اوپل

تغییرات جدید اوپل گرندلند X

اوپل گرندلند X هم‌اکنون با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر جدید ۱.۶ لیتری توربوی بنزینی پرچم‌دار قابل سفارش است.


این پیشرانه که از گروه پژو-سیتروئن گرفته شده از سیستم تزریق مستقیم سود برده و قدرت ۱۸۰ اسب بخاری در دور ۵۵۰۰ و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری در دور ۱۷۵۰ پیشرانه دارد.


اوپل می‌گوید این پیشرانه‌ی تمام آلومینیومی که با کد پیورتک شناخته می‌شود پاسخ گاز مستقیمی داشته و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۲۲ کیلومتر در ساعتی می‌شود. پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو به‌صورت استاندارد با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند.


این خودروساز آلمانی می‌گوید پیشرانه‌ی یاد شده به لطف استفاده از سیستم اگزوز جدیدی که دارای فیلتر ذرات بنزین می‌باشد از آلایندگی کمتری برخوردار است. به عنوان نتیجه اوپل گرندلند X هم‌اکنون از عهده‌ی پاس کردن استانداردهای آلایندگی یورو ۶D-TEMP برمی‌آید.


به لطف استفاده از سیستم استارت-استاپ، پیشرانه‌ی یاد شده مصرف سوخت ترکیبی ۵.۷ لیتری در هر صد کیلومتر را دارد. این میزان مصرف سوخت با استفاده از استانداردهای تست WLTP به دست آمده است.


مشتریان می‌توانند این پیشرانه را در تریم اولتیمیت سفارش دهند که دارای برخی شاخصه‌های متفاوت و سطح بالای دیگر نیز می‌باشد. از جمله ویژگی‌های این خودرو می‌توان به رینگ‌های ۱۹ اینچی دو رنگ، ریل‌های سقف نقره‌ای، صندلی‌های مرغوب ارگونومیک، تریم چرم، سیستم صوتی دنسون و همچنین سیستم‌های کمک‌راننده و اطلاعات سرگرمی متنوع اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. saeed

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    طراحی زیبایی داره . موتورشم هم خوبه و قدرت مناسبی داره .فقط تو این کلاس انقدر رقبای قوی از جمله راو فور و هوندا و CX5 و تیگوآن و اسکیپ و جیپ و قشقایی و3008 و … هست که رقابت خیلی سخته انصافا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahdy

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      خصوصا راو 4 و CX5

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Saeed

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (349 ديدگاه)

        Cx5 که حرف نداره.آدم سوار میشه واقعا حس یه ماشین لوکسو میده به آدم .فقط یکم‌فضای عقبش کمه که کلا پاشنه آشیل مزداس یکی هم‌اینکه اگر یه موتور یکم‌قویتر مثلا حدودادی دویست و بیست بخاری روش بود و البته سقف پانورومیک دیگه عالی میشد.طراحیش واقعا عالیه هرچند با همین موتوراشم از لحاظ شتاب و هندلینگ تاپ کلاس خودشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا