مقایسه‌ای میان هاچ‌بک‌های میان‌قیمت جدید، پژو 207 یا رنو ساندرو؟

هاچ‌بک‌ها چه در کشورمان و چه در سطح جهانی خودروهای بسیار محبوبی هستند چراکه با ابعاد کوچک و مصرف سوخت پایین گزینه‌های ایده آلی برای شهرهای شلوغ و پرترافیک بشمار می‌روند. در ایران سالیان سال پراید هاچ‌بک (و بعداً 111) و پژو 206 پرفروش‌ترین هاچ‌بک‌های بازار بودند و این بخش بازار از عدم تنوعی جدی رنج می‌ُبرد؛ اما طی چند سال گذشته خودروهای جدیدی به بازار عرضه شده و تنوعی نسبی به بخش هاچ‌بک‌ها بخشیده‌اند. دو نمونه از جدیدترین هاچ‌بک‌های عرضه شده به بازار ایران، رنو ساندرو و پژو 207 جدید هستند که با استقبال بالایی هم روبرو شده‌اند. البته مفهوم کلمهٔ جدید در بازار خودروی ایران با دیگر کشورها متفاوت است چراکه ما خودروهایی را جدید می‌نامیم که سال‌ها پیش از چرخهٔ تولید جهانی کنار رفته‌اند. به‌هرحال در ادامه مقایسه‌ای خواهیم داشت میان این دو هاچ‌بک جدید و پرطرفدار بازار خودروی کشور.

sandero-vs-207

معرفی

پژویی که ما در ایران با نام 207 می‌شناسیم در اصل نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ همان 206 است که در سال 2009 توسط پژو با نام 206 پلاس به بازار عرضه شد. پژو در این فیس‌لیفت سعی کرده داخل و خارج 206 را تا حدودی به 207 اصلی شبیه کند. سپس ایران‌خودرو در سال 1389 تصمیم گرفت 206 پلاس را با نام 207 در ایران عرضه کند؛ بنابراین تولید این خودرو در دو نسخهٔ دستی و اتوماتیک در ایران آغاز شد اما در سال 1391 به دلیل تحریم‌ها و عدم تأمین قطعات، تولید 207 در ایران متوقف شد؛ اما چندی پیش با برقراری دوبارهٔ رابطهٔ ایران‌خودرو با پژو، تولید این خودرو با تغییراتی در داخل و خارج مجدداً آغاز شد.

3-peugeot-207

رنو ساندرو در اصل نسخهٔ هاچ‌بک لوگان یا همان L90 محسوب می‌شود که در بسیاری بخش‌ها با آن اشتراک دارد. تولید این خودرو در سال 2007 آغاز شد و تحت دو برند رنو و داچیا در کشورهای مختلف عرضه گردید. سپس در سال 2012 تولید نسل اول ساندرو خاتمه یافته و نسل دوم با ظاهری جدید که البته کاملاً مشابه لوگان شده بود به بازار عرضه شد؛ اما در سوی دیگر پارس‌خودرو به‌تازگی سراغ نسل اول ساندرو رفته و تولید آن‌را در دو نسخهٔ دستی و اتوماتیک آغاز کرده است آن‌هم درحالی‌که به‌تازگی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ نسل دوم آن توسط رنو و داچیا به بازارهای جهانی عرضه شده است.

3-renault-sandero

طراحی خارجی

همان‌طور که گفته شد، پژو 207 یا همان 206 پلاس در اصل نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ 206 است که تلاش شده به 207 اصلی شبیه شود. به همین دلیل در قسمت جلو تغییرات کاملی صورت گرفته و با چراغ‌های کشیده و جلوپنجرهٔ جدید، 206 پلاس تا حد زیادی به 207 شبیه شده است؛ اما در قسمت عقب حجم تغییرات بسیار کمتر بوده و فقط به تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها و تغییر سپر بسنده شده است. البته در 207 جدید تولید ایران، گرافیک داخلی چراغ‌های عقب بازهم تغییر کرده و زیباتر شده است. همچنین به چراغ‌های جلو نیز دی‌لایت اضافه شده است.

2-peugeot-207

در سوی دیگر ساندرو قرار دارد که هرچند متعلق به نسل قبلی بوده و رنگ و بوی کهنگی گرفته است اما همچنان از طراحی هماهنگ و نسبتاً زیبایی برخوردار است که چندین پله از برادرش L90 بالاتر قرار می‌گیرد؛ بنابراین در بخش طراحی بیرونی هرچند شاید بتوان کمی 207 جدید را زیباتر دانست اما ساندرو هم حرف‌هایی برای گفتن دارد. به همین دلیل برتر طراحی هریک از این دو هاچ‌بک بیشتر بحثی سلیقه‌ای است و نمی‌توان یکی را کاملاً بر دیگری برتر دانست.

2-renault-sandero

طراحی داخلی

شاید پژو 207 در طراحی خارجی برتری جزئی‌ای بر رنو ساندرو داشته باشد اما در بخش داخلی کاملاً برتر میدان است چراکه داشبورد 207 زیباتر، بروزتر و باکیفیت‌تر از ساندرو است. داشبورد 207 در قسمت بالایی نسبت به 206 تغییر کرده و فرم بروزتری پیدا کرده است درحالی‌که در نمونه‌های جدید، یک نمایشگر لمسی به قسمت بالایی داشبورد اضافه شده و غربیلک فرمان هم به دکمه‌های کنترلی مجهز شده است. ولی داشبورد ساندرو تا حد زیادی به داشبورد L90 شباهت داشته و فرمی بسیار ساده و خسته‌کننده دارد. همچنین در این خودرو از نمایشگر لمسی و دکمه‌های روی فرمان هم خبری نیست و به همین دلیل ساندرو در بخش طراحی داخلی کاملاً مغلوب 207 می‌شود.

6-peugeot-207

تجهیزات

در بخش تجهیزات و آپشن‌ها نیز 207 بازهم برتر میدان است زیرا این خودرو از تجهیزات نسبتاً کاملی همچون سیستم تهویه اتوماتیک، ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ، نمایشگر لمسی 7 اینچی با سیستم مولتی‌مدیا و رهیاب، چهار بلندگو با تیوتر، سنسور و دوربین دید عقب، آینه‌های جانبی برقی، پنجره‌های برقی و کروز کنترل برخوردار است که تعدادی از آن‌ها در ساندرو یافت نمی‌شود. البته ساندرو هم با کامپیوتر سفری، سیستم صوتی با چهار بلندگو و کنترل زیر فرمان، آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن و پنجره‌های برقی تجهیزات نسبتاً قابل قبولی دارد اما فقدان نمایشگر لمسی، کروز کنترل و تهویه اتوماتیک آن‌را در پس 207 قرار می‌دهد.

6-renault-sandero

پیشرانه

پژو 207 همچنان از همان پیشرانهٔ آشنای TU5 استفاده می‌کند که طبق اعلام ایران‌خودرو 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. البته طی سال‌های گذشته به دلیل تحریم‌ها، در پژو 206 از گیربکس پژو 405 استفاده شد که هماهنگی مناسبی با پیشرانه نداشته و مشکلات فراوانی داشت؛ بنابراین احتمالاً در 207 هم از همین گیربکس استفاده شده است که البته طی چند وقت اخیر ایران‌خودرو تلاش‌هایی را جهت بهبود کیفیت آن انجام داده است. بااین‌حال هنوز نمی‌توان از کیفیت مناسب و عدم وجود ایراد در قوای محرکهٔ پژو 207 حدید اطمینان حاصل کرد.

4-peugeot-207

در سوی دیگر رنو ساندرو قرار دارد که از همان موتور و گیربکس L90 استفاده می‌کند که به کیفیت بالا، استهلاک پایین و کم‌خرجی معروف‌ است. پارس‌خودرو این ماشین را با دو گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه می‌کند درحالی‌که 207 در نسخه‌های جدید فعلاً فقط با گیربکس دستی عرضه شده و هنوز خبری از گیربکس اتوماتیک برای آن نیست. ساندرو هم دقیقاً مانند رقیبش 105 اسب بخار قدرت دارد اما گشتاور موتور 1.6 لیتری آن 140 نیوتن متر است. بااین‌حال ساندرو علیرغم وزن بیشتر و گشتاور کمتر به دلیل هماهنگی عالی موتور و گیربکس، در نمونهٔ دستی شتاب صفرتاصد سریع‌تری معادل 10.5 ثانیه دارد که حدود یک ثانیه کمتر از 207 است. مصرف سوخت هر دو خودرو نیز مشابه یکدیگر و در سیکل ترکیبی حدود 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر است؛ بنابراین در بخش قوای محرکه برتری با ساندرو است.

4-renault-sandero

قیمت

هردوی این هاچ‌بک‌ها از خودروهای پرطرفدار بازار هستند و به همین دلیل اختلاف قیمت بازار و کارخانهٔ آن‌ها زیادی است تا جایی که حتی در اوایل عرضهٔ 207 جدید به بازار این اختلاف قیمت به 10 میلیون تومان هم رسید اما هم‌اکنون کاهش پیدا کرده است. قیمت رسمی پژو 207 در حال حاضر 41,900,000 تومان است درحالی‌که در بازار با قیمت حدود 45 میلیون تومان خریدوفروش می‌شود. همین وضعیت در مورد ساندرو هم تقریباً وجود دارد به‌گونه‌ای که هم‌اکنون این خودرو در نمونهٔ دستی که مدل موردنظر ما است، رسماً از سوی پارس‌خودرو با قیمت 43 میلیون تومان عرضه می‌شود درحالی‌که در بازار حدود 47 میلیون تومان قیمت دارد؛ بنابراین قیمت کارخانه‌ای این دو خودرو بسیار نزدیک به هم است.

نتیجه

در این رقابت نمی‌توان برنده را به‌طورقطع مشخص کرد چراکه هر دو خودرو برتری‌ها و ضعف‌هایی نسبت به یکدیگر دارند. به‌عنوان‌مثال ساندرو دارای قوای محرکهٔ بهتر، باکیفیت‌تر و هماهنگ‌تری است و همچنین به دلیل ابعاد بزرگ‌تر، از صندوق بار جادارتر و مهم‌تر از آن فضای پای بیشتر سرنشینان عقب برخوردار است که آن‌را از این لحاظ کاملاً در برابر 207 که همچنان از کمبود شدید فضای پای عقب رنج می‌برد، بالاتر قرار می‌دهد؛ اما طراحی ضعیف و کیفیت پایین کابین و سطح تجهیزات کمتر از نقاط منفی رنو ساندرو بشمار می‌روند درحالی‌که پژو 207 با طراحی داخلی زیباتر، تجهیزات و آپشن‌های بیشتر و تا حدودی نمای بیرونی زیباتر، در این بخش از ساندرو پیشی می‌گیرد؛ اما کیفیت و هماهنگی نه‌چندان بالای پیشرانه و گیربکس و استهلاک همیشگی موتورهای پژو نیز 207 را در این بخش در پس ساندرو قرار می‌دهد؛ بنابراین با توجه به مزایا و معایبی که در بالا ذکر شد، انتخاب یکی از این دو هاچ‌بک بیشتر به سلیقه و خواسته‌های خریداران بازمی‌گردد. البته در این رنج قیمت دو هاچ‌بک دیگر یعنی برلیانس H320 و ام‌وی‌ام 315 هم وجود دارند که نظر بسیاری را به‌سوی خود جلب کرده‌اند.

مشخصات فنی

پژو 207 رنو ساندرو
پیشرانه TU5 چهار سیلندر KM4 چهار سیلندر
حجم موتور 1600 سی‌سی 1600 سی‌سی
تعداد سوپاپ 16 16
قدرت 105 اسب بخار 105 اسب بخار
گشتاور 142 نیوتن متر 140 نیوتن متر
گیربکس پنج سرعته دستی پنج سرعته دستی
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد 11.6 ثانیه 10.5 ثانیه
حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت 6.6 لیتر (ترکیبی) 6.7 لیتر (ترکیبی)
حجم باک 50 لیتر 50 لیتر
فاصلهٔ محوری 2.44 متر 2.58 متر
طول/عرض/ارتفاع 3.9/1.68/1.46 متر 4.02/1.74/1.53 متر
وزن 1054 کیلوگرم 1105 کیلوگرم
قیمت کارخانه 41,900,000 تومان 43,000,000 تومان

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

77 دیدگاه

  1. Chissta
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستان و سروران گرامی…
    مسئله بسیار بسیارمهم تر از این حرفهاست…
    من تقریبا اکثر نظرات دوستان رو مرور کردم، متاسفانه سیستم مریضی گریبان ملت و کشور رو گرفته و تا زمانی که به شعور و آگاهی کافی نرسیم… نجاتی در کار نیست… و تا بوده همین خواهد بود…
    آیا واقعا فکر می کنید بغیر از اتومبیل های خارجی (اروپایی – آمریکایی و ژاپنی) خودرویی در حد و حدود استاندارد بین المللی وجود دارد؟؟؟؟
    آیا گواهی نامه ای که یه فرد بعنوان راننده دریافت می کند واقعا مطابق استاندارد اروپایی و آمریکایی است؟؟؟؟ (هدف فقط و فقط کسب درآمد است)
    آیا حقیقتا جاده ها و آسفالت خیابانها مطابق استانداردهای بین المللی است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    (برای جاده های کشور بجای خودرو باید نفربر ساخته بشه)
    آیا علائم راهنمایی و رانندگی مطابق استاندارد نصب و جاده ها و خیابانها خط کشی شده هستند… ؟؟؟؟؟؟؟؟
    در کل … آیا واقعا ما را بعنوان آدم بحساب می آورند؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
    از اونجایی که ما ملت پخته خوری هستیم … بنابر این هرگز به آرامش و آسایش نخواهیم رسید… مگر اینکه به آن سطح از شعور و آگاهی برسیم که یاد بگیریم وقتی چیزی گران شد نخریم و منتظر بمانیم…
    کسانی هم که به فکر بیکار شدن کارکنان خودرو سازی و یا هر موسسه و سازمانی هستند…
    اول در فکر نجات انسانهایی باشند که در جاده ها کشتار میشوند…
    به هر روی اگه خوروسازی های ما بجای خودرو بوقلمون پرورش بدهند هیچ کس بیکار نخواهد شد و بجای خودروسازی اجازه بدهند که خودرو فقط وارد کشور بشه و طبق استاندرد بین المللی باشه و هیچکس وقتش رو تلف نکنه … چرا که تاریخ نشان داده که ما ملتی هستیم که نمی توانیم برای پیشرفت خودمان کاری بکنیم فقط بلدیم برای بیگانه ها بهتر کارکنیم و خودمون رو نشون بدیم…
    به یزدان که گر ما خرد داشتیم…
    کجا این سرانجام بد داشتیم.

    پاسخ
  2. میثم
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با احترام به همه نظرات دوستان
    اما باید قبول کنیم هر ملت و هر گروه به تناسب لیاقتشون به امکانات و پیشرفت میرسند .
    وقتی دوستان از خودرویی که بالای 10 ساله که دیگه تو دنیا تولید نمیشه و اون داره تو سال 2017 تازه نسخه صفر کیلومترشو میخره و تمام قد از کمپانی تولید کننده حمایت میکنه ، انتظار دارید شرکت های خودروسازی که اساس تأسیسشون جنبه سود دهی داره ، به سود کمتر قانع باشن و نسخه های روز دنیا رو تولید کنند ، خب صد در صد نسخه های قدیمی تر سوددهی بیشتری داره هم برای داخلی ها و هم خارجی ها ، حتی دنیا این مسأله رو فهمیده ، تا جایی که ما رو به بزرگترین خریدار خودروی رنگ سفید در دنیا میشناسن ، چون بازار ایران رو یه بازار منطقی به حساب نمیارن و این بازار رو یه بازار احساساتی میدونن
    حالا اعضای تشکیل دهنده این بازار کسی نیست جز ملت ایران .
    پس در ملتی که اعتقاد به مثل قدیمی « خلایق هر چه لایق دارن »، انتظار واقعیت دیگه ای رو دارید .

    پاسخ
  3. شایان
    سوابق: (89 دیدگاه) ,

    داشبورد رنو از پراید هم زشت تره حد اکثر 20 ملیون میارزه حق دزدی آقایون رو هم بزاریم روش 35 میشه 50 نمیارزه نه قیافه داره نه طراحی داخلی نه داشبرد با کیفیت نه هندلینگ حالا شاید موتور کم استحلاکی داشته باشه که توجیه نمیکنه.

    پاسخ
  4. امیر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    برای رنو همین بس برای پیدا کردن کلید بالابر شیشه ها باید تو داشبرد دنبالش بگردی تا شاید پیداش کنی

    پاسخ
  5. sani
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    با سلام خدمت همه دوستان
    به نظر من قیمت دو خودرو بسیار بالا کیفیت آنچنان فرقی نداره رنو کمی بهتره و از نظر زیبایی هم که بالخره خود مردم بهتر میدونن چی رو انتخاب کنند
    به عنوان کسی که شاهد جمع کردن یک خودروی تصادفی 206 تیپ 5 فول به صورت کامل بودم نظر خودمو میگم و هزینه های که شده روی این خودرو
    مدل ماشین سال 90 و کل شاسی و سقف پاره شده بود ،قسمت های سالمش فقط موتور و گیربکس بود و درب صندوق عقب که خودرو به قیمت 9 ملیون خریداری شد
    اتاق کامل درب ها سیم کشی و داشبورد ،صندلی ها و بیمه ،هزینه تعویض اتاق و …هزینه ای معادل 9 ملیون داشت که جمعا شد 18 ملیون
    حالا حساب کنید که این خودرو برای خود ایران خودرو چقدر میوفته؟برای ما که خرید کلی نداریم و قطعه ساز هم نیستیم شد 18 ملیون
    38 ملیون ارزش داره یا نه؟
    آگهی فروش ماشین هم تو دیوار هست به قیمت 22 ملیون

    پاسخ
  6. رضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    باتوجه به سیاست حاکم براقتصاد ایران که در دنیا خاص و بینظیر است!!!!؟من مصرف کننده قدرت انتخابی ندارم.به من میگن همینی که هست و با این شرایط بااین قیمت و کیفیت.
    الان توی تمام دنیا دارن به سمت تولید و عرضه خودروهای سازگار با محیط زیست میرن÷تازه مشکل الودگی شهرهاشون در حد و اندازه مانیست.چرا ما نباید به سمت ارایه خودروهای هیبرید یا خودروهای خورشیدی بریم.
    هنوز دنبال خودروهای یکی دودهه قبل کشورهای دیگر هستیم که با اولیه ترین استانداردهای حال حاضر جهان کیلومترها فاصله دارد.

    پاسخ
  7. پویان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دوستان من میخوام یه هاچ بک اتومات بخرم بین برلیانس h320 و ساندرو موندم نمیدونم کیفیت برلیانس خوبه یا نه کسی اطلاعات بیشتری نداره؟

    پاسخ
  8. علی
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    ساندرو خودرویی خوب است مانند ال 90 ظاهرش رو شاید خیلی ها دوست نداشته باشن اما 207 ظاهری زیبا اما نرمی ساندرو رو نداره این مقایسه مانند 206 صندوقدار در مقابل ال نود می مونه. من ساندرو رو انتخاب می کنم چون حداقل خودرو یی جدید هست اما 207 مال چند سال پیشه……………
    آدم پول داشته باشه بره برلیانس اچ 320 بگیره خیلی زیبا و خوب است حداقل پول به ماشین که می دی نه به ماشین قدیمی

    پاسخ
  9. فرزاد
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    چه کنم
    من به عنوان یک انسان، در اینجا، محکومم به سوار شدن آشغال های ایرانخودرو و سایپا
    متاسفم برای خودم

    پاسخ
  10. آرش
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ی رنسانس نیاز داریم تا از این عقب افتادگی خلاص بشیم ولاغیر.

    پاسخ
  11. مسعود
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    از نظر امکانات ساندرو کمی ضعیف است ولی از نظر کیفیت موتور و گیربکس و نرمی خیلی از 207 بهتره ضمن اینکه دوستان توجه داشته باشید قیمت قطعات یدکی 207 فوق العاده گرون هست مثلا سپر جلو خام حدود 1200 پولشه

    پاسخ
  12. مهدی
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    نقدی بر کارشناسی جانبدارنه و غیر تخصصی کارشناس محترم این سایت از دیدگاه یک مصرف کننده حقیقی با سلام دوستان عزیز بنده حدود 45 روزه که خودرو 207 جدید دنده ای دارم و با خودرو ساندرو دنده ای که همسایه گرامی داره مدتی قبل به صورت کامل مقایسه کردیم و نتایج آن را از دیدگاه یک مصرف کننده خدمت شما عزیزان اعلام میکنم بر خلاف نظرات کاملا جانبدارانه و متناقض کارشناس محترم سایت نتایجی کاملا متفاوتی گرفتیم: 1. طراحی خارجی در این زمینه اصلا نیازی به کارشناس و بررسی تخصصی هم نمیباشد و اصلا حتی بر خلاف نظر کارشناس این سایت سلیقه ای هم نیست چرا که اختلاف طراحی دو خودرو به قدری زیاد است که فقط کافیه این دو خودرو رو به هر کسی بدون هیچ برداشت اضافه ای نشان دهید تا به شما بگوید که 207 جدید طراحی و ظاهر فوق العاده بهتری دارد ! 2. طراحی داخلی در داخل هر دو خودرو وقتی نشستیم مشاهده کردیم که برخلاف نظر کارشناس سایت ، کابین داخلی 207 به مراتب به لحاظ جنس و کیفیت از ساندرو بهتر و شکیل تر است و متاسفانه در کابین داخلی ساندور از پلاستیک متوسط و طراحی زشت و کسل کننده همانند همان تندر 90 استفاده شده که بعد از مدتی استفاده خسته کننده میگردد . 3. امکانات از لحاظ تجهیزات و امکانات داخل به جرات میگویم که هیچ خودوریی در ایران در این بازه قیمتی به اندازه 207 جدید دارای امکانات مولتی مدیا ، سیستم تهویه اتومات ،پخش دی وی دی و …. به صورت یکجا و با هم نمیباشد و از این لحاظ هم برتری کامل با خودرو 207 می باشد. 4. کیفیت فنی و سواری ساندرو شتاب اولیه نسبتا بیشتری داره به علت هماهنگی بیشتر گیربکس و موتور اما در جاده یا اتوبان 207 پس از شتاب اولیه ضعیفتر ، بروی دنده 4 و 5 ساندرو رو جا میذاره ، سیستم تعلیق 207 از ساندرو بهتره و احساس پایداری و امنیت به مراتب بیشتری در پیچ ها و گردنه های جاده ای به شما میدهد ، سیستم ترمز 207 هر دو چرخ دیسکی هست برخلاف ساندرو که چرخهای عقب کاسه ای هست و در عمل هم ترمز 207 به لطف داشتن سیستم های ABS، EBD و EBA سیتم ترمز کمکی بر خلاف ساندرو که فقط دارای ABS میباشد بهتر و مطمئن تر عمل مینماید و در زمینه مصرف سوخت هم 207 مصرف شهری کمتری دارد نتیجه : در آخرین رده بندی کیفی خودرو ها مربوط به تیرماه 96 که در تاریخ 12 مرداد در رسانه ها منتشر گردید و اتفاقاً اولین حضور خودرو 207 در آزمون کیفی و رده بندی کیفی خودرو ها در ایران بود برخلاف نظر جانبدارنه کارشناس این سایت ، هر دو خودرو 207 و ساندرو دارای 4 ستاره شدند هر چند که ما به عنوان مصرف کننده برتری محسوس 207 نسبت به ساندرو را در استفاده مشترک از هر دو خودرو مشاهده کردیم . امیدورام قابل اسفاده و مفید بوده باشد .

    پاسخ
  13. امیرحسین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    گیربکس 207 جدید میگن درست شده و Be4 شده؟ کسی میدونه درسته یا نه؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x