معرفی مرسدس بنز GLE580 با پیشرانهٔ V8 و سیستم هیبریدی خفیف

مرسدس بنز با معرفی مدل جدید GLE580 خانوادهٔ مدل GLE خود را گسترش داده است. این مدل به قوای محرکه‌ای با پیشرانهٔ V8 و سیستم هیبریدی خفیف مجهز شده که برای اولین بار در مدل جدید GLS580 معرفی شد. در این قوای محرکه، مهندسان مرسدس پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربوی بنزینی را با معماری الکتریکی 48 ولت و یک استارت ژنراتور یکپارچه ترکیب کرده‌اند.

پیشرانهٔ بنزینی خودرو 483 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما سیستم EQ Boost هم می‌تواند به‌صورت کوتاه‌مدت 21 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور را به آن اضافه کند. نیروی این قوای محرکهٔ پیشرفته نیز توسط جدیدترین نسخه از سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic مرسدس بنز به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند. علاوه بر این، سیستم تعلیق E-Active Body Control هم برای GLE580 ارائه شده که وعده‌های جسورانه‌ای برای هر نوع مسیری داده است.

همانند دیگر مدل‌های GLE، این نسخه هم در داخل از دو نمایشگر بزرگ 12.3 اینچی با سیستم کنترل صدا و ناوبری برخوردار بوده و پکیج بیرونی AMG Line، تعلیق بادی Airmatic، تودوزی چرمی و رینگ‌های آلیاژی 22 اینچی هم از دیگر ویژگی‌های آن هستند. مرسدس بنز هنوز اطلاعات مربوط به عملکرد و مصرف سوخت GLE580 را اعلام نکرده اما گفته است که قیمت آن از 77,795 دلار شروع می‌شود. فروش مرسدس بنز GLE580 از اواخر سال جاری در بازار ایالات‌متحده آغاز خواهد شد.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

5 دیدگاه

  1. پیکان جوانان گوجه ای
    سوابق: (908 دیدگاه) ,

    البته چون این سیستم بیشتر تو سبقت گیری و یا رانندگی تحت فشار مثل سر بالایی وارد مدار میشه نباید برای کسایی که رانندگی اروم دارن تاثیر زیاد داشته باشه

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (38 دیدگاه) ,

      بعید میدونم کسی که رانندگی آروم داره این ماشینو با این موتور بخره . میره مدل 350 رو میخره

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.