بی ام وطراحی

دفاع مدیر طراحی ب‌ام‌و از جلوپنجره بزرگ سری 7!

جلوپنجره‌ی بزرگ ب‌ام‌و سری ۷ مدل ۲۰۲۰ جنجالی‌ترین بخش این سدان لوکس بوده و آدریان فن هوی دونک مدیر طراحی این برند باواریایی نیز به خوبی از این موضوع آگاه است. او انتقادات برخی افراد به جلوپنجره‌ی این خودرو را شنیده اما به اهداف مدنظر ب‌ام‌و برای طراحی ظاهری این خودرو وفادار باقی مانده است.


او در مصاحبه با موتورینگ گفته است:

هدف ما اطمینان از این بحث بود که افراد تفاوت بین سری ۷ و ۵ را متوجه شده و آن را تشخیص دهند.

فن هوی دونک همچنین گفته انتقاداتی به سری ۷ قبل از فیس لیفت و شبیه بودن زیاد از حد آن به نسل قبلی وارد شده است.


او در ادامه خاطرنشان ساخته است:

من می‌فهمم که مردم با دیدن سری ۷ فیس لیفت می‌توانند شوکه شوند. من انتقادات را متوجه شده‌ام. فکر می‌کنم این راه اجتناب‌ناپذیر بوده است. هدف ما طراحی خودرویی بوده که همه آن را دوست داشته باشند اما این امر همیشه ممکن نیست.


فن هوی دونک سلایق شخصی را مساله ای بین‌المللی می‌داند. از نظر او اروپایی‌ها معمولاً خودروهایی با ظاهر عادی‌تر را دوست دارند و مشتریان اروپایی بیشترین انتقادات را به ظاهر سری ۷ فیس لیفت داشته‌اند. در مقابل باید گفت چینی‌ها نیز ظاهر این خودرو را دوست دارند.

اگر شما خواهان یک نیروگاه ۱۲ سیلندر زیر کاپوت سری ۷ فیس لیفت باشید احتمالاً با آخرین شانس خود روبرو می‌شوید. ب‌ام‌و چندین بار تأکید کرده پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶.۶ لیتری توئین توربوی این خودرو که قدرت ۵۹۲ اسب بخاری دارد پس از نسل فعلی دیگر تولید نخواهد شد چراکه قوانین آلایندگی سخت گیرانه و هزینه‌های تولید بالا باعث می‌شوند تولید چنین پیشرانه‌ای توجیه نداشته باشد. شاید همین سرنوشت در انتظار پیشرانه‌ی ۸ سیلندر هم باشد. گفته شده نسل بعدی این سدان پرچم‌دار از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی و دستیار الکتریکی برای ارائه‌ی قدرت بالا و مصرف سوخت کم استفاده خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (990 ديدگاه)

    هر جور که توجیه بشه زیادی بزرگه مخصوصا اون قسمت که جای کاپوت گرفته اگه کمی ارتفاع کم میکردن جایی دوری نمیرفت ضمنا برای ایجاد تمایز میتونستن چراغ ها را کمی متفاوت کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Seyed AMG

    ۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (145 ديدگاه)

    واقعا این جلوپنجره برازنده سری ۷ ، قبل از فیس لیفت اصلا طراحیش درخور یک سدان لوکس نبود اما با این فیس لیفت چیزی از S کلاس حداقل از نظر طراحی بیرونی کم نداره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. 22

    ۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (12 ديدگاه)

    واقعا افتضاحه … جلو پنجره فقط ماله bmw m5 … آدمو به خودش خیره میکنه لعنتی …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Bilbo

      ۹ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (516 ديدگاه)

      تو این نسل ام ۵ همه چیز در حد کمال هست، همه چیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. M

    ۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    ببخشید میتونم دلیل اون علامت تعجب جلو تیترو بپرسم ؟
    خب کار خودشه چه خوب چه بد طبیعیه ازش دفاع کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۹ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (420 ديدگاه)

      تعجب داره خب
      شما نگاه کامارو فیست لیفت شد
      عموم ازش ایراد گرفتن سریع برطرف کردنش
      حالا از طراحی مشکل دار ( از نظر عموم مردم )
      میان اینجوری دفاع میکنن
      بابا اینتر با خوزه اینجوری جلوی بارسلونا دفاع نکرد
      ابولا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Seyed AMG

        ۹ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (145 ديدگاه)

        عزیز جان اون کامارو بود ، این سری ۷ ، اصلا اون فیس لیفت در حد یه ماسل کار آمریکایی نبود ، اما طراحی سری ۷ کاملا با هویت تجملاتی و لوکسش همخوانی داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. MAHDI

    ۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پدال جان بررسی وتست آلپینا B7 رو بزار لطفا که واقعا طراحی طوری شده که قطعا یکی از باشکوه ترین سدان های تاریخه.اونم تورنگ سبز خاصی که داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. MAHDI

    ۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ب ام و سری 7فیس لیفت در جدیدترینرقابتی که با مرسدسSکلاس وآیودی A8 داشت این نقاط قوت وضعف رو مقابل رقبا داشت!!!
    نقاط ضعف::: ماساژور هایی صندلی هاش که به خوبی مرسدس Sکلاس و آئودی A8 نبود.خشک ترین سواری رو داشت بین Sکلاس و آئودی A8.

    نقاط قوت:: بهترین کیفیت کابین رو دراین کلاس داره.بهترین سیستم اطلاعات سرگرمی رو داره. بهترین عملکرد شاسی وپرفومنس رو بین رقبا داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۱۰ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      مقایسه سری ۷ فیس لیفت 750i xdrive با S560 4matic که توسط Car Confections انجام شده و به تک تک بخش‌ها امتیاز دادن رو ببین؛ S کلاس اول شد؛ یکی از بخش‌هایی هم که امتیازش از سری هفت بالاتر بود، کیفیت و حس حال بهتر متریال کابینش در هنگام لمس کردن بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MAHDI

        ۱۰ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        آقا فرشاد اینو به من که دیگه نگو.اول اینکه در جدیدترین رقابت بین این 3خودرو آئودی A8 اول شد.حتی رقابت قبلی که پدال هم مطلبش رو گذاشت باز آئودی A8 اول شد.

        بعدشم سری 7 حتی قبل فیس لیفت در تمام رقابت هاش به این نکته اشاره میکردن که کیفیت کابین بالاتری از S کلاس داره.خوبه اینارو دوستان هم بارها مطالعه کردن.متن ترجمه شده همین رقابت رو خودروبانک هم گذاشته.حتی خوده خودروبانک که Sکلاس مدل S500 رو با پایین ترین مدل سری7 درایران مقایسه کرده اما وقتی نوبت به کیفیت کابین میرسه میگه که در کابین Sکلاس بعضی نقاط کم کیفیت هستن.اینوهمیشه مجله CARWOW واتو اکسپرس بهش اشاره میکنه.من مطلب اون رقابت رو واسه خود دوستان میذارم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. MAHDI

        ۱۰ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        مجله WHAT CAR دریه رقابت کامل وحرفه ای مرسدسSکلاس وآیودی A8 وسری7 فیس لیفت رو مقابل هم قرار داده که ریز به ریزتمام قسمت هارو مورد بررسی قرار میدن که بصورت فیلم هستش حتی درقسمت پدال إپارات هم هستش وخودروبانک هم ترجمه شده اش رو گذاشته.
        (((درمورد کیفیت کابین سری7 نه تنها تمام مجلات معتبرخارجی حتی مجلات داخلی هم بهش اشاره میکنن که کیفیت بالاتری داره.جالب اینکه این موضوع درEکلاس هم هستش که حتی خودروبانک که باسری 5مقایسه اش میکنه جدای از مجلات خارجی اونم میگه در قسمت هایی از کابین Eکلاس متریال کم کیفیت به چشم میخوره که مایوس کننده است.بحث کیفیت هستش نه طراحی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

          ۱۱ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (3019 ديدگاه)

          تو مقایسه سری ۵ و E کلاس خودرو بانک، گفته شده تو برخی قسمت‌های خارج از دید، از پلاستیک نسبتا خشک استفاده شده که میتونه باعث دلسری شه اما نگفته در مجموع کیفیت کابین سری ۵ برتره:
          در این قسمت نمی‌توان برنده نهایی را مشخص کرد زیرا هر دو کابین از نظر کیفیت ساخت بسیار خوب بوده‌اند و بی ام و کمی روحیه اسپرت‌تر و در مقابل مرسدس کمی روحیه لوکس‌تر را پیش گرفته است.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. net

        ۱۱ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (3061 ديدگاه)

        در حال حاضر ایودیa8 مدل ۲۰۱۹ زیباترین و بهترین سدان سایز بزرگ جهان هست

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۱۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      Car Confections، Cars i have driven و . . . معتبر نیستن، اما خودروبانک معتبره!!!! اینا هردوشون با کیفیت هستن اما با توجه به تریم داخلی متفاوت در هر تست، نتیجه هم تغییر میکنه؛ از طرفی سری هفت از S جدیدتره، اگرم اختلاف کیفیتی باشه، جای تعجب نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. محمد

    ۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (599 ديدگاه)

    این جلو پنجره فوق العاده زیبا و مناسبه…. دوستانیکه میگن بزرگه،،،، مقیاسشون چیه؟
    آیا از جلو پنجره جنسیس، هیوندای، آئودی، بزرگتره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۱۰ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      به شکل جلو پنجره اونا میخوره بزرگ باشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    درسته زیبایی سلیقه ای هست ولی من به شخصه این فلسفه جلو پنجره بزرگ اکس 7 و سری 7 رو درک نمیکنم ، انگار یه چیز اضافه ای چسبوندن به جلوی خودرو به ماشین نمیخوره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. net

    ۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    بجای دفاع اگر مسولین بی ام و عذرخواهی کنند بخاطر اشتباه جلوپنجره بزرگ زشت x7 و سری ۷فیس لیفت بهتره
    همه دنیا میگن جلوپنجرهx7 و سری ۷ فیس لیفت زشت و بزرگه دیگه چی رو میخوان دفاع کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مهدی

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (550 ديدگاه)

    جلو پنجره بزرگ – کوچک – بدون جلو پنجره – همه رقمه ماله من

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا