بی ام و

ب‌ام‌و M750Le، اولین پلاگین هیبریدی M پرفورمنس؟!

ب‌ام‌و تعهد خود به الکتریکی سازی را اعلام کرده است. خودروی خبرساز iNEXT اولین محصول تمام الکتریکی این برند خواهد بود و به زودی همه‌ی خودروها دو شاخه‌ی برق را ملاقات خواهند کرد؛ اما شاید اولین خودروی پلاگین هیبریدی بخش M پرفورمنس آن چیزی نباشد که فکرش را می‌کنید. در خبرها آمده که احتمالاً سری ۷ ب‌ام‌و جلودار پلاگین هیبریدی‌های M خواهد بود.


این خبر را BMW بلاگ داده و اضافه کرده ب‌ام‌و با عرضه‌ی نسل آتی G20 اقدام به تولید مدل پرفورمس M750Le خواهد کرد. این خودرو احتمالاً از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر و واحدی الکتریکی استفاده خواهد کرد و قدرتی در حد ۵۵۰ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری خواهد داشت. حدود ۴۰۰ اسب بخار به دست آمده در این ترکیب منحصراً حاصل قدرت پیشرانه‌ی درون‌سوز خواهد بود.


M750Le از پنجمین نسل باتری‌های ب‌ام‌و باعث خواهد شد این خودرو برد بیشتری داشته باشد. سری ۷ پلاگین هیبریدی کنونی تنها ۲۶ کیلومتر را با اتکا به نیروی الکتریسیته طی می‌کند. همچنین گفته شده این خودرو به دو صورت استاندارد و طویل‌تر تولید خواهد شد.

البته افرادی که به آپشن های M پرفورمنس علاقه دارند خواهند توانست این خودرو را با قطعات M اسپورت سفارش دهند. افرادی هم خواهان مدل‌های بنزینی باشند باید سراغ مدل‌های ۷۳۰i و ۷۴۰i باشند.

اما قطعاً نسخه‌ی تمام الکتریکی سری ۷ است که در صورت تائید تولید می‌تواند به عنوان یک پرچم‌دار الهام‌بخش عمل کند. گفته می‌شود سری ۷ الکتریکی که با نام i7 شناخته خواهد شد در سال ۲۰۲۱ پدیدار می‌شود و در آن باتری‌هایی با ظرفیت ۸۰ تا ۱۲۰ کیلووات ساعت بکار می‌رود که برد حدود ۷۰۰ کیلومتری را ایجاد می‌کنند. با معرفی نسل جدید سری ۷ در سال‌های آینده و به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۱ خبرهای بیشتری دراین‌باره منتشر خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (259 ديدگاه)

    برای رقابت با پانامرا s hybrid کمه. فکر کنم بعدا نسخه های قوی ترش هم تولید بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ماکان

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (770 ديدگاه)

    سلام.انشاالله که بی ام و M750Le را در نسل بعدی بی ام و سری ۷ تولید کنند و آن هم انشاالله حتماً اول یا اینکه بیشتر از نوع بنزینی.البته انشاالله برای اینکه بتواند با برخی خودرو های دیگر مانند پورشه پانامرا توربو S Eهیبرید رقابت کند پیشرانه اش را انشاالله بجای پیشرانه ی ۶سیلندر سعی کنند که یک پیشرانه ی ۸سیلندر توربو را در کنار واحد الکتریکی استفاده و نصب کنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ماکان

    ۱۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (770 ديدگاه)

    در ضمن انشاالله که نسخه M7 را هم در نسل بعدی بی ام و سری ۷ که احتمال زیاد در سال 2022 یا 2023 معرفی می شود در دو نسخه ی استاندارد و کامپتیشن بسازند و تولید انبوه کنند البته آن هم جوری که هر دوی آنها پلاگین هیبرید و با مجموع قدرت حد اقل 900 اسب بخار باشند .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا