بیوک

زیباروی آمریکایی؛ اولین تجربهٔ رانندگی با بیوک لاکراس 2017

سدان فول سایز بیوک ساکت‌تر و زیباتر از همیشه است

بیوک در دههٔ اول قرن بیست و یکم روندی نزولی در پیش‌گرفته و از دوران اوج خود کاملاً دور شده بود. اما گویا این برند اصیل آمریکایی قصد بازگشت به شکوه گذشتهٔ خود را دارد چراکه نسل جدید سدان فول سایز لاکراس کاملاً نمایانگر چنین امری است. خودرویی که بر روی پلت‌فرم جدید P2XX جنرال موتورز ساخته شده و در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۵ رسماً رونمایی شد. بیوک لاکراس در بین سدان‌های جنرال موتورز مدلی نیمه لوکس محسوب شده و بین شورلت ایمپالا و کادیلاک XTS قرار میگیرد.

2017-buick-lacrosse-1

مهم‌ترین ویژگی مدنظر تیم طراحی لاکراس جدید سکوت هرچه بیشتر اتاق آن بوده است و آن‌ها برای توصیف کابین این خودرو از عبارت «به ساکتی کتابخانه» استفاده کرده‌اند. همان‌طور که میدانید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که موجب قدرتمند شدن ارزش یک برند می‌شود آرامش و سکوت داخلی محصولات آن است به‌ویژه در خودروهای لوکس و نیمه لوکس. سدان بزرگ و لوکس بیوک ممکن است از این لحاظ در حد رولزرویس فانتوم یا مرسدس بنز S کلاس نباشد اما هنوز هم برای کسانی که در رابطه با میزان دسی‌بل داخلی خودروی خود نگران‌اند یکی از بهترین گزینه‌ها بشمار می‌رود.

2017-buick-lacrosse-2

شیشه‌های چندلایه، درهای سه لایه و سیستم فعال جلوگیری از صدا در لاکراس جدید موجب افزایش اعتبار بیوک شده و این خودرو از همه لحاظ بهتر و ساکت‌تر از هر خودروی ۲۰۱۷ دیگری است. به همین دلیل و برای کاهش هرچه بیشتر صداهای اضافی حتی از تیغه برف‌پاک‌کن‌های مخصوصی در لاکراس جدید استفاده‌شده که صدای کارکرد آن‌ها را به حداقل می‌رساند.

سکوت و آرامش تنها یکی از اهداف سه‌گانهٔ اصلی در لاکراس است که جهت بهبود مدنظر بوده است؛ بنابراین دو هدف دیگر، عملکرد کلی و سواری و راحتی صندلی‌ها بوده است؛ در سوی دیگر با اینکه عملکرد بالا هیچ‌گاه در لاکراس و یا حتی اکثر بیوک‌ها (البته به‌جز ریگال GS) وجود نداشته اما خروجی لاکراس ۲۰۱۷ به‌طور نسبی بهتر از نسخه‌های قبلی است که این مورد هم ارزش برند بیوک را تقویت می‌کند.

2017-buick-lacrosse-3

بارزترین چیزی که لاکراس جدید ازدست‌داده است حدود ۱۳۵ کیلوگرم وزن است که حتی در این سدان فول سایز هم امر مهمی بشمار رفته و موجب بهبود هندلینگ، شتاب و مصرف سوخت گردیده است. کاهش وزن و استفاده از سیستم تعلیق جدید Five-Link در عقب موجب بهبود سواری خودرو شده است. بااین‌حال هندلینگ خودرو گاهی اوقات در جاده‌های پرپیچ‌وخم سفت و خشک احساس می‌شد اما برای خودروی دیفرانسیل جلویی با فاصلهٔ محوری زیاد سریع‌تر از چیزی بود که انتظار داشتم درحالی‌که تعلیق Five-Link نیز سواری خودرو را حتی بیش‌ازحد ساکت و بی‌صدا می‌کند.

2017-buick-lacrosse-4

برای کسانی که لاکراسْ آن‌ها را هدف قرار داده به‌وضوح راحتی سواریِ اهمیت بیشتری از هندلینگ دارد. در طول آزمایش در انواع جاده‌ها به رانندگی پرداختم و بیشتر ناهمواری‌های مسیر به‌راحتی توسط سیستم تعلیق اسفنجی بیوک محو می‌شد. من لاکراس را با هر دو نوع رینگ ۲۰ اینچی سفارشی به همراه سیستم کنترل مداوم نوسانات و رینگ‌های ۱۸ اینچی با تعلیق ثابت راندم که در هر دو نمونه سواری کاملاً راحت بود. هرچند که سواری رینگ‌های ۱۸ اینچی خصوصاً در جاده‌های محلی با آسفالت نامرغوب ساکت‌تر بود که این به نظر من با روح یک سدان لوکس هماهنگی بیشتری دارد.

لاکراس جدید ۲۰۱۷ فقط با یک نوع موتور تجدیدنظر شدۀ ۳.۶ لیتری V6 عرضه می‌شود که قدرت و گشتاور آن نسبتاً بیشتر از دیگر ۶ سیلندرها با حجمی مشابه است. قدرت این پیشرانه با افزایش ۶ واحدی به ۳۱۰ اسب بخار رسیده درحالی‌که گشتاور آن نیز با ۲۵ واحد افزایش به ۳۶۰ نیوتن متر رسیده است که به همراه کاهش وزن تأثیر مثبتی در عملکرد خودرو داشته و این بیوک کاملاً سریع‌تر از قبل احساس می‌شود. این مورد درصورتی‌که از پشت مدل قدیمی پشت مدل جدید بنشینید احساس می‌شود. وزن لاکراس ۲۰۱۷ چیزی در حدود ۱۶۳۰ کیلوگرم است (سازنده هنوز وزن رسمی خودرو را اعلام نکرده است) که باعث می‌شود خروجی موتور آن به شما اعتمادبه‌نفس بدهد هرچند که تا حد وحشتناکی سریع نیست.

2017-buick-lacrosse-11

برای بسیاری از کسانی که قصد خرید لاکراس را دارند شتاب صفرتا صد اهمیتی ندارد اما قطعاً یک طراحی ظاهری زیبا برایشان بسیار مهم است. به‌خصوص در این کلاس که همهٔ سدان‌ها با طراحی جدیدی به بازار آمده‌اند. تویوتا آوالون جدید، نیسان ماکسیما و کیا کادنزا همگی واقعاً خوب هستند اما لاکراس از این لحاظ با طراحی جلویی مدرن، خطوط منحنی بدنه و طراحی ظریف عقب حداقل یک سطح بالاتر از خودروهای مذکور قرار می‌گیرد.

2017-buick-lacrosse-5

این داستان در داخل کابین هم تکرار شده و در جدیدترین مدل لاکراس شاهد خطوطی بسیار زیبا و مواد باکیفیت هستیم. صندلی‌ها (به یاد داشته باشید که این‌ یکی از اهداف موردنظر مدیران ارشد بیوک جهت بهبود در لاکراس جدید بوده است) تا زمانی که نیروهای هنگام پیچیدن بسیار قوی نباشند نرم و راحت‌اند. این صندلی‌ها مجهز به گرم‌کن، سردکن و ماساژور هستند که برای این محدودهٔ قیمتی بسیار زیاد هستند درحالی‌که به‌طورکلی لاکراس جدید بسیار مجلل است.

2017-buick-lacrosse-12

بااین‌حال جزئیات ناخوشایندی هم در اتاق این بیوک وجود دارد همچون استفاده از پلاستیک مشکی‌رنگ به‌ویژه در اطراف شیفتر تعویض دنده که به‌آسانی به ماهیت لوکس بیوک خدشه وارد کرده است. البته استفاده از چوب واقعی در داخل موجب بهبود فضا شده است. بیوک همواره توجه خاصی به صفحه‌نمایش سیستم اطاعاتی-سرگرمی خود دارد که این امر در لاکراس هم اعمال‌شده و نمایشگر لمسی آن کاملاً در برابر بجای ماندن اثرانگشت مقاوم است؛ اما شیفتر الکترونیکی تعویض دندهٔ لاکراس ازلحاظ فیزیکی کوچک بوده و برای استفاده چندان مطلوب نیست.

در بازار خودرو سال‌به‌سال تعداد خریداران سالخورده کاهش میابد و بیوک هم این را خوب می‌داند؛ اما این را هم می‌داند که رهبری در یک بازار رو به فرسایش به معنی پتانسیل بالا برای سودآوری است چراکه اکثر سازندگان توجه چندانی به آن ندارند چه رسد به اینکه بخواهند محصولی کاملاً جدید در این کلاس عرضه کنند. بااین‌حال بیوک لاکراس رقبایی چون تویوتا آوالون، لکسوس ES350، نیسان ماکسیما و کیا کادنزا را روبروی خود می‌بیند. خودروهایی که ادعا می‌کنند امکانات پریمیومی را با قیمت غیر پریمیوم ارائه می‌کنند.

قیمت پایهٔ بیوک لاکراس ۲۰۱۷ از حدود ۳۲ هزار دلار آغاز می‌شود اما اگر به سمت تیپ‌های بالاتر بروید که مجهز به سیستم چهارچرخ محرک هستند، قیمت آن به بیش از ۴۰ هزار دلار افزایش میابد. محدوده‌ای که رقبای زیادی در آن حضور دارند اما موضع قدرت بیوک در پالایش، راحتی بسیار بالای صندلی‌ها و سکوت فوق‌العادهٔ اتاقش است؛ یعنی تمام آن چیزهایی که خریداران این کلاس خودرویی به دنبال آن هستند. بعلاوه فضای داخلی مجلل و مقرون‌به‌صرفه بودن نیز از دیگر ویژگی‌های بیوک لاکراس جدید هستند و البته یک‌چیز دیگر، برخورداری بی‌صداترین برف‌پاک‌کن جهان!

 

مشخصات فنی

Buick LaCrosse 2017
پیشرانه ۳.۶ لیتری V6
قدرت ۳۱۰ اسب بخار
گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو
طول ۵.۰۱۷ متر
وزن ۱۶۳۰ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
حجم صندوق بار ۴۲۴ لیتر
قیمت پایه ۳۲,۹۹۰ دلار

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. Amir Kral

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بیوک خیلی مظلومه در حالی که ماشین های خوبی تولید میکنه.ولی خیلی بی سرو صداس.هیچ هیاهویی نداره.برعکس اروپایی ها……

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Ace

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      اصلا مظلوم نیست.
      در اروپا شاید زیاد خبری ازش نباشه. اونم به علت تفاوت سلیقه ی زیاد… ولی در آمریکا عاشق سینه چاک خیلی زیاد داره.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. آرش آمار

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (307 ديدگاه)

        بیوک لاکراس همون اوپل اینسینیا است. Opel Insignia

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ali

          ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          به ارش امار
          و اپل هم زیر مجموعه ی جی ام هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. احسان

          ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (112 ديدگاه)

          منم میخواستم بگم آقا آرش ولی ترسیدم،جلوش خیلی شبیه اپل هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Ashkan

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (376 ديدگاه)

      زیبارو ایران (تیبا) رو بذارید بغلش تا تفاوته دو صنعت نمایان شه
      دیوید یوید او اس آه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. HADI

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    طراحی ظاهریش خوبه ولی به نظر من کابینش زیاد چنگی به دل نمیزنه ولی به نسبت قیمت 32 هزار دلاری امکانات عالی رو به ادم میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سیدعلیرضا

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (218 ديدگاه)

    خیلی زیباست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. عام پوری

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (77 ديدگاه)

    طراحیش بهت میشگه فقط باهام میشه رفت خرید. :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احسان

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (314 ديدگاه)

    عالیه،تنها ایرادش اون شیفتر دنده است کن کپی برابر اصل بی ام و ۲۰۰۷ شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طراحیش یکی از بهترین ها در این سبک هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mehran911

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2027 ديدگاه)

    اصلا دوست ندارم بیوک و لینکلن عقب بمونن .
    باید سریع دست بکار شن .
    .
    این ماشین هم در نوع خودش با توجه به قیمتش خودروی خوبی به نظر میرسه .
    .
    خیلی دوست دارم تجربه اش کنم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. uss zumwalt DDG-1000

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قیمت 32990 دلار میشه 115465000 تومن
    به نظرم قدرت و پیشرانه اش به فیمتش خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. MehdiTurbo

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1959 ديدگاه)

    اتفاقن طراحیش میگه همیشه پر قدرت کنارتم خیلی جادارو بزرگ عین قدیما برا من ی حس نوستالژی داره،منو یاد کوچیکیام میندازه.یادش بخیر ی شورولت داشتیم بش اون موقعها میگفتند تو شتری،سوار ک میشدی انگار سوار کشتی شدی،ماشینا قدیم خیلی محکم بودندو سفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حمیدرضا

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    این ماشین شاهکاره عالیه من عاشق ماشین های برند بیوک هستم این ماشین در امریکای شمالی و خصوصا چین خیلی هم خوب فروش داشته دلیل دیگه ای که زیاد در جهان معروف نیست بازار محدودش به امریکا کانادا چین و اگر اشتباه نکنم مکزیکه چون تو خلیج فارس هم دیده نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ali

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (6810 ديدگاه)

    یوهوووووو زنده باد بیوک این عزیز پر اصالت
    اولین کانسپت ساز دنیا ازش غیر این بعیده
    خوشحالم که بیوک مثل کادیلاک داره بر میگرده تو دوران اوجش
    ممنونم از بیوک که اون ارم جاودانش رو به همون 3 رنگ زیبا نگه داشته
    به مناسبت این مدل زیبا از بیوک شعر جدیدم رو برای شورولتم همینجا میخونم

    ای که در سراشیبی عشقت ترمز دل خالیست
    بسوی تو می ایم ما را پذیرا باش
    ای که عالم همه مبهوت جسه ی توست
    ما را غرشی کن که یک غرش کافیست
    حمیدرضا جان داداش ادم خوش سلیقه ای هستی که از بیوک خوشت میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حميد

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    ماشین خوبیه قیمتش هم عالی
    طراحی بیرون اگه یکم انحنی بیشتر داشت جالب تَر میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. روح الله

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (134 ديدگاه)

    سلام دوستان.خیلی کم پیش میاد من نظری بدم ودرکل سعی میکنم همه نظرات رو با دقت بخونم.
    متاسفانه بجز عده معدودی از عزیزان که اهل فن هستن ونظراتشون واقعا درراستای نقد یا تعریف هستش بقیه دوستان الکی میان وایراد بیخودی میگیرن یا بعضا بصورت کاملا احساسی از برند خاصی حمایت الکی میکنن.

    امیدوارم به درجه ای از فرهنگ برسیم که الکی درمورد چیزی نظر ندیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محمدرضا

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    دلمو بُرد ، دلمو بُرد (با ریتم بخونید )
    واقعا عالیه ، نویسنده عزیز خیلی خیلی ممنون .
    اصالت یعنی این !
    سکوت ، قدرت کافی ، کابین جادار و لوکس . یه آمریکایی اصیل

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (695 ديدگاه)

      خواهش می‌کنم سپاس از لطفتون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. عیسی

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    یه ماشین با اصالت امریکایی..قیمتشم نسبت به امکاناتش واقعا عالیه..با این قیافه و مشخصات از ازرا ارزونتر میوفته….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. احسان

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (112 ديدگاه)

    منکه خوشم اومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. efk

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    ما حرف میزنیم و شعار میدیم اونا عمل میکنن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. hamid

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (239 ديدگاه)

    جای نماینده های این کلاس و سگمنت و البته این برند و برندهای رقیب تو بازار کشورمون خالیه.فکرشو کنین با35هزار پول بین خرید لاکراس و کرایسلر300 و آوالون و ماکسیما و تاروس موندیم.با انتخاب سیاستهای درست و با در نظر گرفتن منافع ملی امروز میتونستیم به تمام دنیا خودرو صادر کنیم.لازم نبود حتما برند ملی داشته باشیم..هنوزم فرصت هست با تجدید نظر درست و بموقع از طریق اتصال به غولهای این صنعت بریم سمت قطعه سازی مدرن وایجاد ارزش افزوده و اشتغال زایی و صادرات رو فاکتورهای مهم در نظر بگیریم.متاسفانه مسئولین دلسوز! ما فقط بازار داخلی رو میبینن و هدفشون رو چپوندن بزورو خالی کردن جیب هموطن تنظیم شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. hamid

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (239 ديدگاه)

    مشکل صنعت بیمار و دولتی!!! خودروی ما نه تنها قرار دادن افراد بی سواد و ناشایست و بعضا حتی نامرتبط رو پست های مهم و کلیدی این صنعته ،وطن پرست نبودن مدیران این صنعت و اعتنا نکردن به نیاز و خواست مردمه.تو کجای دنیا پارادوکس بیش از نیم قرن داشتن صنعت خودروسازی و تولید پراید و 405 و 3برابر بودن قیمت خودروهای وارداتی (نسبت به قیمت واقعی) قابل مشاهدست.حتی روسها هم به مردمشون همچین ظلمی نکردن و مردمشون میتونن به خودروهای روز با قیمت واقعی دسترسی داشته باشن و تویوتا و نیسان و حتی GM اونجا مشغول تولیدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. javadm4

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (53 ديدگاه)

    بیوک و ولوو یه مشکلی با چراغ دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا