پورشهفولکس واگنمرسدس بنز

درگ فولکس‌واگن تی‌راک R با مرسدس GLE53 و پورشه کاین هیبریدی

امروزه تقریباً هر خودروسازی حداقل یک شاسی‌بلند عملکرد بالا ارائه می‌کند. پورشه پیشگام این بخش بود اما مرسدس، ب‌ام‌و و دیگر شرکت‌ها مثل فولکس‌واگن هم با ارائهٔ کراس‌اوورهای اسپرت از آن پیروی کرده‌اند. حال کارواو سه نمونه از این ماشین‌ها را در برابر هم قرار داده است. البته میدانیم که قرار گرفتن فولکس‌واگن تی‌راک R در برابر مرسدس GLE53 و پورشه کاین کوپه کاملاً ناعادلانه به نظر می‌رسد اما ویدئوی جدید کارواو نشان می‌دهد که کراس‌اوور اسپرت فولکس‌واگن را نباید دست‌کم گرفت.

کاین کوپه‌ای که در این رقابت حضور دارد، از نوع هیبریدی ساده است که این یعنی از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربو به همراه یک موتور الکتریکی با مجموع خروجی با ۴۶۲ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند؛ بنابراین، کاین هیبریدی قوی‌ترین عضو گروه محسوب می‌شود اما با ۲۴۲۵ کیلوگرم وزن، سنگین‌ترین هم هست. مرسدس GLE53 با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی هیبریدی خفیف که ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، در میانهٔ جمع قرار می‌گیرد و با ۲۳۰۵ کیلوگرم وزن، از پورشه سبک‌تر است. ضعیف‌ترین خودروی این رقابت هم تی‌راک R با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است که از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو بیرون می‌آید. از سوی دیگر اما این ماشین با ۱۵۷۵ کیلوگرم وزن، سبک‌ترین خودروی این رقابت محسوب می‌شود.

برتری وزنی فولکس‌واگن در مسابقهٔ درگ به‌وضوح قابل‌مشاهده است زیرا به‌راحتی از رقبای قوی‌تر خود فاصله می‌گیرد و ظرف ۱۳ ثانیه از خط پایان عبور می‌کند. پس‌ازآن، پورشه با ۱۳.۱ ثانیه و مرسدس با ۱۳.۹ ثانیه هم دوم و سوم می‌شوند. سپس در مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت نیز تی‌راک R پیروز شد اما در رولینگ دوم، خودروها در اسپرت‌ترین تنظیمات و حالت دستی قرار گرفتند و این بار پورشه اولین پیروزی خود را کسب کرد. در این رقابت فولکس‌واگن دوم و مرسدس سوم شدند.

در آخرین رقابت یعنی آزمایش ترمز نیز فولکس‌واگن مزیت دیگر وزن سبک خود را نشان داد و زودتر از بقیه متوقف شد. در اینجا پورشه دوم شد و مرسدس دوباره نتوانست جایگاهی بهتر از سوم کسب کند هرچند که اختلافی جزئی با کاین داشت. این رقابت نشان داد که کراس‌اوور کوچک فولکس‌واگن در پرفورمنس برتری واضحی نسبت به رقبای لوکس آلمانی خود دارد هرچند که مطمئناً از لحاظ ویژگی‌ها و تجهیزات در پس آن‌ها قرار می‌گیرد.

مشخصات فنی

 

فولکس‌واگن تی‌راک R

مرسدس GLE53 AMG

پورشه کاین کوپه

پیشرانه ۲ لیتری I4 توربو ۳ لیتری I6 توئین توربو ۳ لیتری V6 هیبریدی
قدرت ۳۰۰ اسب بخار ۴۳۵ اسب بخار ۴۶۲ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر ۵۲۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۴۲۵ کیلوگرم ۲۳۰۵ کیلوگرم ۱۵۷۵ کیلوگرم
قیمت ۴۰,۷۳۵ پوند ۸۰,۰۰۰ پوند ۷۱,۴۲۴ پوند
[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه

  1. پدر خودروسازی جهان

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (132 ديدگاه)

    این رقابت درست نیست چون سریعترین کراس اوور مرسدس ۶۳glc amg هست نه این و پورشه هم باید کاین توربو اس کوپه باشه پس رقابت صحیح نیست و با اون دو ماشین رقابت درسته و مرسدس هم هیچ فرستی به رقبا نمیده و به راحتی پیروز میشه

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۳۸
    1. مازیار

      ۱۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (234 ديدگاه)

      مرسدس ۱/۵ برابر حجم موتور و چیزی نزدیک به ۱/۵ برابر قدرت و گشتاور داره با ۲ برابر قیمت و تازه ۱۰۰ کیلو وزن کمتر … و باخت
      حالا اگر فلان مدل که احتمالا ۲/۵ برابر قدرت و گشتاور و ۳ برابر قیمت داره بود برنده میشد؟؟
      تعصب تا به کجا؟

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۱۳
    2. behnam1012

      ۱۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (399 ديدگاه)

      خب فولکس واگن تی راک هم نه از نظر قدرت نه از نظر قیمت در حد و اندازه اینا نیست و باید گفت نا عادلانه س 😉

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۰
    3. Hadi

      ۱۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      پدال تو جدول مشخصات وزن فولکس و پورشه جابه جا شده درستش کنید…
      فقط کاین 👑

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۰
  2. مهدی

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (382 ديدگاه)

    با این که تی راک ار همه چیزش پایین تر بود ولی توی سه دست برد و شاهکار کرد با وجود وزن زیاد و گشتاور کم و اسب کمتر توی سه دست برد واقعا که آفرین من فکر میکردم پورشه کاین از همشون میبره ولی دیدم که تی راک ار برد ما متوجه شدیم که تی راک ار ارزش قیمتی به این پایینی رو نداره باید قیمتی بالاتر در حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار دلار باشه ولی GLE53 و کاین هیبریدی ارزش اون قیمت رو ندارن منظورم این هست که خیلی ارزش اون قیمت رو ندارن نه این که هیچ ارزشی برای اون قیمت ندارن میدونم که همه چیز به سرعت نیست ولی بالاخره کاین و بنز لوکس تر هستند و به خاطر اون قیمت بیشتری دارن

    موافقم ۸
    مخالفم ۷
  3. MASIHA

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (921 ديدگاه)

    عاشق کاین ام😍
    𝓘 𝓛𝓸𝓿𝓮 𝓹𝓸𝓻𝓼𝓬𝓱𝓮 🙂

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۴
  4. Peyman56

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (125 ديدگاه)

    انگار دیگه اخرالزمانه.دیگه هیچ اتفاق جذابی تو دنیای خودرو نمی افته.نه تولیدی نه کانسپت باحالی،هیچی و هیچی.
    اخبار خودرو معطوف شده به درگای آبکی و پفکی که اصلا آدم حالش بهم میخوره.هر از گاهی هم برادرای چینی با یک شرکت جدید مثل قارچ سر ازخاک در میارن که کپی از چند تا برند مطرحه.نهایت خبر تاپ هم یا مربوط به خاتمه تولید یک خودروی نوستالژی و باحاله یا تبدیل شدنش به یک خودروی برقی .

    موافقم ۶
    مخالفم ۶
    1. [—{*AMIN_MC20*}—]

      ۱۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      درمورد برقی شدن موافقم ولی بقیش نه

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  5. ارشیا

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (195 ديدگاه)

    وزن خیلی مهمه ینی این!

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  6. Aria

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (270 ديدگاه)

    کاش این گیربکس ۷ سرعته ۲ کلاچه روی کاین بود

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
    1. [—{*AMIN_MC20*}—]

      ۱۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      مطمئنا کاین اگه گیربکس PDK داشت برده بود

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
  7. Shayan

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (31 ديدگاه)

    لعنتی
    عاشق پورش ام
    چقد خوبه😍

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  8. MAHDI

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (5035 ديدگاه)

    پدال جان مشخصات پورشه کاین و فولکس واگن رو جابجا نوشتید.
    وزن پورشه کاین کوپه ۲۴۲۵ کیلو هستش و وزن فولکس واگن ۱۵۷۵ کیلو هستش.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  9. [—{*AMIN_MC20*}—]

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1928 ديدگاه)

    مطمئنا اگه پورشه pdk داشت برنده بود
    ولی بین اینا هیچی پورشه نمیشه هم صداش هم طراحیش هم کابینش

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
  10. Ramin

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (957 ديدگاه)

    چرا گلف سواری رو با ۲ تا شاسی بلند انداختن. البته هاچبک هست گلف
    اول گفتم پورشه میبره ولی گلف برد اون با ۰.۱ اختلاف.

    نباید هاچبک با شاسی بلند درگ بزاره. نامردیه.

    البته نمیدونم گلف کراس اوور هست یا هاچبک. فکر کنم تلفیقی از هردو هست.
    ولی از لحاظ ابعادی گلف خیلی کوچیک بود

    موافقم ۱
    مخالفم ۱۱
  11. 《•Porsche•》

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (115 ديدگاه)

    انتظار داشتم GLE53 عملکرد بهتری داشته باشه
    کاین هم عملکرد نسبتا خوبی داشت تی راک هم بخاطر وزن کمتر توی درگ جلو افتاد.

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. MAHDI

      ۱۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (5035 ديدگاه)

      منم از عملکرد GLE53 در این درگ جا خوردم. زمان ۱۳.۹ زیادی کند هستش واسه این قدرت و گشتاور و البته نسل جدید این ماشین.
      ایکاش X5 M50i رو هم شرکت میدادن که بشه بهتر مقایسه کردکه این زمان کند بوده یا کلا این کلاس در این سطح هستن!!!!!

      موافقم ۳
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا