از همه نظر رو خاص بودنش کار کنه.

    2. Babak

      ۳ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (11346 ديدگاه)

      استاد ، وولکان حرفه ای تره یعنی چی؟

      یه ماشین مخصوص پیست که هیچ جا نمیتونی ازش استفاده کنی و فقط باید پشت تریلی از این ور به اون ور ببریش

      اگه بخوای تو خیابون ازش استفاده کنی تنها کسی که واجد شرایطه گروه RML هست که با دریافت مبلغی بالای ۱۰۰ هزار دلار ماشین رو ضعیف می‌کنند تا بتونه پلاک eurospec بگیره ، تبدیل ماشین هم ۱۸ ماه طول میکشه !!!!
      ۱۸ ماه باید صبر کنی !!!!

      هر بار بخوای روشنش کنی و ببریش پیست اول باید زنگ بزنی استون بیاد تایید کنه و ماشین رو بررسی کنه ، بعد بهت اجازه بده از ماشینی که ۲/۵ میلیون دلار واسش پول خرج کردی استفاده کنی

      1. mahdy

        ۳ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (2239 ديدگاه)

        صدای موتور لامبو هوش از سر آدم میبره ولی باز هم به صدای این مدل استون نمیرسه واسه اینه که میگه ولکان حرفه ای تره
        مجید ایجاد کردن ویژگی های مخصوص پیستبرای یه هایپر کار شق القمریه واسه خودش واسه اینه که میگه حرفه ای تره
        ولی با این وجود دلبری لامبو نذاشت به این ماشین حرفه ای تر رای بدم
        ولی با وجود این همه شاهکار باز هم به راحتی میتونم لافراری رو بهترین بدونم (انقدر شاهکاره)

      2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۳ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (2949 ديدگاه)

        از نظر من یه ماشین مخصوص پیست یعنی یه ماشین حرفه‌ای‌تر و هیجان‌انگیز‌تر و در ادامه خودتم میگی همین رو RML ضعیف‌تر می‌کنه تا بتونه مجوز تردد تو خیابون رو بگیره، پس میشه مجددا گفت ماشین مخصوص پیست یه سر و گردن از ماشین خیابونی حرفه‌ای‌تره و این یه موضوع کاملا طبیعیه، نمیدونم کجاش واست مبهمه‌.

      3. ا.سد.مرتضی

        ۳ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (111 ديدگاه)

        یه سوال دوست عزیز
        واقعا چرا ولکان یا xxها یا سستو المنتو و..
        تو جاده غیر قانونی هستند ؟؟
        نه از امثال کونیک زگ و بوگاتی قوی ترند نه گرونترند نه گشتاور بیشتری دارن نه شتاب خیلی بهتی
        نه حتی از پاگانی ها پر صر و صدا ترن یا…
        فقط میمونه یه هندلیگ خوب یا علی ماشین واسه پیست که اونم ایا انقدر فضایی هستن که موجب غیر قانونی بودنش بشه ؟؟
        مثلا استون 800 اسب دیگه ضعیف کردن نمیخواد که
        یا در مورد گیربکس سکوئنشال که خوب پاگانی هم داره همون مدل مسابقه ای که با حرکت رو به بالا و پائین دنده عوض میکنه و من اصلا نمیدونم چیه !!!
        اگر میشه یه تو ضیحی مفصل در مورد چرایی غیر قانونی بودن این ماشینا و یه تو ضیح مختصر در مورد فرق سکوئنشال و دوکلاچه که جفتشونم پدال شیفتر پیش فرمون دارن بده که چه فرقی دارن
        از همه مهمتر که من چند وقتی توش موندم بعضی از ماشینا به نظر چیز بیشتری ندارن ولی غیر قانی هستند
        لطفا هر کی میدونه یه تو ضی حی بده

        1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

          ۳ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (2949 ديدگاه)

          ●پاس نکردن تست‌های ایمنی خارج از پیست به دلیل نداشتن تجهیزاتی چون چراغ‌های اصلی و راهنمای استاندارد، کیسه‌‌هوا، نداشتن فرم بدنه مناسب به جهت کمترین آسیب زدن در برخورد با عابر پیاده، سیستم‌های کنترل کشش و ترمز مخصوص استفاده در پیست و. . .
          ●پاس نکردن تست‌های آلایندگی هوا؛ در این خودروها چون استاندارد محیط زیست آنچنان سفت و سخت نیست، حداکثر پرفورمنس به پاک بودن ارجعیت داره.
          ●صدای بسیار بیشتر نسب به خودروهای شهری، حتی بیشتر از امثال پاگانی
          ●سیستم تعلیق و ارتفاع کاملا نامناسب برای استفاده در شهر
          ●عملکرد وحشیانه و کاملا خطرناک برای استفاده در محیط‌های عمومی
          ●قطعات فنی انحصاری پیست با عمر محدود و قیمت خیلی زیاد
          ●نبود تقریبا هیچ‌گونه سیستم رفاهی
          ●مصرف سوخت به شدت بالا و اکثرا نیازمند بنزین‌ها و مکمل‌های مخصوص
          ●و. . .

  11. سام

    ۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (706 ديدگاه)

    لامبورگینی سنتناریو رو بیشتر می پسندم.

  12. sina7

    ۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (332 ديدگاه)

    تا وقتی لامبو هست چرا باید به بقیه نگاه کرد اصن😂

  13. اشکان

    ۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (48 ديدگاه)

    فرشاد جان اشتباه نمیکنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    پس چجوریه که پراید و پژو همه این مسایلو دارن ولی واسه جاده قانونی هستن ؟؟؟؟
    هههههههههههههههههه
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

  14. fara2001

    ۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (185 ديدگاه)

    این دوئلا مسابقه نیست انتخاب اونیه که بیشتردوسش داریم
    بدون شک ولکان

  15. Hamed

    ۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (65 ديدگاه)

    اینا قابل مقایسه نیستن
    درسته برای علاقه مندای عام خودرو کاربردی به نظر نمیان ولی ماشین مخصوص پیست دنیای خودش رو داره اون صدای خاص داون شیفت ها چسبندگی سر پیچ دانفورس و تفاوت سواری نسبت به هایپرکارهای شهری اینقدر بالاس که طرفی که پشت فرمون اینا میشینه هیپتونیزم میشه . تو اون مدت خیابون و سواری جاده ای کلن یادش میره چی هست عصن.

  16. ناشناس

    ۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نمیدونم چه خبره تا اسم لامبور میاد همه هیپتونیزم میشن بش رای میدن؟؟؟قطعا ولکان بهتره.

  17. اریا ماشین

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (37 ديدگاه)

    اختلاف کمی دارن ولی من ولکان رو ترجیح میدم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن