ایران خودروایستگاه خبرپارس خودروسایپا

آزادسازی قیمت خودرو ؛ خوش بحال خودروسازان

نمی دانیم چند وقت دیگر – که شاید به چندسال دیگر هم برسد – وقتی دوباره به این خبر در آرشیو سایت برخورد می کنیم چه واکنشی نشان می دهیم؟ می خندیم یا اینکه به حال و روز خودمان افسوس می خوریم که آن روزها که می توانستیم به وسع خودمان کاری انجام دهیم چرا غفلت کردیم و دست روی دست گذاشتیم . . . ؟

اما به لطف خدا امروز بار دیگر عمرمان فرصتی داد تا برای همیشه از این فکرها و یا بهتر بگوییم از این عذاب وجدان خودرویی خلاص شویم! امروز که شما این خبر را می خوانید باید بدانید که کار گروه کنترل بازار ظاهرا چشمش را برهمه مشکلات موجود و بویژه مسائل پیش آمده در این یکی دوسال اخیر براحتی بست و درمورد پیشنهاد آزادسازی قیمت خودرو را رای مثبت خود را اعلام کرد تا در یک حرکت تامل برانگیز از طرف ریاست دولت نهایتا موضوع آزادسازی مشروط قیمت خودرو به لحاظ قانونی تایید و تصویب و بیش از هر زمان دیگری به مرحله اجرا نزدیک شود.

خوش بحال خودروسازان؛ همان هایی که دیگر نیازی به اجازه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای تعیین قیمت خودروهایشان ندارند؛ خوش به حال خودروسازان که از این ساعت به بعد حاشیه بازار را اولین بهانه خود قرار داده و قیمتشان را بالا می کشند.

خوش بحال خودروسازان؛ همان هایی که از این به بعد هیچ نهادی بر تعیین قیمتشان نظارتی ندارد مگر اینکه از آنها شکایت شود؛ همان هایی که از فردا با اشتیاق ۳۰۰ % خودروها را از انبارهایشان راهی بازار می کنند. خوش بحال خودروسازان که از این به بعد قیمت تعیین شده از طرف سازمان حمایت نه قیمت قطعی بلکه « قیمت مرجعی » است؛ یعنی یا باید به این قیمت بفروشند یا اگر بیشتر می فروشند باید ۹۵ درصد مابه التفاوت آنرا به حساب خزانه واریز کنند تا از طرف وزارت صنعت و معدن صرف اجرای طرح صیانت از تولید شود.

می دانید « قیمت مرجعی » از این به بعد چه کلاه گشادی برای مشتریان است؟؟؟ یعنی مثلا اگر مگان را از امروز به بعد حتی باقیمت ۸۰ میلیونی هم بفروش برسد تا زمانیکه خودروساز فروشنده مابه التفاوت ۸۰ میلیون را باقیمت مرجع سازمان حمایت به حساب دولت واریز کند، هیچ اشکال و ایرادی دامن خودروساز فروشنده را نمی گیرد؛ اینجا را خوب دقت کنید؛ یعنی هیچ منع قانونی این وسط وجود ندارد.

و اما بد بحال مشتریان؛ همان هایی که از امروز به بعد حکم نمونه آزمایشگاهی را برای طرح آزادسازی مشروط قیمت ها را دارند؛ همان هایی که باید یک چشم امیدشان به هرچه کم بودن قیمت مرجع تعیین شده از طرف سازمان حمایت است و چشم دیگرشان به خودروسازها؛ همان هایی که اگر زیادی هم به آزادسازی مشروط واکنش نشان دهند می توانند از اختیار خودروسازها برای تعیین قیمت خودروها را کمتر و کمتر کنند.

بدبحال مشتریان؛ ولی مشتریان چرا ؟؟؟ بدبحال خودمان که فراموش کرده ایم تصمیم گیرنده نهایی کسی غیر از ما نیست؛ فراموش کرده ایم که این وسط خودمان هستیم که به حاشیه بازار التهاب می دهیم نه خودروسازان؛ حقوقمان را به کلی فراموش کرده ایم و طوری رفتار می کنیم که انگار دیگر هیچکسی نمی تواند به این اوضاع سروسامان دهد. کلاهتان را قاضی کنید و بگویید با این اوصاف و با آزادسازی مشروط قیمت ها چه چیزی در انتظار ماست ؟؟؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۱۷۶ دیدگاه‌ها

  1. بهروز

    ۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    در جواب اون آقای که گفته پراید رو به عراق 14 ملیون می دیم باید عرض کنم که که اشتباه به عرضتان رسانده اند زمانی که پراید صفر 9 تومن بود به عراق می دادیمش دو میلیون و هفثصد تومن یعنی کمتر از یک سوم بعدش هم من واقعا مخم هنگ کرده از قدرت مدیریت آقایون که از یک طرف دم از عدالت و مهرورزی می زنند و از طرف دیگر به راحتی از صبح تا شب با انواع دوز و کلک و حربه های روانشناسانه و بازی با احساسات مردم و استفاده از حربه رسانه ها مردم را یک بار با یارانه، بار دیگه با ارز، دگر باره با طلا، در ادامه با اتومبیل، بعدا با خانه و نمی دونم تحریم و جنگ لفظی و هزار جور کوفت و زهره مار می چزونند و با لبخندی بر لب انگار که منت هم بر سر مردم دارند مرتب از گل و بلبل حرف می زنند نمی دونم شاید اتفاقی افتاده و ضریب هوشی مردم ایران به زیر جلبک سقوط کرده در مورد بازار خودرو هم باید بگم بابا این قوطی حلبی سازها مثل خودرو ساز اگر کسی سراغشون نره نمی تونند اینجوری مردم رو بچاپند یه ذره عزت نفس داشتن هم خوب چیزیه آخه چرا به هر بهایی حاضریم عزت نفس خودمان رو بذاریم زیر پا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۷ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      می تونیم پراید را 14 میلیون هم به عراق بدیم؛ می فرمایید چطور؟! این بستگی به نوع پولی داره که ما پراید را معامله می کنیم مثلاً اگه دلار باشه 14 میلیون تومان میشه کمتر از 5000 دلار و این یعنی یه ماشین ارزون قیمت دست اون بنده خدا عراقی رسیده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. هژار

    ۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جالب اینه که با این گرونی ارابه های مرگ باز هم مردم تمایل به خرید دارن
    بابا نخرید اگه ماها نخریم کسی تو دنیا حاضر نیست تولیداتشون رو بخره- مگر برای بازیافت که البته میدونید کیلویی میخرن اونم زیر قیمت
    من تصمیم گرفتم امسال هم( 91 که تموم شد یعنی سال 92)بدون ماشین سر کنم با افتخار ماشین ایرانی نمیخرم پول خارجیش رو هم ندارم ولی اگه خدا عمر نوح بده میتونم تا شصت هفتاد سال دیگه پول یه دست دو تمیز خارجیش جور کنم :-)
    حداقل مثل کمپین آجیل نخرید شما هم یه کمپین تشکیل بدید به اسم ماشین نخرید اگه مردم همت کنن قیمت ها سریع پایین میاد که هیچ کیفیت خودرو ها هم برای ایجاد رضایت بالا میره میگی نه همت کن ببین نتیجه رو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بانک عکس خودرو (carimage.ir)

      ۶ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (98 ديدگاه)

      مطمئن باش میـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــخرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. رسول

    ۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    خیلی ببخشین چرا حرف مفت میزنین – برین امتحان کنید بعد بیاین اینجا انتقاد کنید – اح اح اح اح

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. حسین

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    مطلبی که دادید واقعا تامل برانگیز و سخت ناراحت کننده بود
    هربار که اومدم یه مبلقی جمع کردم بابت خرید ماشین قیمتش بالا رفت و باز روی پول گذاشتم باز بالاتر رفت
    که دیگه الان واقعا به اوج رسیده و دست ما رو کوتاه کرده
    کاری به کار اونایی که جیبشون پره و کارشون تجارت خودرو هست ندارم
    اینا با کارشون از خودروسازان حمایت میکنن تا قیمتها رو بالاتر ببرندو…
    بهتره ادامه ندم و …
    شما هم ادامه ندید به این بحث ها سایتتون فیلتر میشه..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بانک عکس خودرو

      ۶ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (98 ديدگاه)

      پس نخر.پولتو بذار تو بانکو سودشو بگیر!!!!!!
      اخه حیف پول نیست!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرامرز

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (1595 ديدگاه)

        آقای بانک عکس عزیز،
        پول تو بانک بذاری بهت سود نمیدن. تقریباً یک سوم ضرری که به خاطر تورم متحمل شدی (میزان بی ارزش شدن پولت) رو بهت پس میدن. و پول شما رو با درصد بالاتری در اختیار سرمایه گذار یا هر کس دیگه ای قرار میدن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. دماوند

        ۱۵ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اینم که بدتر! پولو میزاری تو جیب خودشون! آخه حیف پول نیست؟!! به جاش معامله کن و پولم به گردش در بیار یا با چن نفر سرمایه گذاری کن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. علیرضا

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اگر 95% از شرکت های تولیدی قطعات خودرویی ما وابسته به خارج هستند پس چه بهتر که این خودروسازی ها تعطیل شده و خود اتومبیل خارجی وارد کشور شود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علیرضا

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من که یه دوچرخه می خرم و بیخیال این قوطی حلبیا می شم. 5 سال جون کندم تا تونستم 8 – 9 تومن جمع کنم واسه خرید یه پراید که یهو پراید با سرعت 2000 گرون شد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. دماوند

      ۱۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      آره دوچرخه عالیه! اول به خودت بعدش به طبیعت خدمت میکنی

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. پچوک

    ۵ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آنقدر وضعیت وخیم و آشفته هست که چیزی به ذهنم نمیرسه برا گفتن …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بانک عکس خودرو (carimage.ir)

      ۶ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (98 ديدگاه)

      واقعاااااااااااااااااااااااااااااااا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. ایرن

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مثال معروفی که میزنزن واقعا برای ما زدن که :
    ….. میره پیش پادشاه میگه میشه تعداد کسایی که در جلوی دروازه گذاشتین رو زیاد کنین که ما زودتر به کارمون برسیم ….
    خودتون میدونید دیگه …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. کلنگ

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خوش بحال خودرو ساز ایرانی ، به درک سلیقه و سلامتی مردم ایران!!!!
    فقط به فکر $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
    خوش بحال عربها!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محسن

    ۵ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی بده که مقاله ها تون تاریخ ندارن.من الان این مقاله رو میخونم نمیتونم متوجه شم مال چه زمانی از

    تاریخ هستش….این یه نقصه بزرگه که توی اکثر سایت ها وجود نداره.شما هم برطرف کن برادر من

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      آره محسن جان، پدال باید این مقالات رو با تاریخ گذاری مستند تر کنه و مطالب مشابه فقط از نظر کلمات مشابه لیست نشن و به صورت موضوعی لیست بشن. به هر حال یک راه حل هم اینه که به صفحه اول نظرات بریم و تاریخ اولین نظر رو بخونیم (که البته این روش فقط در سایت های پربیننده مثل پدال منظقی به نظر میاد)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. آرش

    ۱۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه برداشته شدن این قانون سبب بهتر شدن کیفیت خودروهای ایرانی بشه ارزشش رو داره ،
    چرا که الان مردم شاید مبلغ کمتری بدن بابت ماشین ، ولی جونشون بعد از خرید ماشین با مبلغ کم تو خطره ! شاید خودروسازها کیفیتشون رو همراه با قیمتشون بردن بالا .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین

      ۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست من شما همین الان هم دارید مبلغ یه ماشین با امکانات کامل رو پرداخت می کنید ولی خودرو بی کیفیت و بدون امنیت و حتی بدون خدمات و گارانتی رضایت بخش سوار می شید. انگار فراموش کردید اگر گمرک و باز کنن، مبلغ خودروهای خارجی انقدر به صرف تر و حتی ارزونتر از خودروهای ساخت داخل هست که کسی دیگه پشه نگاهی هم به خودروسازهای داخلی نمیکنه.
      اگر مسئولین تمایلی به گسترش و پیشرفت صنعت خودرو سازی داشتن، کافی بود مرزهای گمرکی رو از چرخه صنعت خودرو حذف کنند.
      و اون زمان بیایید و ببینید کی میره بجای مزدا 3 نیو 21000 دلاری فول آپشن. دنا ایرانی 50 میلیونی بخره. کی میره بجای اپل کورسا 9000 دلاری پژو 405 بخره 30 ملیون تومان.
      خیلی واضح داریم خودمونو به اون راه میزنیم. انگار نمیدونیم دلیلش چیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. بهرام

    ۱ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    به نظرم نه خودرو ساز نه سازمان های دیگه مقصر نیست فقط مقصر بی اگاهی وسادگی و مغز نداشتن خود ما هستیم که باز هوادار ماشین بی کیفیت هستیم ما به بی کیفیتی اعتراض نکردیم این وضعمان شده سخته ولی میشه چند سال بدون ماشین سر برد بابا 20 میلیون رو برا 20 سال تو یه جای دیگه سرمایه گذاری کن تا بدونند قدر و ارزش مردم رو لیاقت ما پراید و سمند و پژو نیست بخدا
    حالا خود دانید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. solat

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (143 ديدگاه)

    متاسفانه عده زیادی از مردم عادت کردن به گند خوری . .
    یعنی تحمل و صبر ندارن چهار روز خودشونو نگه دارن و میوه سالم با قیمت مناسب بخرن
    حالا دیگه خودت منظورو بگیر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا