ب ام وپورشهولوو

درگ ب‌ام‌و i8، پولستار وان و پورشه 911 کاررا

هرچند چندی پیش ب‌ام‌و رسماً اعلام کرده که در ماه آوریل به تولید i8 خاتمه خواهد داد اما این بدان معنا نیست که این سوپراسپرت هیبریدی توانایی رقابت با رقبا را از دست داده است. i8 پرفروش‌ترین خودروی کلاس خود است و هنوز هم از پرفورمنس قابل‌توجهی برخوردار است؛ اما این اسپرت هیبریدی آلمانی در برابر اسپرت‌های جدیدتر بازار چگونه عمل خواهد کرد؟ برای پاسخ به این سؤال، کانال یوتیوب Auto Motor & Sport، یک i8 رودستر را در برابر پورشه 911 کاررا و پولستار وان قرار داده است.

پیش از تماشای ویدئوی این درگ، بهتر است ابتدا به اعداد ارقام نگاهی داشته باشیم تا ببینیم این سه ماشین روی کاغذ چه ویژگی‌ها و توانایی‌هایی دارند. i8 از قوای محرکهٔ هیبریدی استفاده می‌کند که از یک پیشرانهٔ 1.3 لیتری سه سیلندر توربو به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم 374 اسب بخار قدرت و 570 نیوتن متر گشتاور است که توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

قوای محرکهٔ پولستار وان هم مثل ب‌ام‌و از نوع هیبریدی است اما این سیستم از یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توئین شارژر به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده است. این موتورها روی‌هم 600 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند و آن‌را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ می‌رسانند. هرچند این کوپهٔ سوئدی از رقیب آلمانی قوی‌تر است اما باید توجه داشت که بیش از 700 کیلوگرم از i8 سنگین‌تر است.

تنها عضو بنزینی خالص این جمع پورشه 911 کاررا است که از یک موتور 3 لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو با 385 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. در 911 همچنین برخلاف دو رقیب دیگر نیروی موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. حال برای اینکه بفهمید کدام‌یک از این سه ماشین در دنیای واقعی سریع‌تر است، ویدئوی زیر را از دقیقهٔ 7 به بعد تماشا کنید.

 

مشخصات فنی

ب‌ام‌و i8

پولستار وان

پورشه 911 کاررا

پیشرانه 1.3 لیتری 3 سیلندر 2 لیتری 4 سیلندر 3 لیتری 6 سیلندر تخت
تنفس توربو+2 موتور الکتریکی توربو+2 موتور الکتریکی توئین توربو
قدرت 374 اسب بخار 600 اسب بخار 385 اسب بخار
گشتاور 570 نیوتن متر 1000 نیوتن متر 450 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک 8 سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ عقب
وزن 1595 کیلوگرم 2345 کیلوگرم 1580 کیلوگرم

 

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه

  1. رزیتا

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (413 ديدگاه)

    اسم پولستار وان بین دوتا اصیل به اسمای پورشه و بی ام و اصلا به چشم نمیاد

    1. GERMANY

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (359 ديدگاه)

      اره دقیقا. به نظر من: طراحی بیمر
      شتاب و سرعت پورشه(که البته طراحیش هم زیبا هست ولی من i8 رو ترجیح میدم.)
      پولستار وان هم چیز خاصی در موردش نمیدونم ولی خیلی باش حال نمی کنم. هرچند به نظرم قابل احترام هست.

    2. Zonda R

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1782 ديدگاه)

      I8 دقیقا کجاش اصیله؟؟
      درگ کاملا غیر حرفه ای و مبتدی بود
      یه دقت کوچیک میتونه نشون بده پولسار به علت عدم مهارت راننده درگ رو حیف کرد
      قطعا اگر درگ رو یه سایت حرفه ای برگزار میکرد نتیجه فرق میکرد
      اما پورشه بنظرم بی حاشیه ترین خودروی اسپرت تاریخ هست

      1. MAHDI

        ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (4220 ديدگاه)

        درگ رو مجله auto motor sport انجام داده که یکی از معتبر ترین مجلات خودرویی دنیاست.اینو از سبک و کیفیت فیلم برداری و دقت صداگذاری کاملا میشه حس کرد تا درگ هایی که طرف با گوشی موبایل گرفتن.

        1. مانی

          ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (1829 ديدگاه)

          البته با پولسار صفر تأ صد رو ۴.۴ زده که فکر کنم باید بهتر باشه

      2. GERMANY

        ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (359 ديدگاه)

        پَ نَ پَ.. اون پاگانی که اسمش رو گذاشتی اسمت اصیله. داداش گلم اون نگفت که i8. گفت شرکت های بی ام دبلیو و پورشه

    3. NOTHING

      ۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (104 ديدگاه)

      اما قدرتش به چشم میاد

  2. MPNobel

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (7 ديدگاه)

    پولستار با این قدرتش واقعا شتاب افتضاحی داره…من ندیده فهمیدم پورشه اول میشه

  3. Milad AMG

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (117 ديدگاه)

    این درگ نشون داد هنوز دوره . دوره بنزینیاس
    اره

  4. ممد ژانگولر

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (610 ديدگاه)

    طرفدارای i8 تحویل بگیرن😎

    1. MAHDI

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (4220 ديدگاه)

      یه جوری میگی انگار ب ام و i8 قرار بوده مسیر 400 متر رو در 10 ثانیه بره و الان اونو ثبت نکرده. این ماشین کمترین گشتاور رو داره و محور عقب هستش و چندسال از زمان توسعه اش داره میگذره و همیشه مسیر 400 متر رو در 12.2 ثانیه میره و برای نسخه صقف بازش این زمان چنددهم ثانیه کندتره که اینجا استفاده شده.
      در این درگ اگه M2 کامپتیشن قرار میگرفت میتونست حتی پورشه 911 کررا رو به چالش بکشه با زمان 12.2 ثانیه خودش چون پورشه هم این زمان رو ثبت کرد، دیگه پولستار وان بماند. اونم با 400 اسب قدرت و محور عقب بودنش.

      1. ممد ژانگولر

        ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (610 ديدگاه)

        همه اینا که گفتی کاملا درست و موافقم
        ولی i8 باید جمع کنه بره تا همینجاشم با وجود تسلا خیلی تحملش کردیم

        1. MAHDI

          ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (4220 ديدگاه)

          تسلا خخخخخخخخخ دیدی چقدر جذابن طراحی تسلا ها!!!!!

    2. ممد ژانگولر

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (610 ديدگاه)

      مهدی جون داداش بخند اشکال نداره ولی قول میدم بیاد ایران با چک بانکی نفر اول دم در شرکت و حتی شاید داری با بقیه دعوا میکنی میگی بابا من از صبح دستشویی نرفتم امدم اینجا 😉😂

  5. Hadi

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (316 ديدگاه)

    ۹۱۱کررا همشون رو لوله کرد…

  6. MAHDI

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (4220 ديدگاه)

    911 که در شتاب گیری نسبت به رقبای خودش خیره کننده است.
    پولستار وان با قدرت 600 اسب بخار و 1000 نیوتن گشتاور عملکرد چندان قابل قبولی نداشت تا جایی که اگه بجای i8 مدل M4 بود پولستار وان در جایگاه آخر قرار میگرفت چون زمان 12.4 ثانیه در مسیر 400 متر برای چنین قدرت و گشتاوری قابل قبول نیست!!!!

    و اما ب ام و I8 با طراحی دیوانه کننده جذاب و دلربا که هیچوقت ادعایی در رقابت هایی درگ نداشته و چندسال از معرفیش داره میگذره و اینجا در مجموع کمترین قدرت رو داره و البته برخلاف پورشه 911 و پولستار وان که چهار چرخ محور بودن اما I8 محور عقب بود اما بازهم عملکرد خوبی رو دا‌شت.
    هنوزم که هنوزه I8 حس آینده رو داره و خیلی خیلی جذابه!!!!

    1. Amir Machine

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (676 ديدگاه)

      i8 چهارچرخ محرکه، موتور الکتریکیش روی محور جلو نصبه، پورشه هم کاررای معمولی بود نه کاررا 4، پس دیفرانسیل عقبه
      یه نگاه به جدول مینداختی بد نبود

  7. 🤩Mashin🤩

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (23 ديدگاه)

    فقط درگ کامارو با پورشه

  8. ارشیا

    ۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (226 ديدگاه)

    به نظرم پولستار باید خیلی بهتر از اینا باشه قدرتش از یه گالاردو هم بیشتره

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن