چرا رکورد بوگاتی شیرون تنها در یک‌جهت ثبت شد؟!

همان‌گونه که می‌دانید بوگاتی شیرون اسپورت ویژه اخیراً توانست در پیست تست Ehra-Lessien به سرعت 490.484 کیلومتر در ساعت دست یابد. تصمیم عجیب بوگاتی برای ثبت این رکورد در یک‌جهت مسیر بحث‌های فراوانی را ایجاد کرده است. برای ثبت یک رکورد، حداقل از نظر قوانین رکوردهای جهانی گینس نیازمند دو تلاش در هر دو جهت مسیر است که در نهایت سرعت متوسط آن‌ها حساب می‌شود.


اما تاپ گیر می‌گوید دلیل تصمیم بوگاتی به پیست Ehra-Lessien مربوط می‌شود. از آنجایی که تست‌های خودروها در این پیست به مدت زیاد در یک‌جهت ساعت‌گرد صورت پذیرفته بنابراین سطح جاده دارای خرده‌ریزهایی در همان جهت است. ظاهراً تست‌های پرسرعت در خلاف جهت می‌تواند باعث تولید گرمای بیشتر در لاستیک‌ها شود که این امر خطرناک است.


مدیران گروه فولکس‌واگن به بوگاتی اجازه نداده‌اند تست شیرون اسپورت ویژه را در جای دیگر انجام دهد که دلیل این کار نگرانی‌های ایمنی رسیدن به سرعت بالا بوده است.


اما شیرون اسپورتی که در این تست سرعت شرکت کرده تفاوت‌های زیادی با نسخه‌های ارائه شده به مشتریان دارد. شرکت دالارا بدنه‌ی دم‌دراز سفارشی را برای بوگاتی ساخته که حدود 25 سانتی‌متر طویل‌تر از نسخه‌ی استاندارد شیرون می‌باشد. بوگاتی همچنین از سیستم کنترل شده با لیزر برای تنظیم ارتفاع سواری خودرو استفاده کرده است. طراحان این شرکت همچنین مکان اگزوزها را به منظور کاهش درگ تغییر داده‌اند.


بوگاتی پس از این رکوردشکنی اعلام کرد که کار خود در ثبت حداکثر سرعت را به اتمام رسانده است. هدف این شرکت ثبت سرعتی فراتر از 300 مایل بر ساعت (482.8 کیلومتر در ساعت) بوده است که هم‌اکنون این مأموریت انجام شده است.


فعلاً کونیگ زگ آگرا RS رکورددار سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیاست. این خودرو توانست در یک مسیر بسته در نوادای آمریکا سرعت متوسط 444.6 کیلومتر در ساعت را ثبت کند. این شرکت در همان زمان چندین رکورد دیگر را نیز بر جای گذاشت.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

44 دیدگاه

  1. MOHAMMAD.DEMON
    سوابق: (203 دیدگاه) ,

    خیلی خب
    رکورد که ارزشی تو گینس نداره
    تو متن هم نوشته این ماشین فرق زیادی با شیرون اصلی داره
    در اصل وقتی تیون میشه دیگه اون ماشین نیست
    پس این شیرون نیست
    بوگاتی هم گفته که کارشون تموم دیگه رکورد گیری نمیکنن
    رکورد هم هنوز دست کوئینگ هست
    خلاصه کلام

    پاسخ
    1. یانکی
      سوابق: (798 دیدگاه) ,

      من خودم به رفت و برگشت اعتقاد ندارم و اینکه بوگاتی کارش رو انجام داد اون همه هزینه و تکنولوژی من کیم که ایراد بگیرم.منتظر میمونم تا هنر نمایی هنسی تواتارا جسکو و دویل رو ببینم.درود به دنیای پیشرفته که خرافات رو کنار گذاشت و با تمام قدرت به پیش رفت.

      پاسخ
    2. محمد حسین
      سوابق: (359 دیدگاه) ,

      آره خدا رو شکر
      بعد از چند روز کاهش ، ارزش سهام شما در کونیگ زگ مجددا با زیر سوال رفتن رکورد بوگاتی افزایش پیدا کرد

      پاسخ
    3. doubt
      سوابق: (147 دیدگاه) ,

      من خودم کونیگزگو بیشتر از بوگاتی دوست دارم. این درسته که تغییرات تو این ورژن صورت گرفته برای تاپ اسپید و چیزای دیگه. اما خودمونو گول نزنیم چون الان همه دنیا و ماشین بازا رکورد رو دست بوگاتی میدونن و پر بیراهم نیست این ادعا علیرغم همه ایرادهایی که وارد میدونن بعضیا. کونیگزگ و یا هنسی فقط باید 500 تا رو بزنن تا ورق دوباره برگرده. وگرنه اینکه گینس قبول نداره یا در یک جهت بود و ارتقا داشته و این حرفا این رکورد رو ضایع نمیکنه. تعصبو بذاریم کنار رفیق

      پاسخ
    4. جواد
      سوابق: (11 دیدگاه) ,

      الان مدیر عاملش یک لوح تقدیر به شما میده که این همه هواخواهشونی

      پاسخ
    5. محمد
      سوابق: (1407 دیدگاه) ,

      حقیقت اینه که این رکورد قابل اتکا نیست چون بخاطر همین دلایل خود متن، قابلیت ثبت در رکوردهای گینس یا هرجای دیگه بصورت رسمی رو نداره
      .
      حقیقت دوم اینکه بهتر بود همون نسخه تولیدی رو بدون تغییرات واسه تست میبردن گه خودروی تولیدی تست بشه نه خودروی تقویت شده
      درواقع اینجوری رکورد هر هایپرکار تیون شده رو هم میشه رکورد خود ماشین دونست
      .
      حقیقت سوم اینکه اگه واقعا قصد ثبت رسمی رکورد داشت، میتونست توی مسیرهای ۲ طرفه و استانداردی تست کنه تا نتیجه هم قابل اتکا باشه یا همین نوادا که خیلی رکوردهای سرعت رو اونجا میزنن
      .
      همه اینا یعنی بوگاتی علاقه به وبت رکورد سرعت به هر قیمتی رو داشته
      .
      .
      اما هنوز هم شیرون بشدت خودروی قابلیه
      هم امکان رانندگی طولانی مدت با این سرعت وجود نداره
      اگه اشتباه نکنم در عرض حدود ۵ دقیقه
      هم لاستیک جواب نمیده
      هم بنزین تموم میشه
      و…
      ولی هنوزم من دوست داشتم شیرون بدون حرف و حدیث تست میشد حالا نتیجه هرچه که بود، بازم شیرون یکی از ابرقدرتهای امروز صنعت بود و هست

      پاسخ
      1. محمد
        سوابق: (1407 دیدگاه) ,

        یعنی اینکه قابلیتهای دیگه هایپرکارها مثل شتاب دیوانه وار و تواناییهای فنی بینظیرشون بیشتر مورد توجه و استفاده خریدارانش هست تا زدن سقف سرعت که هم کار هرکسی نیست و هم امکانش در هرجایی نیست
        اما باز هم اگه بوگاتی علاقه مند داشتن این رکورد بود، بهتر بود بدون حرف و حدیث این کارو میکرد

        پاسخ
  2. ارش
    سوابق: (796 دیدگاه) ,

    مهم اینه که رکورد ۴۹۰ زده شده اونم توسط مجله معتبر انگلیسی top gear دیگه الان کسی نمیگه رکورد کونیخ زگ ۴۴۵ هست همه جا در شبکه های اجتماعی و اخبار صحبت از رکورد شکفت انگیز ۴۹۰ کیلومتر بوگاتی است .

    پاسخ
    1. Saeed
      سوابق: (249 دیدگاه) ,

      آرش همیشه همینطوره…وقتی یک ماشین رکورد سرعت میزنه حداقل تا یک هفته خبرش داغه….اون موقع هم که کونیگ‌زگ رکورد زد خیلیا شوکه شدن و بحث داغی هم بود….هنسی رکورد زد تا چند روز بحث زیادی دربارش شده بود…..یه ۲ .۳ هفته بگذره دیگه عادی میشه و همه دوباره به روی تعصب روی ماشین مورد علاقه خودشون برمیگردن……

      پاسخ
  3. فريد
    سوابق: (174 دیدگاه) ,

    بالاخره بوگاتی هست یا نه؟ این مهمه
    ساخته بوگاتی هستش و تونسته رکورد بزنه
    حتماً باید شیرون باشه؟

    پاسخ
    1. MOHAMMAD.DEMON
      سوابق: (203 دیدگاه) ,

      میبینم دیگه خبری از اکانت های اصلی نیست
      و اکانت های فرعی دارن کامنت میزارن
      تو متن نوشته بدنه کار شرکت دالارا هست
      به تنهایی بوگاتی توانایی شکستن رکورد با چنین ساخته های سنگینی رو نداره

      پاسخ
      1. کامیاب
        سوابق: (491 دیدگاه) ,

        سیزده سال پیش چطور با بوگاتی فابریکی تونست رکورد بزنه؟
        این همه تعصب برای چی هست؟

        پاسخ
  4. OMID
    سوابق: (875 دیدگاه) ,

    همون طور که گفتم رکوردش ثبت نشده و خودش هم پروتوتایپ محسوب میشه

    پاسخ
  5. ایمان
    سوابق: (1558 دیدگاه) ,

    کدام یک را رکورد دار فعلی سرعت در دنیا می دانید ؟؟؟؟
    بوگاتی : لایک 👍👍👍👍
    کوئنیگ زگ : دیسلایک 👎👎👎👎

    پاسخ
    1. MOHAMMAD.DEMON
      سوابق: (203 دیدگاه) ,

      ایمان آلن هدفت چیه
      چیزی که مشخصه دیگه نظر سنجی نمیکنن که ؟
      رکورد دست کوئینگ هست وسلام

      پاسخ
  6. ارش
    سوابق: (796 دیدگاه) ,

    با اختلاف کهکشانی بهترین سوپر هایپر کار جهان تاریخ همچین ماشینی به خود ندیده است نابود کرد همه رو شبکه های اجتماعی منفجر شد دیگه الان کسی نمیکنه رکورد کونیخ زگ چقدر ه و عجیب چقدر میتونه ادعا داشته باشه الان صحبت از رکورد شگفت انگیز ۴۹۰ کیلومتر بوگاتی است رکورد زد رفت تمام شد بقیه بدو بدو تا برسند

    پاسخ
  7. Seyed AMG
    سوابق: (53 دیدگاه) ,

    نمیدونم بعضی ها چرا اینقدر مقاومت میکنن ؟؟
    قبلا هم گفتم هدف بوگاتی شکستن رکورد کونیگزگ نیست چون اهل بچه بازی و کل کل های کودکانه نیست ، هدفش شکستن رکورد 300 مایل بود که به نحو احسن انجامش داد چون اگر میخواست رکورد کونیگزگ رو بشکنه با شیرون معمولی هم میتونست
    بوگاتی = اولین شرکت رکورددار 300 مایل بر ساعت 💪💪

    (پای فورد gt رو وسط نکشید )

    پاسخ
    1. OMID
      سوابق: (875 دیدگاه) ,

      خیلی ماشینا از سیصد مایل بیشتر رفتن
      بوگاتی تیون شده قبوله ولی فورد جی تی تیون شده قبول نیست؟
      (لطفاً نگید شرکت اصلی چون اینم بدنش توسط دلارا طراحی شده شاسیشم تقویت شده توسط همون دلارا )
      انجین هم که قدرتش از شیرون معمولی بیشتره
      صندلی هم که نداره
      بالشم که کلا حذف کردن لاقل نزاشتن رو حالت vmax
      فلاپ ها هم که کلا متفاوته

      پاسخ
      1. Seyed AMG
        سوابق: (53 دیدگاه) ,

        آقا امید اگه این بوگاتی نسبت به شیرون تیون شده ست پس آ گرا RS هم نسبت به R تیون شده ست مگه نه ؟؟ من تا حالا نشنیدم به ارتقاهای شرکتی بگن تیون …
        دلارا هم فقط رو شاسی کار کرده و هماهنگی بدنه با شاسی جدید کار خود بوگاتی بوده …

        خوب تو نسخه شیرون اسپرت اومدن وزن رو کم کردن ،حالا تو این نسخه قدرتش رو هم زیاد کردن من که ایرادی نمیبینم …

        در کل اومدن شیرون پایه رو بازنگری کردن حالا خوب که چی ؟؟ منظورتون چیه ؟؟
        مگه شرکت های دیگه واسه پیست این کار رو نمیکنن حالا بوگاتی واسه رکورد سرعت تغییرات ایجاد کرده …

        اصلا بوگاتی کی گفته میخوام رکورد کونیگزگ رو بزنم که شما جبهه می گیرید ؟؟
        باید قبول کنید که بوگاتی اولین شرکت خودرو ساز که رکورد 300 مایل رو بدست آورده نه شرکت تیونینگ … و بقیه شرکت ها فعلا باید تو خوابشون این رکورد رو ببینن ، من که بجز کونیگزگ امید دیگه ای ندارم…

        پاسخ
    2. Alireza
      سوابق: (5 دیدگاه) ,

      کل کل بچه بازی؟ حاجی چی میزنی؟ اصن این شرکتا به نظرت چرا ماشینای بالای 380 کیلومتر بر ساعت میسازن؟ آخه کی میخواد بالای 400 تا با این ماشینا بره؟ خب برا کل انداختن و رکورد شکنی اینکارو میکنن حاجی. اگرم بوگاتی تا الان اینکارو نکرده بود حتما داشته آماده می‌شده. که رکوردش هم زده میشه

      پاسخ
  8. امیر
    سوابق: (1507 دیدگاه) ,

    خب پرونده این قضیه هم بسته شد
    البته در عالی بودن نفس قضیه هیچ‌شکی نیس اما مثل خیلی از رکورد های غیر رسمی عملا نمیشه روش حساب کرد
    همچنان شرکت بی ادعای کوئینگ زگ رکورد داره!

    پاسخ
  9. Amir.ferrari
    سوابق: (91 دیدگاه) ,

    مدل Agera RS هم یه نمونه پروتوتایپ شده با کد (فیوریا پوتارو) و تغییر یافته بود که تونسته بود با سوخت راکتور هسته ای رکورد بزنه و بیست سال هم زمان برده بود تا بتونن ازش ۴۰۰۰ اسب در بیارن،الان چون بوگاتی شاسی رو توسعه داده و یه کم دمش درازتر شده دیگه رکورد قبول نیست آره؟!!!دیگه این ماشین ساخت بوگاتی نیست؟!!!
    چطوره رکورد رو بین کونیگ زگ و هنسی تقسیم کنن تا بلکه آروم بشید،وگرنه بوگاتی قصد رکورد زدن نداشت که همچین رکوردی رو زد وگرنه اگه قصدش رو کنه وااای از اون روز،دیگه چه بالا برید پایین بیاید بوگاتی اولین خودروساز در جهانه که به این مهم دست پیدا کرده،کونیگ زگ و هنسی هم اگه می تونن با هر جور مدل پروتایپ و هر جور اسب بخاری و با هر جورسوختی و جاده ای و هوایی و لاستیکی و راننده ای و… به همچین رکورد مهمی دست پیدا کنن که دمشونم گرم ما بخیل نیستیم،اونقدر بچه هم نیستیم با کامنت توهین به طرفداراشون رکوردشون رو زیر سوال ببریم،گرچه میدونم تمدن بشری اونقدر عمر نمیکنه بتونیم اون روز رو ببینیم ولی انسان با امید زنده ست ❤

    پاسخ
    1. OMID
      سوابق: (875 دیدگاه) ,

      همین الان هم توهین کردی هم زیر سوال بردی:)

      کونیگزگ بدنش همون بود
      لاستیکش همون بود
      بالش همون بود
      تو خیابون بود:)
      تو دو جهت رسمی ثبت شده تو گینس
      بوگاتی تو پیست:)
      بدون بال(کامل حذفش کردن نه بسته)
      شاسی دلارا
      بدن دلارا
      بدون صندلی
      قدرت بیشتر
      دیگه به ماشین تیون شده چی میگن؟
      هی یه جوریم تیونر تیونر میکنی انکار نه انگار که بیست ساله موتور بوگاتی همینه

      پاسخ
      1. Saeed
        سوابق: (249 دیدگاه) ,

        جدا از اینکه ۲۰ ساله انجین بوگاتی ۱۶ سیلندره….بنزین رو عین ساندویچ میخوره!!!!!!بعد بیاین بگین بوگاتی سرشار از نوآوری و با اصل و نسبه و کونیگ‌زگ یک تیونره و بدون اصل و نسب!!!!! کامنت های تعصبی تر از Amir ferrari ندیدم!!!!!😂😂😂😂

        پاسخ
  10. farhad
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    اینم از بیانیه ی خود بوگاتی
    برام جالبه اون هموطنایی که هرکدوم دو تا بوگاتی تو حیاط خونشون دارن چرا حرفای خود شرکت بوگاتی رو قبول نمیکنن؟
    منتظر انتشار یه تکذیبیه و اعلامیه بر علیه شرکت بوگاتی به وسیله ی اتحادیه ی بوگاتی دارای ایران هستم

    اینه کوئنیگزگ

    پاسخ
    1. Amir.ferrari
      سوابق: (91 دیدگاه) ,

      کدوم بخش این بیانه تو رو انقدر ذوق زده کرده؟ منظورت کدوم بخش حرفاست که میگی قبول ندارن؟پیشنهاد میکنم یه بار دیگه از اول پست رو بخونی،فکر نکنم چیز خوشحال کننده ای واسه شما داشته باشه،داره میگه قصدشون این بوده اولین خودرسازی باشن که از مرز ۳۰۰ مایل عبور میکنن الان هم به این افتخار دست پیدا کردن،تو چرا اینقدر خوشحالی من نمیدونم،فکر کنم یکی دیگه این پست رو اشتباه واست ترجمه کرده و گفته بوگاتی خواسته به این رکورد دست پیدا کنه تفلک نتونسته؟!!!🤣 اول کاری رکورد بوگاتی رو هم به اسم خودشون ثبت کردن😂یکی دیگه رکورد زده نوشته اینه کونیگ زگ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!😳🤣🤣🤣🤣

      پاسخ
  11. Alireza
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    آقا تمام.
    هر خودرویی رو تیون کنی 490 تا که هیچ برات 1000 تا هم میزنه این حرفا چیه. بیاد با خودروی استانداردش رکورد بزنه طبق قوانین. بوگاتی عالیه اما زیرِ کوئنیگ زگ و هنسیه

    پاسخ
    1. Seyed AMG
      سوابق: (53 دیدگاه) ,

      حالا که رکورد فورد GT تیون شده تازه با سه بار تست کمتر از بوگاتیه…
      حالا کونیگزگ به کنار که اونم بالاتر از بوگاتی نیست اما هنسی 😂😂

      پاسخ
      1. Alireza
        سوابق: (5 دیدگاه) ,

        داداش داری اشتباه میزنی. سرچ بزنی میفهمی
        ماشین داریم با سرعت صوت!!! روش موتور جت بستن!! سرچ کن تا متوجه بشی، معیار تاپ اسپید اینجا به استاندارد بودنه ماشینه نه تیون شدش.

        پاسخ
        1. Seyed AMG
          سوابق: (53 دیدگاه) ,

          عزیز من اونایی که سرعت صوت دارن طراحی بدنه شون مثل جت و … کلا با ماشین های معمولی زمین تا آسمون فرق دارن ، شما نمیخوای قبول کنی الکی سفسطه نکن …
          در ضمن معیار تاپ اسپید شما خیلی گیج کننده ست میشه یکم بیشتر توضیح بدی 😂😂

      2. alireza
        سوابق: (5 دیدگاه) ,

        رفیق من تا صبح برات توضیح بدم شما یه چیز دیگه میگی . چرا متعصب باشیم اصلا؟ بیخیال

        پاسخ
  12. رامتین
    سوابق: (1633 دیدگاه) ,

    من کاملا به رفت و برگشت اعتقاد دارم و باید در هر دو مسیر تست کنند و میانگین این دو را حساب کنند. کاملا از نظر علم آمار درسته این موضوع. ضمنا همین آگرا در مسیر رفت 457 رفت اما 444 در نهایت ثبت شد که میانگین رفت و برگشته.
    یادمه یکی از دونده های پرش طول رکورد جهان را زد اما سرعت باد 2.1 متربرثانیه بود، طبق قانون رکوردش حذف شد، چون سرعت بالای 2m/s بی ارزشه. اگر فقط 0.1 سرعت باد کمتر بود، رکوردار دنیا میشد که تو پرانتز بگم 20 ساله این رکورد تغییر نکرده!
    بنابراین از نظر من رکورد بوگاتی ارزش نداره. کافیه هنسی یا … بیان رفت و برگشت رکورد را بشکل رسمی ثبت کنند و موضوع کاملا بسته بشه.

    پاسخ
    1. Seyed AMG
      سوابق: (53 دیدگاه) ,

      بابا جناب لب و دهن هنسی که رقیبشه البته تو خواب! رکورد بوگاتی رو قبول کرده، عزیزم اعتقاد من و شما بدرد خودمون میخوره

      پاسخ
      1. رامتین
        سوابق: (1633 دیدگاه) ,

        واقعا داری خودتو میزنی به اون راه؟ برادر توجه کن چی میگم: اولا از نظر من بوگاتی بسیار بهتر از هنسی است، چراکه هنسی تیون کاره .اما همیشه بر مبنای سند صحبت کنید و احساسی نباشید. فرض کنید امسال مرد سال فوتبال جهان فن دایک بشه. اما فرضا همین الان از هر 7 میلیارد نفر مردم جهان رای گیری کنند و 6.99 میلیارد نفر بگن مسی. حتی خود فن دایک و یا مربی لیورپول هم بگه مسی باید بشه! اما اینها هیچ ارزشی نداره. چون چیزی که ثبت میشه مهمه. همین. پس اصلا ارزشی نداره که همه شرکتها حتی خود هنسی بگه بوگاتی بهتره. هر وقت رسما اعلام بشه حرفتون صحیح. فعلا همون آگرا رکورد داره.

        پاسخ
  13. Amir evolution
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    والا ب نیسان GTR ام 1500 اسب بدی….. 300 مایل واست پر میکنه
    بوگاتی ام بیکاره رکورد گینس ب چ دردی میخوره وقتی این ماشینو نمیشه سوار شد
    خواست یه سر صدای کنه ک بگه آره منم هستم این وسط
    لقب بهترین سوپر اسپرت جهان بار گرانیس، ب هر کس ندهند

    پاسخ
  14. Seyed AMG
    سوابق: (53 دیدگاه) ,

    هر وقت یه شرکت تیونینگ اومد GTR رو تیون کرد و باهاش رکورد زد اونوقت ما شرکت تیونینگ رو تحسین میکنیم نه نیسان رو که هیچ کاری انجام نداده.
    مثلا کسایی که اگرا سوار میشن هر روز باهاش 450 تا میرن😐😐😐

    پاسخ
  15. Amir evolution
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    سید عزیز
    اتفاقا کلی شرکت تیونیگ هس ک جی تی ار و تیون میکنن…. حتی جی تی ار 2000 اسبی ام تیون شده و ثبت شده
    کافیه یه سرچ بزنی کلی ویدئو میاد بالا
    اگه نیسان میخاست مثل بوگاتی رکورد بزنه… 5 سال پیش این کارو میکرود
    ولی راس میگی این رکورد بیشتر ب سود شرکت توونینگه

    پاسخ
  16. " Swedish Arrogant Tiger"
    سوابق: (821 دیدگاه) ,

    خب حالا دیگه همه میدونیم رکورد دست آگرا هست.
    بوگاتی هم اومد به اصطلاح خودی نشون بده و سروصدا کنه بگه من هنوزم هستم.

    پاسخ
  17. Mohammadreza
    سوابق: (613 دیدگاه) ,

    کسایی که این رکورد رو قبول دارن باید تویوتا لندکروزر و سوبارو WRX رو به ترتیب به عنوان سریعترین شاسی بلند و سدان دنیا قبول کنن.
    حدود 2 سال پیش بود فک کنم که “خود شرکت” تویوتا یه تک نسخه تقویت شده از لندکروزر ساخت که رسما رکورد سرعت بالای 330 رو ثبت کرد.
    سوبارو (خود شرکت سوبارو نه بقول بعضی دوستان که تیونر داغون) هم همون حدودا یه تک نسخه تقویت شده از سوباروWRX ساخت که نوربرگ رینگ رو رسما زیر 7 دور زد.

    پاسخ
  18. Behrouz. anzali
    سوابق: (181 دیدگاه) ,

    بلاخره هر چی باشه رکورد زده . به قول دوستمون سهام بعضی از کاربرا تو کمپانی کونیک زگ در خطر بود با این خبر سهامشون رفت بالا دوباره . فقط بوگاتی وسلام . هضم کردن رکورد براشون خیلی سخت بوده باید قبول کنن.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.