بنتلی

بنتلی کانتیننتال، محبوب‌ترین کوپهٔ بزرگ لوکس به انتخاب مخاطبین پدال

در سری مطالب معرفی برندگان دوئل‌های پدال به آخرین گروه کوپه‌ها یعنی گروه کوپه‌های بزرگ لوکس رسیدیم. این‌ها بزرگ‌ترین، راحت‌ترین، لوکس‌ترین و گران‌ترین کوپه‌های دنیا هستند. این کوپه‌های بزرگ که به آن‌ها گرند تورر گفته می‌شود، توانایی حمل ۲+۲ نفر را درنهایت راحتی دارند و بیشتر برای پیمودن مسافت‌های طولانی استفاده می‌شوند. در گروه کوپه‌های بزرگ لوکس در رقابت‌های پدال ۱۰ شرکت‌کننده حضور داشتند که عبارت‌اند از:

مازراتی گرن توریزمو

ب‌ام‌و سری ۸

مرسدس بنز S کلاس کوپه

رولزرویس ریث

آستون‌مارتین ونکوئیش

فراری GTC4

لکسس LC

مرسدس بنز SL

آستون‌مارتین DB11

بنتلی کانتیننتال

این ۱۰ گرند تورر لوکس در مرحلهٔ مقدماتی طی پنج دوئل باهم به رقابت پرداختند و بدین ترتیب از بین آن‌ها پنج شرکت‌کنندهٔ مستقیماً جواز حضور در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی را دریافت کردند اما چون تعداد آن‌ها فرد بود، مرسدس بنز S کلاس کوپه هم به‌عنوان خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خورده بود به آن‌ها اضافه تا این شش کوپهٔ بزرگ به مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی برسند:

ب‌ام‌و سری ۸

مرسدس بنز S کلاس کوپه

رولزرویس ریث

بنتلی کانتیننتال

فراری GTC4

مرسدس بنز SL

در این مرحله سه دوئل برگزار شد و از این طریق سه خودروی ب‌ام‌و سری ۸، بنتلی کانتیننتال و فراری GTC4 مستقیماً راهی مرحلهٔ نیمه‌نهایی شدند اما اینجا هم تعداد این خودروها فرد بود و باید خودرویی که با کمتری اختلاف شکست خورده بود به آن‌ها اضافه می‌شد. پس از بررسی معلوم شد بازهم شانس با S کلاس کوپه یار بوده و در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی هم با کمتری اختلاف شکست خورده است. بدین ترتیب این گرند تورر آلمانی برای دومین بار توانست از این طریق خود را به مرحلهٔ نیمه‌نهایی برساند. در آن مرحله نیز S کلاس کوپه پیروز شد تا خودرویی که دو بار تا مرز حذف شدن پیش رفته بود به یک پای فینال تبدیل شود. طرف دیگر این رقابت هم بنتلی کانتیننتال بود که با پیروزی در مرحلهٔ نیمه‌نهایی به فینال رسید.

در آخرین دوئل گروه کوپه‌های بزرگ مجموعاً تعداد ۱۹۰۸ رأی به ثبت رسیده که کانتیننتال با دریافت ۱۳۰۵ از آن‌ها و کسب ۷۳ درصد از کل آراء پیروز شده و قهرمان این گروه شد درحالی‌که S کلاس کوپه که به‌سختی به فینال رسیده بود با دریافت ۶۰۳ رأی نایب‌قهرمان شد. بنتلی کانتیننتال اما برای اینکه به این عنوان دست پیدا کند در مرحلهٔ مقدماتی هم‌وطن خوش استایل خود یعنی آستون‌مارتین DB11 را مغلوب کرد، در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی یکی دیگر از هم‌وطنان قدرتمند خود یعنی رولزرویس ریث را از سر راه برداشت و در مرحلهٔ نیمه‌نهایی به مصاف رقیبی آلمانی یعنی ب‌ام‌و سری ۸ رفت.

 

رقبای بنتلی کانتیننتال در مراحل مختلف رقابت‌ها

مرحله

رقیب

درصد آراء

مقدماتی آستون‌مارتین DB11 ۷۳
یک‌چهارم نهایی رولزرویس ریث ۷۵
نیمه‌نهایی ب‌ام‌و سری ۸ ۵۹
نهایی مرسدس بنز S کلاس ۷۳

 

چند سال بعدازاینکه بنتلی به تملک گروه فولکس‌واگن درآمد، این برند لوکس بریتانیایی با استفاده از تکنولوژی و پلت‌فرم غول آلمانی اولین نسل از کانتیننتال GT را در سال ۲۰۰۳ به‌عنوان جایگزین کوپهٔ کانتیننتال R معرفی کرد. این خودرو که بر اساس پلت‌فرم D1 فولکس‌واگن ساخته شده و از پیشرانهٔ ۶ لیتری W12 این شرکت استفاده می‌کرد، استایل متفاوت و اسپرت‌تری نسبت به کانتیننتال R سنتی داشت. کانتیننتال GT اما هم‌اکنون در نسل سوم خود قرار دارد که در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷ برای اولین بار به نمایش عمومی درآمد. این نسل روی پلت‌فرم MSB گروه فولکس‌واگن مشترک با پورشه پانامرا ساخته شده و همچنان از همان پیشرانهٔ ۶ لیتری W12 توئین توربو استفاده می‌کند اما حالا خروجی آن به ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. البته در کنار این موتور دوازده سیلندر، یک نمونهٔ کوچک‌تر ۴ لیتری V8 توئین توربو هم برای کانتیننتال ارائه می‌شود.

 

مشخصات فنی

پیشرانه ۶.۰ لیتری W12 توئین توربو
قدرت ۶۳۵ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۳.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۳۵ کیلومتر/ساعت
طول ۴,۸۵۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۱,۹۵۴ میلی‌متر
وزن ۲۲۹۰ کیلوگرم
مصرف سوخت ۱۳.۰ لیتر ترکیبی
قیمت ۲۲۰,۰۰۰ دلار

 

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. افشین

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (80 ديدگاه)

    عشق منه. یه ماشین همه کاره لوکس و اشرافی

    موافقم 3
    مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مبارکش باشه خیلی خوبه بنتلی کنتیننتال GT

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. OMID

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    واقعاً حقش بود
    عالیه این ماشین ترکیبی از اسپورتی و لوکسی متعادل برای این کلاس

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Amir

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (730 ديدگاه)

    این ماشین رویا های من و البته خیلی های دیگست،اعتبار و آبروی این سگمنته و باید بهترین انتخاب می شد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. آریا ماشین

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    تو نیمه نهایی که بین کانتیننتال و سری ۸ بود اون یکی دوئل بین GTC4LUSSO و S کلاس بود که نمیدونم چرا تو اون مرحله از GTC4LUSSO T استفاده شد که ضعیف تر هست و همین باعث حذفش شد وگرنه الان یه پای فینال فراری بود
    البته خودمم قبول دارم که اگه فراری هم میومد بالا بازم به بنتلی میباخت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شاید بعد اینکه این نظر رو دادم کلی منفی بدین ولی اگه شما رخ بنتلی و بی ام و و بنز و فراری رو به کسی که از ماشین چیزی سردر نمیاره نشون بدین میگه اه اه بنتلی زشته و خداییش هم با اون طراحی چراغ های گرد جلو هر کسی انتخابش نمی کنه . یعنی واقعا فراری gt4 رو بازنده اعلام می کنین؟ واقعا زشته! درسته در مورد موتور و امکانات و آرامش بنتلی نمی شه حرف زد. ولی واقعا به s کوپه ترجیحش دادین؟؟ اگه عکس m8 سبز که اولین بار معرفی شد با چراغای زرد و وحشی رو میزاشتن که نمی باخت. من دوئل مازراتی رو ندیدم ولی وای به حالتون اگه به استراداله رای نداده باشید. :-[

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. M

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    ببخببببخشید اقایی دهقان سری جدید دوئلها رو کی شروع میکنید ؟ اصلا وجود خواهد داشت ؟
    اگر جواب مثبته باید بگم خواهشا یه تکون اساسی به شیوه برگزاریشون بدید ممنون بابت زحماتتون ولی واقعا میشد بهترم برگزارش کرد و تنها سایتی هست که میبینم این کارو داره انجام میده پس یه تشکر هم باید از پدال کرد!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا