مرسدس بنز آلترین، محبوب‌ترین کراس استیشن به انتخاب مخاطبین پدال

در سری مطالب معرفی برندگان دوئل‌ها به‌طور کامل گروه‌های مربوط به خودروهای کوپه و اسپرت را بررسی کردیم و به بخش شاسی‌بلندها رسیده‌ایم؛ اما برای ورود به این بخش در ابتدا باید از دروازهٔ کراس استیشن‌ها عبور کنیم زیرا این‌ها ترکیبی از خودروهای سواری و شاسی‌بلند هستند و به‌نوعی این دو دنیا را به هم پیوند زده‌اند. کراس استیشن‌ها همان‌طور که از نامشان مشخص است بر اساس خودروهای استیشن ساخته می‌شوند و با ویژگی‌هایی مثل افزایش ارتفاع و برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک سعی می‌شود کمی از توانایی‌های شاسی‌بلندها به آن‌ها اضافه شود. کراس استیشن‌ها اما در رقابت‌های پدال گروه کم‌جمعیتی بودند و تنها هشت شرکت‌کننده در آن حضور داشتند که عبارت‌اند از:

مرسدس بنز E کلاس آلترین

ولوو V90 کراس کانتری

پژو 508 RXH

تویوتا ونزا

فولکس‌واگن پاسات آلترک

سوبارو اوت‌بک

اوپل اینسیگنیا کانتری تورر

آئودی A4 آلرود

این هشت کراس استیشن در مرحلهٔ مقدماتی طی چهار دوئل باهم به رقابت پرداختند و بدین ترتیب چهار شرکت‌کننده حذف و چهار خودرو شامل مرسدس بنز آلترین، تویوتا ونزا، فولکس‌واگن آلترک و آئودی آلرود به مرحلهٔ نیمه‌نهایی صعود کردند. سپس خودروهای پیروز مرحلهٔ قبلی در این مرحله نیز طی دو دوئل به مصاف یکدیگر رفتند تا فینالیست‌های گروه کراس استیشن‌ها مشخص شوند. در این دوئل‌ها مرسدس بنز آلترین و آئودی آلرود به پیروزی رسیده و راهی مرحلهٔ نهایی شدند تا در آخرین دوئل این گروه، بر سر قهرمانی مبارزه کنند.

در این دوئل مجموعاً 1235 رأی به ثبت رسیده است که مرسدس بنز 714 عدد از آن‌ها را به خود اختصاص داده و بدین ترتیب با کسب 58 درصد از کل آراء پیروز و قهرمان گروه کراس استیشن‌ها شده است. از سوی دیگر، آئودی آلرود که از بنیان‌گذاران این کلاس محسوب می‌شود با دریافت 521 رأی به‌عنوان نایب‌قهرمانی دست پیدا کرده است. کراس استیشن مرسدس بنز اما برای اینکه به این جایگاه نائل شود در مرحلهٔ مقدماتی با ولوو کراس کانتری به رقابت پرداخت و با مغلوب کردن آن به مرحلهٔ نیمه‌نهایی راه یافت. آلترین در این مرحله نیز توانست حریف خود که فولکس‌واگن آلترک بود را شکست دهد و به فینال صعود کند.

 

رقبای مرسدس بنز آلترین در مراحل مختلف رقابت‌ها

مرحله

رقیب

درصد آراء

مقدماتی ولوو کراس کانتری 66
نیمه‌نهایی فولکس‌واگن آلترک 83
نهایی آئودی آلرود 58

 

دو شرکت ولوو و آئودی با معرفی مدل‌های XC و آلرود بنیان‌گذاران کلاس نوظهوری به نام کراس استیشن بودند. این خودروها در بازار به موفقیت دست یافتند درحالی‌که افزایش محبوبیت فوق‌العادهٔ کراس‌اوورها طی سال‌های اخیر نیز روی فروش کراس استیشن‌ها تأثیر مثبت گذاشته است. به همین دلیل، دیگر خودروسازان هم به ساخت این استیشن‌های بلندقامت ترغیب شدند. یکی از این شرکت‌ها مرسدس بنز بود که هرچند دیر ولی نهایتاً در نمایشگاه پاریس 2016 کراس استیشن خود که بر اساس نسخهٔ استیشن E کلاس ساخته شده بود را با نام آلترین معرفی کرد. این خودرو در سه مدل و فقط با موتورهای دیزلی به بازار عرضه می‌شود که قوی‌ترین آن‌ها E400d نام دارد. این مدل به یک پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل با 340 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور مجهز است. تمامی مدل‌های آلترین به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic مجهز هستند.

 

مشخصات فنی

مدل E400d
پیشرانه 3 لیتری I6 توربودیزل
قدرت 340 اسب بخار
گشتاور 700 نیوتن متر
گیربکس 9 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 5.4 ثانیه
حداکثر سرعت 250 کیلومتر/ساعت
طول 4,947 میلی‌متر
فاصلهٔ محوری 2,939 میلی‌متر
وزن 2055 کیلوگرم
مصرف سوخت 7.4 لیتر ترکیبی
قیمت 55,775 پوند

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

15 دیدگاه

  1. Me
    سوابق: (59 دیدگاه) ,

    کاش این رای گیری ها و نظر سنجی های پدال زودتر تموم شه
    .کل صنعت خودرو و علم طراحی خودرو شده بازیچه ۴تا مخاطب متعصب.

    پاسخ
    1. ایمان
      سوابق: (1697 دیدگاه) ,

      این نتایج صرفاً محبوبیت یک خودرو در کشورمون رو نشون میده و انتخاب اون ماشین دالِ بر بهترین بودنش نیست
      پس باید به نظرها و سلایق همدیگه احترام گذاشت

      پاسخ
    2. OMID
      سوابق: (904 دیدگاه) ,

      کلی زحمت کشیده شده پای این دوئل ها
      کار سختیه در همچین مقایسی این دوئل هارو برگزار کنی
      لطفاً زحمت عوامل پدال رو حداقل کتمان نکنید

      پاسخ
    3. Me
      سوابق: (59 دیدگاه) ,

      هیچ کتمان و بی احترامی در کار نیست همه تون نقش رباتهای فیک میل رو تو این نظر سنجی ها میدونید

      پاسخ
      1. OMID
        سوابق: (904 دیدگاه) ,

        سخته انجامش
        کسی سر یه دوئل سایت پدال این کارو انجام نمیده

        پاسخ
    4. مزدا
      سوابق: (1294 دیدگاه) ,

      با اینکه با خودروهای استیشن حال نمیکنم ولی آئودی A4 آلرود جذابتر از الترین بود

      پاسخ
    5. مزدا
      سوابق: (1294 دیدگاه) ,

      آقای me اگه علم خودروسازی با نظر مخاطبان جلو میرفت باید خودروسازان داخلی از شرمندگی آب میشدن و کارخونه هاشونو گِل میگرفتند

      پاسخ
  2. علی
    سوابق: (140 دیدگاه) ,

    چطوری ولوو و آئودی که پیشتاز کلاسن انتخاب نشدن بنز انتخاب شد؟؟؟؟؟

    پاسخ
  3. داود
    سوابق: (71 دیدگاه) ,

    مگه داریم این همون آمبولانس بهشت زهراست کی رای داده به این استیشن تا صد سال دیگه هم با نام آمبولانس میشناسنش

    پاسخ
  4. OMID
    سوابق: (904 دیدگاه) ,

    بابا همه هی میان میگن چرا این نشد چرا اون شد
    دقت کنید هر کی به هر چی میخواد می‌تونه رای بده
    همه ازادن نظرسنجی یعنی همین
    کلا ما ایرانیا از قدیم با نظر سنجی مشکل داشتیم
    هر کی به هرچی میخواد رای میده
    من اگه دلم بخواد تو این سگمنت به مرسدس رای میدم کسی هم حق نداره بگه چرا
    پس بس کنید این مسخره بازیو
    هی بگید اینا قبول نیست روشن فکریتون رو نشون نمی‌ده اتفاقا ضعف فرهنگیتونو نشون میده

    پاسخ
  5. fff
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    تو این کلاس ولوو v90 باید بالا میومد
    تو کل دنیا به جز ایران ولوو اومد بالا

    پاسخ
  6. احمدرضا
    سوابق: (131 دیدگاه) ,

    من شخصا استیشن هارو دوست دارم اما اینکه ارتفاعشون رو ببرن بالا به نظرم جالب‌ نیست اصلا

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.