دوئل بیوک انکور و مینی کانتریمن

امروز در ادامهٔ برگزاری دور هشتم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال به سراغ گروه کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت لوکس رفته‌ایم که در دوئل قبلی آن دو کراس‌اوور تازه‌وارد یعنی جگوار E-Pace و ولوو XC40 در برابر یکدیگر قرار گرفتند. در این دوئل مجموعاً تعداد 1528 رأی به ثبت رسیده است که XC40 توانست با دریافت 826 عدد از آن‌ها و کسب 54 درصد از کل آراء، با اختلافی جزئی پیروز گردد درحالی‌که E-Pace موفق به کسب 702 رأی شده است. حال امروز در دوئل دیگری از گروه کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت شاهد رقابت میان بیوک انکور و مینی کانتریمن خواهیم بود.

بیوک انکور

آئودی Q3

آکورا CDX

ب‌ام‌و X1

رنجروور اووک

آئودی Q3

رنجروور اووک

آئودی Q2

ب‌ام‌و X2

اینفینیتی QX30

دی‌اس 6

؟

اینفینیتی QX30

بیوک انکور

مینی کانتریمن

جگوار E-Pace

ولوو XC40

؟

ولوو XC40

لکسس UX

مرسدس بنز GLA

؟

در سال 2012 اوپل که هنوز تحت مالکیت جنرال موتورز قرار داشت، کراس‌اوور ساب‌کامپکتی بنام موکا را معرفی نمود. این خودرو که بر روی پلت‌فرم گاما II جنرال موتورز ساخته شده است، در بریتانیا با برند واکسهال عرضه می‌گردد. سپس در نمایشگاه دیترویت 2012 بیوک هم نسخهٔ آمریکایی موکا را با نام انکور رونمایی کرده و با مدل 2013 روانهٔ بازار ایالات‌متحده کرد؛ بنابراین بیوک انکور در اصل نسخهٔ ری‌بج شده و تا حدودی لوکس‌تر اوپل موکا است. علاوه بر این، شورلت ترکس نیز بر اساس همین پلت‌فرم ساخته شده و اشتراکات فراوانی با موکا/انکور دارد. انکور اولین کراس‌اوور کوچک بیوک و چهارمین کراس‌اوور کلی بیوک پس از مدل‌های Rendezvous، Rainier و انکلیو محسوب می‌شود. در اوایل سال 2016 اما اوپل اقدام به معرفی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ موکا نمود که عمده تغییرات آن در قسمت جلویی صورت گرفته و با نام موکا X به بازار آمد؛ بنابراین بیوک هم این نسخهٔ فیس‌لیفت شده را با مدل 2017 راهی بازار ایالات‌متحده کرد. درحالی‌که اوپل موکا با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی مختلفی در اروپا عرضه می‌گردد، بیوک در بازار ایالات‌متحده انکور را تنها با یک موتور 1.4 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی عرضه می‌کند. این موتور 155 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور دارد که برای انتقال آن به چرخ‌ها یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. انکور در دو نسخهٔ دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک قابل خریداری است. بیوک انکور سال گذشته در بازار ایالات‌متحده 88 هزار دستگاه فروش داشته و دومین کراس‌اوور لوکس پرفروش در این کشور محسوب می‌شود.

مینی کانتریمن

مینی که پس از خریداری شدن توسط ب‌ام‌و جانی دوباره گرفته بود، در اوایل قرن بیست و یکم تصمیم به افزایش تنوع محصولاتش گرفت. بدین ترتیب این برند بریتانیایی در نمایشگاه ژنو 2010 اولین کراس‌اوور تاریخ خود را با نام کانتریمن رونمایی کرد. این خودرو یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت لوکس بود که نسل نخست آن تا سال 2016 به تولید رسید. نسخهٔ کوپهٔ دودر این کراس‌اوور نیز با نام پیس‌من ساخته شد. سپس در نمایشگاه لس‌آنجلس 2016 مینی نسل دوم کانتریمن را رسماً رونمایی کرد. مینی در نسل اول کانتریمن نسخهٔ کوپهٔ دودر آن‌را نیز با نام پیس‌من تولید کرد اما تولید این مدل در سال 2016 متوقف شد و خبری از آن در نسل دوم کانتریمن نیست. این نسل از کانتریمن اما روی پلت‌فرم دیفرانسیل جلوی جدید ب‌ام‌و بنام UKL2 ساخته شده که با نسل دوم کراس‌اوور ب‌ام‌و X2 مشترک است. کانتریمن در بخش پیشرانه‌ها نیز کاملاً وابسته به شرکت مادر خود بوده و تمامی موتورهای آن متعلق به ب‌ام‌و هستند. این کراس‌اوور لوکس بریتانیایی در تیپ پایه با یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری سه سیلندر بنزینی توربوشارژ عرضه می‌گردد که 135 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور داشته و به جهت هماهنگی با رقیب آمریکایی، برای این دوئل هم همین موتور را انتخاب کرده‌ایم. انتقال نیروی این موتور توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا یک واحد شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو یا هر چهارچرخ صورت می‌گیرد. مینی کانتریمن سال گذشته در بازار ایالات‌متحده نزدیک به 15 هزار دستگاه فروش داشته است.

 

مشخصات فنی

بیوک انکور

مینی کانتریمن

پیشرانه 1.4 لیتری 4 سیلندر 1.5 لیتری 3 سیلندر
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت 155 اسب بخار 135 اسب بخار
گشتاور 240 نیوتن متر 220 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک 6 سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو/چهارچرخ جلو/چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 8.4 ثانیه 9.1 ثانیه
مسافت 400 متر 16.6 ثانیه 17.1 ثانیه
حداکثر سرعت 195 کیلومتر/ساعت 195 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 8.4 لیتر (ترکیبی) 9 لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک 53 لیتر 51 لیتر
وزن 1534 کیلوگرم 1604 کیلوگرم
طول 4.27 متر 4.31 متر
فاصلهٔ محوری 2.55 متر 2.67 متر
حجم صندوق بار 355 لیتر 450 لیتر
قیمت پایه 23,985 دلار 27,450 دلار
قیمت موردبررسی 28,885 دلار 28,950 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

24 دیدگاه

  1. KING 918
    سوابق: (2449 دیدگاه) ,

    لوگوی بیوک با لیفان انگار یکیه ……..
    کپی لوگو دیگه نداشتیم

    پاسخ
    1. VIPER
      سوابق: (1851 دیدگاه) ,

      تاریخ تاسیس برند ها رو اگر دقت بفرمایید،
      متوجه خواهید شد که در صورت کپی لوگو کدو م
      کپی بوده.با تشکر.
      ???

      پاسخ
      1. KING 918
        سوابق: (2449 دیدگاه) ,

        : o من نمیدونم چرا این طوری برداشت شد که من گفتم بیوک کپی کرده …..
        من لیفان رو گفتم .. من چین رو گفتم که همه چی رو کپی میکنه اما حالا داره دیگه لوگو رو هم کپی میرنه ….
        عجب بابا

        پاسخ
  2. Ford taurus
    سوابق: (332 دیدگاه) ,

    مینی کانتریمن ?
    یکم از نظر فنی ضعیفتر هست ولی برای من جذاب تره ?

    پاسخ
    1. ماتئوس هِتْزِنِرْ
      سوابق: (275 دیدگاه) ,

      مینی ۴ سیلندر بود فنی هم بهتر میشد
      اما همینطوری هم خاصه و تو دلبرو ♥️

      پاسخ
    1. فرامرز
      سوابق: (1291 دیدگاه) ,

      آره عجیبه. منم اول فکر میکردم موتورهای توربو تو قدرت و نحوه رانندگی یکسان مصرف خیلی کمتری دارن ولی هفته پیش با یه ب ام و ۱۲۰ یه مسافرت ۳۰۰ کیلومتری داشتم و به این نتیجه رسیدم که مصرف سوخت توربوها اگه بیشتر نباشه کمتر هم نیست. یکی دو سال پیش تو یه ویدئوی بررسی مرسدس آ۴۵ با موتور ۱.۶ لیتری طرف میگفت که مصرفش تو شرایط پرفشار از یه موتور ۸ سیلندر تو شرایط مشابه کمتر نیست و فکر کنم عددی که بعد از یه دور پیست گزارش کرد یه چیزی تو مایه های صدی ۴۰ لیتر بود. در رابطه با تجربه خودم باید بگم هر چند اگه توربو تو بعضی دورهای موتور خیلی کمک میکنه ولی من حس موتور تنفس طبیعی رو خیلی دوست دارم چون فیدبک خوبی میده که الآن دور موتور و سرعت چنده و … صدای موتور تنفس طبیعی هم که خیلی بهتره

      پاسخ
    2. Saeed Boroomand
      سوابق: (477 دیدگاه) ,

      مصرف سوختشون استاندارده، سازمان EPA تست هاش به شکلی هست که توی دنیای واقعی نتیجه ای که افراد میگیرن یا بهتر باشه از اون نتایج یا مشابه. و به جز این به خاطر رفرش تر بودن قوانین احتمال این که شرکتی موتورش رو برای سیکل تست بهینه کنه و نه دنیای واقعی کمتره. جالبیش به اینه که mokka رو اکه مصرف سوختش رو نگاه کنید که توی اروپاست مصرف سوختش رو خیلی کمتر اعلام کردن 🙂
      به هیمن دلایل بعضی شرکت ها که ماشین توی امریکا وارد میکنن عموما و کمتر تولید پیش میاد که اصلا مصرف سوختشون رو اعلام نکنن، بعضی مدل ها بنز و بی ام و و …
      توی این تست ها خب البته ماشین های داخلی مون با موتور های کم توانسون مصرفشون دیگه شش و نیم لیتر در هر صد کیلومتر نخواهد بود…
      به جز این موتور های توروبو توی دور موتوری که اسب بخار یکسانی تولید کنه مصرفشون کمتر هست ، و خب اگه خوب پیاده بشن توی یه ماشین( جعبه دنده) و بر حسب سبک رانندگی ما میتونن به جز توی توان بیشتر توی مصرف سوختم مفید باشن،
      البته این موضوع روش بحث زیاد هست این روزا…

      پاسخ
  3. DELL
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    تنها مزیت مینی تو حجم صندوقشه.بیوک با مصرف سوخت کمتر،قدرتی بیشتر و شتابی بهتر و از همه مهمتر قیمتی کمتر داره.

    پاسخ
    1. فرامرز
      سوابق: (1291 دیدگاه) ,

      درسته ولی مینی شخصیت خاصی داره و اینکه از نظر لوکس بودن و کیفیت مواد و احتمالاْ امکانات استاندارد از بیوک (اوپل) بالاتره. تو اروپا مینی رو از نظر لوکسی با آئودی، مرسدس و ب ام و تو یه سطح میدونن و قیمت گذاری مشابهی هم داره

      پاسخ
      1. محمدرضا
        سوابق: (371 دیدگاه) ,

        درست مینی تحت مالکیت بیمر هست ولی هیچ جای دنیا مینی رو در حد لوکس سازای آلمانی نمیدونن
        درعوض بیوک واقعا برند لوکس هست وکیفیت بالایی داره

        پاسخ
        1. AK_007
          سوابق: (542 دیدگاه) ,

          بیوک یک برند نیمه لوکس هست

  4. شاهين
    سوابق: (854 دیدگاه) ,

    منم به مظرم بیوک ماشین بهتریه و بهش رای دادم.ولی راستش اگر قرار بر خریدن بود مینی جذاب تره واسه خریدن

    پاسخ
    1. VIPER
      سوابق: (1851 دیدگاه) ,

      ظاهرش فانتزی و زیبا
      هر چند موتور بیوک قویتر و در عین حال کم مصرف تره و یه جورایی از نظر فنی برد با بیوکه
      رای من بر مبنای ظاهر مینی

      پاسخ
  5. ایمان انزو
    سوابق: (228 دیدگاه) ,

    مینی یه اسطورست

    پاسخ
  6. ارش
    سوابق: (75 دیدگاه) ,

    مینی محصول مشترک آلمان و انگلیس .معجون آلمانی انگلیسی معلومه چقدر عالی میشه دیگه???

    پاسخ
  7. ونوم اف ۵
    سوابق: (1276 دیدگاه) ,

    همه چیز نشون از برتری بیوک انکور داره هر چند ظاهر مینی هم خیلی دوست دارم رای به بیوک میدم

    پاسخ
  8. حمیدرضا
    سوابق: (2341 دیدگاه) ,

    با احترام به همه آلمانی دوست ها ولی بیوک خیلی سرتر از مینی بزرگ هست هم از نظر چهره هم قدرت هم شتاب هم قیمت و جالب اینکه برای اولین بار یه اتومبیل ساخت امریکا از یه ماشین المانی کم مصرف تر هست
    رای من بیوک

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.