اینفینیتی

کاهش فروش تمام محصولات اینفینیتی در ایالات‌متحده در سال 2019

آمار فروش اینفینیتی در بازار ایالات‌متحده در سال ۲۰۱۹ هرگز خوب نیست زیرا فروش برند لوکس نیسان از ۱۴۹,۲۸۰ دستگاه به ۱۱۷,۷۰۸ دستگاه رسیده که کاهش نگران‌کنندهٔ ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد. در سال ۲۰۱۹ فروش همهٔ محصولات اینفینیتی در ایالات‌متحده کاهش داشته که بیشترین کاهش را کراس‌اوور ساخته‌شده بر اساس مرسدس GLA یعنی اینفینیتی QX30 تجربه کرده است.

این کراس‌اوور کامپکت لوکس در طول سال ۲۰۱۹ در ایالات‌متحده تنها ۳,۲۲۹ دستگاه فروش داشته که کاهشی ۶۰ درصدی نسبت به فروش سال ۲۰۱۸ محسوب می‌شود؛ بنابراین تعجبی ندارد که اینفینیتی در اوایل سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که QX30 محصول موفقی نبوده و وعده داد که جانشین آن بدون هیچ ارتباطی با نسل جدید مرسدس GLA توسعه خواهد یافت.

Q60 دومین کاهش فروش بزرگ را در بین همهٔ محصولات اینفینیتی در سال ۲۰۱۹ داشته است زیرا فروش این کوپهٔ لوکس با ۴۴.۴ درصد کاهش به ۵,۰۴۳ دستگاه رسیده است. در جایگاه سوم نیز سدان بزرگ Q70 با کاهش فروش شدید ۴۳ درصدی قرار دارد که فروش آن‌را به ۲,۵۵۲ دستگاه رسانده است. این در حالی است که طبق اعلام اینفینیتی، این سدان بزرگ لوکس برای مدل ۲۰۲۰ در ایالات‌متحده ارائه نخواهد شد و مدل ۲۰۱۹ آخرین حضور آن در این کشور است.

موضوع عجیب اینکه حتی کراس‌اوور کامپکت QX50 که به‌تازگی تغییر نسل داده و خودروی کاملاً مدرن و جدیدی محسوب می‌شود هم در سال ۲۰۱۹ کاهش فروش ۲۶.۷ درصدی را تجربه کرده آن‌هم در دورانی که کراس‌اوورها روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شوند. در همین حال، فروش سدان کامپکت Q50 نیز ۲۵.۲ درصد کاهش داشته است. تنها محصولات اینفینیتی که در سال ۲۰۱۹ با کاهش فروش دورقمی مواجه نشده‌اند، مدل‌های QX60 و QX80 هستند که البته تقاضا برای این شاسی‌بلندهای بزرگ هم به ترتیب ۸.۹ درصد و ۰.۵ درصد کاهش داشته است.

اینفینیتی سال گذشته به مناسبت جشن ۳۵ سالگی خود، نسخهٔ ویژه‌ای بنام Edition 30 را برای تعدادی از محصولات خود ارائه کرد. این نسخه‌های ویژه در اواخر سال ۲۰۱۹ معرفی شدند اما به نظر می‌رسد نتوانسته‌اند برای بهبود اوضاع فروش این برند لوکس ژاپنی کاری انجام دهند؛ اما در آینده خودرویی وجود دارد که بتواند فروش اینفینیتی در ایالات‌متحده را بهبود بخشد؟ در حال حاضر فقط میدانیم کراس‌اوور کوپهٔ QX55 در تابستان امسال به نمایندگی‌های فروش می‌رسد. این خودرو که بین مدل‌های QX50 و QX60 قرار می‌گیرد، با مرسدس بنز GLC کوپه و ب‌ام‌و X4 به رقابت خواهد پرداخت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. meysam

    ۱۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    اصلا طراحیهای جالبی نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. net

    ۱۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    جلوپنجره های اینفینیتی جالب نیست

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. Farzad

    ۱۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    تمام برند ها فروششون کاهش پیدا کرده
    پس اینا چی میخرن ؟ معلومه پیکاب .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. ADAK

    ۱۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1846 ديدگاه)

    qx 70 هنوز دلبری میکنه ، توقف تولیدش اشتباه محض بود …

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. Ali a

    ۱۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (775 ديدگاه)

    اینفینیتی سخت تو فکر اشکال کارشه ببینه چرا فروشش کم شده…ببینه بحث هندلینگ.طراحیه.کیفیته.خدماته… بازار وحشناک رقابتیه…ببینید شرکتی مثل اینفیتی کاهش فروش داشته..هیوندای افزایش فروش..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیان

      ۱۷ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      برند لوکس و پریمیوم رو کنار برند اقتصادی میذاری دوست عزیز ؟!!

      پراید هم همیشه افزایش فروش داره !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. RAHIM.K

    ۱۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (104 ديدگاه)

    خب بیاد یه توافقی بکنه بده به ایران . هم دولت کلی مالیات دستش میاد هم مردم خودروی عالی سوار میشن، هم خط تولیدش نمیخوابه، البته اگه امریکا بذاره?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا