آلفا رومئو

فراخوان آلفارومئو جیولیا و استلویو به خاطر کروز کنترل

گروه خودروسازی فیات-کرایسلر بیش از ۶۰ هزار دستگاه از خودروهای آلفارومئو جیولیا و استلویو را فرامی‌خواند.


گفته شده این فراخوان با مشکلی در سیستم‌های کروز کنترل تطبیقی خودروهای یاد شده در ارتباط است. بنا به گفته‌ی این خودروساز ایتالیایی، این سیستم شاید در زمان فشار پدال ترمز توسط راننده غیرفعال نشود. بجای آن عملکرد کروز کنترل تطبیقی تنها زمانی غیرفعال می‌شود که راننده در بازه‌ی زمانی ادامه‌داری پدال ترمز را فشار دهد.


آلفارومئو می‌گوید این مشکل را زمانی پیدا کرده که یکی از کارکنان شرکت مشغول تست یکی از خودروها بوده است. فعلاً خبری از جراحت یا تصادف مربوط به این مشکل به دست خودروساز نرسیده است.


این فراخوان شامل مدل‌های جیولیا و استلویوی ساخته شده از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ می‌باشد. از ماه آینده با مالکان خودروهای تحت تأثیر این قضیه تماس گرفته خواهد شد و آلفارومئو نیز با به‌روزرسانی نرم‌افزار سیستم ترمز این مشکل را رفع خواهد کرد.


حدود ۱۹ هزار دستگاه از این خودروهای تحت تأثیر فراخوان در آمریکا تردد می‌کنند درحالی‌که ۱۶۰۰ دستگاه دیگر در کانادا و ۸۶ دستگاه نیز در مکزیک هستند. بیش از ۴۰ هزار خودروی دیگر نیز در سایر بازارها حضور دارند.


این اولین باری نیست که جیولیا و استلویو فراخوان می‌شوند. در آغاز سال ۲۰۱۸ دو خودروی یاد شده به خاطر روغن ترمز آلوده که می‌تواند به ترمزها آسیب برساند فراخوان شدند. آلفارومئو این مشکل را با تعویض کل سیستم ترمز برطرف نمود. خوشبختانه این مشکل تنها به مدل‌های سال ۲۰۱۸ از جیولیا و استلویو محدود بود.


همچنین در اکتبر سال پیش نیز جیولیا و استلویو به خاطر مشکلات مربوط به داغ کردن پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری و ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری فراخوان شدند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (877 ديدگاه)

    مشتریمداری به سبک ایتالیایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مزدا

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2034 ديدگاه)

    چندتا مقاله که امروز تو سایت گذاشتن چرا کادر کامنت رو حذف کردن !!؟
    از جمله مقاله های مربوط به تویوتا؟؟
    مال من اینجوری یا مال بقیه هم اینجوری؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمدرضا

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (877 ديدگاه)

      اونا آگهی تبلیغاتی هست و هیچ ربطی به پدال نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا