بی ام و

احتمال استفاده از قوای محرکه هیدروژنی در ب‌ام‌و X7

یک سال از زمان معرفی بزرگ‌ترین خودروی ب‌ام‌و تا به اینجا سپری شده و لوکس‌ترین عضو خانواده X ب‌ام‌و یعنی X7 خبرهای زیادی را به خود اختصاص داده است. این خودرو بازخوردهای خوبی بین کارشناسان صنعت خودرو داشته و البته از ماه مارس امسال بوده که ورود رسمی آن به نمایندگی‌های فروش کلید خورده است؛ اما این امر ب‌ام‌و را از فکر کردن به سال‌های پیش رو باز نداشته و برخی منابع خبری می‌گویند آینده به هیدروژن تعلق دارد.


یکی از وب‌سایت‌های خبری اسپانیایی می‌گوید ب‌ام‌و با همکاری تویوتا تجارب زیادی در زمینه تکنولوژی هیدروژنی به دست آورده و قبلاً هم ایده‌ی خود درباره تولید نسخه هیدروژنی X7 در سال ۲۰۲۳ را مطرح کرده است. برنامه این است که دو نسخه الکتریکی و هیدروژنی از این پرچم‌دار قدبلند تولید شود. حدس ما این است که X7 به عنوان خودرویی الکتریکی بازاریابی خواهد شد اما از مزیت‌های سوخت هیدروژنی به عنوان گسترش دهنده برد حرکتی آن نام ‌برده می‌شود.


ب‌ام‌و به هزینه‌های واضح تکنولوژی هیدروژنی واقف بوده و دقیقاً اینجاست که دلیل انتخاب X7 برای این کار مشخص می‌شود. این خودرو بهای بالایی داشته و محصولی با تولید بالا در مقایسه با سایر محصولات نیست. همچنین گفته شده که مدل هیدروژنی X7 فاقد ردیف سوم صندلی‌ها خواهد بود و تنها ظرفیت ۵ نفر را خواهد داشت تا راحتی بیشتری داشته باشد. اگرچه فعلاً تمرکز خودروسازان روی خودروهای تمام الکتریکی است اما برخی خودروسازان نیز به دنبال کاهش هزینه‌ها و استفاده از پلتفرم‌هایی برای خودروهای هیدروژنی هستند. باید صبر کرد و دید در آینده‌ای نزدیک حرکت خودروسازان به کدام جهت خواهد بود و کدام استراتژی موفق خواهد شد…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. مزدا

    ۲۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2029 ديدگاه)

    در بین شاسی بلندهای بی ام و ،بی ام و x3 رو خیلی دوست دارم از جمله نسل قبلیش که خیلی اسپورت و خفن بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۲۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مثل کوه تنومد. البته من نسخه Mاسپرتش رو دوست دارم.بزودی هم مدل آلپینا BX7 هم معرفی میشه!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. M3csl

    ۲۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (76 ديدگاه)

    قد و بالای تو رعنا رو بنازم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mohammad amin

    ۲۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (56 ديدگاه)

    جون واسه این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا