اشکودارنوفورد

مقایسه رنو کولئوس با اشکودا کودیاک و فورد کوگا

رنو در سال‌های اخیر موفقیت زیادی با شاسی بلندهای کپچر و کجار خود داشته و سبد محصولات این کمپانی فرانسوی هم‌اکنون با تولید مدل پرچم‌دار کولئوس تکمیل شده است. این شاسی‌بلند بزرگ قبلاً نیز تولید شده بود اما در سال ۲۰۱۰ با خط تولید خداحافظی کرد. جدیدترین نسل رنو کولئوس پر شده از تکنولوژی‌های جدید و تلاش دارد در کلاسی شلوغ نام‌های بزرگ را کنار بزند.

Renault Koleos
البته اگر کولئوس می‌خواهد برترین باشد مجبور است اشکودا کودیاک را که بهترین شاسی‌بلند بزرگ مجله اتو اکسپرس در سال ۲۰۱۷ بوده شکست دهد و البته که این یک کار بسیار دشوار است. اشکودا فضای کابین زیادی را با بهایی معقول عرضه کرده و آپشن ۷ نفره را دارد، چیزی که کولئوس از آن بی‌بهره است.


همچنین رنو باید با فورد کوگا روبرو شود. این خودرو خصوصاً در تیم ST-Line بیشتر مناسب کسانی است که می‌خواهند درگیری بیشتری در رانندگی داشته باشند.


هر سه خودرو دارای سیستم چهار چرخ محرک، پیشرانه دیزلی قدرتمند و گیربکس اتوماتیک هستند؛ اما کدام‌یک بهترین ترکیب از فضای داخلی، آسایش و تکنولوژی را ارائه می‌کند؟

رنو کولئوس

مدل

رنو کولئوس dCi 175 4×4 X-Tronic Signature Nav

قیمت (پوند)

۳۴۲۰۰
پیشرانه

۴ سیلندر ۲ لیتری توربو دیزل، ۱۷۵ اسب بخار

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۹.۵
مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

۸.۸۵

مالیات جاده ای سالانه (پوند)

۱۴۰

 

رنو کولئوس به عنوان بزرگ‌ترین و بهترین شاسی‌بلند رنو به بریتانیا بازگشته است. این خودروساز فرانسوی می‌گوید اکثر خریداران به دنبال مدل‌های گران‌تر خواهند بود بنابراین ما در اینجا فول ترین مدل را تست کرده‌ایم.

Renault Koleos
رنو پیشرانه بنزینی را برای کولئوس بریتانیا عرضه نمی‌کند بنابراین باید از بین دو گزینه ۲ لیتری ۱۷۵ اسبی حاضر در تست یا ۱.۶ لیتری ۱۲۹ اسب بخاری یکی را انتخاب کنید. این پیشرانه به یک گیربکس CVT متصل بوده اما رنو گیربکس را به گونه‌ای مهندسی کرده که همانند گیربکس‌های معمولی عمل می‌کند. بدین ترتیب دور پیشرانه به‌صورت طبیعی بالا و پایین می‌رود. تنها زمانی که فشار بیشتری به خودرو بیاورید می‌توانید تفاوت را احساس کنید زیرا دور پیشرانه بالا رفته و زمانی بیشتر از گیربکس اتوماتیک معمولی موجود در اشکودا و فورد در آن ناحیه می‌ماند.

Renault Koleos
این گیربکس را می‌توان در حالت دستی نیز قرار داد اما در همان دنده‌ای که انتخاب می‌کنید همیشه باقی نخواهد ماند بنابراین بهتر است از همان حالت اتوماتیک استفاده کنید.

Renault Koleos
گیربکس CVT باعث مختل شدن آسایش خودرو مخصوصاً در مقایسه با گیربکس DSG اشکودا شده است. زمانی که از زمین کنده می‌شوید دور پیشرانه زیادی بالا رفته و صدای پیشرانه دیزل نیز چندان خوشایند نیست. گیربکس رنو روی پاسخ پدال گاز نیز تأثیر می‌گذارد زیرا زمانی که پدال را فشار می‌دهد زمان زیادی برای تصمیم‌گیری دراین‌باره که سرعت خودرو چقدر است صرف می‌شود.

Renault Koleos
اما جدای از گیربکس خودرو این پیشرانه دیزلی است که احساس قدرتمندی داشته و اگرچه گشتاور ۳۸۰ نیوتون متری آن ۲۰ واحد کمتر از رقبای خود است اما کم‌توان‌تر احساس نمی‌شود. البته کولئوس کمی در خط مستقیم کند بوده و ۹.۵ ثانیه طول می‌کشد تا از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.

به نظر می‌رسد رینگ‌های ۱۹ اینچی کولئوس باعث ایجاد ناراحتی در سرعت‌های پایین شده اما به خوبی از عهده دست اندازهای بزرگ برمی‌آید. زمانی که سرعت خودرو بالا رود شاهد سواری نرم رنو خواهید بود و کولئوس اگر بهتر از اشکودا نباشد اما از نظر کیفیت سواری کلی فورد را مغلوب می‌کند.

فرمان مبهم و موقعیت رانندگی بالا به این معنی است که نباید از کولئوس انتظار هیجان رانندگی را داشته باشید. این خودرو با وزن ۱۸۲۹ کیلوگرمی خود سنگین‌ترین خودروی مصاف بوده و وزن اضافی تأثیری منفی روی هندلینگ داشته است.

نظرات آزمایش‌کننده: کولئوس در همه تریم ها تجهیزات زیادی داشته و مدل فول حاضر در تست دارای رینگ‌های بزرگ‌تر، چراغ‌های جلوی LED و صفحه‌نمایش بزرگ‌تر است اما شما نمی‌توانید از مدل ارزان‌تر دینامیک S Nav نیز چشم‌پوشی کنید.

اشکودا کودیاک

مدل

اشکوا کودیاک ۲.۰ TDI 190 4×4 DSG SE L
قیمت (پوند)

۳۴۰۳۵

پیشرانه

۴ سیلندر ۲ لیتری توربودیزل، ۱۸۷ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۸.۳

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

۷.۱۸
مالیات جاده‌ای سالانه (پوند)

۱۴۰

 

کودیاک در سال ۲۰۱۷ توانست عنوان بهترین شاسی‌بلند بزرگ مجله اتو اکسپرس را از آنِ خود کند بنابراین رقیبی قدر محسوب می‌شود. در این تست مدل SE L حاضر است اما تصاویر به نسخه فول کامل تعلق دارند. بهای این خودرو در حالت ۷ نفره از ۳۴۰۳۵ پوند آغاز می‌شود.

Skoda Kodiaq
پیشرانه کودیاک پرقدرت‌ترین نسخه حاضر در تست بوده و قدرت آن بیشتر از خروجی ۱۷۵ و ۱۷۸ اسب بخاری کولئوس و کوگا محسوب می‌شود. کودیاک سریع‌ترین خودرو در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت نیز می‌باشد.

Skoda Kodiaq
در بحث شتاب گیری در حال حرکت نیز این کودیاک است که دست برتر را داشته و در شتاب گیری سرعت‌های ۴۸ تا ۱۱۲ کیلومتر در ساعت کمترین زمان را (۸ ثانیه) ثبت می‌کند درحالی‌که این زمان برای کولئوس ۹.۵ ثانیه و برای کوگا ۸.۴ ثانیه است.

Skoda Kodiaq
گیربکس دوکلاچه DSG کودیاک بهترین نسخه اتوماتیک این مصاف بوده زیرا تعویض‌های سریع و نرمی دارد. زمانی که می‌خواهید سرعت بگیرید کودیاک پایداری خود را حفظ کرده و اگرچه فرمان خودرو احساس زیادی ندارد اما دقیق است زیرا چسبندگی خوبی را از سوی خودرو شاهد هستیم.

Skoda Kodiaq
میدان دید کودیاک بسیار بهتر از کولئوس بوده اما این خودرو هنوز هم از نظر هندلینگ پشت سر کوگا قرار می‌گیرد اگرچه که این فاصله زیاد نیست. فرمان کوگا بالانس بهتری داشته و کنترل‌های بهتری در حرکات بدنه مشاهده می‌شود. البته کودیاک حتی با استفاده از رینگ‌های ۱۹ اینچی نیز سواری مناسبی داشته و دست‌اندازها و ناهمواری‌ها را به خوبی رد می‌کند. این خودرو در سرعت‌های پایین کمی ناآرام بوده اما این ناهنجاری نسبت به رقیبان کمتر است.

ازآنجایی‌که کودیاک گشتاور خود را در دورهای پایین‌تر پیشرانه تولید می‌کند بنابراین مجبور نیستید دنده‌ها را مدت طولانی نگه دارید و این امر به افزایش رفاه کابین کمک می‌کند. تنها زمانی که پدال گاز را تا انتها فشار دهید صدای نه‌چندان دل‌چسب پیشرانه دیزلی را خواهید شنید. این پیشرانه نرم‌ترین پیشرانه بین هر سه خودرو محسوب می‌شود.

نظرات آزمایش‌کننده: کاربردی بودن یکی از نقاط قوت اشکودا کودیاک بوده است. ما آسایش زیاد، هندلینگ پایدار و کیفیت بالای کابین این خودرو را دوست داریم.

فورد کوگا

مدل

فورد کوگا  ۲.۰ TDCi 180 AWD PowerShift ST-Line
قیمت (پوند)

۳۲۲۹۵

پیشرانه

۴ سیلندر ۲ لیتری توربودیزل، ۱۷۸ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۸.۴

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

۷.۸۲
مالیات جاده‌ای سالانه (پوند)

۱۴۰

 

فورد کوگا در آغاز سال جاری به‌روزرسانی شده و در ظاهر و لیست تجهیزات آن تغییراتی صورت گرفته است.

Ford Kuga
ظاهر اسپورت خودرو نشان دهنده توانایی‌های آن بوده و اگرچه کوگا از نظر هندلینگ در حد و اندازه مدل هایی چون فوکوس یا فیستا نیست اما هنوز هم بهترین خودروی این مقایسه از نظر رانندگی محسوب می‌شود. فرمان خودرو توزیع وزن بهتری نسبت به رقبا داشته و دقیق‌تر است و درعین‌حال سیستم تعلیق سفت‌تر به این معنی است که در پیچ‌ها تکان‌های زیادی نخواهد داشت.

Ford Kuga
سیستم گشتاور بُرداری به عبور بهتر خودرو از پیچ کمک کرده و این امر باعث افزایش چابکی خودرو می‌شود. همچنین سیستم چهار چرخ محرک فورد نیز به منظور بهبود کشش خودرو و افزایش چسبندگی چرخ‌ها بکار گرفته شده است.

Ford Kuga
پیشرانه ۱۷۸ اسبی فورد به اندازه پیشرانه اشکودا قوی احساس شده و بر پیشرانه کولئوس نیز غلبه می‌کند. حالت اسپورت خودرو باعث افزایش وزن فرمان شده و دنده‌ها را بیشتر از حالت عادی نگه می‌دارد اما در این خودرو نیز همان داستان کودیاک برقرار است. رنو اصلاً حالت اسپورت نداشته ولی فورد پدال شیفترهای پشت فرمان را نیز ارائه می‌کند.


سیستم تعلیق سفت‌تر به پایداری خودرو در پیچ‌ها کمک می‌کند اما نتیجه این کار سفت‌ترین سواری مخصوصاً در سرعت‌های پایین است. کوگا سواری ناراحتی ندارد زیرا موقعیت رانندگی کاملاً خوب بوده اما در کل کولئوس و کودیاک نرم‌تر هستند.

نظرات آزمایش‌کننده: بهتر بود که برای حالت اسپورت دکمه جداگانه‌ای تعبیه می‌شد.

  • قضاوت نهایی

رتبه اول: اشکودا کودیاک
Skoda Kodiaq
کودیاک هنوز هم بهترین شاسی‌بلند بزرگ خانوادگی در این بخش بازار است زیرا بهترین ترکیب از آسایش و راحتی، پرفورمنس، کاربردی بودن و ارزش در برابر مبلغ پرداختی را نشان می‌دهد. این خودرو با گزینه ۷ نفره نیز ارائه شده که باعث افزایش انعطاف‌پذیری خودرو می‌شود. کودیاک واقعاً تمام آن چیزی را که یک خانواده نیاز دارد ارائه می‌کند.

رتبه دوم: رنو کولئوس
Renault Koleos
ما زبان طراحی، سواری پایدار و کابین باکیفیت رنو کولئوس را دوست داریم. این خودرو تقریباً به اندازه کودیاک کاربردی بوده و واقعاً تجهیزات استاندارد فراوانی دارد. البته کولئوس به اندازه کودیاک هیجان رانندگی نداشته و گیربکس CVT نیز رفاه کابین را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در حالت عادی کولئوس آرام و خونسرد بوده و صندوق بزرگ به همراه صندلی های عقب جادار مناسب خانواده‌ها می‌باشند.

رتبه سوم: فورد کوگا
Ford Kuga
فورد کوگا از نظر تکنولوژی بکار رفته، تجهیزات استاندارد و کیفیت کابین پشت سر رقبا قرار می‌گیرد اما هنوز هم یکی از بهترین خودروها در کلاس خود برای رانندگی است. این فاکتور در کمپانی اهمیت کمتری نسبت به کاربردی بودن و راحتی داشته و به همین دلیل است که فورد در رتبه سوم قرار گرفته است. کوگا همچنین به اندازه رقبا جادار یا آرام نیست اما پرفورمنس قوی و مصرف سوخت مناسبی دارد.

  • دیگر گزینه ها در این کلاس

لندروور دیسکاوری اسپورت TD4 180 Auto SE

قیمت: ۳۴۷۱۰ پوند

پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری، ۱۷۸ اسب بخار

استایل ظاهری، توانایی‌های آفرود فوق‌العاده و کابینی ۷ نفره دلایلی محکم برای نگاه کردن به لندروور دیسکاوری اسپورت هستند. این خودرو لوکس‌تر از رقبای این بررسی به نظر آمده و همچنین سواری خوبی دارد. البته تجهیزات آن نسبت به رقبا کمتر است.

کیا سورنتو ۲.۲ CRDi KX-2

قیمت: ۳۴۲۰۰ پوند

پیشرانه: ۴ سیلندر ۲.۲ لیتری، ۱۹۷ اسب بخار

کیا سورنتو از نظر کیفیت کابین، سطح آسایش و فضای کابین امتیاز بالایی کسب کرده و تجهیزات استاندارد فراوانی هم دارد. این خودرو به‌صورت استاندارد دارای ۷ صندلی است. سواری سفت و هندلینگ بد از جمله نقاط ضعف سورنتو هستند اما کیای بزرگ به خوبی ارزش نگاه کردن را دارد.

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. امير

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا کسی میدونه داستان این تعرفه جدید چیه؟ یعنی ماشین وارداتی گرونتر میشه با این وضعیت؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      بله متاسفانه اکثر تعرفه‌ها بالا رفتن و در نتیجه قیمت‌ها افزایش پیدا میکنن.
      ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار: ۳۰ درصد افزایش تعرفه
      ۴۰ تا ۵۰ هزار دلار: ۵۰ درصد افزایش تعرفه ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار: ۷۵ درصد افزایش تعرفه بالاتر از ۶۰ هزار دلار: ۱۰۰ درصد افزایش تعرفه
      برقی‌ها و هیبربدی‌ها: بدون افزایش تعرفه
      •نمایندگی‌ها رسمی می‌تونن حداکثر ۳ هزار خودرو تا سقف ۱۰۰ میلیون دلار، وارد کنن.
      • گفته میشه خودروهای بالاتر از ۲۵۰۰cc هم اجازه واردات پیدا می‌کنن اما فعلا تایید نشده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامتین

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3020 ديدگاه)

        دقیقا مفهوم این دستور چیه؟ فقط مربوط به خودروهای بالای 2500 سی سی است یا کلی؟ یعنی مثلا اگه بی ام و 328 با موتور 2لیتری وارد میشد و 40درصد تعرفه بهش میخورد، الان علاوه بر اون 40درصد، چون قیمتش بالای 30000دلاره، 30درصد دیگه بهش اضافه میشه؟؟ در اینصورت که لکسوسNX و بی ام و و خیلی خودروهای این رده از 400 تومن میرسند به 600 تومن!! من فکر نمیکنم اینطور باشه. چرا که یهو 200 میلیون فروشندگان خودرو سود کنن!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. peyman

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      رنو کولئوس خیلی دوس داشتنیه ??.اقا مالیات جاده ای چیه؟۹

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. امیر

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (231 ديدگاه)

      اول ثبت سفارشو بستن قیمت ها بالا بره
      بعد در اقدامی هماهنگ تعرفه رو بالا بردند برای سود حداکثری و فروش ماشینهایی بیشماری که وارد کرده بودند و خوابونده بودند تو پارکینگ
      میدونی منظورم کیاست دیگه ااا .برو تحقیق کن ببین واردات مملکت دست چه ارگان و نهادیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. DODGE

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (279 ديدگاه)

    کودیاک واقعا ماشین خوبیه
    چهره ی کوگا خالی از هیجانه بر خلاف رقیباش تو این تست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. امیرسابق

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (161 ديدگاه)

    وقتی رنو رو کنار این اسطوره ها میبینم خندم میگیره. رنویی که تو امار کیفی و رضایت سنجی چه در جی دی پاور چه موتور ترند چه کار انددرایو اصلا نامی ازش دیده نمیشه . متاسفانه اما برخی مواقع دیده میشه برخی ال نود سوار ها و تی پراید سوار ها از این ماشین اسطوره ساختن. مملکت من خیلی تو زمینه خودرو عقب افتاده و مردمش نا اگاه هستن از واردات چینی ها هم میشه کاملا به این قضیه پی برد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (160 ديدگاه)

      فرانسوی ها توی آمریکا جایی ندارن واسه همین جی دی و کارانددرایور و موتورترند بقیه آمریکایی ها اصن حسابشون نمیکنن …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. الف.ی

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1632 ديدگاه)

      آمار جی دی پاور رو خیلی بهش اعتماد نکن چون جامعه آماریشون شامل همه خودرو ها نمیشه تازه خیلی صحبت ها هم هست که با لابی گری و این چیزا اعلام میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مهدی

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      اولا رنو خودش اسطورست مثلا الان این فورد معمولی چی بیشتر از رنو داره که بهش میگی اسطوره؟ و برای آگاهی شما باید بگم مجموعه رنو نیسان امثال بالاترین امار فروش تو جهان را داشته و این یعنی اعتماد به رنو در حال افزایشه و بازم جالبتر اینکه اگه این رنو تو بازار ایالات متحده هم بود فروشش از اینم بیشتر بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Landscape

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (174 ديدگاه)

      شما تعریفت از اسطوره چی هست ؟؟؟؟
      اشکودا کی اسطوره شد که ما نفهمیدیم !!!!!!دلیل اینکه نامی از رنو تو اون سایت ها که میگی بجز کار اند درایور نمیبینی اینکه اونا آمریکایی هستند و رنو تو آمریکا نیست شما که از اطلاعات زیادی بهرمندی اینو فکر کنم نمی دونستی
      نظرات منصفانه بدید لطفا
      ضمنا این فورد گوگا یه mpv تا suv

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. #ali.m#

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      دوست عزیزشما به اشکودا میگی اسطوره؟
      4تا مدلشو بگو که مثل مستانگ ،چلنجر،سوپرا و…
      موندگار باشن .
      حتما اپتیمای شما اسطورست .یا سانتافه که عاشقین .
      حالا فورد یه چیزی
      در ضمن رنو یه خودرو ساز با تجربه و با اصالته .
      و یکی از تیم های قوی فرمول یک رو داره ومهندسی کاملا قابل قبول.
      اشکودا اگه فولکس نبود تا الان اسمش هم فراموش شده بود .
      فورد هم مدل هایی داره که میشه بهش گفت اسطوره ولی کووگا نه?
      البته از شمایی که به ماشین های کلکسیونی گرون میگی بی ارزش دست دوم انتظاری بیشتر از این نیست .

      موافقم 0
      مخالفم 1
    6. احسان

      ۱ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (57 ديدگاه)

      آره تو خواب خرگوشی بمونین فعلا که دومین برند پرفروش اروپا و پرفروش ترین گروه خودروی دنیا رو داره!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امید

        ۲۰ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (2 ديدگاه)

        فقط کولئوس همه چی تموم خداییش

        موافقم 0
        مخالفم 0
    7. علی اکبر

      ۲۲ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (13 ديدگاه)

      داداش مثل اینکه تو باغ نیستی رنو 120 ساله ماشین میزنه اشکودا وفورد دوتاشون روهم تاریخچه رنو نمیشن رنو الان بعد فولکس واگن دومین برند تو اروپاست کشکی فقط مینویسی اطلاعات نداری ننویس 50 ساله تو فرمول یک تیم داره کمپانیهای بزرگی هنوز تیم ندارن رنو به کیفیت ودوام تو دنیا معروفه یه تحقیق کن حرف خنده دار اینکه فورد واشکودا رو با رنو مقایسه کنی عظمت رنو دو برابر جفتشون هست هم کامیون اتوبوس تمام ماشینای دیزل سواری ون وخیلی از ماشینا رو رنو میزنه که از این نظر باید با بنز مقایسه بشه چون فقط بنز مثل رنو این همه خودرو میزنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    نتیجه عادلانه و قابل حدسی بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Sina

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (809 ديدگاه)

    مقاله منصفانه ای بود…

    اگر رنو ۷ نفره بود قطعا انتخاب من رنو بود چون هرچی باشه ۷۰ درصدش با نیسان ژاپنی مشترکه و خود رنو هم شرکت با کیفیتیه و قیافه خیلی جذاب تری داره یا اگر اشکودا قیافه رنو رو داشت واقعا عالی مشید مشکل اصلی اشکودا قیافه بیرونیشه بیشتر شبیه طراحی های چینی یا سنگ یانگ میمونه من نمیدونم چ تفکر اشتباهیه که ماشین اقتصادی باید قیافشم ساده و اقتصادی باشه خب همون حجم فلز و شیشست یکم سیقلش بده با قیافه خشن بده بیرون مثل قیافه رنو

    اخر مطلب هم نوشته لندرور
    صد درصد اگر بحث پوا باشه با این پول خریدن لندروور منطقی تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3431 ديدگاه)

      داداش نگو با نیسان مشترکه رنو بازا بهشون بر میخوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان

        ۱ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (57 ديدگاه)

        اینا با هم شریکن چرا باید بر بخوره؟ رابطه برد برده چون رنو تو اروپا و آمریکا جنوبی پرفروشه و نیسان در آسیا و آمریکا شمالی، اینجوری با استفاده از قطعات مشترک هزینه تولید کم میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. حمید ع

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (239 ديدگاه)

    طراحی بیرونی کودیاک شبیه چینیهاست؟میشه با ذکر مثال و اسم سازنده چینی ادامه بدین!!!
    واقعا حقمونه این وضعیتو داشته باشیم و تیگو۷ تو وطنم پاره تنم ۱۳۰میلیو قیمت داشته باشه و حقوق یک معلم ریاضی و فیزیک (علوم) راهنمایی یا حتی متوسطه ۲میلیون باشه و درآمد یه دلال میوه و تره بار (پیاز و گوجه ) تو خیلی موارد ۱۰۰میلیون باشه..و … …چون امثال من و این دوستمون از زیر دست اون معلمها درومدیم.
    .فک میکردم ما جهان سومی هستیم ولی این اواخر دیگه دارم مطمئن میشم ما جهان چهارمی هم نیستیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا