مرسدس بنز

خداحافظی مرسدس SL63 AMG با خط تولید

بنا بر گزارش‌هایی، تولید مرسدس SL63 AMG طی ماه جاری خاتمه خواهد یافت. احتمالاً دلیل خاتمهٔ تولید این رودستر اسپرت، مقررات سخت‌گیرانهٔ آلایندگی است که خودروسازان ملزم به رعایت آن‌ها در بازار اروپا هستند زیرا درحالی‌که هم‌اکنون تقریباً همهٔ محصولات سری ۶۳ مرسدس-آام‌گ به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی جدید مجهز شده‌اند، SL63 همچنان از پیشرانهٔ قدیمی ۵.۵ لیتری V8 قبلی استفاده می‌کند. این در حالی است که مرسدس به‌منظور پایین آوردن میزان آلایندگی این موتور، قدرت SL63 را در اروپا ۱۴ اسب بخار کاهش داده و به ۵۷۱ اسب بخار رسانده است درحالی‌که نسخهٔ آمریکایی همچنان ۵۸۵ اسب بخار قدرت دارد.

در وب‌سایت آلمانی مرسدس بنز دیگر مدل SL63 وجود ندارد اما در ایالات‌متحده و بریتانیا هنوز عرضه می‌شود؛ اما علاوه بر SL63، مطمئناً باید با مدل دوازده سیلندر SL65 هم خداحافظی کنیم زیرا به گفتهٔ رئیس AMG آقای توبیاس موئرس، بازار برای موتورهای دوازده سیلندر تغییر کرده و AMG این پیشرانه‌ها را کنار خواهد گذاشت؛ بنابراین در آینده موتورهای V12 مرسدس بنز صرفاً در محصولات مایباخ ارائه خواهند شد.

در حال حاضر اما مرسدس بنز در حال کار بر روی نسل آیندهٔ SL است تا جایگزین نسل فعلی شود که از سال ۲۰۱۳ در بازار حضور دارد. گزارش‌هایی نشان می‌دهد که این نسل روی پلت‌فرم ماجولار اسپرت ساخته خواهد شد که با نسل بعدی AMG GT مشترک خواهد بود. هدف مرسدس ساخت رودستری اسپرت‌تر از نسل کنونی است اما SL هنوز هم یک کروزر راحت خواهد بود. طبق گزارش‌ها، در نسل آیندهٔ SL سقف پارچه‌ای جایگزین سقف فلزی تاشوی کنونی می‌شود و صندلی‌های عقب هم کمی کوچک‌تر خواهند بود. به‌احتمال‌زیاد برای نسل جدید این ماشین قوای محرکهٔ هیبریدی ارائه خواهد شد و حتی امکان ارائهٔ سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد. به گفتهٔ طراحی ارشد مرسدس آقای گوردون واگنر، استایل SL جدید روح ۳۰۰ SL اصلی را بازمی‌گرداند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. فريد

    ۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (507 ديدگاه)

    عاشقشم
    امیدوارم نسل جدیدش با سقف پارچه ای خوب در بیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Ferrari Fxx K Evo

    ۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    به امید معرفی هرچه زودتر SL اسطوره ای

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علی

    ۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (40 ديدگاه)

    امیدوارم نسل بعدیش روح 300sl رو زنده کنه البته با چراغ های گرد جلو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسن

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (112 ديدگاه)

    چراغ جلوهاش چقدر زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا