آموزش

تأثیر سناریوهای مختلف رانندگی بر دامنه مسافت خودروهای الکتریکی

مهم‌ترین مانع برای کنار گذاشتن خودروهای بنزین‌سوز و استفاده از خودروهای الکتریکی، «قیمت» نیست؛ بلکه نگرانی در مورد «مسافت» است. این نگرانی وجود دارد که یک خودروی الکتریکی با استفاده از نیروی باتری، شما را در وسط راه متوقف کند. برخی از این دلواپسی‌ها ناشی از ابهامات موجود در کارایی وسایل نقلیه الکتریکی است. ولی سازندگان نیز در این رابطه مقصر هستند. سیستم‌های کنونی تخمین بازه مسافت، در حال حاضر چندان قابل‌اعتماد نیستند؛ چراکه براساس داده‌های محدود عمل می‌کنند. برای غلبه بر این مشکل، مهندسان در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، الگوریتمی را توسعه داده‌اند که در محاسبه دامنه مسافت خودروهای الکتریکی ۲۰ درصد دقیق‌تر است. این سیستم از عادت‌های رانندگی، شرایط جوی، مسیر و عمر و شرایط باتری استفاده می‌کند. حالا آن‌ها امیدوارند که با استفاده از این سیستم در خودروهای الکتریکی، رانندگان اطلاعات بیشتری از خودروهایشان در اختیار داشته باشند و بنابراین تعداد این نوع خودروها باز هم بیشتر شود.

Electric Car recharging
تعداد خودروهای الکتریکی ثبت‌شده در ایالات متحده حدود ۲۰۰ هزار دستگاه است که یک‌سوم آن‌ها در کالیفرنیا هستند.

سناریوهای مختلف رانندگی چگونه بر دامنه مسافت خودروهای الکتریکی تأثیر می‌گذارند؟

یک راننده متوسط در امریکا معمولاً در روز مسیری را به اندازه ۴۰ مایل (۶۴ کیلومتر) طی می‌کند و خودروهای الکتریکی مانند نیسان لیف در طول یک بار شارژ کامل، می‌توانند دو بار این مسیر را حرکت کنند. در همین حال، بازه مسافت ۲۶۵ مایلی (۴۲۶ کیلومتری) در تسلا مدل S یک استاندارد طلایی در این صنعت است.

Tesla-entry-level-all-electric-car-and-truck-in-the-works
حرکت در بزرگراه

  • در یک خودروی الکتریکی، هر چه سرعت بیشتر باشد، انرژی موردنیاز بیشتر خواهد بود. دامنه مسافت در بزرگراه برای این نوع خودروها حدود ۲۰ درصد کمتر از دامنه مسافت در شهر است که این موضوع کاملاً برخلاف خودروهای بنزینی است.
  • در شرایط جوی زمستانی و هوای سرد، باتری‌ها جریان ضعیف‌تری را ایجاد می‌کنند. مطابق گزارش انجمن اتومبیل امریکا (AAA)، دامنه مسافت یک خودروی الکتریکی در دمای ۲۰ درجه فارنهایت (-۷ درجه سانتی‌گراد) حدود ۶۰ درصد نسبت به دمای ۷۵ درجه فارنهایت (۲۴ درجه سانتی‌گراد) کمتر است.

bmw-concept-gray-exterior-i8-rear-parked-city-street-traffic-light-brake-lights-maxshift
ترافیک شهری

  • توقف و حرکت در خودروهای بنزینی به معنای هدر دادن سوخت است. این در حالی است که خودروهای الکتریکی برای ایستادن و راه‌افتادن انرژی بسیار کمی را استفاده می‌کنند و در برخی موارد نیز با سیستم احیای باتری در ترمزها، مقداری انرژی را نیز به دست می‌آورند. رانندگی در شهر می‌تواند دامنه مسافت خودروهای الکتریکی را تا ۲۵ درصد افزایش دهد.
  • با گذشتن از عمر باتری، ظرفیت آن نیز کاهش می‌یابد. برای خودروهای الکتریکی که استفاده زیادی از آن‌ها می‌شود، دامنه مسافت به سرعت افت می‌کند. به‌عنوان مثال یک تاکسی نیویورک را در نظر بگیرید که متوسط حرکت آن ۵ برابر یک خودروی معمولی در امریکاست.

2015-chevrolet-volt-electric-car
مسیرهای کوهستانی

  • خودروهای با موتور احتراق داخلی از گرمای موتور برای گرم کردن کابین در یک روز سرد استفاده می‌کنند. ولی هر نوع گرمایی در یک خودروی الکتریکی و همین‌طور انرژی موردنیاز برای وسایلی چون سیستم صوتی و سیستم راهبری، همه از باتری می‌آید و همین موضوع دامنه مسافت را کاهش می‌دهد.
  • خودروهای الکتریکی نیز مانند خودروهای بنزینی، در یک سطح صاف و تحت عملکرد بهینه‌ای دارند و راه‌های خاکی و مسیرهای کوهستانی و شیب‌دار از دامنه مسافت آن‌ها کم می‌کند.

mini-electric

برچسب ها

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه

  1. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

    ۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    این مطلب جالب بود :که تو هوای سرد عملکرد ماشینای الکتریکی پایین میاد و بر خلاف ماشینای بنزینی عملکردشون تو جاده و شهر متفاوته.
    ولی تسلا اگه با هر بار شارژ واقعا بیشتر از 400 کیلومتر مسافتو میره خداییش از خیلی از ماشینای بنزینی قابل اطمینان تره.

    1. احسان آرسنالی

      ۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1138 ديدگاه)

      خوب این که چیزی نیست یکشنبه شب پست نگهبانی بودم رفتم از ماشینم گوشیم رو آوردم بازی کنم(مدل گوشیم سامسونگ گالاکسی اس3) هستش (درمورد نگهبانی هم سوال نکنید چون تو جایی که من هستم عملا هیچ نظارتی نیست) برف باریده بود دما حدودا منفی 7 یا 8 بود گوشی رو زدم تو شارژ پیغام داد به دلیل دمای پایین باطری شارژ ممکن نیست حالا اینا نتونستن قدِ یه گوشی بنامه بسازن واسه ماشینشون

  2. احسان(احسان سابق)

    ۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2717 ديدگاه)

    شرکت های بزرگ کارهای جالبی انجام میدن اما تسلا معجزه میکنه.
    از سایت پدال تقاضا می کنم فکری به حال نسل جدید سایت کنه.خیلی شلوغ و سردرد اور شده.سنم زیاد نیست اما عادت کردن به ظاهر جدید سایت خیلی سخته

    1. احسان آرسنالی

      ۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1138 ديدگاه)

      خوب این که چیزی نیست یکشنبه شب پست نگهبانی بودم رفتم از ماشینم گوشیم رو آوردم بازی کنم(مدل گوشیم سامسونگ گالاکسی اس3) هستش (درمورد نگهبانی هم سوال نکنید چون تو جایی که من هستم عملا هیچ نظارتی نیست) برف باریده بود دما حدودا منفی 7 یا 8 بود گوشی رو زدم تو شارژ پیغام داد به دلیل دمای پایین باطری شارژ ممکن نیست حالا اینا نتونستن قدِ یه گوشی بنامه بسازن واسه ماشینشون

  3. RETOLEX

    ۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1408 ديدگاه)

    ماشین برقی فقط تسلا
    نواوری های تسلا عالی هست مثلا همون تعویض باتری به جای شارژ
    ________________________________
    کاش ماشین های برقی وارد ایران هم میشد
    دارم خفه میشمممممممممممممم

  4. AliZeus

    ۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (420 ديدگاه)

    پدال جان از موقعی که قالب رو عوض کردین، فعالیتتون هم کمتر شده ها..جریان چیه؟

    1. RETOLEX

      ۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1408 ديدگاه)

      کم کم خوب میشه

  5. HILUX

    ۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (252 ديدگاه)

    این تسلا خیلی با شخصیته به خصوص رنگ سیاهش…

  6. امیدبرتر

    ۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    با همه اینها من باز ماشین بنزینی رو ترجیح میدم…

  7. اکبر

    ۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1488 ديدگاه)

    اگه طول مدت شارژ شدنشون خیلی کم بشه مثلا کمتر از یکساعت،خیلی خوب میشه،اونوقت وسط راه هرجا یه پریز برق باشه سریع شارژ میشه و دیگه نگرانی از مسافت کمتر میشه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن